با توجه به نوسانات قیمتی، برای استعلام دقیق قیمت محصولات لطفا با کارشناسان الوند تماس حاصل نمایید.

فهرست مطلب

آیا اهمیت انتخاب درست سبک مبلمان اداری ‌مدرن ‌یا ‌سنتی می‌دانید؟

مبلمان اداری یکی از عناصر مهم در دکوراسیون دفاترکار است. با افزایش توجه به طراحی داخلی دفاترکار، استفاده از مبلمان اداری مدرن یا سنتی برای بهبود زیبایی و انطباق با استایل‌های مختلف افزایش پیدا کرده است. در این مطلب، از مبلمان اداری الوند قصد داریم شما را با مبلمان اداری مدرن و سنتی آشنا کنیم. همچنین با بررسی ویژگی‌های آن‌ها سبک درست انتخاب مبلمان اداری مدرن یا سنتی را پیدا کنیم.

ویژگی مبلمان اداری مدرن یا سنتی | هونیک

مبلمان اداری مدرن چه ویژگی‌هایی دارند؟

مبلمان اداری مدرن شامل طرح‌های ساده، کلاسیک و زیبا است. در ادامه به برخی از امکانات پیشرفته‌ای که این نوع مبل‌ها دارند اشاره می‌کنیم. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • سیستم‌های خنک کننده
  • پورت‌های شارژ
  • سیستم‌های صوتی
  • سیستم‌های نورپردازی متنوع

همچنین، مبلمان اداری مدرن طراحی‌های خاصی دارد و از جنس موادی مانند چوب، فلز و شیشه ساخته شده‌ است. یکی از ویژگی‌های بارز مبلمان اداری مدرن، سازگاری با فضای کار است. این نوع مبلمان قابل تنظیم و قابل تطبیق با اندازه و شکل فضای کار است. پس شما باید هنگام انتخاب مبلمان اداری مدرن یا سنتی به شکل و فضای کار خود توجه داشته ‌باشید. بعضی از مبلمان اداری مدرن قابلیت‌های خاصی همچون کنترل صدا و نور را دارند. این مبلمان به کاربران اجازه می‌دهند دکوراسیون هوم آفیس خود را به طور دقیق‌تر تنظیم و شخصی‌سازی کنند.

مبلمان اداری سنتی (کلاسیک) چیست و چه ویژگی‌هایی دارند؟

مبلمان اداری سنتی یا کلاسیک مبلمانی است که با طرح‌ها و اجزای قدیمی و سنتی طراحی شده است، این نوع مبلمان در دوره‌های قدیمی و در قرون وسطی بسیار محبوب بوده است. هنوز هم برخی از افراد بین مبلمان اداری ‌مدرن ‌یا ‌سنتی به دنبال استفاده از مبلمان اداری سنتی هستند.

مطلب مرتبط  کردنزا اداری چیست و چه کاربردی در دکوراسیون فضای کار دارد

از ویژگی‌های مبلمان سنتی می‌توان به طرح‌های دقیق و بادوام، استفاده از چوب‌های با کیفیت بالا و چرم طبیعی اشاره کرد. طراحی با جزئیات فراوان و اشکال پیچیده، وجود تزئینات شیشه‌ای، فلزی و استفاده از رنگ‌های سنتی دیگر ویژگی‌های مبلمان سنتی است. برای انتخاب بهتر، شما باید هنگام خرید مبلمان اداری ‌مدرن ‌یا ‌سنتی به این ویژگی‌ها توجه کنید.

از آنجا که این نوع مبلمان ظاهری سنتی دارند،  مناسب محیط‌هایی با طرح‌های قدیمی و سنتی هستند. به عنوان مثال، این نوع مبلمان در محیط‌های اداری مربوط به حوزه‌هایی مانند قانون، بانکداری و بیمه پرکاربرد هستند.

مبلمان اداری سنتی چیست | مبلمان اداری الوند

کدام سبک برای محیط اداری ما مناسب‌تر است؟

پاسخ این سوال که مبلمان اداری ‌مدرن ‌یا ‌سنتی مناسب‌ سبک کار و محیط اداری هست به شما بستگی دارد. اگر به دنبال یک مبلمان ادرای مدرن هستید، باید به دنبال طراحی‌هایی با خطوط ساده، استفاده از مصالح جدید و رنگ‌های روشن و شاد بگردید. با این حال، اگر به دنبال یک محیط اداری سنتی هستید. باید گفت، مبلمان اداری سنتی با طرح‌های پیچیده و اجزای دقیق مناسب فضای سنتی هستند.

با این حال، در عصر امروز مبلمان اداری مدرن بیشتر در دفاتر کار استفاده می‌شود. این موضوع به دلیل وجود طراحی جدید و مدرن، ظاهری شیک این محصولات هست. همچنین، مبلمان اداری مدرن به علت کیفیت ساخت بالا و استفاده از مواد با کیفیت، دوام و مقاومت بیشتری دارد. تصور کنید، دفترکار شما دکوراسیون سنتی یا کلاسیک دارد. اگر بین انتخاب مبلمان اداری مدرن یا سنتی مانده‌اید،انتخاب مبلمان اداری سنتی مناسب‌تر است.

تلفیق دو سبک مدرن و سنتی (کلاسیک)

مبلمان اداری بازتاب‌دهنده شخصیت و شناخت برند شما است. پس حتما در انتخاب مبلمان اداری ‌مدرن ‌یا ‌سنتی دقت کنید. در بسیاری از شرکت‌ها، مبلمان اداری از سبک‌های مدرن و سنتی بهره می‌گیرند. تلفیق این دو سبک به‌ شکل هوشمندانه می‌تواند شگفتی‌ جالبی در محیط خلق کند. در بسیاری از طرح‌های مدرن، از جمله مبلمان اداری، تمرکز بر روی راحتی و کارایی است. اما در طرح‌های سنتی، جزئیات دقیق، خطوط پیچیده و ترئینات پر رنگ بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. در تلفیق این دو سبک، می‌توانید از طرح‌هایی با استفاده از چوب، بلندی‌هایی با طرح ساده و جنس‌های طبیعی استفاده کنید. از طرفی، می‌توانید از جزئیات خط‌خطی، تزئینات و جزئیات کوچک برای طراحی مدرن استفاده کنید. از جمله این موارد می‌توان به  صندلی‌ و انواع مبل اداری با طراحی ساده ولی با خط‌های خط‌ خطی اشاره کرد. با این تکنیک‌ها دیگر لازم نیست بین انتخاب مبلمان اداری ‌مدرن ‌یا ‌سنتی سرگردان باشید.

مطلب مرتبط  راهنمای انتخاب و خرید صندلی کنفرانس

همچنین، در این طرح‌ها باید از رنگ‌های سنتی مانند قهوه‌ای، قرمز و سبز بهره بگیرید. این رنگ‌ها، باعث ایجاد محیطی گرم و دوست‌داشتنی می‌شود. در عین‌حال، می‌توانید از رنگ‌های مدرنی مانند خاکستری، سفید و سیاه هم استفاده کنید. به این ترتیب، حس کلاسیک و قدیمی در دکوراسیون داخلی ایجاد می‌‌کنید.

تلفیق سبک مدرن و سنتی | مبلمان اداری الوند

جمع بندی

انتخاب مناسب بین مبلمان اداری ‌مدرن ‌یا ‌سنتی یکی از مسائل مهمی است که باید به آن توجه کنید. سبک دکوراسیون اداره شما می‌تواند تأثیر زیادی در تعاملات شما با مشتریان و مخاطبان داشته باشد. شما با بررسی سبک کاری و محیط اداری خود می‌توانید خرید مبلمان اداری را انجام دهید. تلفیق دو سبک مدرن و سنتی گزینه مناسبی است. شما با توجه به سلیقه و شرایط اداره خود می‌تواند از این موارد استفاده کنید. شما می‌توانید مبل اداری مدرن یا سنتی مدنظرتان را از مجموعه الوند تهیه کنید.

مجله الوند

اگر علاقمند به مطالعه مطالب بیشتر هستید، از طریق لینک زیر وارد مجله الوند شوید. در مجله الوند، مطالب متنوعی درباره مبلمان اداری منتشر می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *