با توجه به نوسانات قیمتی، برای استعلام دقیق قیمت محصولات لطفا با کارشناسان الوند تماس حاصل نمایید.

فهرست مطلب

چند نکته و ترفند برای نظافت و تمیز کردن صندلی اداری

شروع سال نو، بهانه و زمانی خوب برای تمیز کردن صندلی اداری و سایر مبلمان مورد استفاده در فضای کار است. معمولا در طول روزهای کار به قدری مشغول فعالیت و روزمرگی می شویم که ممکن است نظافت مبلمان اداری را فراموش کنیم. در چنین مواقعی به دنبال یک فرصت ایده آل و اندکی فراغت از کار می گردیم که به میز و صندلی و کتابخانه محل کارمان رسیدگی کنیم. ذکر این نکته ضروری است که به دلیل تماس مستقیم و مکرر بدن کاربران با صندلی و میز کاری شان، تمیز کردن صندلی اداری و میز کار یک ضرورت است و نه یک انتخاب.

بنابراین بهترین کار این است که در دوره های زمانی مشخص، نسبت به نظافت صندلی دفتر کار و سایر عناصر مبلمان اداری اقدامات لازم را انجام دهید. ما هم این مقاله از مجله الوند را به این موضوع اختصاص دادیم تا شما را با چند نکته و ترفند راهنمایی کنیم.

نظافت صندلی اداری

نکات مهم برای تمیز کردن صندلی اداری

نظافت و تمیز کردن صندلی‌های اداری می‌تواند به افزایش طول عمر آن‌ها و همچنین فراهم آوردن محیطی زیبا و پاکیزه کمک کند. در ادامه چند نکته و ترفند برای نظافت صندلی‌های اداری را ذکر کرده ایم.

تشخیص جنس روکش صندلی

پیش از هر کاری، باید جنس پوشش صندلی را تشخیص دهید. باید بدانید که روکش صندلی شما از چرم است یا از پارچه دوخته شده. ممکن است از متریالی مانند مش برای روکش آن استفاده شده باشد. با علم به نوع روکش صندلی، می‌توانید روش مناسب تمیزکاری صندلی اداری را انتخاب کنید.

استفاده از جاروبرقی

برای حذف گرد و غبار و ذرات روی صندلی اداری، از سری مخصوص مبلمان جاروبرقی استفاده کنید. این کار برای همه نوع صندلی اداری مناسب است و کار شما را برای نظافت صندلی آسان تر می کند.

مطلب مرتبط  مزایا استفاده از پارتیشن شیشه ای اداری

پاک کردن لکه ها

لکه های ریز و درشت مهمان همیشگی صندلی و مبل اداری است. برای پاک کردن لکه‌های روی صندلی‌های پارچه‌ای، می‌توانید از محلول آب و صابون ملایم استفاده کنید. لکه را با یک پارچه نرم که به این محلول آغشته شده است، به آرامی تمیز کنید. برای صندلی‌های چرمی، از شوینده های مخصوص تمیز کردن چرم استفاده کنید تا از آسیب رسیدن به این نوع پوشش جلوگیری شود. هر چند برای صندلی با چرم مصنوعی نیز می توانید از محلول رقیق آب و صابون بهره ببرید. تمیز کردن صندلی اداری با روکش مش را هم با همین محلول می توانید به سرانجام برسانید.

خشک کردن صحیح صندلی اداری

بعد از تمیز کردن صندلی، اجازه دهید به طور طبیعی خشک شود. از استفاده از سشوار یا وسایل حرارتی دیگر برای خشک کردن خودداری کنید، زیرا ممکن است به روکش صدمه بزنند.

روش نگهداری و مراقبت از روکش چرم صندلی

اگر روکش صندلی اداری شما از چرم است، استفاده مرتب از کرم‌های مرطوب کننده چرم می‌تواند به حفظ زیبایی و انعطاف‌پذیری آن کمک کند.

استفاده از روکش محافظ

برای صندلی‌هایی که بیشتر در معرض کثیفی قرار دارند، استفاده از روکش‌های محافظ که به راحتی قابل شستشو هستند، می‌تواند ایده خوبی باشد. هرچند شاید برخی افراد وجود روکش بر روی صندلی را نپسندند که در این صورت، باید بدانند صندلی آنها به مراقبت بیشتری نیاز دارد.

توجه به چرخ ها و پایه های صندلی اداری

چرخ‌ها و پایه‌های صندلی نیز باید مرتب تمیز شوند. چرخ‌ها را از صندلی جدا کرده و با آب گرم و صابون تمیز کنید تا حرکت آن‌ها روان شود. فراموش نکنید که چرخ صندلی یک بخش بسیار آسیب پذیر است و نوع نگهداری از آن، ارتباط مستقیمی با دوام چرخ صندلی اداری دارد. با این وجود، در صورت خرابی یا شکستگی چرخ صندلی اداری نگران نباشید. کلینیک مبلمان اداری ریچیر آماده تعمیر انواع صندلی اداری است.

مطلب مرتبط  معایب و مزایا استفاده از صندلی پشت توری

جلوگیری از قرارگیری صندلی در معرض نور خورشید

برای جلوگیری از آسیب دیدگی صندلی‌ها، سعی کنید از قرار دادن آن‌ها در معرض نور مستقیم آفتاب جلوگیری کنید. این کار به ظاهر ساده، تاثیر زیادی بر روی افزایش دوام بخش های بیرونی صندلی خواهد گذاشت.

با پیروی از این نکات و مراقبت دائم از صندلی خود، می‌توانید به حفظ زیبایی و دوام صندلی‌های اداری خود کمک کنید.

گردگیری صندلی اداری

وسایل لازم برای تمیز کردن صندلی اداری چیست؟

وجود تجهیزات لازم و کافی برای تمیز کردن صندلی و میز یکی از مهمترین شرط ها برای موفقیت فرآیند نظافت مبلمان اداری است. بنابراین قبل از انجام تمیزکاری دفتر کار، وسایل لازم را تهیه کنید. لیست زیر به شما کمک می کند تا بدون سردرگمی، این وسایل را تهیه کنید.

جاروبرقی: برای اولین مرحله از تمیز کردن صندلی‌های پارچه‌ای یا چرمی، استفاده از جاروبرقی با سری مناسب برای مبلمان لازم است.

چند پارچه نرم: برای پاک کردن صندلی، از پارچه‌های نرم و ضدخش استفاده کنید. همچنین می‌توانید از پارچه‌های پنبه‌ای یا میکروفایبر استفاده کنید.

محلول تمیزکننده: برای پاک کردن لکه‌ها و آلودگی‌های سطحی، از محلول تمیزکننده‌های خاص برای مبلمان یا چرم استفاده کنید. همچنین، برای صندلی‌های چرمی از محلول‌های تمیزکننده چرم استفاده کنید. بهتر است برای تمیز کردن صندلی اداری به فکر استفاده از وایتکس نباشید!

سایر وسایل پاک کننده صندلی اداری

صابون: برای پاک کردن لکه‌های معمولی روی صندلی‌های پارچه‌ای، می‌توانید از صابون ملایم و آب استفاده کنید.

محلول ضدعفونی کننده: در برخی موارد، استفاده از محلول ضدعفونی کننده ملایم می‌تواند کمک کند تا باکتری‌ها و ویروس‌ها از سطح صندلی‌ها حذف شوند.

مطلب مرتبط  چرم مصنوعی چیست؟ شناخت 3 مورد از انواع چرم مصنوعی

کرم مرطوب کننده چرم: اگر رویه صندلی شما از چرم است، برای حفظ زیبایی و انعطاف‌پذیری چرم، از کرم‌های مرطوب کننده چرم استفاده کنید.

ماسک و دستکش: برای حفاظت از دست‌ها و صورت خود در هنگام استفاده از مواد شیمیایی، حتما از دستکش و ماسک استفاده کنید.

با استفاده از این وسایل، می‌توانید به راحتی و با کیفیت صندلی‌های اداری خود را تمیز نمایید و آن‌ها را در شرایط بهتری نگهداری کنید.

تمیز کردن دسته صندلی اداری

جمع بندی

تمیز کردن صندلی اداری و سایر مبلمان اداری یک کار مهم است که باید به صورت دوره ای انجام شود. برای نظافت مبلمان اداری، دانستن نکات و ترفندهایی که در این مقاله به آنها اشاره شد، به شما کمک می کند تا این فرآیند را به صورت صحیح انجام دهید. همچنین با استفاده از مواد و وسایل لازم برای تمیز کردن مبلمان اداری، کار نظافت صندلی بهتر و سریعتر انجام خواهد شد.

سوالات متداول

  • برای تمیز کردن صندلی اداری از چه محلولی استفاده کنیم؟

ابتدا باید نوع روکش صندلی اداری را مشخص کنید. سپس می توانید با استفاده از محلول آب و صابون و دستمال مایکروفایبر صندلی را تمیز کنید.

  • برای تمیز کردن مبلمان اداری چه تجهیزاتی ضروری هستند؟

جاروبرقی، چند پارچه نرم، محلول آب و صابون، محلول ضدعفونی کننده، ماسک و دستکش

مجله الوند

اگر علاقمند به مطالعه مطالب بیشتر هستید، از طریق لینک زیر وارد مجله الوند شوید. در مجله الوند، مطالب متنوعی درباره مبلمان اداری منتشر می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *