با توجه به نوسانات قیمتی، برای استعلام دقیق قیمت محصولات لطفا با کارشناسان الوند تماس حاصل نمایید.

فهرست مطلب

نگهداری از صندلی اداری | افزایش دوام و عمر مفید مبلمان اداری

هنگام خرید صندلی اداری، بسیاری از افراد تنها به ظاهر یا راحتی آن توجه می‌کنند، اما نگهداری از صندلی اداری اهمیت بسیار زیادی دارد که در طولانی مدت تأثیر زیادی بر دوام و عمر مفید مبلمان اداری خواهد داشت. نگهداری از صندلی اداری یکی از مهم ترین عوامل در افزایش طول عمر آن محسوب می شود. انواع صندلی اداری از مهم ترین مبلمان اداری هستند و تاثیر زیادی بر سلامت کارمندان و بهبود عملکرد آنها دارند. در محیط های اداری، صندلی ها با توجه به استفاده مکرر و طولانی مدت، ممکن است به مرور خراب شوند و دیگر قابل استفاده نباشند. در ادامه این مطلب از الوند به راهکارهای مهم درمورد نگهداری صحیح از صندلی اداری اشاره می کنیم.

اهمیت نگهداری از صندلی اداری

نگهداری از صندلی اداری نه تنها از جهت حفظ زیبایی و ظاهر آن مهم است، بلکه به منظور جلوگیری از مشکلاتی مانند خرابی قطعات، کاهش کارایی و حتی ایجاد مشکلات جسمی برای کاربران نیز اهمیت زیادی دارد. صندلی‌های اداری، به خصوص در محیط‌های کاری پرکاربرد، روزانه تحت فشار زیادی قرار می‌گیرند. این فشار می‌تواند به تدریج باعث فرسودگی قطعات و کاهش کیفیت شود. با رعایت نکات ساده نگهداری، می‌توانید از خرابی‌های زودهنگام جلوگیری کنید و اطمینان حاصل کنید که صندلی شما برای مدت طولانی کارآمد و راحت باقی می‌ماند.

در ادامه، روش‌های مؤثری برای نگهداری از صندلی اداری ارائه خواهیم داد تا بتوانید بهترین استفاده را از مبلمان اداری خود داشته باشید.

نگهداری از صندلی اداری

تاثیر نگهداری از صندلی اداری در افزایش عمر آنها

صندلی های اداری از تجهیزات مهم در فضاهای اداری هستند و مدل های مختلفی از آنها در بازار وجود دارد. صندلی های اداری در اثر استفاد نادرست آسیب می بینند ولی با رعایت نکات اصولی می توان در هزینه خرید مجدد آنها صرفه جویی کرد. هر اندازه از صندلی های اداری اصولی تر استفاده کنید، طول عمر آنها بیشتر می شود. تمیز کردن به موقع و نگهداری از صندلی اداری از مواردی است که اغلب افراد به آن توجه نمی کنند. ولی با رعایت این نکته، طول عمر صندلی های اداری زیاد می شود.

مطلب مرتبط  بهترین راهکار کنترل صدا در دفتر کار چیست؟

نحوه نگهداری از صندلی جک دار اداری

یکی از شایع ترین مشکلاتی که برای صندلی های اداری جک دار به وجود می آید، خراب شدن جک صندلی است. دلیل اصلی خراب شدن جک صندلی های اداری، نشستن ناگهانی و با فشار روی صندلی است. این صندلی ها مجهز به پیچ هایی هستند و افراد می توانند متناسب با وزن خود آن را تنظیم کنند. برای نگهداری از صندلی اداری و عدم خراب شدن جک، افراد باید صندلی را متناسب با وزن خود تنظیم کنند.

تمیز کردن صندلی اداری به طور منظم

تمیز کردن منظم صندلی های اداری یکی از مهم ترین راهکارها برای استفاده طولانی مدت از صندلی است. پاک کردن گرد و غبار از روی صندلی های اداری، اولین قدم برای تمیز کردن انواع صندلی است. وجود گرد و غبار روی صندلی و پاک نکردن آنها به مرور منجر به پوسیدگی و ساییدگی روکش صندلی می شود. در صورتی که روکش صندلی چرمی است بعد از کشیدن جاروبرقی، از واکس مخصوص و اسپری استفاده کنید. تمیز کردن روکش صندلی، بهترین راهکار برای نگهداری از صندلی اداری محسوب می شود.

نگهداری از صندلی اداری

روغن کاری چرخ های صندلی

چرخ های صندلی یکی از مهم ترین قطعات آن هستند و در صورت خراب شدن آنها، صندلی از کار می افتد. برای نگهداری از صندلی اداری، نگهداری از چرخ های آنها ضروری است. چرخ های صندلی برای این که کارایی بهتری داشته باشند، باید به صورت دوره ای روغن کاری شوند. با استفاده از روان کننده های سیلیکونی برای چرخ ها، اصطحکاک آنها کم می شود و حرکت چرخ ها نرم تر می شود.

مطلب مرتبط  پارتیشن چوبی ثابت مناسب چه بخش‌هایی از فضای اداری است؟

عوض کردن قطعات خراب صندلی

استفاده طولانی مدت از صندلی های اداری، ممکن است موجب آسیب دیدن یا فرسودگی بعضی از قطعات صندلی شود. تعمیر صندلی اداری یا تعویض قطعات خراب یا فرسوده صندلی، یکی از بهترین راهکارها برای نگهداری از صندلی اداری است. با تعویض یا تعمیر به موقع قطعات فرسوده، می توانید عمر صندلی اداری خود را افزایش دهید.

جلوگیری از اضافه‌بار

صندلی‌های اداری برای تحمل وزن معینی طراحی شده‌اند و استفاده بیش از حد از آن‌ها ممکن است منجر به خرابی‌های جدی شود. یکی از نکات اساسی در نگهداری از صندلی اداری، جلوگیری از اضافه‌بار و نشستن افراد با وزن بیش از حد مجاز روی آن است. این کار می‌تواند به بخش‌های مختلف صندلی، از جمله جک و چرخ‌ها، آسیب بزند.

بررسی دوره‌ای چرخ‌ها و پایه‌ها

چرخ‌ها و پایه‌های صندلی اداری جزء مهم‌ترین اجزاء آن هستند که به مرور زمان و با استفاده مداوم دچار فرسودگی می‌شوند. برای جلوگیری از خرابی‌های ناگهانی، هر چند وقت یکبار باید چرخ‌ها و پایه‌های صندلی را بررسی کنید و از سلامت و کارایی آن‌ها اطمینان حاصل کنید. اگر چرخ‌ها به درستی کار نمی‌کنند یا پایه‌ها لق شده‌اند، باید بلافاصله آن‌ها را تعمیر یا تعویض کنید تا از آسیب‌های جدی‌تر جلوگیری شود.

نگهداری از صندلی اداری

مراقبت از روکش صندلی

روکش صندلی اداری معمولاً از جنس‌های مختلفی مانند چرم، پارچه یا فوم ساخته می‌شود. هر کدام از این مواد نیاز به مراقبت‌های خاص خود دارند. مثلاً روکش‌های چرمی باید به طور منظم با محصولات مخصوص چرم تمیز و مرطوب شوند تا از ترک خوردن و خشکی جلوگیری شود. روکش‌های پارچه‌ای نیز باید به دقت جاروبرقی شوند و در صورت لزوم با مواد شوینده ملایم شسته شوند.

جلوگیری از قرار گرفتن در معرض نور خورشید

نور مستقیم خورشید می‌تواند به مرور زمان باعث آسیب به روکش صندلی، به خصوص اگر از جنس چرم باشد، شود. قرار دادن صندلی اداری در معرض نور خورشید می‌تواند منجر به خشک شدن و ترک خوردن روکش و کاهش دوام آن شود. به همین دلیل، بهتر است صندلی‌ها را از معرض نور خورشید دور نگه دارید یا از پرده‌های محافظ استفاده کنید.

مطلب مرتبط  آشنایی با 5 مورد از انواع کتابخانه اداری

خرید صندلی اداری با کیفیت

خرید صندلی اداری باکیفیت از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا تأثیر مستقیم بر راحتی و سلامت کارکنان دارد. یک صندلی اداری مناسب باید ارگونومیک بوده و قابلیت تنظیم ارتفاع، پشتی و دسته‌ها را داشته باشد تا کاربران بتوانند در طول روز کاری با کمترین خستگی و فشار بدنی از آن استفاده کنند. استفاده از مواد باکیفیت در ساخت روکش و قطعات نیز بر دوام صندلی تأثیر دارد.

هنگام خرید صندلی اداری، توجه به پشتیبانی ناحیه کمر و قابلیت گردش هوا در نشیمنگاه نیز مهم است. این ویژگی‌ها به کاهش دردهای عضلانی و بهبود بهره‌وری کارکنان کمک می‌کند. فروشگاه مبلمان اداری الوند مجموعه‌ای از صندلی‌های باکیفیت و ارگونومیک را برای انتخاب ارائه می‌دهد تا شما بتوانید به‌راحتی بهترین گزینه را متناسب با نیاز خود پیدا کنید.

جمع بندی

با رعایت نکات مربوط به نحوه نگهداری از صندلی اداری، صندلی اداری همیشه سالم و تمیز می ماند و خیلی دیر فرسوده می شود. به جز نکاتی که با آنها اشاره شد، انتخاب و خرید صندلی اداری مناسب و میز اداری از برندهای معتبر، نقش مهمی در طول عمر صندلی دارد. علاوه بر این انتخاب جنس و رنگ مناسب صندلی در نحوه نگهداری از آن بی تاثیر نیست. برای فضاهای اداری پر رفت و آمد، از صندلی های اداری با روکش تیره که دیرتر کثیف می شوند، انتخاب بهتری هستند.

برای خواندن مقالات بیشتر در مورد نحوه مراقبت از مبلمان اداری، مقالات مرتبط در الوند را مطالعه کنید.

مجله الوند

اگر علاقمند به مطالعه مطالب بیشتر هستید، از طریق لینک زیر وارد مجله الوند شوید. در مجله الوند، مطالب متنوعی درباره مبلمان اداری منتشر می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *