با توجه به نوسانات قیمتی، برای استعلام دقیق قیمت محصولات لطفا با کارشناسان الوند تماس حاصل نمایید.

فهرست مطلب

همه چیز درباره مبلمان اداری اتاق کنفرانس

مبلمان اداری اتاق کنفرانس نقش مهمی در ایجاد یک محیط کاری حرفه‌ای و کارآمد دارد. توجه داشته باشید که اتاق کنفرانس یا اتاق جلسات، یکی از بخش هایی است که معمولا توسط مهمانان و مخاطبان سازمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین، طراحی و کیفیت مبلمان اتاق کنفرانس، نشان دهنده بخشی از هویت سازمانی شما است. علاوه بر این، میز و صندلی کنفرانس به تسهیل برگزاری جلسات، نشست‌ها و تبادل اطلاعات در محیط کار کمک شایانی می‌کند. در ادامه این مقاله از مجله الوند، با توجه به اهمیت مبلمان اداری اتاق کنفرانس به برخی از جنبه‌های مهم این فضا می‌پردازیم.

میز و صندلی اتاق کنفرانس

آشنایی با اجزای مبلمان اتاق کنفرانس

در یک اتاق کنفرانس، عناصر مبلمانی مختلفی قرار داده می شود که هر کدام نقش ویژه ای دارد. در یک کلام باید گفت، برای مبلمان اتاق کنفرانس نباید کم گذاشت! این را در هنگام پذیرایی از یک مهمان خاص یا نشست های طولانی مدت به خوبی درک خواهید کرد.

میز کنفرانس

یک میز کنفرانس قلب اتاق کنفرانس است. یک میز کنفرانس ام دی اف برای دفاتر اداری با دکوراسیون مدرن و یک میز کنفرانس چوبی برای دکوراسیون کلاسیک توصیه می شود. آنچه مهم است این است که میز کنفرانس باید به اندازه کافی بزرگ و وسیع باشد تا افراد حاضر در جلسه به راحتی دور هم جمع شوند و امکان قرار گرفتن تجهیزات نیز وجود داشته باشد. البته قبل از خرید میز کنفرانس باید به ابعاد اتاق کنفرانس نیز توجه داشته باشید. حداقل 80 سانتیمتر فاصله بین پشتی صندلی با دیوار پشت آن باید وجود داشته باشد در غیر این صورت باید به فکر کوچکتر کردن میز کنفرانس انتخابی خود باشید.

بهتر است میز کنفرانس از متریال بادوام ساخته شود. فراموش نکنید که این میز توسط افراد گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرد که لزوما تعهدی نسبت به نگهداری از میز ندارد. بنابراین لازم است به صورت پیش فرض کیفیت قطعات این عضو مهم از مبلمان اداری بالا باشد.

مطلب مرتبط  راهنمای خرید مبلمان اداری نظری

صندلی کنفرانس

دو مدل مختلف برای صندلی‌ اتاق کنفرانس وجود دارد. یک حالت، صندلی دارای پایه پنچ پر با امکان چرخش و حرکت است. این مدل صندلی در واقع همان صندلی کارشناسی است که در کنار میز کنفرانس هم استفاده می شود. اما مدل دیگر، صندلی کنفرانس پایه ثابت نام دارد. پایه این صندلی بدون چرخ و بدون امکان چرخش طراحی شده است. البته این طراحی دلیل دارد و آن، تمرکز افراد در جلسات است. در واقع، بعضی مواقع با حرکت افراد در حین جلسات، ممکن است تمرکز افراد از بین برود و یا با توجه به نزدیکی صندلی ها به یکدیگر، شاهد برخورد آنها باشیم. بنابراین، صندلی اتاق کنفرانس پایه ثابت، طراحی شده تا جلساتی منظم و متمرکز برگزار شوند.

در هر صورت، صندلی کنفرانس باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا راحتی و پشتیبانی لازم را برای افراد فراهم کنند. علاوه بر این، طراحی صندلی نیز باید به گونه‌ای باشد که افراد به راحتی بتوانند جلسه را دنبال کنند و در پی ساعات طولانی جلسات خسته نشوند. همچون میز کنفرانس، صندلی نیز کاربر ثابتی ندارد به همین دلیل، باید مراقبت لازم از آن به عمل آید. البته در صورت خرابی صندلی اداری نگران نباشید. شرکت ریچیر آماده تعمیر تخصصی انواع صندلی اداری از جمله تعمیر صندلی کنفرانس است.

میز و صندلی اتاق کنفرانس

سیستم مالتی مدیا اتاق کنفرانس

در اتاق کنفرانس، وجود سیستم صوتی و تصویری حیاتی است. امکان استفاده از میکروفون‌ها، دستگاه‌های نمایش تصویر و سیستم صوتی با کیفیت، به تسهیل ارتباطات و ارائه بهتر اطلاعات کمک می‌کند. می توان از یک ال سی دی بزرگ یا ویدئو پروژکتور برای نمایش تصاویر در اتاق کنفرانس بهره برد. باید توجه داشت چیدمان مبلمان به گونه ای انجام شود که تمامی افراد حاضر در اتاق بتوانند پرده یا صفحه تلویزیون را بدون دشواری تماشا کنند.

مطلب مرتبط  مزایای استفاده از میز اداری مینیمال در محیط کار

تجهیزات نورپردازی و الکترونیکی

استفاده از چراغ ها و تجهیزات نورپردازی پیشرفته، امکان کنترل نور و ایجاد فضایی دلنشین را فراهم می‌کند. علاوه بر این، وجود پورت‌ها و ملزومات اتصال الکترونیکی مثل پریزها و USB ها در مبلمان اداری اتاق کنفرانس اجازه اتصال آسان تجهیزات الکترونیکی را فراهم می‌کند.

طراحی اتاق کنفرانس اداری

قبل از خرید مبلمان اتاق کنفرانس، باید ایده مشخصی برای طراحی آن داشته باشید. طراحی اتاق کنفرانس اداری نقش بسزایی در ایجاد محیط کاری موثر و حرفه‌ای دارد. این طراحی باید با استایل و سبک کلی دفتر کار شما هماهنگی داشته باشد تا هماهنگی ظاهری در تمام فضا به وجود آید. نورپردازی مناسب و اصولی، عایق سازی صدایی مناسب با استفاده از تجهیزات صوتی، نصب تجهیزات صوت و تصویر مدرن، تهیه مبلمان شیک و ارگونومیک، در نظر گرفتن فضای آزاد برای حرکت افراد، وجود فضای کافی برای جلوگیری از احساس خستگی، در نظر گرفتن امکانات موردنیاز برای جلسات آنلاین، تعبیه تجهیزات و اتصالات الکترونیکی از جمله مهمترین جزئیاتی است که در طراحی اتاق کنفرانس اداری باید رعایت شود.

انجام این امور همگی با هم منجر به ایجاد یک فضای کنفرانس کارآمد و آماده برای برگزاری جلسات حرفه‌ای و مؤثر می‌شوند. به همین دلیل است که طراحی اتاق کنفرانس یک امر حرفه ای و پیچیده است که باید توسط افراد متخصص انجام گیرد.

آشنایی با سبک مبلمان اتاق کنفرانس

سبک‌های مبلمان اتاق کنفرانس می‌تواند بسیار متنوع باشد و بستگی به ذوق و سلیقه و هماهنگی با سایر اجزای مبلمان دفتر یا شرکت شما داشته باشد. در ادامه، چند سبک مبلمان اتاق کنفرانس را به شما معرفی خواهیم کرد.

سبک مبلمان کنفرانس کلاسیک

مبلمان کنفرانس کلاسیک اغلب از جنس چوب طبیعی با نقوش و حکاکی‌های مجلل ساخته شده است. برای دفاتر اداری کلاسیک، این نوع مبلمان پیشنهاد می شود.

مطلب مرتبط  میز و صندلی اداری مناسب و اهمیت آنها

اتاق کنفرانس با مبلمان کلاسیک

سبک مبلمان کنفرانس مدرن

سبک مبلمان مدرن بر روی طراحی‌های ساده، خطوط تیز و جزئیات کم تاکید دارد. استفاده از موادی مانند فلز، شیشه و ام دی اف در مبلمان این سبک معمول است. برای دفات اداری مدرن و استارتاپ ها این سبک توصیه می شود.

سبک مبلمان کنفرانس مینیمال

در سبک مبلمان کنفرانس ساده و مینیمالیستی، طراحی با خطوط بسیار ساده و جزئیات بسیار کم و بدون بافت مورد تاکید است. همچنین توجه به فضای باز از مولفه های این سبک است.

سبک مبلمان کنفرانس رترو

سبک های رترو و وینتیج از طراحی‌ها و المان‌های قدیمی الهام گرفته می گیرند. در این سبک ها، صندلی‌ها و میزها با جزئیات رنگارنگ و اشکال و فرم های کلاسیک اما با متریال های مدرن طراحی می شوند.

سبک مبلمان کنفرانس هیبرید

سبک هیبرید ترکیبی از چندین سبک است. در این سبک طراحان معمولا از جزئیات مدرن و کلاسیک یا دیگر سبک‌ها به صورت ترکیبی استفاده می‌کنند.

میز و صندلی اتاق کنفرانس

جمع بندی

اتاق کنفرانس، یکی از مهمترین بخش های هر دفتر کار است که مبلمان اداری آن، نقشی اساسی در ایجاد ذهنیت مثبت نسبت به شرکت در نزد مخاطبان دارد. افراد گوناگون طی ساعات طولانی جلسات کاری، از این مبلمان استفاده می کنند بنابراین مبلمان اداری اتاق کنفرانس باید از کیفیت و دوام کافی برخوردار باشد. شما در هنگام نیاز به میز و صندلی اتاق کنفرانس، می توانید با مراجعه به فروشگاه ها یا نمایندگی های الوند، از کارشناسان ما مشاوره تخصصی دریافت کنید.

سوالات متداول

  • اجزای مبلمان اتاق کنفرانس چیست؟

صندلی اداری، میز اداری، تجهیزات نورپردازی، تجهیزات صوت و تصویر

  • مهمترین سبک های مبلمان اتاق کنفرانس چیست؟

سبک های کلاسیک، مدرن و مینیمالیسم

مجله الوند

اگر علاقمند به مطالعه مطالب بیشتر هستید، از طریق لینک زیر وارد مجله الوند شوید. در مجله الوند، مطالب متنوعی درباره مبلمان اداری منتشر می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *