با توجه به نوسانات قیمتی، برای استعلام دقیق قیمت محصولات لطفا با کارشناسان الوند تماس حاصل نمایید.

فهرست مطلب

کردنزا چیست و در محیط اداری چه کاربردی دارد؟

کردنزا یا کنسول اداری به بخشی از دکوراسیون محیط‌های اداری تعلق دارد که شما اغلب هنگام خرید مبلمان اداری با آن روبه‌رو می‌شوید. ممکن است برای برخی از افراد این سؤال پیش بیاید که کردنزا چیست و استفاده از آن در فضاهای کاری چه اهمیتی دارد؟ ما قصد داریم در ادامه این مطلب شما را با کاربرد کردنزا و اهمیت استفاده از آن در اداره‌ها آشنا کنیم.

ریشه کلمه کردنزا چیست؟

ریشه کلمه انگلیسی credenza که در فارسی به آن کردانزا نیز گفته می‌شود به کلمه credential برمی‌گردد. این کلمه در لغت به معنای اطمینان است. شاید با خود بگویید کلمه‌ای با این معنا چرا باید برای یکی از اجزای مبلمان اداری استفاده شود؟ در گذشته خانواده‌های اشرافی، مواد غذایی و ظروف خود را در این میزها نگهداری می‌کردند و برای اینکه از بابت مسموم نبودن وعده‌های غذایی خود مطمئن شوند، خدمتکاران را مجبور می‌کردند تا از این غذاها بخورند. به تدریج با گذشت زمان، کاربرد این کمد با تغییراتی همراه شد تا به امروز که از آن در محیط‌های کاری به منظورهای مختلف استفاده می‌کنند.

کردنزا چیست؟

کردنزا یا کنسول اداری یکی از وسایل مهم و ضروری در شرکت‌ها و سازمان‌ها است که در دسته مبلمان‌های اداری قرار دارد. شکل ظاهری کردنزا به‌ صورت یک میز کم ارتفاع، کشیده و جادار است که پایه‌های کوتاهی برای آن ساخته‌اند. این میز مدرن و باکلاس، اغلب در اتاق‌های مدیریت یا کنفرانس قرار دارد و از آن برای نگهداری لوازم مهم استفاده می‌کنند.

کردنزا چیست | مبلمان اداری الوند

اگر به شرکت‌های لوکس رفته باشید، حتماً در اتاق‌های مهم آن‌ها با کنسول اداری روبه‌رو شده‌اید. لازم به ذکر است که این نوع میز از لحاظ ظاهری باید با سایر میزهای اتاق هماهنگ باشد. همچنین اغلب درب‌های کمد آن را بهصورت کشویی طراحی می‌کنند. ضمن اینکه قرار دادن اکسسوری‌ها یا قاب‌های مرتبط با کار روی کنسول اداری می‌تواند ایده جالبی برای دکوراسیون اتاق مورد نظرتان باشد.

مطلب مرتبط  میز کارمندی پایه فلزی بهتر است یا میز پایه چوبی

ویژگی‌های کردنزا

بر اساس کاربرد کردنزا، ظاهر آن را به‌گونه‌ای طراحی می‌کنند تا فضای کمی را اشغال کند و در عین جا دادن وسایل مختلف، چندان دست و پاگیر نباشد. البته شما می‌توانید این میز را با ابعاد متنوع و متناسب با فضای مورد نظر خود سفارش دهید. کنسول‌های اداری، زیبایی منحصر به فردی را به اتاق کاری شما می‌دهند و کمک می‌کنند تا لوازم ضروری به‌ طور منظم در جای خود قرار بگیرند. برای مثال اگر اتاق شما آن‌قدر بزرگ نیست که کتابخانه یا کمدهای مخصوص را در آن بگذارید، انتخاب یک کردنزا مناسب با ابعاد فضای اتاق، انتخاب بسیار هوشمندانه‌ای است. ظاهر این کمدها به شما اجازه نگهداری کتاب‌ها و یا اسناد و مدارک مهم را نیز می‌دهد.

یکی از ویژگی‌های دیگری که می‌توان برای کردانزا برشمرد، قرار دادن وسایل پذیرایی بر روی آن، برای ایجاد فضایی گرم و لذت‌بخش هنگام صحبت کردن با مهمان‌ها یا افراد مهم است. علاوه بر این، گذاشتن وسایل تزئینی روی میز نیز باعث خلق فضایی زیبا خواهد شد.

انواع کردانزا اداری

حال که متوجه شدیم کردنزا چیست و چه ویژگی‌هایی دارد، قصد داریم تا در مورد انواع کنسول اداری صحبت کنیم. بر اساس کاربرد کردنزا می‌توان آن را در انواع زیر دسته‌بندی کرد:

  • کردنزا کنسولی

این نوع کردنزا شامل کشوهای جادار است که حالت ریلی یا لولایی دارند. اگر فضای شما کوچک است و به دنبال کمدهایی جادار برای قرار دادن لوازم خود هستید، این نوع کردنزا می‌تواند بهترین انتخاب باشد تا هم فضای زیادی را برای شما فراهم کند و هم باعث جذابیت اتاق کارتان شود.

مطلب مرتبط  راهنمای جامع سفارش و خرید پارتیشن اداری

کردنزا چیست | مبلمان اداری الوند

  • کردنزا مدیریتی

در اتاق‌های مدیریتی با فضای کوچک که امکان قرار دادن کتابخانه‌های بزرگ وجود ندارد، از کردنزا مدیریتی استفاده می‌کنند. حتی اگر فضای کافی برای کتابخانه داشته باشید هم می‌توانید با گذاشتن یک کنسول مدیریتی در قسمتی از اتاقتان، وسایل پذیرایی مهمان‌ها را فراهم کنید تا زیبایی بیشتری در محیط کار شما به وجود آید. هنگام خرید کردنزا مدیریتی به هماهنگی آن با میز مدیریت نیز توجه کنید. همچنین اگر می‌خواهید برای اتاق کنفرانس یک کنسول بخرید، باید از لحاظ ظاهری با میز کنفرانس هماهنگ باشد.

  • کردنزا کتابخانه‌ای

همان‌طور که از نام آن پیداست، این نوع کنسول اداری برای نگهداری کتاب‌ها و یا اسناد و مدارک مورد استفاده قرار می‌گیرد. کردنزا کتابخانه‌ای، در کنار کمدها و کشوهای خود، شامل یک فضای باز است تا کتاب‌ها و مجلات را به نمایش بگذارد.

کنسول اداری از لحاظ جنس نیز می‌تواند در دو مدل پرفروش زیر قرار بگیرد:

  • کردنزا چوبی: کنسول اداری چوبی برای محیط‌هایی با دکوراسیون کلاسیک و یا سنتی مناسب است و هزینه بیشتری را برای خرید آن باید پرداخت کرد.
  • کردنزا ام دی اف: این نوع کردنزا ارزان‌تر است و جلوه‌ی زیبا و منحصربه‌فردی را به فضاهای اداری مدرن می‌دهد.

کاربرد کردنزا اداری

شما در هر اداره‌ای با توجه به نوع فعالیت خود و اهدافی که دارید، می‌توانید به منظورهای مختلف از کردنزا استفاده کنید. با این وجود، مهم‌ترین موارد کاربرد کردنزا به شرح زیر است:

  • به محیط کاری شما نظم می‌بخشد.
  • محلی برای قرار دادن وسایل تزئینی و اکسسوری‌ها است تا زیبایی محل کار شما را دوچندان کند.
  • می‌تواند محلی برای نگهداری اسناد و مدارک مهم محسوب شود تا از دیدرس دیگران دور باشد.
  • محلی برای مرتب قرار دادن زونکن‌ها است.
  • به زیبایی و جذابیت فضای کاری شما می‌افزاید.
  • می‌تواند محلی برای قرار دادن یادبودها، لوح‌های تقدیر و هدایای شما باشد.
  • برای قرار دادن تلویزیون اتاق کار نیز کاربرد دارد.
مطلب مرتبط  5 راه برای نگهداری از صندلی اداری

کردنزا چیست | مبلمان اداری الوند

سخن آخر

در این مقاله به پاسخ سوال کردنزا چیست، پرداختیم. بر اساس آنچه گفته شد، می‌توان فهمید که کنسول‌های اداری متنوع، با هدف کمدها یا کتابخانه‌ها طراحی و ساخته می‌شوند. تنها تفاوتی که وجود دارد، طراحی و محل قرار دادن این نوع کنسول‌ها است. از همه انواع کمدها در محیط‌های کاری برای نگهداری لوازم ضروری استفاده می‌کنند. البته از زیبایی و شیک بودن کردنزا نسبت به دیگر کمدها نمی‌توان چشم‌پوشی کرد. شما بر اساس کاربرد کردنزا مورد نظر خود می‌توانید آن‌ها را با گنجایش‌ها و مدل‌های متفاوتی که متناسب با سبک محیط کاریتان باشد، خرید میز کردنزا را انجام دهید.

مجله الوند

اگر علاقمند به مطالعه مطالب بیشتر هستید، از طریق لینک زیر وارد مجله الوند شوید. در مجله الوند، مطالب متنوعی درباره مبلمان اداری منتشر می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *