با توجه به نوسانات قیمتی، برای استعلام دقیق قیمت محصولات لطفا با کارشناسان الوند تماس حاصل نمایید.

فهرست مطلب

11 ویژگی صندلی کنفرانس استاندارد

در محیط‌های اداری و شرکت‌ها استفاده از تجهیزات استاندارد مانند میز، صندلی، مبلمان و موارد دیگر اهمیت زیادی دارد؛ زیرا حفظ سلامتی کارمندان از پارامترهای مهم به ‌منظور افزایش بازده در یک اداره است. از طرفی استفاده از میز و صندلی‌های غیراستاندارد که طراحی ارگونومیک نداشته باشند، باعث خستگی زودهنگام کارکنان و درنتیجه کاهش عملکرد آن‌ها می‌شود. صندلی کنفرانس خوب یکی از مهم‌ترین اجزاء در اتاق‌های کنفرانس است که استاندارد‌های خاص خود را دارد. از این رو ما در این مطلب قصد داریم تا شما را با ویژگی‌های مهم یک صندلی کنفرانس استاندارد آشنا کنیم.

چرا خرید صندلی کنفرانس اهمیت دارد؟

در هر اداره‌ای، جلسات، گفتگوهای مهم و قراردادهای آینده‌ساز در اتاق کنفرانس برگزار می‌شوند؛ در نتیجه دکوراسیون اتاق کنفرانس به دلیل تأثیری که در رشد کسب و کار هر سازمانی دارد، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

صندلی‌های کنفرانس، بخشی از دکوراسیون این اتاق هستند که علاوه بر زیبایی، باید استانداردهای لازم را داشته باشند تا در طول زمان جلسه، شرایط راحتی را برای کاربران خود فراهم کنند. استانداردهای موجود در یک صندلی کنفرانس، به حفظ سلامتی کارکنان کمک می‌کند و بهره‌وری آن‌ها را افزایش می‌دهد.

همچنین یک صندلی کنفرانس استاندارد می‌تواند تأثیر خوبی هم بر مشتریان و هم بر کارمندان بگذارد تا گفتمان‌های طولانی را بدون کوچک‌ترین خستگی و با نتیجه خوب پشت سر بگذارند. به‌ طور کلی می‌توان گفت سبک و مدل مبلمان‌های اداری نشان‌دهنده فعالیت و فرهنگ حاکم بر هر سازمانی است.

بررسی ویژگی‌های صندلی کنفرانس خوب

بررسی ویژگی‌های صندلی کنفرانس خوب | مبلمان اداری الوند

1. جنس صندلی

از مهم‌ترین ویژگی‌های صندلی کنفرانس ، جنس صندلی است. روکش‌های مختلفی برای ساخت صندلی‌های کنفرانس مورد استفاده قرار می‌گیرند که بهترین نوع آن‌ها، مواردی هستند که از عرق کردن جلوگیری می‌کنند؛ زیرا معمولا مدت‌زمان نشستن روی صندلی‌های کنفرانس زیاد است و باید روکش آن‌ها مانع تعرق بیش از حد شود.

مطلب مرتبط  کاربردی‌ترین نکات درباره ابعاد استاندارد میز مدیریت

علاوه بر این، متریال به‌کاررفته در ساخت این صندلی‌ها باید کیفیت بالایی داشته باشند تا با گذشت زمان دچار تغییر حالت نشوند. نکته دیگری که در رابطه با جنس صندلی‌های کنفرانس وجود دارد، قابلیت شستشوی آن‌ها است که شرایط تمیز کردن صندلی را راحت می‌کند.

2. ابعاد صندلی

هنگام خرید صندلی کنفرانس حتما باید به اندازه اتاق خود توجه داشته باشید؛ زیرا این صندلی‌ها ابعاد متفاوتی دارند و لازم است که شما متناسب با ابعاد اتاق خود، بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنید.

3. وزن صندلی

یک صندلی کنفرانس خوب، وزن متعادلی دارد؛ یعنی نه بیش از اندازه سنگین است تا جابه‌جایی دشواری داشته باشد و نه سبک است تا با کوچک‌ترین حرکتی باعث جابه‌جایی‌های ناگهانی و ناخواسته شود.

4. دسته صندلی

دسته صندلی کنفرانس باید از طراحی ارگونومیک برخوردار باشد و تکیه‌گاه مناسبی را برای دستان کاربر خود به‌ منظور رفع خستگی فراهم کند.

5. نشیمنگاه

راحت بودن نشیمنگاه در صندلی‌های کنفرانس بسیار اهمیت دارد. بیش از اندازه خشک یا سفت بودن این بخش باعث خستگی کاربران می‌شود؛ به طوری که تمایلی برای ادامه گفتگو و رسیدن به یک نتیجه‌گیری خوب نخواهند داشت.

قسمت نشیمنگاه یک صندلی کنفرانس خوب باید به اندازه کافی راحت باشد تا فرد را از بابت نشستن‌های طولانی‌مدت خسته نکند.

6. ارتفاع صندلی

صندلی‌های کنفرانسی که بر اساس اصول استاندارد ساخته شده‌اند، دارای جک تنظیم ارتفاع و زاویه هستند تا هرکس متناسب با قد و شرایط بدنی خود، صندلی را در موقعیت مناسب تنظیم کند.

7. مدل صندلی

در صورتی که در اتاق کنفرانس یک اداره، میز جلسات وجود دارد، لازم است که صندلی کنفرانس متناسب با آن میز تهیه شود؛ اما در صورت عدم وجود میز کنفرانس، استفاده از ست‌های مخصوص میز می‌تواند باعث زیبایی فضای این اتاق خاص شود.

مطلب مرتبط  انتخاب مبلمان برای فضای کوچک اداری

8. نوع پایه صندلی کنفرانس

صندلی‌های کنفرانس می‌توانند در دو مدل چرخ‌دار و پایه ثابت باشند که بسته به نوع فعالیت در هر اتاق کنفرانس باید یکی را انتخاب کرد. برای مثال در اتاق‌هایی که نیاز به بحث‌های طولانی نیست، می‌توان مدل پایه ثابت آن‌ها را خریداری نمود.

صندلی کنفرانس چرخ‌دار از بهترین صندلی‌های کنفرانسی است؛ به خصوص برای جلسات طولانی‌مدت که لازم است افراد زمان زیادی را روی آن بنشینند. صندلی چرخ‌دار راحتی بیشتری را برای کاربران فراهم می‌کند و جابه‌جایی‌های سریع و راحتی دارد.

9. پشتی صندلی

از دیگر ویژگی‌های مهم یک صندلی کنفرانس خوب، پشتی آن است. یک پشتی استاندارد به طور کامل کمر و گردن کاربران را حمایت می‌کند تا فشاری روی آن‌ها وارد نشود.

البته راحتی بیش از حد می‌تواند باعث احساس خواب‌آلودگی شود؛ اما در صورت رعایت اصول ارگونومیک، راحتی متناسبی را برای شما ایجاد می‌کند.

10 جنس پایه صندلی

جنس پایه‌های صندلی کنفرانس متفاوت است و اغلب جنس فلزی دارند؛ متریال به‌کاررفته در پایه‌های یک صندلی باید مرغوبیت خوبی داشته باشند تا استحکام و دوام بالایی را برای آن‌ها فراهم کنند.

11. پشتی سر

داشتن پشتی سر در صندلی کنفرانس استاندارد کمک می‌کند تا فرد، هر از چند گاهی برای کاهش فشار از روی گردن، سر خود را به آن تکیه دهد و برای لحظاتی کوتاه، رفع خستگی کند. یک پشتی سر مناسب با حمایت از گردن فرد باعث کاهش فشارهای ناشی از خم شدن سر به جلو می‌شود.

یک صندلی کنفرانس استاندارد چه تأثیری بر سلامت افراد می‌گذارد؟

بر اساس پژوهش‌ها، مناسب‌ترین زاویه‌ی نشستن افراد روی یک صندلی برابر با 110 درجه است. در صورت تغییر این زاویه در هنگام نشستن، به مرور زمان آسیب‌های جدی به ستون فقرات و گردن افراد وارد می‌شود.

مطلب مرتبط  تحلیل خرید صندلی اداری در دیوار یا صندلی نو

طراحی یک صندلی کنفرانس خوب به گونه‌ای است که این زاویه نشستن را برای افراد فراهم کند و همچنین با داشتن پشتی سر، به خوبی از گردن در برابر آسیب‌های احتمالی محافظت نماید.

رعایت استانداردهای لازم در ساخت صندلی کنفرانس کمک می‌کند تا با حرکات تمام مفاصل بدن مانند زانو، مچ پا، کمر و گردن تطابقات لازم را داشته باشد.

یک صندلی کنفرانس استاندارد چه تأثیری بر سلامت افراد می‌گذارد؟ | مبلمان اداری الوند

جمع‌بندی

از مهم‌ترین اجزای مبلمان اداری که نشان‌دهنده هویت هر شرکت یا سازمانی است، صندلی اتاق‌های کنفرانس است. نحوه چیدمان و دکوراسیون اتاق کنفرانس تأثیر زیادی در جلب نظر مشتریان و مهمانان دارد و در صورت رعایت اصول، احساس خوبی را در وجود آن‌ها ایجاد می‌کند. صندلی‌های کنفرانس بخشی از این دکوراسیون هستند که تأثیر زیادی در چیدمان اتاق می‌گذارند.

ما در این مقاله سعی کردیم تمام ویژگی‌های یک صندلی کنفرانس استاندارد را به ‌طور کامل برای شما شرح دهیم تا در زمان خرید صندلی کنفرانس برای میز کنفرانس بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید. همچنین از اهمیت بالا بودن کیفیت این صندلی‌ها در جلسات و برنامه‌های مهم اداری صحبت کردیم. پس اگر قصد خرید صندلی کنفرانس خوب برای شرکت خود را دارید، حتما این پارامترها را در نظر داشته باشید؛ زیرا خوب بودن آن، در قراردادهای شما و موفقیت گفتمان‌هایتان تأثیر زیادی خواهد گذاشت.

مجله الوند

اگر علاقمند به مطالعه مطالب بیشتر هستید، از طریق لینک زیر وارد مجله الوند شوید. در مجله الوند، مطالب متنوعی درباره مبلمان اداری منتشر می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *