با توجه به نوسانات قیمتی، برای استعلام دقیق قیمت محصولات لطفا با کارشناسان الوند تماس حاصل نمایید.

فهرست مطلب

کاربرد پارتیشن آلومینیومی در فضای کار

پارتیشن ها، نقش چشمگیری در چیدمان فضای اداری دارند. برای اینکه بهینه ترین استفاده را از این عناصر مبلمان اداری داشته باشیم، باید با کاربرد آنها به خوبی آشنا باشیم. به عنوان مثال با شناخت کاربرد پارتیشن آلومینیومی می توانیم به خوبی درباره استفاده یا عدم استفاده از این نوع پارتیشن تصمیم بگیریم. حتما می دانید که کاربرد اصلی تمامی انواع پارتیشن اداری، تقسیم بندی یک فضای بزرگ، به چند فضای کوچک در کمترین زمان ممکن و با هزینه ای معقول است. با شناخت بهتر پارتیشن ها، می توان بهترین انتخاب را داشت. در این مقاله از مجله الوند، با شما هستیم تا با کاربرد پارتیشن آلومینیومی بهتر از قبل آشنا شوید.

انواع پارتیشن آلومینیومی

کاربردهای اصلی پارتیشن‌های آلومینیومی

  • تقسیم فضا

پارتیشن‌های آلومینیومی همچون سایر پارتیشن ها به عنوان دیوارهای جداکننده فضاها به کار می‌روند. پارتیشن ها این امکان را فراهم می‌کنند که یک فضا به چندین بخش کوچکتر تقسیم شده و به‌طور موثر از فضا استفاده شود.

  • ایجاد فضاهای فرعی

در محیط‌های اداری، پارتیشن‌های آلومینیومی برای ایجاد فضاهای کاری فرعی یا ایستگاه‌های کاری از طریق تقسیم فضاها به‌کار می‌روند.

  • حفظ حریم شخصی

استفاده از پارتیشن‌های آلومینیومی در محیط‌های کاری به افراد این امکان را می‌دهد که حریم شخصی خود را حفظ کنند و از دیگران جدا شوند. این یک نکته مهم برای کارکنان است که به کمک پارتیشن های اداری فراهم می شود.

  • کنترل تبادلات صوتی

در فضاهای کاری باز یا اپن آفیس، سر و صدا خیلی راحت منتقل می شود. پارتیشن‌ها می‌توانند به مدیریت انتقال صدا در فضاهای کاری کمک کنند.

کاربرد پارتیشن آلومینیومی

  • طراحی زیبا و چشم نواز

پارتیشن‌های آلومینیومی به دلیل ظاهر زیبا و مدرنی که دارند، به بهبود ظاهر فضاهای کاری کمک می‌کنند. در واقع یکی از مهمترین کاربردهای پارتیشن های آلومینیومی، بهبود جلوه بصری دفاتر اداری مدرن است.

  • انتقال نور

امکان ترکیب شیشه با آلومینیوم باعث می شود تا پارتیشن، جلوی عبور نور را نگیرد. به این ترتیب نور به خوبی منعکس شده و این امر باعث تابیدن نور طبیعی در فضاهای کاری می‌شود.

  • انعطاف‌پذیری در طراحی

پارتیشن‌های آلومینیومی انطعاف پذیری بالایی در طراحی و اجرا دارند و این امکان را فراهم می‌کنند تا فضاها به شکل‌ها و اندازه‌های مختلف تقسیم بندی شوند.

مطلب مرتبط  چرم مصنوعی چیست؟ شناخت 3 مورد از انواع چرم مصنوعی

مزایای پارتیشن آلومینیومی

مزایای پارتیشن آلومینیومی چیست؟

برای شناخت بهتر کاربرد پارتیشن آلومینیومی، بهتر است با مزایای این نوع پارتیشن ها آشنا شویم. همین ابتدا باید بگوییم که پارتیشن آلومینیومی مزایای زیادی دارد که شامل موارد زیر می‌شود.

وزن سبک پارتیشن آلومینیومی

آلومینیوم یک فلز سبک وزن است که این ویژگی باعث می‌شود پارتیشن‌های آلومینیومی سبک باشند. در نتیجه مناسب برای ساختارهای قابل حمل با نصب آسان هستند.

مقاومت پارتیشن آلومینیوم به زنگ‌زدگی

ویژگی مهم آلومینیوم، مقاومت به زنگ زدگی است. این ویژگی باعث می‌شود پارتیشن‌های آلومینیومی در برابر عوامل محیطی مانند رطوبت و تغییرات آب و هوا مقاومت بالایی داشته باشند.

مقاومت مکانیکی بالا

آلومینیوم دارای مقاومت مکانیکی مناسبی است که به پارتیشن‌ها قدرت و استحکام لازم را می‌بخشد.

نصب آسان

ساختار سبک آلومینیوم و قابلیت انعطاف‌پذیری در طراحی، کمک می کند تا نصب پارتیشن‌های آلومینیومی به راحتی و با سرعتی بالا انجام گیرد.

دوام و طول عمر بالا

آلومینیوم به دلیل مقاومت به زنگ زدگی و مقاومت در برابر عوامل محیطی، دارای طول عمر بالایی است که از مهترین مزیت های این پارتیشن‌ها به شمار می‌رود. در واقع یکی از مهمترین دلایل افزایش کاربرد پارتیشن آلومینیومی در سال های اخیر، همین مسئله دوام بالای آن است.

قابلیت بازیافت

آلومینیوم یک ماده قابل بازیافت است که باعث کاهش آسیب به محیط زیس خواهد شد. حتی پس از استفاده نیز می توان آلومینیوم را به صورت کیلویی و با قیمت روز فروخت.

ظاهر زیبا و مدرن

آلومینیوم ظاهر زیبایی دارد که باعث بهبود ظاهر فضای اداری و افزایش جذابیت بصری می شود. ظاهر مات آلومینیوم باعث می شود تا نیازی به رنگ آمیزی نداشته باشد و به همین دلیل، باعث می شود تا هزینه رنگ آمیزی را پرداخت نکنیم.

مطلب مرتبط  آشنایی با انواع سبک مبلمان اداری

جاذب صدا

این پارتیشن‌ها می‌توانند به مدیریت صدا در فضاهای کاری کمک کنند و از انتشار صداها به‌ویژه در محیط‌های باز کاسته و حریم شخصی کارکنان را تقویت کنند.

تنوع طراحی

گفتیم که آلومینیوم ماده انعطاف‌پذیری بالایی در طراحی دارد. این ویژگی این امکان را فراهم می‌کند تا پارتیشن‌ها به شکل‌ها و اندازه‌های مختلف طراحی شوند و به نیازهای مختلف فضاها پاسخ دهند.

کاربرد پارتیشن آلومینیومی

معایب پارتیشن آلومینیومی چیست؟

در کنار شناخت مزایا، باید معایب پارتیشن آلومینیومی را نیز بدانیم. هر چند به صورت کلی، مزایای پارتیشن آلومینومی بیشتر بر معایب آن چیرگی دارد.

قیمت پارتیشن آلومینیومی

پارتیشن‌های آلومینیومی گران تر از سایر پارتیش های فلزی هستند و در دسته پارتیشن های گران قیمت قرار می گیرند.

تنوع رنگی پایین

به صورت سنتی و با ابزار نقاشی دستی، نمی توان آلومینیوم را رنگ آمیزی کرد. به همین دلیل، تنوع رنگی آلومینیوم پایین است.

مقاومت به ضربه

آلومینیوم به خوبی ضربه‌ها را جذب نمی‌کند و در مقابل ضربه‌ها حساس است. این ممکن است باعث خرابی و آسیب به سطح پارتیشن شود.

دشواری نصب تجهیزات جانبی

ممکن است نصب تجهیزات جانبی مانند قفل‌ها، سوکت‌ها یا تجهیزات برقی در پارتیشن‌های آلومینیومی نیاز به ابزارآلاتی خاص داشته باشد. البته برای نصب، مونتاژ یا دمونتاژ انواع مبلمان اداری نگران نباشید. شرکت موفیس با ارائه خدمات تخصصی، آماده دمونتاژ و مونتاژ انواع پارتیشن اداری است.

احتمال لرزش

به دلیل سبک بودن، پارتیشن‌های آلومینیومی ممکن است در مواجه با لرزش‌ها و جابجایی‌های سنگین به سرعت آسیب ببینند.

هرچند این معایب وجود دارد، اما با انتخاب مدل‌های مناسب و توجه به نیازهای خاص فضا، پارتیشن‌های آلومینیومی همچنان در بسیاری از مواقع گزینه مناسبی به شمار می روند.

مطلب مرتبط  راهنمای خرید صندلی اداری | 6 نکته کلیدی

معایب پارتیشن آلومینیومی

پارتیشن آلومینیومی سفارش بدهیم یا نه؟

حالا با شناخت کاربردهای پارتیشن آلومینیومی و سپس آشنایی با مزایا و معایب این نوع پارتیشن، بهتر می توان به سوال بالا پاسخ داد. در حقیقت، شما اگر بودجه کافی برای سفارش پارتیشن آلومینیومی دارید و در ضمن، در پی ایجاد یک فضای اداری مدرن هستید، باید گفت یکی از بهترین انتخاب ها برای شما، پارتیشن آلومینیومی است.

حال اگر قیمت پارتیشن آلومینیومی، فراتر از بودجه شما است و یا نیازی به نصب پارتیشن با دوام ندارید، شاید بهتر باشد به فکر پارتیشن های ارزانتر باشید. در هر صورت، ما در گروه مبلمان اداری الوند، آماده طراحی و اجرای انواع پارتیشن آلومینیومی از جمله پارتیشن آلومینیومی هستیم.

سوالات متداول

  • مزایای پارتیشن آلومینومی چیست؟

وزن پایین، دوام بالا، ظاهر زیبا و مدرن، نصب آسان، قابلیت بازیافت

  • قیمت پارتیشن آلومینومی چند است؟

با توجه به تغییرات قیمتی، نمی توان قیمت دقیقی را عنوان کرد. با این وجود باید بدانید که قیمت این نوع پارتیشن از قیمت پارتیشن فلزی بالاتر است. برای اطلاع از قیمت انواع پارتیشن اداری می توانید با الوند تماس بگیرید.

مجله الوند

اگر علاقمند به مطالعه مطالب بیشتر هستید، از طریق لینک زیر وارد مجله الوند شوید. در مجله الوند، مطالب متنوعی درباره مبلمان اداری منتشر می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *