با توجه به نوسانات قیمتی، برای استعلام دقیق قیمت محصولات لطفا با کارشناسان الوند تماس حاصل نمایید.

فهرست مطلب

مهمترین نکات در طراحی محیط کار اشتراکی

فضای کار اشتراکی یا Coworking Space به فضاهای بزرگی گفته می‌شود که افراد مختلف، از کسب و کارهای گوناگون می‌توانند به عنوان محل کار از آن استفاده کنند. در این فضاها معمولا هر فرد یا تیم میز مخصوص به خود را دارد و می‌تواند از تمامی امکانات مشترک این فضا مثل اینترنت، آشپزخانه و… در کنار دیگر افراد استفاده کند. طراحی محیط کار اشتراکی معمولا به این صورت است که شما در کنار تیم‌ها و افراد حرفه‌ای دیگری قرار می‌گیرید و به همین خاطر، فرصت یادگیری از آن‌ها و همینطور شبکه‌سازی را پیدا می‌کنید.

در تمامی فضاهای کاری مشترک شما امکان استفاده از میز و صندلی مشخص، اینترنت پرسرعت بی‌سیم، لوازم اداری مختلف مثل پرینتر و کپی و همینطور اتاق جلسات را خواهید داشت. همچنین در برخی فضاهای اشتراکی لوکس، امکاناتی مثل کافه، کتابخانه، اتاق بازی، خط تلفن و مشاوره کسب و کار نیز ارائه می‌شود و به همین دلیل فرصت رشد بسیار بیشتری در اختیار شما قرار خواهد داشت. هزینه اجاره‌ این دست فضاها نیز نسبت به یک واحد اداری مستقل خیلی کمتر است و براساس تعداد افراد یا تعداد صندلی محاسبه می‌شود.

پس  اگر فریلنسر هستید یا قصد راه‌اندازی یک کسب و کار جدید را دارید، فضای کار اشتراکی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما محسوب شود.

اهمیت محیط کار اشتراکی | مبلمان اداری الوند

به چه مواردی در طراحی محیط کار اشتراکی باید توجه کرد؟

طراحی محیط کار اشتراکی یکی از مهم‌ترین مواردی است که در زمان راه‌اندازی یک محیط کار اشتراکی باید به آن توجه کنید. در صورتی که این فضا به درستی طراحی شود و نکات ضروری طراحی را برای آن رعایت کنید، می‌توانید احساس یک دفترکار مستقل را به مراجعه‌کننده‌ها و تیم‌های مستقر هدیه دهید. اما در صورتی که این طراحی به درستی انجام نشود، یک فضای شلوغ و پر هرج و مرج خواهید داشت. به همین خاطر رعایت نکات زیر برای طراحی محیط کار اشتراکی ضروری است:

  • نیاز همه افراد را در نظر بگیرید: در فضاهای اشتراکی تیم‌های مختلفی مشغول به کار خواهند شد که هر کدام از آن‌ها نیازها و انتظارات خاص خودشان را دارند. به همین خاطر طراحی این فضا باید بتواند انتظارات تمامی تیم‌ها را برطرف نماید و تا حد امکان، طراحی منعطفی داشته باشد تا بتوانید در صورت نیاز بخش‌های مختلف آن را تغییر دهید. بهتر است طراحی فضای کار تا جای ممکن آرام باشد و در کنار آن یک فضای مناسب برای گفتگو و برگزاری جلسات هم داشته باشید. همچنین باید به طراحی امکانات رفاهی مثل آشپزخانه و اتاق استراحت نیز توجه کنید.
  • نورپردازی خیلی مهم است: یکی از مهم‌ترین اصول در طراحی هر فضای کاری، توجه به نورپردازی محیط است. با نورپردازی خوب می‌توانید از خستگی و کسل شدن افراد جلوگیری کنید و نورپردازی محیط باید به شکلی انجام شود که برای تمامی ساعات شبانه‌روز مناسب باشد و افراد بتوانند در هر زمانی، به راحتی به کارهای موردنظر خودشان مشغول شوند.
  • طراحی اتاق جلسات را جدی بگیرید: در طراحی فضای کار اشتراکی حتما باید اتاق یا اتاق‌هایی را برای قرار دادن میز کنفرانس و برگزاری جلسات مختلف تعیین کنید. این اتاق‌ها بهتر است عایق صدا باشند تا حاضرین در جلسات مختلف، مزاحم فعالیت دیگر افراد نشوند و در عین حال مسائل مهم کسب و کارها به بیرون درز پیدا نکند. همچنین می‌توانید یک اتاق ملاقات هم برای برگزاری جلسات غیر رسمی و صمیمانه‌تر نیز در کنار اتاق جلسات داشته باشید.
  • تجهیزات حرفه‌ای: یکی از نیازهای هر کسب و کاری لوازم و تجهیزاتی مثل اسکنر، میز کار گروهی، اینترنت پرسرعت، پرینتر و… است. به عنوان مدیر یک فضای کار اشتراکی شما ملزم هستید که این وسایل را تهیه و به صورت اشتراکی در اختیار کسب و کارها و فریلنسرهای حاضر قرار دهید.
  • طراحی انعطاف‌پذیر محیط: طراحی فضای کار اشتراکی باید به گونه‌ای انجام شود که به راحتی امکان تغییر داشته باشد. برخی از تیم‌ها ممکن است اعضای بیشتری داشته باشند و برخی تیم‌ها ممکن است فقط دو یا سه عضو داشته باشند. به همین خاطر شما باید آمادگی این را داشته باشید که چیدمان محیط را تغییر دهید.
مطلب مرتبط  چند نکته در انتخاب متریال و رنگ میز اداری

همچنین برای اینکه بهتر متوجه بشوید فضای کار اشتراکی چیست ، حتما این مقاله رو مطالعه کنید.

تجهیزات ضروری برای فضای کار اشتراکی

فضای کار اشتراکی هم مانند هر فضای کار دیگری برای اینکه تجربه راحتی برای افراد مختلف فراهم کند به تجهیزات و مبلمان اداری نیاز دارد. برخی از تجهیزات ضروری برای طراحی محیط کار اشتراکی به شرح زیر هستند.

تجهیزات ضروری فضای کار اشتراکی | مبلملن اداری الوند

میز اداری در محیط کار اشتراکی

مهم‌ترین وسیله‌ای که برای هر کسب و کاری به آن نیاز دارید، میزهای اداری هستند. میزهای اداری انواع مختلفی دارند که بسته به نیاز تیم‌های مختلف می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. اما چه میزهایی برای محیط کار اشتراکی موردنیاز است؟

  • میز کار گروهی: میزهای کار گروهی یکی از پرکاربردترین میزها در محیط‌های اشتراکی محسوب می‌شوند. این میزها باعث می‌شوند که بتوانید به خوبی از فضا استفاده کنید و امکان تعامل موثر با دیگر افراد و تیم‌ها را در اختیار حاضرین قرار دهید. خرید میز کارگروهی باعث می‌شود تا فضای مناسبی را برای کار در اختیار کاربر قرار بدهید و در عین حال می‌توانید از فضای زیر آن‌ها نیز برای قرار دادن انواع کشو و فایل کشویی استفاده کنید.
  • میز کنفرانس: در اتاق جلسات و ملاقات می‌توانید از میزهای کنفرانس استفاده کنید تا فضایی برای برگزاری جلسات رسمی و غیر رسمی در اختیار تیم‌ها و فریلنسرها قرار دهید.
  • میز مدیریت: میز مدیریت معمولا کمتر در فضاهای اشتراکی مورد استفاده قرار می‌گیرد ولی باز هم کاربردهای خاص خودش را دارد.

چیدمان مبل اداری در محیط کار اشتراکی

در فضاهای استراحت، اتاق‌های جلسات، اتاق و بازی و… می‌توانید از مبل اداری استفاده کنید. مبل‌های اداری با روکش چرمی یکی از بهترین گزینه‌ها برای طراحی محیط کار اشتراکی محسوب می‌شوند.

مطلب مرتبط  7  اصلی که در طراحی دکوراسیون دفتر وکالت باید رعایت کرد

مبلمان اداری در فضای کار اشتراکی | مبلمان اداری الوند

کاربرد کمد اداری در فضای کار اشتراکی

شما می‌توانید از انواع کمد و فایلینگ اداری ، کتابخانه‌ها، شلف‌ها و قفسه‌های اداری برای زیباتر کردن محیط و استفاده سایر تیم‌های حاضر در فضای کار اشتراکی استفاده کنید.

تجهیز محیط کار اشتراکی به پارتیشن اداری

با استفاده از پارتیشن‌های اداری شما می‌توانید به خوبی فضا را تقسیم‌بندی کنید و حریم خصوصی موردنیاز برای هر تیم یا فریلنسر را فراهم نمایید. این پارتیشن‌ها با استفاده از متریال‌های مختلفی مثل MDF، شیشه، آلومینیوم و… طراحی می‌شوند و دارای دو نوع دوجداره و تک جداره هستند.

مزایای طراحی مناسب یک فضای کار اشتراکی چیست؟

طراحی فضای کار اشتراکی در صورتی که به صورت اصولی انجام شود، باعث افزایش آرامش، بالا رفتن راندمان کاری، ایجاد حس مثبت در تیم‌های حاضر و از بین رفتن تنش‌ها خواهد شد. در صورتی که بتوانید احساس رضایت را در افراد حاضر ایجاد کنید، عملکرد آن‌ها را ارتقا خواهید داد و در نتیجه می‌توانید درآمد خودتان را هم افزایش دهید. با طراحی خلاقانه فضا، شما می‌توانید خلاقیت را در حاضرین تقویت کنید. همچنین این موضوع باعث افزایش عملکرد و بهبود راندمان کاری افراد خواهد شد که در نهایت در کسب رضایت تیم‌های حاضر تاثیر چشمگیری دارد.

پروژه‌‌های محیط کار اشتراکی | مبلمان اداری الوند

جمع‌بندی

طراحی فضای کار اشتراکی یکی از موضوعات مهم برای راه‌اندازی چنین فضاهایی است. در صورتی که این طراحی به درستی انجام شود می‌توانید رضایت تیم‌های مختلف را افزایش دهید و عملکرد بهتری در جذب افراد و استارتاپ‌های جدید داشته باشید. امیدواریم نکات ذکر شده در این مقاله توانسته باشد به خوبی شما را در طراحی محیط کار اشتراکی راهنمایی کرده باشد. شرکت مبلمان الوند با عرضه انواع مبلمان اداری باکیفیت و ارائه خدمات طراحی دکوراسیون، همراه شما در تجهیز و راه‌اندازی پروژه‌‌های محیط کار اشتراکی خواهد بود.

مطلب مرتبط  روش‌های مختلف چیدمان میز اداری برای افزایش تمرکز در کار
مجله الوند

اگر علاقمند به مطالعه مطالب بیشتر هستید، از طریق لینک زیر وارد مجله الوند شوید. در مجله الوند، مطالب متنوعی درباره مبلمان اداری منتشر می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *