با توجه به نوسانات قیمتی، برای استعلام دقیق قیمت محصولات لطفا با کارشناسان الوند تماس حاصل نمایید.

فهرست مطلب

قیمت میز کنفرانس به چه عواملی بستگی دارد؟

هر دفتر کار حداقل یک اتاق جلسه دارد. مهم ترین عضو از مبلمان آن اتاق جلسه هم بدون شک میز اتاق جلسه است که به نام میز کنفرانس در بازار مبلمان اداری شناخته می شود. میزهای کنفرانس، بیشترین تفاوت ابعادی را در میان تمام خانواده میز اداری دارا هستند. به صورتی که میز کنفرانس چهار نفره تولید می شود تا میز کنفرانس 30 نفره و حتی بیشتر. هر چند ظرفیت معمول این میزها، حدود شش الی ده کاربر است. این تفاوت ابعاد و ظرفیت، ارتباط مستقیمی هم با قیمت میز کنفرانس دارد. البته، عوامل دیگری هم در تعیین قیمت میز اتاق جلسه دخیل هستند که در این مقاله از مجله الوند به آنها خواهیم پرداخت. پس اگر به فکر خرید میز کنفرانس هستید، تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

چرا قیمت میز کنفرانس گرانتر می شود؟

همانطور که گفته شد قیمت این میز، به عوامل مختلفی بستگی دارد که نکته عجیبی هم نیست! اما نکته مهم این است که این عوامل را قبل از خرید میز کنفرانس بدانیم. حالا با هر سمت و جایگاهی که در سازمان داریم. به عنوان مسئول خرید، کارشناس تامین، معمار داخلی یا حتی اگر به فکر تجهیز دفتر کار خودمان هستیم. حالا وقت آن رسیده تا با این عوامل بیشتر آشنا شویم.

قیمت میز کنفرانس

1- متریال میز کنفرانس

اولین عامل که همان ابتدا نام برده شد؛ ابعاد میز کنفرانس. طبیعتا هر چه میز بزرگتر باشد گرانتر است. اما در ادامه باید دیگر عامل مهم و تعیین کننده یعنی جنس و کیفیت متریال تشکیل دهنده میز اشاره شود. میز کنفرانس معمولا از مواد مختلفی ساخته می ‌شود. چوب، فلز، ام دی اف، شیشه و یا ترکیبی از این مواد از مهم ترین متریال ها برای تولید میز کنفرانس هستند. میزهایی که از چوب طبیعی ساخته می ‌شوند، گران ‌تر از میزهایی هستند که از MDF یا نئوپان ساخته شده‌ اند. از سوی دیگر، استفاده از MDF یا مواد صنعتی با روکش چوب می ‌تواند هزینه ‌های تولید را کاهش دهد اما قاعدتا از نظر ظاهر و دوام به اندازه چوب طبیعی نخواهد بود.

در ایران به دلیل محدودیت‌ هایی که ممکن است در دسترسی به برخی از مواد اولیه باکیفیت وجود داشته باشد، قیمت ‌ها می ‌تواند به مراتب بالاتر یا پایین‌تر از سایر نقاط جهان باشد. پس فراموش نکنید که با توجه به متریال های موجود در بازار ایران خرید کنید و اگر به دنبال دکوراسیونی خاص نیستید، به دنبال متریال های عجیب و غریب و نادر هم نباشید. بدون شک، میز کنفرانس ام دی اف برای 99 درصد دفاتر کار انتخابی خوب و منطقی است.

مطلب مرتبط  راهنمای خرید صندلی اداری | 6 نکته کلیدی

2- طراحی و سبک میز کنفرانس

شکل و ظاهر حتما عامل مهمی در انتخاب است که بر قیمت میز کنفرانس هم تاثیر می گذارد. میزهای کنفرانس مدرن با طراحی به سبک های مدرن و مینیمال و استفاده از خطوط ساده، نسبت به میزهایی با طراحی ‌های پیچیده و پرجزئیات سبک کلاسیک ارزان‌تر است. از سوی دیگر، میزهایی که دارای حکاکی ‌های خاص هستند و یا در ساخت آنها از تکنیک های پیچیده‌ تری استفاده می شود، معمولا قیمت بالاتری دارند.

در ایران، دفاتر کار رسمی، دولتی یا حقوقی به سبک های کلاسیک بیشتر علاقه دارند. دفاتر کار استارتاپی و سازمان های مبتنی بر تکنولوژی هم به سراغ مبلمان اداری مدرن می روند. نکته مهم این است که سبک طراحی میز کنفرانس باید متناسب با حال و هوای کسب و کار و سبک کلی طراحی دکوراسیون دفتر کار انتخاب شود.

قیمت میز کنفرانس

3- تجهیزات اضافه در میز کنفرانس

به هر حال تعدادی از افرادی که دور میز کنفرانس می نشینند، دیر یا زود به پریز برق نیاز پیدا می کنند و این نیاز آنها باید به بهترین شکل برطرف شود. در چنین وضعیتی، اگر میز کنفرانس دفتر کار شما دارای تجهیزاتی مانند پریز برق یا پورت USB باشد، با افتخار آن را به مهمان نشان خواهید داد. به ازای این کارایی مناسب، طبیعی است که قیمت میز کنفرانس انتخابی شما افزایش پیدا خواهد کرد.

میزهای کنفرانس مدرن معمولا به تجهیزاتی برای تسهیل کاربری مجهز هستند. در ایران هم با توجه به روند رو به رشد استفاده از تکنولوژی‌ های مدرن در محیط‌ های کاری، تقاضا برای میزهای کنفرانس با امکانات پیشرفته افزایش یافته و افراد و سازمان ها حاضرند مبالغ بالایی برای این نوع میزها بپردازند.

مطلب مرتبط  نحوه تمیز کردن مبلمان اداری

4- برند تولیدکننده میز کنفرانس

خرید از یک برند مطمئن و خوشنام، یعنی احتمال بیشتر برای مواجهه با قیمت بیشتر. البته این یک انتخاب است چرا که سازمان ها معمولا حوصله دردسرهای خرید مبلمان اداری بی کیفیت را ندارند. به خصوص که قرار است این میزها یک بار خریده شوند و تا چندین و چند سال از آنها استفاده شود. پس برند تولیدکننده مبلمان نقش مستقیمی بر روی قیمت میز کنفرانس دارد.

در بازار مبلمان اداری ایران، برخی از تولیدکنندگان محبوبیت بیشتری دارند و قیمت محصولاتشان هم به مراتب بالاتر است. از سوی دیگر، تولیدکنندگانی هستند که با توجه به شرایط اقتصادی و دسترسی به مواد اولیه داخلی، محصولاتشان را با قیمتی رقابتی عرضه می کنند. خرید میز کنفرانس از این تولیدکنندگان می تواند برای شرکت های نوپا که بودجه کمتری دارند انتخاب درستی باشد. در کنار میز کنفرانس، خرید صندلی کنفرانس نیز باید انجام شود که آن هم با توجه به برند تولیدکننده دارای قیمت های متفاوتی است.

قیمت میز کنفرانس

5- گارانتی و خدمات پس از فروش

موضوع خدمات پس از فروش و گارانتی نیز عاملی است که بر قیمت میز کنفرانس تاثیر دارد و به موضع برند تولیدکننده نیز مرتبط است. تولیدکنندگان با سابقه و معتبرف معمولا محصولاتشان را با گارانتی ‌های بلندمدت و خدمات پس از فروش پاسخگو ارائه می دهند. اصلا راز دارا بودن آنها از اعتبار در میان مشتریان، همین خدمات پس از فروش است. بنابراین، به ازای این خدمات و اعتبار، هزینه بیشتری را از خریدار طلب خواهند کرد.

6- سفارشی سازی میز کنفرانس

و بالاخره، سفارشی سازی یا شخصی سازی میز کنفرانس، تاثیر مستقیمی بر روی تعیین قیمت آن دارد. برخی از شرکت ‌ها و سازمان ‌ها تمایل دارند میزهای کنفرانس خود را به‌ صورت سفارشی و متناسب با نیازها و فضای کاری خود داشته باشند. این سفارشی ‌سازی ممکن است شامل تغییر در ابعاد، استفاده از متریال خاص، اضافه کردن امکانات ویژه و یا تغییر در رنگ و طرح باشد. سفارشی ‌سازی قطعا هزینه بیشتری به همراه دارد اما نتیجه نهایی با نیازها و خواسته ‌های مشتری هماهنگ ‌تر خواهد بود.

مطلب مرتبط  راهنمای خرید مبلمان اداری چرم

قیمت میز کنفرانس

7- مسائل اقتصادی کشور

این یک موضوع فراتر از بازار مبلمان اداری ایران است که البته، تقریبا در همه اصناف و بازارها مصداق دارد. در ایران با توجه به نوسانات ارزی، تحریم‌ ها و شرایط اقتصادی کشور، قیمت مواد اولیه و نحوه واردات مواد خام و اولیه کاملا متغیر است. بنابراین ممکن است قیمت میز کنفرانس در ایران به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه یا هزینه های واردات ناگهان دچار نوسان و افزایش شود. علاوه بر این، هزینه ‌های تولید نیز با توجه به شرایط اقتصادی و سطح دستمزدها به ناگاه تغییر می کند که در نهایت بر روی قیمت تمام ‌شده محصولات تاثیر می‌ گذارد.

قیمت میز کنفرانس

جمع بندی

قیمت میز کنفرانس در دنیا به عواملی مانند ابعاد میز، متریال، طراحی، تجهیزات و برند تولیدکننده و خدمات پس از فروش وابسته است. در ایران، عواملی مانند شرایط اقتصادی، محدودیت ‌های دسترسی به مواد اولیه و نوسانات ارزی هم می ‌تواند قیمت میزهای کنفرانس را به‌طور قابل توجهی تغییر دهد. مشتریان باید با در نظر گرفتن این عوامل و نیازهای خاص خود، انتخابی صحیح داشته باشند تا هم کیفیت مطلوب را دریافت کنند و هم از نظر اقتصادی تصمیم مناسبی بگیرند. شما می توانید با استفاده از نظر کارشناسان متخصص گروه مبلمان اداری الوند، دست به انتخاب بهترین میز کنفرانس متناسب با نیازهای سازمان خود بزنید.

میز کنفرانسی مدیریتی چیست و چه کاربردی دارد
میز کنفرانسی مدیریتی چیست و چه کاربردی دارد

سوالات متداول

1- قیمت میز کنفرانس به چه عواملی بستگی دارد؟

عوامل مختلفی مانند جنس مواد، طراحی، امکانات فناوری، برند و ابعاد میز بر روی قیمت انواع میز اداری از جمله میز کنفرانس تاثیرگذار است.

2- چه میزهای کنفرانسی گران‌تر هستند؟

میزهایی که از مواد باکیفیت، طراحی لوکس و شخصی سازی شده به همراه امکانات اضافی مانند پورت‌های USB ساخته شده‌اند، معمولا گران‌تر هستند.

3- آیا امکان سفارشی ‌سازی میز کنفرانس وجود دارد؟

بله، برخی میزهای کنفرانس می‌توانند به ‌صورت سفارشی با تغییراتی در ابعاد، طرح و امکانات تولید شوند. شما می توانید برای سفارش میز کنفرانس با ابعاد موردنظر خود، با گروه مبلمان اداری الوند تماس بگیرید.

مجله الوند

اگر علاقمند به مطالعه مطالب بیشتر هستید، از طریق لینک زیر وارد مجله الوند شوید. در مجله الوند، مطالب متنوعی درباره مبلمان اداری منتشر می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *