با توجه به نوسانات قیمتی، برای استعلام دقیق قیمت محصولات لطفا با کارشناسان الوند تماس حاصل نمایید.

فهرست مطلب

آشنایی با مبلمان اداری اتاق مدیریت

مبلمان اداری اتاق مدیریت یا مبلمان اداری مدیریتی، مجموعه‌ای از اجزای مبلمان است که به طور خاص برای اتاق‌های مدیران در سازمان ها و شرکت ها  طراحی و تولید شده‌اند. این نوع مبلمان با توجه به نقش پر اهمیتی که مدیران در سازمان ها دارند، از طراحی خاصی برخوردارند و با مواد با کیفیتی ساخته شده‌اند. اصولا، نقش مدیر به عنوان پیشانی سازمان، نقشی بسیار حساس است. در همین راستا، فضای اتاق مدیر نیز باید متمایز باشد. حتی بسیاری از مدیران برند، مسئول انتخاب مبلمان اتاق مدیریت هستند تا نتیجه، مطابق با الزامات هویت سازمانی باشد. اگر شما هم تصمیم به خرید مبلمان اتاق مدیریت دارید، این مقاله از مجله الوند را از دست ندهید.

آشنایی با اجزای مبلمان اداری اتاق مدیریت

میز مدیریتی

می توان گفت مهمترین عضو خانواده مبلمان مدیریتی، میز است. این میز‌ها معمولا از مواد با کیفیت مانند چوب طبیعی و ام دی اف با ترکیب فلز تهیه می‌شوند و دارای طراحی شیک و مناسب برای فضای مدیریتی هستند. شکوه و جلال جایگاه یک مدیر را می توان با نوع میز مدیریتی او مرتبط دانست.

صندلی مدیریتی

اهمیت صندلی مدیریتی اگر از میز مدیریت بیشتر نباشد قطعا کمتر هم نیست. صندلی مدیریتی نه تنها باید از نظر ظاهری جذاب باشد بلکه از لحاظ راحتی و پشتیبانی از بدن کاربر نیز لازم است در وضعیت مطلوبی قرار بگیرد. به این منظور، صندلی مدیریتی با مکانیزم های تنظیمی متعددی طراحی می شود تا بیشترین راحتی را برای کاربر به ارمغان آورد. صندلی‌های مدیریتی معمولا از روکش چرم یا مش ساخته می‌شوند. این صندلی ها دارای پشتی بلند هستند تا حالتی از ابهت را به مدیر ببخشند. با توجه به این الزامات، طبیعتا قیمت صندلی مدیریتی بالاتر از سایر صندلی های اداری خواهد بود.

میز و صندلی اتاق مدیریت

کمد اتاق مدیریت

کمد اتاق مدیریت از دیگر اجزای مهم مبلمان اداری اتاق مدیریت است. این عنصر به منظور ذخیره‌سازی مدارک و وسایل مورد نیاز مدیران استفاده می‌شوند. بهتر است این کمد دارای قفل باشد.

کتابخانه اتاق مدیریت

برای برخی مدیران، کتابخانه یا قفسه نیز جایگاه ویژه ای دارد. کتابخانه اتاق مدیریت محلی برای نمایش مدارک، جوایز، یا کتب مورد استفاده است.

مطلب مرتبط  میز کارمندی پایه فلزی بهتر است یا میز پایه چوبی

اجزای انتخابی مبلمان اتاق مدیریت

مبلمان اداری اتاق مدیریت نه تنها نقش کاربردی دارد بلکه به عنوان یک نماد از اهمیت فرد در سازمان نیز وظیفه ویژه ای ایفا می کنند. بنابراین باید دارای طراحی شیک و متفاوتی باشند تا با جایگاه مدیران هماهنگ باشد. به این منظور، برخی اجزای مبلمان برای اتاق مدیران هرچند ضروری نیست اما به عنوان یک عنصر آپشنال، می تواند جایگاه اتاق مدیریت را پیش چشم مخاطبان ترفیع دهد.

پارتیشن اداری اتاق مدیریت

در صورت وجود فضای کافی، خوب است که بخش هایی از اتاق مدیریت جداسازی شود. بخش های جدا برای برگزاری جلسات خصوصی، جلسات عمومی، چیدمان مبلمان لانژ یا لم، ایجاد محل استراحت یا سرگرمی مدیر و غیره کاربرد دارد.

سیستم های نورپردازی و تهویه

طراحان باید تمام تلاش خود را برای ایجاد آسایش در فضای اتاق مدیریت به کار بگیرند. بر همین اساس، وجود سیستم‌های تهویه مطبوع و نورپردازی مناسب از جمله ویژگی‌های مهم یک اتاق مدیریت قابل قبول است.

سیستم مدیریت کابل و سیم

سیم و کابل های در هم ریخته، صورت ظاهری بدی به وضعیت کلی اتاق مدیریت می دهد. اطمینان از وجود سیستم‌های مدیریت کابل به منظور نظم دادن به کابل‌های مختلف در اتاق مدیر از اهمیت زیادی برخوردار است.

مبلمان اداری اتاق مدیریت

ویژگی میزهای اتاق مدیریتی

گفتیم که میز اتاق مدیریتی را می توان مهمترین عضو مبلمان اداری این فضا قلمداد کرد. به همین دلیل، لازم است تا بیشتر با ویژگی های میز اتاق مدیریت آشنا شویم. البته در اتاق مدیریت، معمولا بیشتر از یک میز وجود دارد و میزهای دیگری مانند میز کنفرانس اتاق مدیریت، میز جلومبلی اتاق مدیریت و کردنزای مدیریتی نیز دیده می شود.

میزهای اتاق مدیریت باید دارای طراحی شیک و مدرن باشند تا با استایل اجرایی و فضای اتاق مدیریت هماهنگ شود. همچنین لازم است از مواد با کیفیت بالا نظیر چوب با دوام، فلزهای مقاوم، یا سطوح متنوع و با کیفیت برای ساختار این میزها استفاده شوند.

مطلب مرتبط  صندلی اداری مش چیست؟ | کاربرد و مزایا

اندازه میز مدیریت باید مناسب با ابعاد اتاق و نیازهای مدیران باشد. بهتر است سطح میز مدیریت وسیع باشد تا علاوه بر کارایی، زیبایی متناسبی داشته باشد. اگر ارتفاع میز قابل تنظیم باشد، این امکان به مدیران داده شود که ارتفاع را به تناسب خود تنظیم کنند. هرچند این ویژگی چندان ضروری نیست.

میز اتاق مدیریت

سیستم‌های مدیریت کابل نیز در میز مدیریتی باید وجود داشته باشد تا کابل‌ها به ترتیب و به صورت نظم‌دهی شده در اختیار مدیران باشند. پایه میز باید از جنس مقاوم و پایدار باشد تا وزن تجهیزات و لوازم مختلف کاری را بتواند به خوبی تحمل کند. علاوه بر این، میز مدیریت می‌تواند دارای قسمت‌هایی برای ذخیره‌سازی مدارک و لوازم مورد نیاز مدیران باشد که به نظم کاری کمک می‌کند.

میزهای مکمل اتاق مدیریت

میز مدیریت، معمولا دارای اجزای مکمل هست تا کارایی آن را افزایش دهد. اجزایی مانند میز کنفرانس الحاقی برای برگزاری جلسات جمع و جور، میز ساید جانبی برای قراردادن وسایل و ایجاد سطح کار بیشتر از این جمله هستند. همچنین کردنزای مدیریتی نوعی کمد با ارتفاع کوتاه است که در پشت یا کنار میز مدیر قرار می گیرید و نقش محلی برای انبارش وسایل و اسناد را بازی می کند.

در اتاق مدیریت، به شرط وجود فضای کافی می توانیم شاهد میز کنفرانس برای برگزاری جلسات هم باشیم. این میز باید دارای مساحت کافی برای نشستن حداقل شش نفر و برگزاری جلسات باشد.

صندلی اتاق مدیریت چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

علاوه بر میز، با توجه به اهمیت صندلی اتاق مدیریت، باید بیشتر به این عنصر مهم بپردازیم. صندلی اتاق مدیریت باید از نظر راحتی و پشتیبانی برای مدیران که ممکن است ساعات زیادی بر روی آن نشسته باشند، مناسب باشد. در تولید صندلی مدیریت باید از مواد با کیفیت بالا مانند چرم یا پارچه‌های با مقاومت مناسب استفاده شود که هم ظاهر زیبایی داشته باشند و هم دوام و ماندگاری صندلی را تضمین کنند.

مطلب مرتبط  چگونه یک میز اداری ساده بهره‌ وری شما را افزایش می‌دهد؟

طراحی صندلی نیز باید با استایل مدیریتی هماهنگ باشد. صندلی با پشت بلند امکان حمایت مناسبی برای کمر و گردن کاربر را فراهم می‌کند و دسته‌های قابل تنظیم نیز به مدیران این امکان را می‌دهد که طبق نیاز خود، ارتفاع و زاویه دسته را تنظیم کنند. پایه صندلی باید مقاوم و پایدار باشد و چرخ‌ها به راحتی بتوانند حرکت کنند. برای خرید صندلی اداری اتاق مدیریت با امکان ارسال سریع، فروشگاه فستیبل را به شما پیشنهاد می کنیم.

مبلمان اداری اتاق مدیریت

علاوه بر صندلی مدیریت، چند صندلی کنفرانس نیز برای میز کنفرانس موجود در اتاق مدیریت باید تدارک دید. بهتر است این صندلی ها از نظر ظاهری مشابه صندلی مدیریت باشند تا هارمونی طراحی اتاق مدیریت حفظ شود. همچنین وجود حداقل دو عدد مبل اداری برای اتاق مدیریت یک انتخاب هوشمندانه است. این مبل ها امکانی برای استراحت مدیر یا حتی برگزاری جلسات دوستانه را فراهم می کنند. قاعدتا برای این مبل باید یک یا دو میز جلومبلی نیز در نظر گرفت.

جمع بندی

مبلمان اتاق مدیریتی، اهمیت ویژه ای در هر سازمان و شرکت دارد. شما با خرید مبلمان اداری اتاق مدیریت مطابق با ویژگی های هویت سازمانی، گامی مهم در راستای حفظ هویت برند خود برداشته اید. اگر قصد خرید میز اتاق مدیریت یا خرید صندلی اتاق مدیریت دارید، می توانید با استفاده از مشاوره کارشناسان الوند، دست به بهترین انتخاب بزنید. کافی است با ما تماس بگیرید یا به فروشگاه های الوند مراجعه کنید.

سوالات متداول

  • اجزای مبلمان اداری اتاق مدیریت چیست؟

میز مدیریت، صندلی مدیریت، کمد اتاق مدیریت، مبل اتاق مدیریت، میز کنفرانس و سایر اجزای آپشنال

  • میز اتاق مدیریت با چه متریالی ساخته می شود؟

در ساخت میز مدیریت از متریال های باکیفیت مانند چوب طبیعی، ام دی اف و فلز استفاده می شود.

  • صندلی اتاق مدیریت چه ویژگی مهمی دارد؟

راحتی و کیفیت بالای صندلی مدیریت، یک ضرورت است. مجهز بودن صندلی به مکانیزم های تنظیمی و تشک با فوم سرد نیز بسیار مهم است.

مجله الوند

اگر علاقمند به مطالعه مطالب بیشتر هستید، از طریق لینک زیر وارد مجله الوند شوید. در مجله الوند، مطالب متنوعی درباره مبلمان اداری منتشر می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *