با توجه به نوسانات قیمتی، برای استعلام دقیق قیمت محصولات لطفا با کارشناسان الوند تماس حاصل نمایید.

فهرست مطلب

راهنمای خرید میز منشی

غیر ممکن است که شما به یک اداره یا شرکت وارد شوید و میزی بهعنوان میز منشی مشاهده نکنید. انتخاب میز منشی بسیار اهمیت دارد؛ زیرا به بخشی از دکوراسیون اداری مرتبط می‌شود که در اولین لحظه ورود افراد به چشم می‌خورد و می‌تواند در دید کلی مراجعه‌کنندگانی که برای اولین بار پا به محیط کاری شما می‌گذارند، بسیار تاثیرگذار باشد. از این جهت، یک انتخاب صحیح هنگام خرید میز منشی بسیار مهم است. نکاتی که در این راهنمای خرید میز منشی گفته می‌شود، می‌تواند شما را در راستای یک انتخاب درست و مناسب راهنمایی کند.

میز منشی یا کانتر چیست؟

میز منشی یا کانتر پذیرش به بخشی از تجهیزات مبلمان اداری مربوط می‌شود که در هر نوع محیط کاری لازم و ضروری است. شما می‌توانید از طریق انتخاب یک میز منشی متناسب با سبک فضای کاری، خودتان را به مشتریان معرفی نمایید. از این رو، شاید تصور کنید که تنها زیبایی میز منشی یا کانتر کافی است و عوامل دیگر، اهمیت زیادی ندارند؛ اما زیبایی، یکی از ویژگی‌های یک میز منشی خوب است و خصوصیات مهم دیگری وجود دارند که در هنگام خرید باید به آن‌ها توجه کنید. تفاوتی که میز منشی یا کانتر با سایر میزهای اداره دارد، باید به نحوی باشد که مراجعه‌کننده در لحظه اول ورود خود، تشخیص دهد که به سمت کدام میز بیاید تا درخواستش را با فرد پشت میز درمیان بگذارد.

برای اطلاع از فرق میز منشی و کانتر این مقاله رو مطالعه کنید

ویژگی‌های میز منشی

میز منشی بسیار شبیه به میز تحریر اداری بوده و طراحی آن به‌گونه‌ای است که فضای کافی را برای قرار دادن وسایل مورد نیاز منشی دارد. این میزها اغلب دارای کشو یا کمد هستند تا منشی به مدارک و لوازم مهم خود نظم دهد و آن‌ها را در جایی امن نگهداری کند. این میز حتی می‌تواند به‌گونه‌ای طراحی شود که لوگوی مربوط به برند شرکت را در قسمت جلویی خود به نمایش بگذارد.

مطلب مرتبط  پارتیشن آکوستیک چیست؟ بررسی کاربرد، مزایا، ویژگی + نکات خرید و نصب

در برخی سازمان‌ها و اداره‌ها برای ارائه خدمات به مشتریان، از میز کانتر استفاده می‌کنند. در واقع، میز کانتر با طراحی خاص خود می‌تواند باعث تفکیک بخش کارمندان و مشتریان از یکدیگر شود؛ ضمن اینکه این میز زیبایی خاصی هم به محیط کاری می‌دهد. قسمتی از میز کانتر به کارمندان فضایی را برای قرارگیری لوازمی مانند کامپیوتر و وسایل دیگر می‌دهد و بخشی از آن متعلق به مشتریان است که برای مثال می‌خواهند مطلبی را روی یک کاغذ بنویسند. از ارتفاع بلند میز کانتر نسبت به میزهای منشی نمی‌توان چشم‌پوشی کرد؛ گاهی از این ارتفاع بلند برای به نمایش گذاشتن محصولات در دیدرس مشتریان استفاده می‌کنند. در برخی مواقع به دلیل استفاده طولانی مدت از این میزها نیاز به صندلی کانتر خواهید داشت، که از مشکلات جسمانی که ممکن است برای افراد به وجود آورد، جلوگیری شود. ما اغلب شاهد این نوع میزها در بیمارستان‌ها، شرکت‌های لوکس، هتل‌ها و یا دفاتر خدمات هواپیمایی هستیم. توجه به تفاوت‌های میز منشی و کانتر، بخشی از نکات مربوط به انتخاب درست در راهنمای خرید میز منشی است.

کاربری میز منشی

از آن جهت که میز منشی یا کانتر بهعنوان دروازه ورود به اداره‌ها یا شرکت‌ها به حساب می‌آید، لازم است تا در هنگام خرید آن، به برخی نکات توجه ویژه‌ای داشته باشید. این موارد عبارتند از:

  • داشتن حس راحتی

به دلیل اینکه منشی نیاز دارد تا ساعت‌های طولانی پشت این میز بنشیند و پاسخگوی مشتریان و مراجعه‌کنندگان باشد، لازم است که میز او به‌گونه‌ای طراحی شود که منشی در حین انجام فعالیت‌های خود، احساس راحتی کند.

  • تطابق با نوع کاربری محیط

علاوه بر توجه به حس راحتی منشی، لازم است تا به نوع کاربری محل کار و فعالیتی که در آن محیط انجام می‌شود نیز توجه کنید. برای مثال اگر به دنبال خرید یک میز منشی برای مطب دکتر هستید و منشی شما تنها قرار است با وسایلی مانند تلفن رومیزی، پرونده‌ها و فایل‌های بیماران سر و کار داشته باشد، نیاز نیست به سراغ خرید میزهای بزرگ بروید. اما گاهی قرار است دو منشی همزمان در یک مطب فعالیت کنند؛ در واقع یک نفر پاسخگوی بیماران و دیگری به عنوان دستیار پزشک است یا قصد راهنمایی بیشتر بیماران را دارد. در این شرایط استفاده از کانترها مناسب‌تر خواهند بود.

  • تناسب با حجم کار

نمونه دیگری از راهنمای خرید میز منشی مربوط به خرید میز برای یک شرکت بزرگ با حجم کاری زیاد است. در این حالت منشی شما نیاز دارد که یک میز بزرگ داشته باشد تا خیلی راحت به کامپیوتر، پرینتر، دستگاه فکس، تلفن‌ها و فایل‌ها دسترسی پیدا کند. برای این مورد، باید یک میز منشی با اندازه بزرگ خریداری کنید که قفسه‌ها و کشوهای کافی داشته باشد.

مطلب مرتبط  پارتیشن چوبی ثابت مناسب چه بخش‌هایی از فضای اداری است؟

در انتخاب میز منشی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

میزهای منشی که در بازار موجود هستند در سبک‌ها و طرح‌های متنوعی ارائه می‌شوند و این موضوع می‌تواند کار انتخاب را کمی برای شما پیچیده کند چون نقش مبلمان اداری در افزایش راندمان کاری بسیار زیاد است. از این جهت ما قصد داریم تا در این بخش از راهنمای خرید میز منشی شما را با نکات مهم در این باره آشنا کنیم. این نکات عبارتند از:

  • جنس

میزهای منشی که هم‌اکنون در بازار عرضه می‌شوند، جنس‌های متفاوتی دارند و شما بسته به نیاز خود و کیفیتی که در نظر دارید، می‌توانید بهترین مورد را برگزینید. با در نظر گرفتن میزان بودجه خود و کاری که قرار است روی این میزها انجام شود، جنس مناسب را برای میز منشی انتخاب کنید.

  • ابعاد فضای اداری

بسته به ابعاد محیطی که قرار است میز منشی در آن قرار گیرد، ابعاد میز مورد نظر را انتخاب نمایید. اگر فضای کمی برای قرار دادن میز منشی وجود دارد، باید به تناسب ابعاد میز با این فضا توجه کنید تا در عین جاگیری مناسب، جذابیت و زیبایی فضا را نیز داشته باشید. بهتر است مکانی دور از دسترس کارمندان برای میز منشی خود انتخاب کنید تا هم آسایش کارکنان فراهم شود و هم دسترسی مراجعه‌کنندگان به منشی، به راحتی صورت بگیرد.

  • ارگونومیک بودن

به دلیل اینکه منشی نیاز دارد تا ساعت‌ها پشت میز خود بنشیند و فعالیت‌های زیادی را انجام دهد، حتما در انتخاب میز، به موضوع ارگونومیک بودن طراحی آن توجه کنید تا در دراز مدت، خطری سلامتی کارمند شما را تهدید نکند. توجه به استانداردهای لازم ساخت، از نکات مهم مربوط به راهنمای خرید میز منشی به‌ حساب می‌آید.

  • توجه به لبه‌های میز

اگر قرار است منشی شما از کامپیوتر استفاده کند، باید بهمنظور راحتی او، میزهایی با لبه‌های صاف و یا گرد را انتخاب کنید تا هنگام کار کردن اذیت نشود. میزهایی با لبه‌های تیز، به مچ دست و ساعد کارمند آسیب وارد می‌کند.

  • رنگ و سبک

متناسب با سبک دکوراسیون اداره خود، مدرن، کلاسیک یا ترکیبی از هر دو، سبک میز منشی مورد نظرتان را انتخاب کنید. برای مثال در صورت استفاده از رنگ‌های روشن در دیگر فضاهای شرکت، لازم است که رنگ میز منشی نیز روشن باشد. حتی شما می‌توانید با حک کردن برند خود بر روی میز، کلاس کاریتان را بالا ببرید و کاری کنید تا مراجعه‌کننده همواره برند شما را در خاطر داشته باشد.

مطلب مرتبط  6 عامل مؤثر بر قیمت مبلمان اداری

سخن پایانی

در این راهنمای خرید میز منشی از اهمیت شکل و ظاهر این میز در نگاه مراجعه‌کنندگان برای خرید میز اداری صحبت کردیم و گفتیم که میز منشی علاوه بر زیبایی ظاهر، باید احساس راحتی و کاربری خوبی را برای منشی فراهم کند. همچنین این میز، بخشی از دکوراسیون هر سازمانی به حساب می‌آید که لازم است با دیگر بخش‌های محیط کار در تعادل و هماهنگی باشد. آنچه که در این راهنمای خرید به شما گفته شد، کمک می‌کند تا بهترین انتخاب ممکن را در هنگام خرید میز منشی داشته باشید.

مجله الوند

اگر علاقمند به مطالعه مطالب بیشتر هستید، از طریق لینک زیر وارد مجله الوند شوید. در مجله الوند، مطالب متنوعی درباره مبلمان اداری منتشر می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *