با توجه به نوسانات قیمتی، برای استعلام دقیق قیمت محصولات لطفا با کارشناسان الوند تماس حاصل نمایید.

فهرست مطلب

معایب و مزایا استفاده از میز شیشه ای اداری

امروزه تنوع گسترده‌ای در بین میزهای اداری وجود دارد و از متریالی مختلف و متنوعی در ساخت آن‌ها استفاده می‌شود. یکی از این نوع میزها، میزهای شیشه‌ای هستند که جذابیت بالایی دارند. دکوراسیون محیط‌های اداری در چند سال اخیر اهمیت زیادی پیدا کرده است و به سمت مدرنیزه شدن قدم برمی‌دارد. از همین رو با توجه به مزایا میز شیشه ای اداری، استفاده از آن در تکمیل دکوراسیون، رواج بسیار بالایی پیدا کرده است. در ساخت این مدل میزها، دقیقا مطابق با میزهای چوبی و فلزی، اصول استاندارد به ‌صورت کامل رعایت می‌شوند تا یک میز مستحکم به بازار ارائه شود. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی مزایا استفاده از میز شیشه ای اداری ، معایب آن و همچنین خطرات میز شیشه ای اداری بپردازیم.

میز تمام شیشه‌ای مدیریتی | مبلمان اداری الوند

 

آیا استفاده از میز شیشه ای خطرناک است؟

اولین سؤالی که افراد هنگام مواجه شدن با میزهای شیشه‌ای به ذهنشان خطور می‌کند، درباره شکنندگی میزهای شیشه‌ای است. در بسیاری از موارد، همین موضوع ممکن است مانع از خرید این میزهای شیشه‌ای برای محیط‌های اداری و سایر محیط‌ها شود. در اینجا قصد داریم توضیحات لازم در این زمینه را ارائه دهیم تا شما بتوانید بنا به‌دلخواه خود، با اطمینان خاطر کامل، یک میز شیشه ای برای دفتر کارتان خریداری کنید.

امروزه شیشه‌ها نیز تنوع گسترده‌ای دارند. هنگام بررسی شیشه‌های مختلف، متوجه ضخامت‌های گوناگونی برای آن‌ها می‌شوید که هرکدام بسته به ویژگی‌هایشان، دارای کاربردهای گوناگونی هستند. یکی از مدل‌های شیشه که از استحکام بالایی در برابر وارد شدن انواع ضربه و فشار برخوردار است، شیشه سکوریت نام دارد. شیشه سکوریت بسیار مقاوم است؛ تا جایی که می‌توانیم ادعا کنیم، به ‌راحتی نمی‌شکند.

از طرف دیگر، در ساخت میزهای شیشه‌ای اداری، معمولا از متریال دیگری مانند چوب و یا فلز نیز استفاده می‌شود. به کار بردن این متریال در بخش‌های مختلف میزهای شیشه‌ای، به‌خصوص در پایه و ستون‌ها، باعث می‌شود تا استحکام این محصولات به میزان چشمگیری ارتقا پیدا کرده و تحمل وزن بیشتری پیدا کنند. همچنین به کار بردن شیشه در کنار این متریال، یک ترکیب فوق‌العاده جذاب برای محیط‌های کاری و اداری می‌سازد که می‌تواند باعث جلوه‌گری بیشتر دکوراسیون شود.

همچنین برای آشنایی با ابعاد استاندارد میز اداری به این صفحه مراجعه کنید.

معرفی انواع میز شیشه ای

بعد از بررسی‌های لازم درباره خطرات میز شیشه ای اداری و علم به این موضوع که این میزها از استحکام کافی برخوردار هستند و خطری در این زمینه به دنبال ندارند، نوبت به معرفی انواع میزهای شیشه‌ای در محیط‌های اداری می‌رسد. از آنجایی که امروزه میزهای شیشه‌ای بسیار محبوب واقع شده‌اند و تقاضا برای آن‌ها افزایش یافته است، طراحان و تولیدکنندگان این محصولات نیز تنوع بسیار گسترده‌ای برای ساخت آن‌ها در نظر گرفته‌اند.

مطلب مرتبط  11 ویژگی خاص یک صندلی اداری مناسب نشستن طولانی

میز تمام شیشه‌ای مدیریتی

استفاده از میزهای شیشه‌ای می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در زیباسازی دکوراسیون داشته باشد؛ همچنین میز شیشه‌ای نماد اقتدار و استحکام است. از همین رو، بسیاری از ادارات و شرکت‌های خصوصی معتبر، برای نشان دادن این موضوع، از میزهای تمام شیشه‌ای در انتخاب میز مدیریت استفاده می‌کنند. ظاهر این میزها کاملا به دور از تجملات بوده و می‌تواند انرژی مثبت و حس خوبی را به افراد منتقل کند.

میز شیشه ای در ترکیب با چوب

یکی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین انواع میزها در این زمینه، میزهای شیشه‌ای ترکیب‌شده با چوب هستند. چوب یک متریال طبیعی بوده و به کار بردن آن در هر بخشی از دکوراسیون، بدون شک حس خوبی در فضا ایجاد می‌کند. ترکیب شیشه و چوب در عین زیبایی فوق‌العاده، مستحکم و کاربردی بوده و برای بخش‌های مختلف یک محیط اداری مناسب است. در ساخت این میزها می‌توان از صفحه‌ چوبی و پایه‌های شیشه‌ای و یا صفحه شیشه‌ای و پایه‌های چوبی استفاده کرد که در هر دو مدل، طراحی منحصربه‌فردی را نتیجه می‌دهد.

انواع میز شیشه ای | مبلمان اداری الوند

میز شیشه ای با فلز

از دیگر متریالی که هم در محیط‌های اداری و هم صنعتی به‌ کار برده می‌شود، می‌توان به فلز اشاره کرد. ترکیب فلز و شیشه نیز می‌تواند نتیجه بسیار جذابی را ایجاد کند. میزهای شیشه‌ای فلزی از زمان‌های دور وجود داشته و کاربردهای بسیار زیادی نیز دارند؛ اما امروزه طراحی جدیدتر و جذاب‌تر این میزها، بسیار محبوب واقع شده‌اند و در بسیاری از موارد برای تکمیل دکوراسیون‌های محیط‌های اداری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

دسته‌بندی انواع میزهای شیشه‌ای اداری، به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. علاوه بر مواردی که در قسمت‌های قبلی ذکر کردیم، می‌توانیم به میزهای شیشه‌ای گرد، مربع و مستطیل نیز اشاره‌کنیم که هرکدام کاربردهای مخصوص به خود را دارند. امروزه برای اتاق‌های کنفرانس نیز از میزهای شیشه‌ای متنوعی استفاده می‌شود که باعث شده فضای بسیار جذابی در این محیط ایجاد شود. از دیگر انواع میزهای شیشه‌ای در این زمینه می‌توانیم به میزهای شیشه‌ای طرح‌دار و حکاکی‌شده و یا شیشه‌های رنگی نیز اشاره‌کنیم که جایگاه مخصوص به خود را در این زمینه دارند.

مطلب مرتبط  پارتیشن اداری چیست؟ انواع پارتیشن اداری

شیشه‌های به ‌کار برده شده در ساخت میزهای شیشه‌ای انواع مختلفی دارند که برخی از آن‌ها به شرح زیر هستند:

  • شیشه فلوت
  • شیشه سکوریت
  • شیشه کریستال
  • شیشه مات
  • شیشه سندبلاست
  • شیشه لمینت

مزایا میز شیشه ای اداری

بعد از ارائه مطالب ذکرشده درباره میز شیشه‌ای، نوبت به بررسی مزایا استفاده از میز شیشه ای اداری می‌رسد. اگر شما نیز قصد خرید این میزها را برای تکمیل دکوراسیون محیط کاری خود دارید، لازم است تا اطلاعاتتان را در این زمینه ارتقا دهید.

ظرافت

بدون شک، شیشه یکی از ظریف‌ترین متریال‌هاست که می‌توان در ساخت انواع میزها از آن استفاده کرد. در واقع، هیچ المانی ظریف‌تر از شیشه وجود ندارد که سطحی صاف و یکدست داشته باشد و برای استفاده در این زمینه مناسب محسوب شود. این ظرافت و سادگی باعث می‌شود تا یک میز شیشه ای برای همیشه موردپسند باشد و هیچ‌گاه از مد نیفتد.

طراحی خاص

طراحی میزهای شیشه‌ای، منحصربه‌فرد بوده و با سایر میزهای اداری تفاوت زیادی دارد. این میزها در عین ظاهر رسمی، حس و حالی مدرن دارند و می‌توانند یک فضای صمیمی و انرژیک را ایجاد کنند. همچنین طراحی این میزها باعث شده تا هارمونی و سازگاری بالایی با انواع رنگ‌ها و دکوراسیون‌های مختلف داشته باشند؛ بدون اینکه تزئینات موجود در محیط را به هم بزنند.

مقاومت

در قسمت‌های قبلی به این موضوع اشاره کردیم که در ساخت میز شیشه ای اداری، معمولا از شیشه سکوریت یا سایر شیشه‌های مستحکم استفاده می‌شود. فرایند ساخت این شیشه به این صورت است که در معرض دمای بالا قرار گرفته و سپس به‌ سرعت خنک می‌شود تا مواد آن کاملا سخت شوند. همین امر باعث شده تا میز شیشه ای ساخته‌شده با شیشه سکوریت، مقاومت بالایی در برابر فشار و وزن‌های مختلف داشته باشد.

معایب استفاده از میز شیشه ای اداری

بعد از آشنایی با مزایا میز شیشه ای اداری، باید با معایب آن نیز آشنا شده و سپس برای خرید این محصولات اقدام کنید.

تمیزی

یکی از اصلی‌ترین معایب استفاده از میزهای شیشه‌ای، مربوط به تمیز نگه‌داشتن آن‌ها است. اثر انگشت، گرد و غبار، ریختن مایعات و مواد خوراکی و … به ‌راحتی می‌توانند زیبایی یک میز شیشه ای را از بین ببرند. از همین رو، این میزها به نظافت منظم و روزانه احتیاج دارند. بهتر است پس از هر بار کثیف شدن، سریعا برای تمیز کردن میز اقدام کنید؛ زیرا ممکن است بعدا برای این کار با سختی مواجه شوید.

مطلب مرتبط  همه چیز درباره مبلمان اداری چستر

ایجاد خراش یا ترک

به وجود آمدن خراش و یا ترک بر روی میزهای شیشه‌ای، کاملا جبران‌ناپذیر است. پس هنگام قرار دادن لوازم تیز و یا داغ بر روی این میزها، باید دقت کافی داشته باشید. لازم به ذکر است که شیشه‌های سکوریت مقاومت بالایی در این زمینه دارند و می‌توانید بدن نگرانی از این بابت، از آن‌ها استفاده کنید.

قیمت بالا

می‌دانیم که از شیشه‌ها و متریال‌های ترکیبی مختلفی در ساخت میزهای شیشه‌ای استفاده می‌شود. بسته به نوع شیشه و سایر متریال، قیمت این مدل میزهای اداری ممکن است از سایر مدل‌ها، گران‌تر باشد.

میر شیشه‌ای اداری برای کدام دکوراسیون مناسب است؟

در قسمت‌های قبلی به سازگاری بالای شیشه برای تکمیل انواع دکوراسیون‌ها اشاره کردیم. در اینجا قصد داریم به این موضوع بپردازیم که استفاده از میز شیشه ای اداری، برای کدام دکوراسیون‌ها مناسب‌تر بوده و می‌تواند نتیجه جذاب‌تری ایجاد کند.

سبک مدرن و مینیمال که به دور از لوازم مجلل هستند، مناسب‌ترین گزینه برای به کار بردن میزهای شیشه‌ای محسوب می‌شوند و می‌توانند یک محیط اداری فوق‌العاده برای شما بسازند. در دکوراسیون‌های روستیک، صنعتی و حتی کلاسیک نیز می‌توان از میزهای شیشه‌ای در سبک‌های مختلف مانند انواع میز مدیریت بهره برد و جلوه جذابی ایجاد کرد. به‌ صورت کلی با مدرنیته شدن محیط‌های اداری، استفاده از این مدل میزها نیز افزایش چشمگیری پیدا کرد. پس می‌توانیم ادعا کنیم که میز شیشه‌ای مناسب‌ترین گزینه برای دکوراسیون مدرن است.

 

خطرات میز شیشه ای اداری | مبلمان اداری الوند

 

جمع‌بندی

انتخاب میز اداری شرکتی برای تکمیل دکوراسیون این محیط‌ها، یکی از سخت‌ترین انتخاب‌ها محسوب می‌شود؛ چراکه میز اهمیت بالایی داشته و می‌تواند به‌ عنوان نقطه کانونی در بخش‌های مختلف به شمار رود. امروزه در ساخت میزها تنوع بسیار گسترده‌ای وجود دارد. یکی از جدیدترین میزهای اداری، میزهای شیشه‌ای هستند. در این مقاله، به ‌صورت کامل به بررسی خطرات میز شیشه ای اداری پرداختیم تا شما بتوانید با اطمینان خاطر بیشتر و کامل‌تر، اقدام به خرید این محصولات کنید. مزایا میز شیشه ای اداری نیز متنوع هستند و افراد را ترغیب به خرید و استفاده از این میزها می‌کنند. در کنار معرفی مزایا استفاده از میز شیشه ای اداری، به معایب این محصولات نیز پرداختیم تا شما بتوانید یک انتخاب مناسب برای تکمیل دکوراسیون دفتر کار خود داشته باشید.

مجله الوند

اگر علاقمند به مطالعه مطالب بیشتر هستید، از طریق لینک زیر وارد مجله الوند شوید. در مجله الوند، مطالب متنوعی درباره مبلمان اداری منتشر می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *