با توجه به نوسانات قیمتی، برای استعلام دقیق قیمت محصولات لطفا با کارشناسان الوند تماس حاصل نمایید.

فهرست مطلب

انتخاب پرده اداری در دکوراسیون محیط کار

یکی از مهمترین اجزای دکوراسیون هر دفتر کاری در کنار مبلمان اداری آن، پرده اداری است. بدون وجود پرده اداری قطعا یک بخش اساسی از پازل تزئینات در دکوراسیون اداری گم شده است. به همین دلیل، طراحان داخلی، در کنار راهنمایی شما برای خرید انواع مبلمان اداری مثل میز و صندلی اداری، حتما پیشنهاداتی برای نصب پرده اداری هم دارند. پرده در انواع مختلف و با کارکردهای متنوعی برای فضای کار طراحی و تولید می شود. در این میان، انتخاب بهترین پرده اداری یک وظیفه مهم برای شما خواهد بود. با توجه به اهمیت وجود پرده اداری در هر فضای کار و از آن مهمتر، انتخاب درست پرده، در این مقاله از مجله الوند تصمیم گرفتیم تا شما را با نکات ریز و درشتی درباره انتخاب پرده اداری در دکوراسیون محیط کار آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

پرده اداری مدرن

مهمترین نکات در خرید پرده اداری

گفتیم که انتخاب پرده اداری در دکوراسیون محیط کار به عنوان یک جزء مهم در ایجاد یک فضای کاری مناسب و موثر باید مورد توجه قرار بگیرد. در ادامه نکات مهمی  برای انتخاب و استفاده از پرده اداری مناسب را بررسی خواهیم کرد.

انتخاب جنس پرده اداری

برای محیط اداری، انتخاب پرده‌هایی با متریال با دوام و متناسب با محیط الزامی است. معمولا پرده‌هایی از پارچه‌های مقاوم مانند کتان، مخمل یا پلی استر مناسب هستند که به راحتی قابل شستشو و نگهداری باشند.

انتخاب رنگ و طرح پرده

برای محیط کار، انتخاب رنگ‌های آرام، ملایم و خنثی که به افراد احساس آرامش و دهند و در ضمن رسمی هم باشند مناسب است. رنگ‌های متداول مانند طوسی، خاکستری، آبی تیره، یا سفید معمولا پیشنهاد می‌شوند. همچنین طرح‌های ساده و کلاسیک بهترین انتخاب هستند تا محیط را شیک و ساده نگه دارند.

تعیین اندازه پرده اداری

حتما باید میزان نور مورد نیاز در اتاق و نوع پرده مورد نظر باید با توجه به ابعاد پنجره‌ها و میز کار در نظر گرفته شود. با این توضیح، معمولا پرده‌های با طولی کمتر از زمین و نوع ساده و کم حجم مانند پرده‌های رولی یا پرده‌های تلسکوپی مناسب هستند.

مطلب مرتبط  راهنمای انتخاب صندلی چرم اداری

مشخص کردن عملکردهای لازم

پرده‌ها در محیط کار نه تنها باید زیبا باشند بلکه لازم است نیازهای عملکردی را هم برآورده کنند. برای مثال، پرده‌هایی که از ورود نور خورشید محافظت کنند و تا حدی مانع از نفوذ صدا شوند نیز می‌توانند مفید باشند.

هماهنگی با سایر اجزای دکوراسیون اداری

حتما پرده‌ها را با دیگر عناصر دکوراسیون محیط کار هماهنگ کنید. این کار شامل تناسب بین رنگ پرده و رنگ دیوارها، میز کار و مبلمان موجود در اتاق کار می‌شود.

توجه به نگهداری و شستشو پرده اداری

نکته آخر این است که پرده‌های اداری باید به راحتی قابل شستشو و نگهداری باشند. بنابراین از جنس پارچه‌هایی که به سادگی قابل شستشو باشند استفاده کنید.

با توجه به این نکات، انتخاب و استفاده از پرده‌های مناسب می‌تواند به ایجاد یک محیط کاری شیک، موثر و ارام کمک کند. برای دریافت مشاوره تخصصی خرید انواع مبلمان اداری، کارشناسان شرکت الوند همراه شما هستند.

دفتر کار اداری

پرده اداری خوب از کجا بخریم؟

برای خرید پرده اداری با کیفیت و مناسب می‌توانید به بازارهای سنتی و فروشگاه های فیزیکی شهر یا منطقه خود مراجعه کنید. این فروشگاه‌ها معمولا انواع گزینه‌های پرده‌های اداری را در اندازه‌ها و طرح‌های مختلف دارند. شما می توانید با مراجعه به مراکز خرید بزرگ و بورس فروش پرده های اداری، انواع پرده‌های اداری را بررسی و گزینه مدنظرتان را انتخاب کنید. همچنین می توانید با استفاده از فروشگاه های آنلاین، انواع پرده را در ابعاد و طرح های مختلف بررسی کرده و خرید پرده اداری را به صورت اینترنتی انجام دهید.

مطلب مرتبط  آشنایی با میز اداری ارگونومیک | مزایا و 7 ویژگی کلیدی

در هر صورت، پیشنهاد می‌شود قبل از خرید، قیمت‌ها و کیفیت‌های مختلف را از چندین منبع و فروشگاه مختلف بررسی کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا بهترین پرده اداری را با بهترین قیمت پیدا کنید.

در این میان، اگر مطمئن نیستید که چه نوع پرده‌ای برای محیط کارتان مناسب است، می‌توانید با متخصصان دکوراسیون داخلی مشورت کنید. آن‌ها می‌توانند با توجه به سبک و اندازه محیط کارتان، به شما راهنمایی لازم را ارائه کنند. در نهایت، اگر نیاز به جابجایی و نصب مجدد پرده اداری دارید، می توانید از خدمات شرکت موفیس بهره مند شوید.

پرده زبرا قهوه ای

آشنایی با انواع پرده اداری

پرده‌های اداری در انواع مختلفی طراحی و تولید شده‌اند که به نیازها و شرایط افراد مختلف در محیط کاری گوناگون متناسب ‌باشند. در زیر به برخی از انواع پرده اداری رایج در بازار اشاره خواهیم کرد.

پرده‌های رولی (Roller Shades)

این نوع پرده‌ها از جنس پارچه‌ای با انواع رنگ‌ها و طرح‌ها ساخته می‌شوند و به شیوه‌ای ساده و مینیمال طراحی شده‌اند. این پرده ها به صورت رولی بالا و پایین می روند و بنابراین کاربری ساده ای دارند.

پرده‌های عمودی (Vertical Blinds)

این پرده‌ها از اجزای عمودی شکل ساخته شده‌اند که از جنس پارچه یا مواد دیگری مثل پلاستیک تشکیل شده‌اند. پرده‌های عمودی برای پنجره‌ها یا درب‌هایی که ارتفاع زیادی دارند و به طرف بالا و پایین باز می‌شوند مناسب هستند.

پرده‌های افقی (Horizontal Blinds)

این پرده‌ها از اجزای افقی شکل ساخته شده‌اند که از جنس پارچه یا چوب ساخته می‌شوند. پرده‌های افقی نیز برای پنجره‌ها یا درب‌هایی که عرض زیادی دارند و به طرف راست و چپ باز می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پرده‌های تلسکوپی (Telescopic Curtains)

این نوع پرده‌ها از جنس پارچه ساخته شده‌اند و معمولا در پنجره‌های بزرگ و با ارتفاع زیاد استفاده می‌شوند. طراحی تلسکوپی به پرده امکان اندازه‌گیری و تنظیم برای اندازه پنجره مختلف را می‌دهد.

مطلب مرتبط  چرا باید مبلمان اداری با گارانتی بخریم؟

پرده‌های پانلی (Panel Blinds)

این پرده‌ها از اجزای پهن و عمودی تشکیل شده‌اند که به صورت پنل‌های یکپارچه بزرگ و قابل جابجایی طراحی شده‌اند. پرده‌های پانل علاوه بر پنجره‌ها، برای تقسیم فضاهای بزرگ مانند اتاق‌های کنفرانس مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع پرده ها ممکن است با اتصالات پانچ با عنوان پرده پانچی در بازار عرضه شوند. نصب این نوع پرده کار آسانی است.

پرده‌های زبرا (Zebra Blinds)

این پرده‌ها دارای پوشش پارچه ای متناوب یکی در میان شفاف و مات هستند که از طریق یک مکانیزم پرده‌بندی خاص می‌توانند به صورت عمودی حرکت کنند. پرده‌های زبرا امکان کنترل نور و حفظ حریم خصوصی را به صورت توامان فراهم می‌کنند.

پرده‌های خورشیدی (Solar Shades)

این پرده‌ها از پارچه‌های مقاومی ساخته شده‌اند که نور خورشید را فیلتر کرده و از جذب حرارت خورشید جلوگیری می‌کنند. پرده‌های خورشیدی برای کاهش تابش اشعه فرابنفش و بهبود کیفیت نور در محیط کار مناسب هستند.

فراموش نکنید این ها فقط چند نمونه از انواع پرده اداری موجود در بازار است. شما با توجه به نیازها و سلیقه‌های شخصی خود، می‌توانید از بین این موارد و دیگر گزینه‌ها بهترین پرده اداری را برای دکوراسیون محیط کار خود انتخاب کنید.

در تمام مراحل راه اندازی و تجهیز دفتر کار، شرکت مبلمان اداری الوند همراه شماست.

سوالات متداول

  • پرفروش ترین پرده اداری کدام است؟

در میان انواع پرده اداری، پرده شید و پرده زبرا برای فضاهای اداری مناسب تر بوده و احتمالا، پرفروش ترین پرده ها نیز هستند.

  • جدیدترین نوع پرده اداری چیست؟

در حال حاضر، پرده های اداری خورشیدی، یکی از جدیدترین و کاربردی ترین انواع پرده اداری محسوب می شوند.

مجله الوند

اگر علاقمند به مطالعه مطالب بیشتر هستید، از طریق لینک زیر وارد مجله الوند شوید. در مجله الوند، مطالب متنوعی درباره مبلمان اداری منتشر می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *