با توجه به نوسانات قیمتی، برای استعلام دقیق قیمت محصولات لطفا با کارشناسان الوند تماس حاصل نمایید.

فهرست مطلب

همه چیز درباره چیدمان دکوراسیون اداری | 3 ویژگی مهم

چیدمان دکوراسیون اداری باید به گونه‌ای انجام شود که نشان دهنده برند و شخصیت سازمانی برند شما باشد. توجه داشته باشید که علاوه بر زیبایی، باید به راحتی خود و کارمندانتان هم فکر کنید تا توامان بتوانید بهترین طرح را برای دفتر خود برگزینید. از این رو شما را دعوت می‌کنیم تا در ادامه همراه مجله الوند باشید و ایده‌های جذاب را دنبال کنید.

طراحی چیدمان دکوراسیون اداری به چه معناست؟

پیش از پرداختن به چیدمان دکوراسیون اداری بد نیست که بدانیم، اصطلاح “طراحی اداری” نه تنها به جنبه های تزئینی و کاربردی یک فضای کاری اشاره دارد، بلکه به گونه‌ای تکامل یافته است که شامل موارد زیر است:

  • پایداری
  • فناوری
  • سلامتی و تندرستی
  • فرهنگ شرکت

طراحی داخلی در حال حاضر به عنوان یک بخش حیاتی و جدایی ناپذیر از ایجاد یک فضای اداری موفق در نظر گرفته می‌شود، خواه یک فضای کاملا جدید باشد یا صرفا بروز رسانی محیط موجود شما در قالب آن انجام شود.

چیدمان دکوراسیون دفتر کار

هنگام طراحی دفتر خود چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

سه جنبه اصلی وجود دارد که باید هنگام برنامه ریزی طراحی فضای کاری خود در نظر بگیرید:

  1. فیزیکی
  2. تکنولوژیکی
  3. انسان

جنبه فیزیکی چیدمان اداری

هر کارمندی طراحی دفتر باز را دوست ندارد یا از آن سود نمی‌برد، در حالی که برخی از آن‌ها فرصت همکاری با دیگران و تعامل با همکاران را می‌پذیرند. گنجاندن طراحی داخلی که کار بر اساس فعالیت در دفتر را امکانپذیر می‌کند به این معنا است که کارمندان در صورت تمایل در ایستگاه‌های کاری مختلف، آزادی دارند. این نه تنها می‌تواند توانمندساز باشد، بلکه با دادن حق انتخاب به کارکنان برای انتخاب محل کار، بهره‌وری را افزایش می‌دهد. چیدمان دکوراسیون اداری به شکل باز نه تنها می‌تواند کارکنان را منعطف سازد بلکه باعث پویایی آن‌ها خواهد شد.

یک شرکت متخصص، طراحی داخلی دفتر کار شما را از طریق ارائه گزینه‌ها به انجام می‌رساند و به شما کمک می‌کند تا اطمینان حاصل کنید که طراحی مورد نظر شما با فرهنگ شرکت و ارزش‌های برندتان همخوانی دارد و برای کارمندان شما مفید است یا خیر.

فناوری در چیدمان دکوراسیون اداری

چیدمان دکوراسیون اداری از نظر فناوری نیز باید به رشد برسد تا کارمندان بتوانند کار خود را در بهترین حالت ممکن انجام دهند. این موضوع کاملا به نفع کارفرما تمام می‌شود. اگر زیرساخت ساختمان نتواند از طراحی مجدد پشتیبانی کند، کارمندان شما را برای انجام درست وظایف خود پشتیبانی نمی‌کنند. حتی اگر در ظاهر، فکر کنید کارها خوب پیش می‌رود اما کارکنان از بودن در دفتر شما احساس رضایت نخواهند داشت.

مطلب مرتبط  مبلمان اداری کرو چیست؟ نکات خرید و چیدمان

برای طراحی چیدمان موفق دفتر کار که به نوع فعالیت توجه دارد، باید فناوری مناسب در طراحی گنجانده شود. فناوری در واقع می‌تواند فضای داخلی یک دفتر را با پدهای شارژ بی‌سیم، صفحه‌نمایش‌های لمسی یکپارچه، راه‌حل‌های صوتی و تصویری، مدیریت کابل و راه‌حل‌های برق روی میز بهبود بخشد که همگی برای بهتر جلوه دادن دفتر کار و ارائه راه‌حل‌های عملی کاربرد دارند.

خرید میز اداری در الوند

ارتباط با کارمندان بر اساس چیدمان دفتر اداری

در چیدمان دکوراسیون اداری باید ارتباط کارمندان را در نظر بگیرید چرا که اگر به این نکته توجه نداشته باشید، کارکنان شما به زودی دچار کسالت می‌شوند و این امر ممکن است منجر به جدایی از شرکت شود.

قبل از شروع پروژه طراحی چیدمان دفتر، با تیم خود صحبت کنید و از آنها بپرسید که چه می‌خواهند، این چیزی به سادگی یک نظرسنجی است یا از آن‌ها بخواهید دفتر ایده‌آل خود را ترسیم کنند. البته گنجاندن همه چیزهایی که همه می‌خواهند غیرممکن است اما کارمندان از این فرصت برای مشارکت قدردانی خواهند کرد. در صورت نیاز به جابجایی یا تغییر دکوراسیون و چیدمان دفتر کار خود، ما به شما شرکت موفیس را معرفی می‌کنیم.

چیدمان دکوراسیون اداری مطابق با فرهنگ شرکت

وجود ارتباط بین فضای کاری یک سازمان و فرهنگ آن ثابت شده است. پژوهش‌های زیادی اذعان دارند که طراحی و چیدمان درست یک دفتر دارای قدرت، حمایت گری، تأثیرگذاری و نشانگر ارزش‌ها و اصول آن شرکت است.

انواع فرهنگ اداری برای طراحی شرکت

در چیدمان دکوراسیون اداری باید به فرهنگ های اداری توجه داشته باشید و مشخص کنید شما کدام فرهنگ را می‌خواهید. در ادامه به دو نوع فرهنگ کلی سازمانی اشاره می‌کنیم.

1- فرهنگ یا فضای دوستانه

این طراحی شبیه به یک طراحی باز است اما کمی رسمی‌تر. در این فضای دوستانه همکاران با ارتباط نزدیک با هم ارتباط برقرار می‌کنند و همه افراد می‌توانند به راحتی  با دیگران ارتباط داشته باشند. در این گونه فضاها بهترین انتخاب، اتاق‌هایی با پارتیشن شیشه‌ای است.

مطلب مرتبط  همه چیز درباره پارتیشن اداری MDF

2- فضای کنترلی و رسمی

در این محیط فضای کار به گونه‌ای طراحی می‌شود که همه چیز متقارن و جدی است و فضا رسمی‌تر است. ارتباط بین افراد با رعایت سلسله مراتب سازمانی صورت می‌پذیرد.

چیدمان دفتر کار مدرن

هویت برند در چیدمان دکوراسیون اداری

اگرچه نگاه به طرح‌های اداری سازمان‌های دیگر می‌تواند از نظر الهام گرفتن کلی برای محل کار شما مفید باشد اما افتادن در دام «ما دفتری مانند گوگل می‌خواهیم» بسیار آسان است. در واقعیت، اگر فرهنگ سازمان شما با فرهنگ گوگل یکسان نیست، استفاده از ایده‌های طراحی مشابه بعید است که کارساز باشد.

راه حل بهتر، ایجاد یک محل کار است که چشم انداز و ارزش‌های شرکت را در بر گیرد. متخصصان طراحی داخلی برای رسیدن به این هدف به شما کمک می‌کنند، اما چند ملاحظه وجود دارد که می‌تواند در این راه به شما کمک کند.

خرید صندلی اداری در الوند

سه ویژگی مهم چیدمان دکوراسیون اداری

چیدمان دکوراسیون اداری ویژگی های خاصی دارد که برای رعایت آن لازم است به موارد زیر دقت کنید:

1- نورپردازی مناسب دفتر اداری

نورپردازی بخش مهمی از طراحی و چیدمان را ایفا می‌کند و علاوه بر زیبایی، می‌تواند بر موارد زیر تأثیر بگذارد:

  • تصمیم گیری
  • بهره وری
  • کیفیت خواب و استراحت
  • سلامتی و تندرستی

نورپردازی سنتی اداری، به ویژه نور فلورسنت، به ارزان بودن و ارائه نور مصنوعی با کیفیت پایین شهرت دارد. با این حال، شرکت‌ها شروع به درک این موضوع کرده‌اند که سرمایه‌گذاری در نورپردازی با کیفیت بالا و مهمتر از همه، به حداکثر رساندن نور طبیعی در محل کار در هر کجا که ممکن است، نیروی کار سالم تر و سرحال تری را در اختیار شرکت می‌گذارد.

2- به کارگیری رنگ

هنگام چیدمان دکوراسیون اداری فضای کاری، انتخاب رنگ نباید خودسرانه باشد. همچنین نباید به برندسازی شرکت محدود شود. تأثیری که رنگ‌های مختلف می‌تواند بر وضعیت ذهنی افراد داشته باشد به خوبی مستند شده است، بنابراین منطقی است که از این موضوع در محیط کار استفاده کنیم. اگر نیاز به تغییر رنگ مبلمان اداری داشتید، می‌توانید با استفاده از خدمات شرکت ریچیر، این کار را به آسانی انجام دهید.

3- توجه به سلامتی کارکنان در چیدمان دکوراسیون اداری

در نظر گرفتن سلامت و رفاه کارکنان هنگام طراحی فضاهای کاری به طور طبیعی شامل عناصر فردی مانند نور، رنگ و مبلمان می شود.

مطلب مرتبط  مهمترین نکات در خرید کانتر پذیرش

آوردن طبیعت به دفتر کار می‌تواند یک اقدام ساده اما موثر برای مقابله با اثرات استرس ناشی از کار باشد. به عنوان مثال، دیوارهای زیستی، روند اخیر که دیوارهای پوشش گیاهی را به فضای اداری معرفی می‌کند، می‌تواند با بهبود کیفیت هوا، کاهش صدای بیش از حد و ایجاد حس آرامش در دفتر، تأثیر مثبتی بر رفاه کارکنان داشته باشد.

به کارکنان خود نشان دهید که سلامت و تندرستی آنها در طراحی و چیدمان دکوراسیون اداری در اولویت است. گوش دادن به نیازها و ترجیحات کاری آنها، کلید حفظ یک دفتر کار شاد و سالم است.

میز و صندلی اداری

تاثیر مبلمان اداری در چیدمان دکوراسیون 

مبلمان اداری در سال‌های اخیر پیشرفت زیادی کرده است و شرکت‌ها به مزایای سرمایه‌گذاری در انواع مبلمان باکیفیت که انعطاف‌پذیری، دوام و قابلیت‌های ارگونومیک ارائه می‌دهند پی برده‌اند. شرکت‌های معروف در طراحی مبلمان، طیف وسیعی از مبلمان انعطاف‌پذیر را توسعه داده اند که می‌توانند مطابق با نیازهای یک شرکت، تولید و تنظیم شوند. در چیدمان دکوراسیون اداری باید به نحوه قرارگیری مبلمان دقت داشته باشید. دقت کنید که انتخاب درست انواع میز اداری، صندلی اداری و سایر اجزای مبلمان در دکوراسیون شما بسیار مهم است با مراجعه به فروشگاه ها یا وبسایت شرکت مبلمان اداری الوند، می‌توانید از میان انواع مبلمان اداری با کیفیت، گزینه مطلوب خود را انتخاب و در چیدمان دکوراسیون اداری دفتر کار خود از آنها بهره ببرید.

سوالات متداول درباره چیدمان دکوراسیون اداری

1- توجه به نور و نورپردازی اصولی چه تاثیری بر روی چیدمان دکوراسیون اداری دارد؟

نور علاوه بر زیبایی، باعث کارایی و سلامت افراد حاضر در دفتر کار می‌شود؛ از اینرو نورپردازی مناسب نقش بسیار مهمی دارد.

2- دو فرهنگ سازمانی اصلی چیست؟

فرهنگ سازمانی دوستانه و فرهنگ سازمانی رسمی

3- آیا ممکن است کارمندان به خاطر چیدمان نامطلوب شرکت را ترک کنند؟

بله، چیدمان و دکوراسیون اداری نقش زیادی بر سلامت جسم و روح کارکنان دارد و عدم رعایت چیدمان اصولی، ممکن است منجر به خروج کارکنان از شرکت شود.

مجله الوند

اگر علاقمند به مطالعه مطالب بیشتر هستید، از طریق لینک زیر وارد مجله الوند شوید. در مجله الوند، مطالب متنوعی درباره مبلمان اداری منتشر می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *