با توجه به نوسانات قیمتی، برای استعلام دقیق قیمت محصولات لطفا با کارشناسان الوند تماس حاصل نمایید.

فهرست مطلب

چرا یک میز ارگونومیک بخریم؟

اصطلاح مبلمان ارگونومیک چند سالی است که ورد زبان فعالان حوزه مبلمان اداری و دکوراسیون داخلی است. دلیل آن هم واضح است؛ ارگونومی به عنوان یک علم، قاعده و قانون مشخصی برای بهبود رابطه انسان با محیط و محصولات اطراف خود دارد. این یعنی، سلامتی افراد در گرو رعایت اصول ارگونومی در طراحی و تولید مبلمان است. به دنبال این افزایش اهمیت، حالا دیگر خرید یک میز ارگونومیک یا صندلی ارگونومیک به یکی از تصمیمات مهم در انتخاب تجهیزات اداری تبدیل شده است. این انتخاب به ویژه برای افرادی که ساعات طولانی پشت میز کار می‌ نشینند، اهمیت بالاتری دارد. در ادامه این مقاله مجله الوند، شما را بیشتر با میز ارگونومیک و مزایای آن آشنا خواهیم کرد تا هیچ تردیدی در خرید و استفاده از آن نداشته باشید.

میز ارگونومیک؛ مهم تر از نان شب!

اهمیت میز ارگونومیک برای سلامتی و کارآیی کارمندان به حدی بالا است که بسیاری از افراد، شرکت‌ ها و سازمان ‌ها در سراسر دنیا به سمت تجهیز دفاتر خود با این نوع میزها رفته ‌اند. این یعنی این نهادها حاضرند تمام تجهیزات خود را دور بریزند و هزاران دلار و میلیون ها تومان خرج خرید مبلمان اداری جدید البته از نوع ارگونومیک کنند. حالا وقت آن رسیده تا با میز ارگونومیک بیشتر آشنا شویم.

انواع میز ارگونومیک به نحوی طراحی می ‌شوند که با ساختار بدن کاربر که همان انسان باشد هماهنگی داشته باشند. اصلی ترین عملکرد میز ارگونومیک، کاهش فشارهای جسمانی ناشی از نشستن طولانی مدت است. در کنار آن، فراهم آوردن راحتی، به افزایش بهره ‌وری نیز کمک می‌ کند.

میز ارگونومیک

اگر میز ارگونومیک نباشد چه بلایی سر ما می آید؟

میزهای ارگونومیک به‌گونه‌ای ساخته می شوند که کاربر بتواند آن را مطابق با نیازهای بدن خود تنظیم کند. یکی از مشکلات رایجی که افراد در استفاده از میزهای سنتی با آن مواجه می ‌شوند، عدم توانایی در تنظیم ارتفاع و ابعاد میز کارشان است. این مشکل باعث می ‌شود که بدن در وضعیتی قرار گیرد که به مرور زمان به گردن، شانه‌ها و کمر فشار بیش از حدی وارد شود. میزهای ارگونومیک با در نظر گرفتن ابعاد و زوایای درست، قابلیت های تنظیمی و سایر المان های طراحی متناسب با اصول ارگونومیف این مشکلات را برطرف می ‌کنند.

مطلب مرتبط  همه چیز درباره مبلمان اداری اتاق کنفرانس

بروز درد شانه و گردن

می دانیم که بسیاری از افراد، ساعت‌ های طولانی پشت میز نشسته و به کارهایی مانند تایپ، کار با کامپیوتر و خواندن اسناد می‌ پردازند. بدون یک میز ارگونومیک، احتمال بروز مشکلات جسمانی بسیار بسیار بیشتر است. مثلا یکی از شایع ‌ترین مشکلات ناشی از استفاده از میزهای غیرارگونومیک، بروز دردهای ناحیه گردن و شانه‌ها است. توجه داشته باشید که زمانی که ارتفاع میز نامناسب است و فرد مجبور می شود گردن خود را به‌طور مداوم خم نگه دارد، به مرور زمان این وضعیت منجر به درد و حتی آسیب ‌های مزمن در نواحی گردن و شانه‌ها خواهد شد. در مقابل، میزهای ارگونومیک با فراهم کردن شرایط مناسب برای استفاده از کامپیوتر و سایر وسایل کاری، به کاهش این مشکلات کمک می ‌کنند.

میز ارگونومیک

اهمیت میز ارگونومیک برای ستون فقرات

از دیگر مشکلات پر تکرار ناشی از استفاده از میزهای نامناسب و غیر ارگونومیک، کمر درد و وقوع مشکلات مربوط به ستون فقرات است. نشستن طولانی مدت پشت میزهای نامناسب می‌ تواند فشار زیادی به کمر و ستون فقرات وارد کند. میزهای ارگونومیک به شکلی طراحی می شوند که بدن در وضعیت درست و طبیعی خود قرار گیرد و پاها فضای کافی برای قرارگیری زیر میز را دارند. در چنین حالتی از ایجاد فشار بیش از حد بر کمر جلوگیری خواهد شد. با این وجود، اگر فرد همچنان از یک میز غیر ارگونومیک استفاده کند، مشکلات کمر او به تدریج وخیم ‌تر می‌ شوند و ممکن است نیاز به درمان‌ های پزشکی یا حتی جراحی پیدا کند. این در حالی است که با استفاده از یک میز ارگونومیک به همراه یک صندلی ارگونومیک می توان به سادگی و با هزینه ای کم از بروز این مشکلات جلوگیری کرد.

میز ارگونومیک

بدون میز ارگونومیک دچار این بیماری ها خواهید شد

استفاده از میز کار ارگونومیک به پیشگیری از آسیب ‌های ناشی از کار کمک می ‌کند. بسیاری از افراد به دلیل استفاده مداوم از میزهای نامناسب، به مشکلات جسمانی مانند فتق دیسک، تنگی کانال نخاع، درد شانه و گردن، کمردرد و سایر آسیب‌ های مزمن مبتلا می ‌شوند. این آسیب‌ ها نه تنها به زندگی روزمره فرد ضربه می‌ زند بلکه هزینه ‌های درمانی زیادی را نیز به همراه دارد. در حالی که استفاده از میز ارگونومیک به‌ طور قابل توجهی می‌ تواند از بروز این مشکلات جلوگیری کند و از بدن حمایت نماید.

مطلب مرتبط  مرکز خرید صندلی اداری کجاست؟

صندلی ارگونومیک، یار همیشگی میز ارگونومیک

طبیعتا ما پشت میز کار بر روی یک صندلی می نشینیم و اصولا میز و صندلی، همیشه در کنار همدیگر معنا پیدا می کنند. پس در کنار خرید میز ارگونومیک، استفاده از صندلی ارگونومیک نیز کاملا ضروری است. صندلی ‌های ارگونومیک به‌گونه‌ای طراحی می ‌شوند که از قسمت‌ های مهم بدن مانند کمر، گردن و شانه‌ها حمایت کافی به عمل آورند. اگرچه میز کار ارگونومیک کمک می ‌کند تا ارتفاع و وضعیت کار با کامپیوتر و سایر ابزارها درست باشد، اما اگر صندلی مناسب نباشد، فرد همچنان ممکن است در وضعیت نادرستی پشت میز قرار بگیرد. یک صندلی ارگونومیک با قابلیت تنظیم ارتفاع، تنظیم زاویه پشتی و پشتیبانی از کمر و گردن، به‌ طور کامل از بدن حمایت می‌کند. صندلی در کنار یک میز ارگونومیک، بهترین شرایط کاری را فراهم می ‌آورد.

میز ارگونومیک

کار بهتر با میز ارگونومیک

میز ارگونومیک فقط به حفظ و ارتقاء سلامتی جسمی کارمندان کمک نمی‌کند، بلکه بهره‌وری و کارایی آن‌ها را هم افزایش می‌ دهد. زمانی که فرد در وضعیت راحت و درست قرار دارد و سطح دسترسی او به وسایل به خوبی تعریف شده، می ‌تواند بهتر و با تمرکز بیشتری کار کند. در واقع، استفاده از میز و صندلی ارگونومیک باعث می ‌شود که کارمندان بتوانند بدون احساس خستگی و درد، مدت بیشتری کار کنند. این اتفاق برای کارمندان در دفاتر کاری با ساعات کاری طولانی یا در محیط ‌هایی که نیاز به استفاده مداوم از کامپیوتر وجود دارد، بسیار مهم است. مطالعات نشان داده‌ اند که کارمندان در شرایط ارگونومیک مناسب، تمرکز کاری خود را بهتر حفظ و زمان بیشتری را با بهره‌ وری بالا سپری می ‌کنند. بنابراین، خرید میز ارگونومیک صرف هزینه نیست بلکه در واقع، یک سرمایه‌گذاری هوشمندانه است.

مطلب مرتبط  تفاوت فوم سرد و فوم گرم در صندلی اداری و نحوه تشخیص

میز ارگونومیک

شرکت شما؛ جایی بهتر برای کار کردن با میز ارگونومیک

میزهای ارگونومیک به ایجاد فرهنگ کاری سالم‌ تر در سازمان‌ها کمک شایانی می کنند. وقتی شرکت ‌ها به سلامتی و راحتی کارمندان خود اهمیت می ‌دهند و محیط کاری مناسبی فراهم می‌ کنند، کارکنان نیز احساس بهتری نسبت به محیط کاری خود خواهند داشت. این احساس مثبت م ی‌تواند به افزایش انگیزه و تعهد کاری منجر شود. استفاده از میزهای ارگونومیک به ‌عنوان بخشی از تجهیزات دفتر کار، نشان می ‌دهد که شرکت به رفاه و سلامت کارمندان خود توجه دارد. این می ‌تواند به ایجاد روابط کاری بهتر و افزایش رضایت شغلی کمک نماید.

میز ارگونومیک

جمع بندی

با مطالعه این مقاله متوجه شدیم که خرید میز ارگونومیک نه تنها برای سلامتی و راحتی فرد ضروری است بلکه تاثیر مثبت زیادی بر بهره ‌وری، کارایی و روحیه کاری افراد دارد. در سوی مقابل، استفاده از میزهای غیرارگونومیک ممکن است در ابتدا سازمان را از صرف هزینه خرید مبلمان ارگونومیک معاف کند. اما در طول زمان به دلیل مشکلات جسمانی و کاهش بهره ‌وری، هزینه‌های مادی و روانی بیشتری را برای سازمان و کارکنانش به بار می آورد. در مقابل، سرمایه‌ گذاری در خرید یک میز ارگونومیک و صندلی مناسب می‌ تواند از بروز بسیاری از مشکلات جسمانی جلوگیری کند. در نهایت، بهبود کلی در کارایی و کیفیت زندگی کاری فرد را به همراه داشته باشد. شما می توانید برای خرید انواع مبلمان اداری ارگونومیک با طراحی مدرن، به فروشگاه های مبلمان اداری الوند مراجعه کنید.

سوالات متداول

  • چرا باید میز ارگونومیک بخریم؟

برای کاهش فشار بر بدن، جلوگیری از دردهای جسمانی و افزایش بهره‌وری کارمندان خرید میز ارگونومیک یک ضرورت است.

  • میز غیر ارگونومیک چه مشکلاتی برای بدن به وجود می آورد؟

بروز دردهای مزمن در گردن، شانه و کمر، کاهش بهره ‌وری و احتمال آسیب‌های جسمانی از مهم ترین مشکلات استفاده از تجهیزات اداری غیر ارگونومیک است.

  • میز اداری ارگونومیک چگونه به افزایش بهره ‌وری کارمندان کمک می کند؟

با قرار دادن بدن کاربر در وضعیت مناسب، تمرکز و راحتی بیشتری برای او ایجاد می ‌کند و باعث کاهش خستگی می‌ شود.

مجله الوند

اگر علاقمند به مطالعه مطالب بیشتر هستید، از طریق لینک زیر وارد مجله الوند شوید. در مجله الوند، مطالب متنوعی درباره مبلمان اداری منتشر می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *