با توجه به نوسانات قیمتی، برای استعلام دقیق قیمت محصولات لطفا با کارشناسان الوند تماس حاصل نمایید.

فهرست مطلب

نحوه تمیز کردن مبلمان اداری

تمیز کردن مبلمان اداری باید در دوره های مختلفی و طبق اصول خاصی انجام گرفته شود. مبلمان اداری یکی از مهم ‌ترین بخش‌های دکوراسیون هر محیط کاری است. این مبلمان ‌ها علاوه بر زیبایی، باید از نظر بهداشتی نیز سالم باشند. به همین دلیل، تمیز کردن منظم مبلمان اداری اهمیت زیادی دارد.

در این مقاله از مجله الوند، نحوه تمیز کردن مبلمان اداری را به صورت جامع توضیح می ‌دهیم. همچنین، به نحوه تمیز کردن انواع پارچه‌ های مبلمان اداری اشاره می ‌کنیم. در پایان، راهکارهایی را برای بهتر نگه داشتن مبلمان اداری ارائه خواهیم داد.

تمیز کردن مبلمان اداری

وسایل مورد نیاز برای تمیز کردن مبلمان اداری

حالا که تصمیم گرفته اید که دستی روی مبلمان اداره بکشید، بهتر است که سراغ مهم ترین ابزار برای تمیزکاری این تجهیزات اداری بروید. ما در زیر لیستی از مهم ترین وسایل مورد نیاز را تهیه کرده ایم.

  • جاروبرقی
  • دستمال میکروفایبر
  • پارچه نرم
  • دستکش
  • شوینده ملایم
  • آب
  • محلول ضدعفونی‌کننده

قدم به قدم تا تمیز کردن مبلمان اداری

تمیز کردن مبلمان اداری

حالا که وسایل موردنیاز را تهیه کرده اید. پیشنهاد می دهیم که قبل از هرکاری دفترچه راهنمای مبلمان اداری را مطالعه کنید. به طور حتم موارد مهمی درباره نحوه تمیز کردن مبلمان اداری با توجه به جنس آنها در دفترچه ذکر شده است. با این حال ما به صورت کلی مراحلی از تمیزکاری مبلمان را در اختیارتان می گذاریم.

گردگیری؛ اولین قدم در تمیز کردن مبلمان اداری

قدم اول در زمان تمیز کردن این است که گرد و غبار موجود روی مبلمان را پاک کنید یا به اصطلاح گردگیری کنید. برای انجام این کار از جاروبرقی با سری مخصوص گردگیری کمک بگیرید. جاروبرقی را در جهت الیاف پارچه بکشید تا گرد و غبار به طور کامل از روی مبلمان پاک شود.

مطلب مرتبط  آشنایی با میز اداری ارگونومیک | مزایا و 7 ویژگی کلیدی

پاک کردن لکه‌ ها

بعد از اتمام گرد و غبار، باید سراغ لکه زدایی از روی مبلمان بروید. فراموش نکنید که پاک کردن زودهنگام لکه از ماندگار بودن آنها روی پارچه جلوگیری می کند. بنابراین در اسرع وقت این لکه ها را از روی مبلمان پاک کنید. برای این باید ابتدا نوع لکه را شناسایی کنید.

ما در زیر به نحوه پاک کردن انواع لکه ها از روی مبلمان اداری اشاره کرده ایم.

  • لکه ‌های آب: برای پاک کردن لکه‌های آب، کافی است با یک دستمال مرطوب روی لکه بکشید.
  • لکه ‌های جوهر: برای پاک کردن لکه‌های جوهر، از محلول آب و صابون استفاده کنید.
  • لکه ‌های چربی: برای پاک کردن لکه‌های چربی، از محلول آب و الکل استفاده کنید.
  • لکه ‌های خون: برای پاک کردن لکه ‌های خون، از محلول آب و نمک استفاده کنید.

تمیز کردن مبلمان اداری

تمیز کردن سطح مبلمان یا شستشوی مبلمان اداری

پس از پاک کردن لکه‌ ها، نوبت به تمیز کردن سطح مبلمان اداری می‌رسد. برای این کار، از یک دستمال میکروفایبر آغشته به شوینده ملایم استفاده کنید. شوینده را به آرامی روی سطح مبلمان بمالید تا کثیفی ‌ها از بین بروند.

خشک کردن مبلمان

حالا که با دستمال میکروفایبر مرطوب، تقریبا مبلمان اداری را شستشو دادید، باید ، باید آن را خشک کنید. برای این کار، از یک پارچه نرم و خشک استفاده کنید. پارچه را به سرتاسر مبلمان بکشید و رطوبت اضافی موجود روی مبلمان از بین برود.

نحوه تمیز کردن انواع پارچه‌های مبلمان اداری

در برخی مواقع به علت متنوع بودن پارچه ها در مبلمان اداری نمیتوان نسخه ثابتی را برای تمیزکاری همه آنها پیچید. در اصل همه آنها با توجه به نوع پارچه ای که دارند، روش تمیزکردن مخصوص به خودشان را دارند.

مطلب مرتبط  همه چیز درباره مبلمان اداری کلاسیک

با این حال ما در زیر سعی کرده که نحوه تمیزکردن رایج ترین مبلمان اداری را توضیح دهیم.

  • پارچه ‌های کتان و پنبه: این پارچه‌ ها را می‌توان با آب و شوینده ملایم تمیز کرد.
  • پارچه ‌های چرم: پارچه ‌های چرم را می‌توان با اسفنج آغشته به آب و صابون تمیز کرد.
  • پارچه ‌های جیر: پارچه‌های جیر را می‌توان با اسفنج آغشته به شامپو فرش تمیز کرد.
  • پارچه‌های مخمل: پارچه‌های مخمل را می‌توان با جاروبرقی و دستمال میکروفایبر تمیز کرد.

راهکارهایی برای بهتر نگه داشتن مبلمان اداری

برای اینکه مبلمان اداری شما عمر طولانی‌تری داشته باشد، باید مبلمان اداری را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید. نور مستقیم خورشید باعث رنگ‌پریدگی و پوسیدگی مبلمان می‌شود. همچنین مبلمان اداری را در معرض رطوبت قرار ندهید. رطوبت باعث کپک‌زدگی و پوسیدگی مبلمان می‌شود. در نهایت پیشنهاد می دهیم که در طول بازه های مشخصی نسبت به تمیز کردن مبلمان اداری اقدام کنید و سعی کنید که لکه های موجود در آن را در اسرع وقت و با توجه به نوع لکه پاک کنید.

سخن پایانی

در پایان شما میتوانید انواع مبلمان اداری، میز و صندلی اداری باکیفیت که طول عمر زیادی را دارند و در برابر انواع لکه ها مقاوم هستند را از گروه صنعتی الوند خریداری کنید. قبل از خرید نیز میتوانید از مشاوره تخصصی این تیم بهره مند شوید.

مجله الوند

اگر علاقمند به مطالعه مطالب بیشتر هستید، از طریق لینک زیر وارد مجله الوند شوید. در مجله الوند، مطالب متنوعی درباره مبلمان اداری منتشر می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *