با توجه به نوسانات قیمتی، برای استعلام دقیق قیمت محصولات لطفا با کارشناسان الوند تماس حاصل نمایید.

فهرست مطلب

تفاوت پارتیشن تک جداره و دوجداره

بدون شک هر زمانی که تصمیم به اجرای بگیرید، به اهمیت تفاوت پارتیشن تک جداره و دوجداره پی خواهید برد چرا که نوع پارتیشن تاثیر زیادی بر کارایی و زیبایی فضا خواهد داشت. برای این که در زمان بازسازی شرکت یا دفتر کار خود بتوانید تصمیم درست‌تری بگیرید، در این مطلب به شما خواهیم گفت که پارتیشن تک جداره چیست و چه تفاوتی با پارتیشن دوجداره دارد و هر کدام چه مزایا و معایبی دارند.

پارتیشن تک جداره | مبلمان اداری الوند

پارتیشن تک جداره چیست؟

اولین ویژگی یک پارتیشن تک جداره، غیر باربر بودن آن است، درست شبیه یک دیوار غیر باربر که صرفا برای جداسازی فضاهای مختلف اجرا می‌شود. این پارتیشن یا پانل از یک لایه چوب یا ام دی اف به همراه شیشه ساخته می‌شود و برای مواقعی توصیه می‌شود که سرعت عمل در اجرا و جابه‌جایی اهمیت زیادی دارد. از طرفی بدیهی است که قیمت پارتیشن تک جداره پایین‌تر از هم‌خانواده دوجداره خود است و این یکی از تفاوت‌های پارتیشن تک جداره و دو جداره را رقم می‌زند.

ویژگی های پارتیشن تک جداره

اصلی‌ترین ویژگی پارتیشن یک جداره، سبک بودن وزن، سهولت نصب و قابلیت تغییر آسان متناسب با فضاهای گوناگون است. بسیاری از پارتیشن ها قابلیت رنگ‌آمیزی دارند و حتی می‌توان آنها را با برچسب یا همان استیکرهای معروف و رنگ و وارنگ پوشاند. همین ویژگی یک نکته مثبت در مقایسه بین پارتیشن تک جداره با دیوار گچی است؛ تصور کنید که بخواهید یک استیکر به دیوار بچسبانید و بعد مدتی به هر دلیلی بخواهید استیکر را جدا کنید، قبل از هر چیز حتما باید به سراغ یک نقاش بروید تا ابتدا دیوار را مثل روز اول صاف و تمیز کند.

همچنین برای دریافت راهنمای خرید پارتیشن اداری به این صفحه مراجعه کنید.

مهم ترین کاربردهای پارتیشن تک جداره

درست همان چیزهایی که به آن نیاز دارید، کاربرد پارتیشن‌ های تک جداره را شامل می‌شوند. یعنی برای تقسیم کردن یک فضای بزرگ به چند فضای کوچک و در نتیجه ایجاد چند اتاق کار با شخصی‌سازی بالاتر به کار گرفته می‌شوند. پس اگر می‌خواهید تکانی به وضعیت اداره، مدرسه، دانشگاه، نمایشگاه، لابی یا هر فضای فلتی که در اختیار دارید بدهید، پارتیشن تک جداره کمک حال شما خواهد بود؛ خیلی سریع و ارزان.

مطلب مرتبط  تفاوت پارتیشن اداری تک جداره و دو جداره چیست؟

مزایای پارتیشن تک جداره چیست؟

یکی از مزیت‌های اصلی پارتیشن های تک جداره انعطاف‌پذیری است. آنها را می‌توان به راحتی جابه‌جا، حذف یا در صورت نیاز با فرمی جدید چیدمان کرد. بنابراین این نوع از پارتیشن ها گزینه‌ای عالی برای فضاهایی هستند که نیاز به تغییرات مکرر دارند. علاوه بر این، پارتیشن های تک جداره اداری مقرون به صرفه هستند و می‌توانند به سرعت نصب شوند و برای بسیاری از پروژه‌ها انتخابی ایدئال خواهند بود.

مزایای پارتیشن تک جداره | مبلمان اداری الوند

آشنایی با معایب پارتیشن تک جداره

اگر به فکر اجرای انواع پارتیشن اداری هستید، حتما معایب هرکدام از آنها برای شما بسیار تعیین کننده است پس این بخش را با دقت بخوانید. اصلی‌ترین اشکال پارتیشن های تک جداره ناتوانی در جلوگیری از ردوبدل شدن صدا و دما است. در یک کلام پارتیشن تک جداره عایق صدا و حرارت نیست و از آنجایی که صرفا از یک لایه تخته ساخته شده، به هیچ صدای بالاتر از 40 دسیبلی نه نمی‌گوید. این مورد می‌تواند برای مکان‌هایی که نیاز به ایجاد فضایی خصوصی و ساکت برای افراد دارند یک نقطه ضعف محسوب شود.

به غیر از دو مورد فوق، یک تفاوت پارتیشن تک جداره و دوجداره به دوام آنها بر می‌گردد چرا که پارتیشن تک لایه به اندازه سایر انواع پارتیشن دوام ندارد. هرچند نگهداری با دقت از این دیوارهای سبک و موقت، در بالارفتن عمر مفید آن قطعا تاثیرگذار خواهد بود.

با پارتیشن تک جداره آشنا شدیم، حالا وقت آشنایی با نوع دوجداره خانواده پارتیشن ها است تا در نهایت بتوانیم بهترین انتخاب را داشته باشیم.

پارتیشن دوجداره چیست؟

پارتیشن دوجداره، پارتیشن مدرنی است که از متریال‌های گوناگونی ساخته می‌شود اما متریال اصلی آن ورق های فشرده شده چوب یا ام دی اف با ساختار پروفیل فلزی است. عضو جدانشدنی دیگر آن شیشه است که به صورت شفاف یا مات بسته به نیاز مشتری اجرا می شود. بسیاری از انواع پارتیشن های دوجداره دارای یک لایه عایق هستند تا شاهد مشکلاتی که در پارتیشن تک جداره گفته شد، نباشیم. در مجموع این ساختار پیچیده باعث می‌شود تا بزرگترین تفاوت پارتیشن تک جداره و دوجداره رقم بخورد و دیگر شاهد ردوبدل شدن دما و صدا در پارتیشن های دوجداره نباشیم. پس اگر پروژه شما تجهیز دکوراسیون محیط هایی است که حفظ حریم خصوصی آنها اهمیت دارد حتما باید با صرف هزینه‌ای بیشتر، پارتیشن دوجداره را در لیست سفارشتان بگنجانید.

مطلب مرتبط  پارتیشن یا پاراوان ؛ کدام مناسب فضای اداری یا خانگی هستند؟

مشخصات پارتیشن دوجداره

در همان نگاه اول هم تفاوت پارتیشن تک جداره و دوجداره مشخص است. جایی که پارتیشن های دوجداره را بسیار ضخیم‌تر و همچنین سنگین‌تر از پارتیشن های تک جداره می‌بینیم. این ضخامت باعث می‌شود تا دوجداره‌ها دوام بسیار خوبی هم داشته باشند. به عبارتی درست است که هزینه پارتیشن های دوجداره بیشتر و حتی بسیار بیشتر از نوع تک جداره است اما ماندگاری و طول عمر آنها نیز بسیار بیشتر خواهد بود؛ تا جایی که شاید حتی سفارش پارتیشن دوجداره در طولانی مدت به صرفه‌تر هم باشد. پارتیشن های دوجداره اداری را می‌توان در هر فضایی به کار برد. مثلا پس از ترکیب با متریال‌های ثانویه مثل شیشه، کروم و پلکسی گلاس، حال و هوایی ویژه به آنها داد که متناسب با هویت بصری برند شما باشد.

رایج ترین کاربردهای پارتیشن دوجداره

عموما در فضاهایی مانند بیمارستان‌ها و ادارات از پارتیشن های دو جداره استفاده می‌کنند تا صدا کنترل و حریم خصوصی حفظ شود. از این نوع پارتیشن حتی در فضاهای مسکونی نیز می‌توان بهره برد و یک بخش پِرت از خانه را تبدیل به یک اتاق استراحت یا TV-Room کرد.

آشنایی با مزیت های پارتیشن دوجداره

پیشتر اشاره کردیم که مهمترین مزیت پارتیشن دوجداره عایق کردن صدا و دما است. علاوه بر این، پارتیشن های دو جداره دوام بالایی دارند و به همین راحتی‌ها از دور خارج نمی‌شوند. پارتیشن های دوجداره مجهز به کانال قراردادن سیم برق و تلفن و همچنین کابل اینترنت هستند و بنابراین، یک ارزش افزوده ویژه را در دل خود جای داده‌اند. از این کانال‌ها همچنین می‌توان برای کابل کشی سایر قسمت‌های ساختمان به خوبی بهره برد.

مطلب مرتبط  روکش مبل اداری چرمی بهتر است یا پارچه‌ای؟/ بررسی تخصصی

ایرادات پارتیشن های دوجداره

همان چیزی است که همه می دانند؛ هزینه! اما پیشتر گفتیم که اگر انتخاب پارتیشن دوجداره به خوبی صورت بگیرد، حتما می‌تواند به‌صرفه‌تر از تک جداره باشد. البته تمام قیمت پارتیشن دوجداره به خاطر متریال بیشتر و متنوع‌تر آن نیست، بلکه دشواری نصب هم عامل مهمی در افزایش هزینه این نوع سازه خواهد بود. از سویی، پارتیشن های دو جداره به  همین راحتی‌ها جابه‌جا نمی‌شوند و اگر به هر دلیلی بخواهیم آنها را جابه‌جا کنیم، باید یک فرآیند جدید تعریف کنیم. پروژه پردردسری که شاید به قیمت پایان عمر مفید پارتیشن دوجداره ما تمام شود! پس دیگر تفاوت پارتیشن تک جداره و دوجداره را باید پارامتر انعطاف‌پذیری آنها در هنگام جابه‌جایی و پیاده سازی مجدد دانست.

معایب پارتیشن های دوجداره | مبلمان اداری الوند

بالاخره کدام یک؟ پارتیشن تک جداره یا دوجداره

حالا جمع‌بندی و انتخاب. به شما توصیه می‌کنیم پیش از هر تصمیمی، لیستی از نیازها و خواسته‌های خود تهیه کنید. حالا یک بار برگردید و از اول این مقاله و مطالب مشابه را مرور و ببینید کدام پارتیشن همانی است که ضمن برطرف کردن نیازهای موجود در فضا، خواسته‌های شما را نیز به خوبی پاسخ می‌دهد. قطعا باید نیم‌نگاهی به کیف پولتان هم داشته باشید تا هم هزینه اضافی پرداخت نکنید و هم به دام صرفه‌جویی نابجا نیفتید. به غیر از بودجه، مهمترین عامل در مقایسه پارتیشن تک جداره و پارتیشن دوجداره، مباحث مربوط به ایجاد محیط خصوصی است. یعنی شاید در نهایت شما با دوام پایین پارتیشن تک جداره کنار بیایید و سختی جابه‌جایی پارتیشن دوجداره را به جان بخرید اما وقتی نتوانید کارایی دلخواه خود را در فضا ایجاد کنید، به هیچ عنوان از انتخاب خود راضی نخواهید بود. پس در هنگام بررسی تفاوت پارتیشن تک جداره و دوجداره، اول به هزینه و بعد به اهمیت ایجاد حریم خصوصی در محیط توجه کنید. در هر صورت، کارشناسان فروش شرکت مبلمان اداری الوند آماده ارائه مشاوره تخصصی به شما در هنگام سفارش و خرید پارتیشن اداری هستند.

مجله الوند

اگر علاقمند به مطالعه مطالب بیشتر هستید، از طریق لینک زیر وارد مجله الوند شوید. در مجله الوند، مطالب متنوعی درباره مبلمان اداری منتشر می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *