با توجه به نوسانات قیمتی، برای استعلام دقیق قیمت محصولات لطفا با کارشناسان الوند تماس حاصل نمایید.

فهرست مطلب

لیست کاملی از وسایل هوم آفیس

هوم آفیس یا دفتر کار خانگی به فضایی گفته می‌شود که در آن امکان کار کردن نیز برای افراد وجود دارد. این فضا می‌تواند قسمت کوچکی از هال، یک اتاق مجزا، بالکن یا تراس پوشیده و یا حتی قسمتی از زیر پله باشد. حتی ممکن است فردی تصمیم بگیرد وسایل هوم آفیس را در کل فضای منزل چیدمان کند و خانه را تبدیل به محیط کار خود کند. در این صورت، خانه و محل کار کاملا با یکدیگر همپوشانی دارند.

در هوم آفیس شما تمامی وسایلی که در حین کار ممکن است به آن‌ها نیاز داشته باشید را در اختیار دارید و در واقع یک دفتر کار اختصاصی در منزل خواهید داشت. در فضای هوم آفیس قاعدتا از وسایلی مثل تخت‌خواب خبری نیست و فضای آن کاملا با فضای اتاق خواب متفاوت خواهد بود. در این مقاله ما تمامی نکاتی که برای تهیه وسایل هوم آفیس نیاز دارید را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا بتوانید با خیال راحت هوم آفیس خودتان را تجهیز کنید. مثل همیشه با الوند همراه باشید.

هوم آفیس چیست | مبلمان اداری الوند

هوم آفیس چیست و چرا نحوه طراحی دکوراسیون آن مهم است؟

عبارت هوم آفیس از دو کلمه انگلیسی Home و Office تشکیل شده است. Home به معنی خانه و Office نیز به معنی اداره یا دفتر کار است. ترکیب این دو کلمه معنی دفتر کار خانگی را به ذهن متبادر می‌کند.

با توجه به افزایش قیمت دفاتر کار و همچنین مشکلاتی که در دوره کرونا برای کار حضوری به وجود آمد و به دنبال آن افزایش دورکاری، استفاده از هوم آفیس به شکل چشمگیری افزایش پیدا کرد. پس از آن، افراد بیشتری به این موضوع تمایل نشان دادند که در گوشه‌ای از منزل خودشان یک دفتر کار داشته باشند.

پس برخی افراد با انتخاب یکی از اتاق‌های خانه، دفتر کار خانگی خود را راه انداختند و آن‌هایی که اتاق مجزا یا بیکار نداشتند، سراغ جداسازی فضا به کمک یک پارتیشن اداری مدرن یا کلاسیک رفتند تا از دیگران عقب نمانند.

داشتن یک هوم آفیس و کار کردن از خانه باعث می‌شود که شما مجبور نباشید هزینه مواردی مثل اجاره دفتر کار، تردد داخل شهری، پارکینگ، لباس رسمی، غذای رستورانی و… را پرداخت کنید. به همین خاطر هزینه‌های روزانه شما به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. همچنین از آنجایی که ساعات استراحت بیشتری در اختیار دارید و مجبور نیستید ترافیک و شلوغی صبح و عصر را هم تحمل کنید، ممکن است بهره‌وری شما افزایش پیدا کند.

تجهیزات هوم آفیس بازتاب‌دهنده شخصیت و سبک زندگی شماست و به همین دلیل دکوراسیون هوم آفیس باید به نحوی طراحی شود که بتوانید شخصیت و علایق خودتان را در آن به نمایش بگذارید. هوم آفیسی که به صورت شخصی و براساس ترجیحات شخصی شما طراحی شده باشد، حتی می‌تواند مشتری‌ها و همکاران شما را در حین برگزاری جلسات آنلاین تحت تاثیر قرار دهد.

مطلب مرتبط  تفاوت فوم سرد و فوم گرم در صندلی اداری و نحوه تشخیص

همچنین طراحی این دفتر روی سلامتی و راحتی شما تاثیرگذار است. هوم آفیس فضایی است که شما می‌توانید از آنجا به راحتی کار کنید به همین خاطر باید نسبت به خرید تجهیزات ارگونومیک برای آن اقدام کنید.

تجهیزات اصلی هوم آفیس

برای اینکه هوم آفیس شما کاملا شبیه به یک دفتر کار باشد به یک سری وسایل و تجهیزات نیاز خواهید داشت. در ادامه، مهم‌ترین وسایل هوم آفیس که به آن‌ها نیاز دارید را لیست کرده‌ایم.

  • میز کار: انتخاب میزکار براساس فضا و نیازهایی که دارید موضوع بسیار مهمی است. شما می‌توانید بسته به بودجه و نیازهایی که دارید از انواع میز کار ارگونومیک، ایستاده، قابل تنظیم و… استفاده کنید.

یک میز کار خوب باید فضای کافی برای قرار دادن کامپیوتر، کیبورد، ماوس و تمامی تجهیزات دیگری که ممکن است به آن‌ها نیاز داشته باشید را در اختیار شما قرار دهد. اگر به فضای زیادی برای کار کردن احتیاج دارید و علاوه بر کار با کامپیوتر به یک فضای دیگر هم برای انجام کارهای نوشتاری نیاز دارید، می‌توانید از میزهای L استفاده کنید که فضای زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهند. با مراجعه به وبسایت الوند و مشاهده بخش میزهای اداری، می‌توانید از قیمت میز اداری مدرن مطلع شوید.

تجهیزات اصلی هوم آفیس | مبلمان اداری الوند

  • صندلی اداری: یک صندلی اداری خوب باید بتواند به بهترین شکل ممکن از حالت بدن شما پشتیبانی کند و راحتی لازم را هم در حین کار برای شما فراهم آورد. در زمان انتخاب وسایل هوم آفیس بهتر است به دنبال صندلی‌هایی بگردید که نشیمن‌گاه نرمی دارند، دارای پشتی و تکیه‌گاه دست هستند و ارتفاع آن‌ها نیز قابل تنظیم است.
    صندلی‌هایی که ارتفاع خیلی زیاد یا خیلی کمی داشته باشند، می‌توانند فشار زیادی به گردن، شانه‌ها و کمر شما وارد کنند و در طولانی مدت باعث آسیب به این قسمت‌ها خواهند شد. قابلیت‌هایی مثل چرخش و خم شدن به عقب یا جلو نیز می‌تواند به میزان راحتی و انعطاف‌پذیری شما در حین کار بیفزاید.
  • کامپیوتر یا لپ‌تاپ: کامپیوتری که به عنوان بخشی از وسایل هوم آفیس انتخاب می‌کنید باید بتواند تمامی کارهایی که نیاز دارید را به صورت روان انجام دهد. شما می‌توانید از کامپیوتر دسکتاپ یا لپ‌تاپ برای این منظور استفاده کنید.
    با استفاده از لپ‌تاپ انعطاف‌پذیری بیشتری خواهید داشت و می‌توانید هر جایی که دوست دارید کار کنید اما کامپیوتر دسکتاپ ثبات و پایداری لازم را در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • مانیتور: مانیتور می‌تواند تجربه بصری شما را ارتقاء دهد. در صورتی که با لپ‌تاپ کار می‌کنید بهتر است یک مانیتور جداگانه نیز در کنار آن قرار دهید تا از خستگی چشم‌های خودتان جلوگیری کنید و فضای دسکتاپ بیشتری هم در اختیار داشته باشید. می‌توانید از پایه یا استند مانیتور هم برای تنظیم ارتفاع و زاویه دید مانیتور استفاده کنید.
  • پرینتر: در صورتی که به کارهایی مثل پرینت، اسکن، کپی یا فکس نیاز دارید، به یک پرینتر چندکاره برای انجام این وظایف نیاز خواهید داشت. با استفاده از پرینتر به عنوان بخشی از تجهیزات هوم آفیس می‌توانید از گزارش‌ها، قراردادها، رسیدها و فاکتورهای مختلف پرینت بگیرید.
  • وبکم: یکی دیگر از وسایل هوم آفیس، وبکم است. با استفاده از وبکم می‌توانید از طریق ویدیوکال با همکارها یا مشتریان خودتان ارتباط داشته باشید. با استفاده از وبکم می‌توانید در زمان‌هایی که از منزل کار می‌کنید ظاهری حرفه‌ای از خودتان نشان دهید.
  • هدفون: وسیله دیگری که می‌تواند به بالابردن کیفیت تماس‌های آنلاین و جلسات اسکایپی شما کمک کند، هدفون است. با استفاده از هدفون می‌توانید روی کار خودتان تمرکز کنید و بدون هیچگونه مزاحمتی برای اطرافیان در جلسات آنلاین شرکت کنید یا حتی موسیقی گوش کنید.
مطلب مرتبط  مزایای استفاده از میز اداری مینیمال در محیط کار

موارد فوق، تعدادی از مهمترین تجهیزات هوم آفیس بودند، اما در ادامه، عناوین برخی وسایل موردنیاز برای هوم‌آفیس را ذکر کرده‌ایم.

  • چراغ مطالعه
  • شلف یا کتابخانه
  • یک یا دو صندلی انتظار
  • یک پاف
  • میز جلومبلی
  • گاوصندوق
  • دوربین دیجیتال
  • تخته سیاه یا سفید
  • رول کاغذ یادداشت
  • انواع لوازم‌التحریر
  • زیرپایی
  • تابلوهای تزئینی
  • ساعت دیواری
  • پرده
  • جالباسی
  • شارژر رومیزی موبایل
  • سه‌راهی برق
  • اسپیکر
  • میکروفون
  • مودم
  • وسایل پذیرایی
  • وسایل نظافت

دکوراسیون هوم آفیس | مبلمان اداری الوند

اجزای مختلف دکوراسیون هوم آفیس

باید گفت مهمترین اجزا و دسته‌بندی یک هوم‌آفیس، مبلمان و دکوراسیون آن است. شاید شما بتوانید با یک لپ‌تاپ معمولی کارهای خود را پیش ببرید و یا نیاز همیشگی به هدفون نداشته باشید اما حتما در هر لحظه از کار، نیاز به یک میز و صندلی خوب خواهید داشت.

طراحی دکوراسیون هوم آفیس می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی کار شما داشته باشد و بازتاب‌دهنده نیازها و علایق شخصی شما است. هوم آفیسی که به خوبی طراحی شده باشد باعث افزایش خلاقیت و راحتی شما در زمان کار در منزل خواهد شد. اینجاست که اهمیت طراحی دکوراسیون اداری حتی در یک فضای خانگی مشخص خواهد شد. در زمان طراحی دکوراسیون این فضا، اجزای مختلفی وجود دارند که باید به آن‌ها توجه کنید. برخی از این عناصر به شرح زیر هستند:

  • فضا: فضای انتخابی برای هوم آفیس باید به گونه‌ای انتخاب شود که با نیازهای کاری و علایق شما سازگار باشد. گفتیم که شما می‌توانید از اتاق‌هایی که استفاده زیادی از آن‌ها ندارید، یک گوشه از اتاق پذیرایی، زیرپله و… به عنوان هوم آفیس یا دفتر کار خانگی استفاده کنید اما باید به اندازه، شکل، چیدمان و محل آن دقت کنید تا بتوانید بهترین فضای ممکن را برای دفتر کار خودتان انتخاب کنید. همچنین فضایی که درنظر می‌گیرید، حتما باید دارای نور مناسب و تهویه کافی باشد.
  • سبک طراحی: برای طراحی هوم آفیس باید سبکی را انتخاب کنید که بازتاب دهنده سلیقه و شخصیت کاری شماست. می‌توانید از سبک‌های طراحی مختلفی مثل سبک‌های صنعتی، مدرن، کلاسیک و… برای طراحی بهره بگیرید. همچنین عناصر چند سبک مختلف را هم با یکدیگر تلفیق کنید و ظاهر شخصی خودتان را ایجاد کنید. با مطالعه مقاله انواع سبک دکوراسیون دفتر کار ، بیشتر با این موضوع آشنا خواهید شد.
  • تم رنگی: برای نقاشی دیوارها و همین‌طور انتخاب رنگ وسایل هوم آفیس باید به دنبال رنگ‌هایی باشید که دارای هارمونی یا همانگی با یکدیگر باشند. رنگ‌ها می‌توانند تاثیرات متنوعی روی احساسات، و سطح انرژی شما داشته باشند. برای مثال برخی افراد به رنگ‌های شاد و پرهیجان مثل نارنجی علاقه دارند که باعث تحریک آن‌ها می‌شود اما برخی دیگر به رنگ‌های آرامش‌بخش مثل سبز و آبی که به کاهش استرس و تقویت تمرکز آن‌ها کمک می‌کند علاقه بیشتری دارند.
  • نورپردازی: نورپردازی اصولی هوم آفیس را به هیچ وجه نادیده نگیرید. شما باید از نورهایی استفاده کنید که یک اتمسفر راحت و کاملا روشن برای فضای کار شما ایجاد می‌کنند. با استفاده از نور طبیعی می‌توانید یک اتمسفر روشن و شاداب برای فضای کاری خودتان ایجاد کنید. با استفاده از نورهای مصنوعی هم می‌توانید دفتر کار خانگی‌تان را به یک فضای دنج و گرم تبدیل نمایید.
  • مبلمان: برای مبلمان هوم آفیس باید به سراغ گزینه‌هایی بروید که هم کاربردی و هم زیبا هستند. برای مثال میزکار باید به شکلی انتخاب شود که هم فضای کافی برای انجام کارهای شما را داشته باشد و هم خیلی اتاق کار شما را اشغال نکند. صندلی نیز باید هم زیبا باشد و هم بتواند از نحوه نشستن شما به بهترین شکل ممکن پشتیبانی کند. بهترین گزینه برای وسایل هوم آفیس، مبلمان اداری مدرن محسوب می‌شود؛ چرا که معمولا جمع‌وجورتر هستند و می‌توان از آنها استفاده چندمنظوره کرد.
  • اکسسوری: در هنگام انتخاب تجهیزات هوم آفیس، با استفاده از اکسسوری‌های مختلف می‌توانید شخصیت بیشتری به محل کار خودتان ببخشید. اکسسوری‌هایی مثل آثار هنری، گیاهان مختلف، فرش، کوسن، پرده، ساعت، تقویم، قاب عکس و… مواردی هستند که می‌توانید برای زیباتر شدن فضای کار خودتان از آن‌ها استفاده کنید.
مطلب مرتبط  تحلیل خرید صندلی اداری در دیوار یا صندلی نو

حال که با دکوراسیون هوم آفیس و وسایل و تجهیزات لازم برای آن آشنا شدید، با مطالعه مقاله دکوراسیون اپن آفیس، از جزئیات یکی دیگر از فضاهای اداری مدرن نیز مطلع شوید تا بتوانید در هنگام نیاز، انتخاب مناسبی داشته باشید.

اجزای مختلف دکوراسیون هوم آفیس | مبلمان اداری الوند

جمع‌بندی

اگر تصمیم گرفته‌اید، خانه و محل کارتان را یکی کنید باید به شما بگوییم در این مسیر، نیاز به حوصله و دقت بالایی برای انتخاب وسایل هوم آفیس خود دارید. هر چند طی این مسیر قطعا لذتبخش نیز هست. به‌خصوص زمانی که کار طراحی دفتر کار خانگی، خرید تجهیزات هوم آفیس و چیدمان به اتمام می‌رسد و با اشتیاق و پشتکار شروع به فعالیت می‌کنید. در تمام مراحل طراحی، خرید و چیدمان دفتر کار خانگی خود، می‌توانید از مشاوره کارشناسان متخصص الوند بهره‌مند شوید.

مجله الوند

اگر علاقمند به مطالعه مطالب بیشتر هستید، از طریق لینک زیر وارد مجله الوند شوید. در مجله الوند، مطالب متنوعی درباره مبلمان اداری منتشر می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *