با توجه به نوسانات قیمتی، برای استعلام دقیق قیمت محصولات لطفا با کارشناسان الوند تماس حاصل نمایید.

فهرست مطلب

آشنایی با انواع صندلی اداری بدون چرخ | کاربردها، مزایا و معایب

صندلی اداری بدون چرخ با ورود صندلی‌های چرخدار اداری حضوری کمرنگ در ادارات و سازمان‌ها پیدا کرده است اما همچنان کاربرد دارد. در این مطلب از مجله الوند قصد داریم به بررسی انواع صندلی های بدون چرخ اداری بپردازیم و مزایا و معایب آن‌ها را بررسی کنیم. با توجه به اینکه دیگر کمتر از صندلی بدون چرخ استفاده می‌شود شاید لازم باشد به کاربرد این نوع صندلی هم نگاهی بیندازیم تا بهتر بتوانیم در مورد خرید آن تصمیم بگیریم.

معرفی صندلی اداری بدون چرخ

به نظر می‌رسد امروزه صندلی های اداری چرخدار بر بازار تسلط دارند. در واقع به حدی به آن‌ها توجه شده است که به راحتی می توان فراموش کرد که صندلی‌های اداری بدون چرخ نیز وجود دارند.

وجود چرخ بر روی صندلی اداری مزایای زیادی دارد اما صندلی‌های اداری بدون چرخ نیز از جمله مبلمان اداری پرکاربرد هستند. این نوع صندلی‌ها معمولا برای مطالعه استفاده می‌شوند و ثابت هستند. این امکان وجود دارد که این نوع صندلی هم قابلیت تنظیم داشته باشد اما صندلی بدون چرخ اداری برای افرادی مناسب است که نیاز به حرکت مکرر ندارند.

صندلی اداری بدون چرخ

چرا صندلی های اداری چرخ دارند؟

بیایید با یک حکایت جالب شروع کنیم. صندلی های اداری به لطف چارلز داروین دارای چرخ هستند. در دهه 1840، داروین چرخ هایی را به صندلی خود اضافه کرد تا بتواند در اتاق کار خود حرکت کند. چیزی که داروین تصور نمی کرد این است که اختراع او هنوز حدود دو قرن بعد مورد استفاده فراگیر در دنیا قرار گرفته است.

مزایای صندلی اداری بدون چرخ

صندلی های بدون چرخ معمولاً در مقایسه با مدل های چرخ‌دار ارزان‌تر هستند. آنها می‌توانند برای دفاتر با کف چوبی یا اگر میز و صندلی روی یک سکو قرار گرفته اند، انتخاب بهتری باشند. آنها همچنین ساده‌تر و آسان‌تر جمع‌آوری و بسته‌بندی می‌شوند. هنگام نیاز به جابجایی وسایل اداری، می‌توانید از خدمات شرکت موفیس برای جابجایی دفتر کار خود بهره ببرید. در نهایت، می‌توان گفت که صندلی های اداری بدون چرخ، ثبات و دوام بیشتری دارند. آن‌ها اغلب برای دفاتر خانگی نیز ترجیح داده می‌شوند.

مطلب مرتبط  آشنایی با 6 سبک مبلمان اداری

یکی از کاربردهای صندلی های اداری بدون چرخ، در اتاق جلسات است. اصولا یکی از انواع صندلی های کنفرانس، صندلی های کنفرانس پایه ثابت بدون چرخ هستند. این نوع از صندلی به حاضرین در جلسه کمک می‌کند تا تمرکز خود را حین برگزاری جلسات طولانی‌مدت حفظ کنند.

چرخ های صندلی های اداری چرخ دار، یکی از نقاط ضعف آنها در هنگام ورود فشار هستند. شکستن چرخ صندلی اتفاقی شایع است که خرید صندلی اداری بدون چرخ، دیگر شاهد آن نخواهیم بود. البته در هنگام بروز هرگونه خرابی صندلی‌، می‌توایند از خدمات شرکت ریچیر برای تعمیر صندلی خود بهره ببرید.

4 پا در مقابل 5 چرخ

به طور سنتی، صندلی‌ها دارای چهار پایه بودند. این به این دلیل بود که ساختن صندلی های چوبی به این شکل آسان‌تر بوده است. اما در نهایت مدل‌های 5 چرخ به آن‌ها ملحق شدند. دلیل این پنج چرخ این است که پایه محکمی برای نشستن صندلی فراهم می‌کند و تعادل بهتری را در حین کار ایجاد می‌کند. با افزایش تعداد نقاطی که صندلی با کف برخورد می‌کند، بار را پخش می‌کند و بنابراین صندلی‌ها کمتر داخل فرش فرو می‌روند.

اگر کفی ناهموار دارید، صندلی با پنج چرخ بهتر است. با پایه های چهار چرخ صندلی تکان می‌خورد که بسیار آزاردهنده خواهد بود. با وجود پنج چرخ بر روی یک تکه از کف، هیچ لرزشی وجود نخواهد داشت زیرا حداقل چهار چرخ همیشه با زمین در تماس هستند.

صندلی اداری بدون چرخ ارزان

معایب صندلی اداری بدون چرخ

با استفاده از این صندلی‌ها، راحتی حرکتی که با صندلی چرخدار ارائه می‌شود را نخواهید داشت و مدل‌های کمتری برای انتخاب وجود دارد. به عنوان مثال، برخی از صندلی‌های اداری استاتیک، دارای تکیه‌گاه یا تکیه‌گاه قابل تنظیم نیستند. صندلی‌های اداری بدون چرخ مانع از   حرکت کاربر خود می‌شوند؛ کاربردی که برای بسیاری از افراد مهم است. همچنین صندلی های چرخدار با پایه پنج پر، امکان نصب جک تنظیم ارتفاع را فراهم می‌آورند. اتفاقی که در صندلی های ایستا نمی‌توانیم ببینیم.

مطلب مرتبط  راهنمای خرید مبلمان اداری نظری

صندلی‌های دیگر برای محیط های اداری

انواع دیگری از صندلی‌ها را می‌توان در دفاتر کار پیدا کرد، مانند: صندلی‌های چرخشی چهارپایه، صندلی‌های اداری کنسولی، صندلی‌های اجتماعات چرمی، صندلی‌های گردهمایی مشبک، صندلی‌های جلسه اتاق تمرین، صندلی‌های جلسه چوبی، صندلی‌های اداری برای افراد بلند قد.

موارد ذکر شده در بالا برای چیزی غیر از نشستن کوتاه مدت مانند استفاده در اتاق های جلسه توصیه نمی‌شود. آنها نسبتا راحت هستند اما فاقد پشتیبانی لازم برای استفاده طولانی مدت هستند.

خرید صندلی اداری بدون چرخ

خرید صندلی اداری از الوند

صندلی های اداری برای یک محیط اداری مولد بسیار مهم هستند، بنابراین ارزش وقت گذاشتن برای ارزیابی گزینه های مختلف را دارد. اگر برای انتخاب بهترین صندلی اداری یا برنامه ریزی فضای اداری به کمک نیاز دارید، لطفا با ما تماس بگیرید. کارشناسان مبلمان اداری ما علاقمند هستند که به شما کمک کنند. همین امروز با الوند تماس بگیرید تماس بگیرید.

سوالات متداول درباره صندلی اداری بدون چرخ  

1- صندلی اداری بدون چرخ چه کاربردی دارد؟

از این صندلی معمولا در اتاق کنفرانس، اتاق مطالعه و محیط‌هایی که نیاز به حرکت ندارند استفاده می شود. ممکن است کاربران در حین کار نیاز به حرکت نداشته باشند و یا بنا به دلایل مختلف نخواهند از صندلی چرخدار استفاده کنند. این صندلی با اینکه چرخ ندارد اما کاربر در زمان استفاده از آن احساس راحتی خواهد داشت.

2- صندلی اداری چرخدار بهتر است یا بدون چرخ؟

انتخاب بین این دو کاملا به خودتان بستگی دارد، این شما هستید که در نهایت تصمیم می‌گیرید کدام را انتخاب کنید. باید شرایط و حیطه کاری خود را در نظر بگیرید. شاید برای کار شما صندلی چرخدار مناسب است و شاید هم باید صندلی شما ثابت باشد. در واقع شرایط کاری انتخاب این دو را تعیین می‌کند.

مطلب مرتبط  همه چیز درباره مبلمان اداری اتاق کنفرانس

3- قیمت صندلی اداری بدون چرخ چقدر است؟

از آن جایی که صندلی اداری بدون چرخ را برندهای مختلفی با متریال متنوع تولید کرده اند، قیمت یکسانی برای خرید آن وجود ندارد، بهتر است برای اطلاع از قیمت ها با ما در ارتباط باشید.

مجله الوند

اگر علاقمند به مطالعه مطالب بیشتر هستید، از طریق لینک زیر وارد مجله الوند شوید. در مجله الوند، مطالب متنوعی درباره مبلمان اداری منتشر می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *