با توجه به نوسانات قیمتی، برای استعلام دقیق قیمت محصولات لطفا با کارشناسان الوند تماس حاصل نمایید.

فهرست مطلب

چرا باید صندلی اداری طبی بخرم؟

در دنیای مبلمان اداری، یکی از بهترین مدل‌های صندلی اداری، صندلی اداری طبی است که طبق اصول ارگونومیک طراحی شده و سلامت بدن را تضمین می کند. در حقیقت یکی از مهم ترین نکاتی که در خرید صندلی های اداری باید در نظر گرفت، طبی بودن صندلی است. اگر که می خواهید با ویژگی های صندلی های طبی و نقش آن روی سلامت بدن آشنا شوید، در این مطلب از مجله الوند همراه ما باشید.

آشنایی با خصوصیات صندلی اداری طبی

معمولاً کارکنان یک شرکت 8 ساعت در روز مشغول کار کردن هستند و در صورت استاندارد نبودن صندلی ممکن است دچار مشکلات فیزیکی شوند. اگر در همه ادارات از صندلی های طبی استفاده شود، افراد در طول کار خسته نمی شوند و راندمان کاری بالا می رود. صندلی اداری طبی ویژگی های خاص و منحصر به فردی دارد که متفاوت از سایر صندلی های اداری است. در ادامه بعضی از ویژگی های صندلی های طبی را مورد بررسی قرار می دهیم.

صندلی اداری طبی و ارگونومیک
صندلی اداری طبی و ارگونومیک
  • قابل تنظیم بودن بخش های مختلف صندلی: تمام بخش های یک صندلی اداری طبی و استاندارد از جمله ارتفاع و تکیه گاه صندلی قابل تنظیم است. به این ترتیب صندلی با فرم بدن همه افراد سازگار می شود.
  • داشتن طراحی ارگونومیک: طراحی صندلی اداری طبی باید به گونه ای باشد که احساس آرامش را برای افرادی که روی آن می نشینند، فراهم کند. ارگونومیک بودن یک صندلی اداری موجب می شود تا علاوه بر احساس راحتی، سلامت افراد هم تضمین شود. در حقیقت صندلی های طبی، فرم ستون فقرات را حفظ می کنند و مانع از آسیب به مهره های کمر و گردن می شوند.
  • ضد تعریق بودن پارچه صندلی: یکی دیگر از مهم ترین ویژگی های صندلی های طبی، ضد تعریق بودن پارچه آن است. صندلی های طبی و استاندارد به خاطر استفاده از پارچه های مناسب، ضد تعریق هستند.
  • وجود چرخ های روان در پایه های صندلی: از دیگر ویژگی های مهم صندلی اداری طبی، وجود چرخ های روان در پایه های صندلی است. این قابلیت نقش مهمی در جا به جایی آسان کارکنان در طول کار دارد.
مطلب مرتبط  اصول مهم راهنمای خرید پارتیشن اداری

اهمیت استفاده از صندلی طبی در محیط کار

صندلی های اداری بخش مهمی از تجهیزات اداری هستند و اگر به درستی و طبق اصول انتخاب شوند، سلامت کارکنان را تضمین می کنند. صندلی های اداری طبی مانع از خسته شدن کارکنان در طول روز می شوند و به این ترتیب افراد انرژی کافی برای کار کردن دارند. این صندلی ها به خاطر داشتن طراحی اصولی و ارگونومیک، موجب افزایش بهره وری و راندمان کاری می شوند.

نکات مهم برای خرید صندلی اداری طبی و ارگونومیک

یکی از مهم ترین نکات برای انتخاب و خرید صندلی اداری طبی، وجود زیرپایی در صندلی است. بسیاری از افراد به این مورد توجه زیادی نمی کنند در صورتی که وجود زیرپایی مانع از بروز بسیاری از مشکلات می شود. دسته صندلی از دیگر فاکتورهای مهم در زمان خرید صندلی اداری است. از آن جایی که قد افراد مختلف با یکدیگر متفاوت است، دسته های صندلی باید متناسب با قد افراد تنظیم شود. این ویژگی از آسیب رسیدن به مچ، شانو و بازوی افراد جلوگیری می کند. سایر فاکتورهای مهم در خرید صندلی طبی شامل موارد زیر می شود.

صندلی اداری طبی و ارگونومیک
صندلی اداری طبی و ارگونومیک
  • تکیه گاه مناسب صندلی
  • نشیمنگاه مناسب صندلی
  • ارتفاع مناسب صندلی
  • پایه های استاندارد صندلی

مزیت خرید صندلی ارگونومیک چیست؟

خرید صندلی اداری طبی و ارگونومیک دارای مزایای بسیاری است و این مزایا بر کارآیی، راحتی، و سلامت کارکنان تأثیر می‌گذارد. در ادامه به برخی از مزایا و دلایل خرید صندلی اداری ارگونومیک اشاره می‌شود:

  • راحتی و کارآیی: صندلی‌های اداری ارگونومیک طراحی شده‌اند تا به طور بهینه درختان و حرکت‌های بدنی کارکنان پاسخ دهند. این به کارکنان امکان می‌دهد تا راحت‌تر و بهره‌ورتر کار کنند. ارگونومیک به بهبود پشت و گردن کمک می‌کند و می‌تواند خستگی و درد عضلانی را کاهش دهد.
  • تنظیم‌پذیری: بیشتر صندلی‌های ارگونومیک قابلیت تنظیم جزئیاتی مانند ارتفاع، عمق، زاویه و پشتی را دارا هستند. این امکان به کارکنان می‌دهد تا صندلی را به شکلی که برای آن‌ها راحت و مناسب است تنظیم کنند.
  • تضمین سلامتی کارمندان: صندلی‌های ارگونومیک به پشتیبانی از سلامتی کارکنان اولویت می‌دهند. طراحی صحیح این صندلی‌ها می‌تواند به کاهش درد و مشکلات ستون فقرات و عضلات کمک کند.
  • افزایش تمرکز و بهره‌وری: وجود یک صندلی ارگونومیک می‌تواند به کارکنان کمک کند تا تمرکز بیشتری داشته باشند و بهره‌وری خود را افزایش دهند. این صندلی‌ها به مهارت‌های کاری کارکنان نیز کمک می‌کنند.
  • پیشگیری از مشکلات جسمی: استفاده از صندلی اداری ارگونومیک می‌تواند به پیشگیری از مشکلات جسمی مانند کمر درد، گردن درد، و اختلالات مرتبط با نشستن برای مدت طولانی کمک کند.
  • رفاه کارکنان: فراهم کردن صندلی‌های اداری ارگونومیک نشان از توجه به رفاه و خوش‌بینی کارکنان دارد و می‌تواند باعث افزایش رضایت و مشارکت کارکنان شود.
  • تأثیر مثبت بر محیط کار: طراحی ارگونومیک می‌تواند تأثیر مثبتی بر محیط کار و فضای اداری داشته باشد. این صندلی‌ها به زیبایی و تنظیم محیط کار کمک می‌کنند.
  • رقابتی بودن: در دنیای امروزه رقابتی کسب‌وکار، جذب و حفظ استعدادها مهم است. ارائه صندلی‌های اداری ارگونومیک می‌تواند به عنوان یک عامل ترقیه‌دهنده در جذب نیروهای متخصص به کسب‌وکار خدمت کند.
مطلب مرتبط  اهمیت انتخاب صندلی کارمندی مناسب برای کارمندان

به طور کلی، صندلی‌های اداری ارگونومیک می‌توانند به بهبود کیفیت کار و سلامتی کارکنان کمک کنند و به محیط کاری راحت و موثری تبدیل شوند.

صندلی اداری طبی

جمع بندی

یکی از مهم ترین اقداماتی که مدیران یک شرکت باید انجام دهند، استفاده از صندلی اداری طبی در همه بخش های یک شرکت است. صندلی های طبی در انواع مدیریتی، کارمندی، کنفرانس طراحی و تولید می شوند و شما می توانید در بخش های مختلف یک اداره از آنها استفاده کنید.

فروشگاه مبلمان اداری الوند عرضه کننده انواع صندلی طبی در مدل های مختلف است. برای خرید انواع صندلی استاندارد و ارگونومیک، به وبسایت این فروشگاه مراجعه کنید.

مجله الوند

اگر علاقمند به مطالعه مطالب بیشتر هستید، از طریق لینک زیر وارد مجله الوند شوید. در مجله الوند، مطالب متنوعی درباره مبلمان اداری منتشر می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *