با توجه به نوسانات قیمتی، برای استعلام دقیق قیمت محصولات لطفا با کارشناسان الوند تماس حاصل نمایید.

فهرست مطلب

راهنمای خرید صندلی انتظار

 احتمالاً با شنیدن نام صندلی انتظار، تصویری از صندلی‌های انتظار سرد و فلزی بانک‌ها و مراکز پزشکی در ذهن بسیاری از افراد تداعی می‌شود. اما در سال‌های اخیر، طراحی صندلی انتظار به قدری متنوع شده است که برای تمام مشاغل و ادارات و دفاتر مختلف، حداقل یک صندلی انتظار مناسب وجود دارد. همچنین تولیدکنندگان مختلف تلاش می‌کنند تا با بهره‌گیری از اصول ارگونومی و زیبایی‌شناسی، صندلی انتظار را به ‌گونه‌ای طراحی کنند تا نه‌تنها پاسخگوی نیاز مراجعه‌کنندگان باشد، بلکه تصویر بهتری از فضای کاری به آن‌ها ارائه دهد. در این مقاله قصد داریم که راهنمای خرید صندلی انتظار را برای شما عزیزان ارائه کنیم تا با توجه به تنوع موجود بتوانید یکی از مدل‌های کاربردی این نوع صندلی را انتخاب و خریداری نمایید.

انواع صندلی انتظار | مبلمان اداری الوند

انواع صندلی انتظار

صندلی‌های انتظار در سبک‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند و بر اساس جنس و ابعاد، انواع متفاوتی دارند. در نتیجه، شما می‌توانید با توجه به شرایط خود و کاربرد صندلی انتظار ، صندلی مدنظرتان را در میان طرح‌های متنوع برگزینید. در ادامه به بررسی انواع صندلی انتظار می‌پردازیم:

صندلی انتظار پارچه‌ای

معمولاً برای روکش صندلی انتظار دفاتر از پارچه بهره گرفته می‌شود و مواد اولیه مورد استفاده برای ساخت این نوع صندلی شامل پنبه، چرم و جیر است. صندلی‌های انتظار پارچه‌ای بسیار زیبا هستند و می‌توانند برای سالن‌های زیبایی، دفاتر و شرکت‌ها، انتخاب مناسبی باشند. در واقع، صندلی‌های پارچه‌ای هم موجب راحتی مشتریان و هم افزایش زیبایی محیط کار می‌شوند.

صندلی انتظار چرمی

صندلی‌های انتظار با روکش چرمی یکی از مدل های مختلف صندلی اداری هستند که به علت پوشانده شدن با چرم می‌توانند مناسب کسب ‌و کارهایی با فضای طراحی مدرن باشند. همچنین ترکیب چرم با عناصر چوبی و فلزی نیز جذابیت فضا را افزایش می‌دهد. البته برای دفاتر با طراحی کلاسیک هم صندلی انتظار چرمی انتخاب مناسبی خواهد بود.

مطلب مرتبط  کردنزا اداری چیست و چه کاربردی در دکوراسیون فضای کار دارد


صندلی انتظار با پشتیبان کننده پشت سر

صندلی‌های انتظار با تکیه‌گاه سر برای استفاده در دفاتر اداری توصیه می‌شوند. می‌توان گفت صندلی انتظار چرمی ساده با تکیه‌گاهی برای پشت سر، انتخاب خوبی برای اغلب شرکت‌ها به حساب می‌آید؛ چراکه صندلی انتظار با پشتیبان‌کننده پشت سر دارای یک پشتی خمیده است که سر را پشتیبانی می‌کند و باعث کاهش احساس خستگی در افراد می‌شود.

صندلی انتظار تک‌نفره و چندنفره

با توجه به اینکه در طول روز چه تعداد مشتری دارید، می‌توانید نوع صندلی انتظار خود را انتخاب کنید. به عنوان مثال برای مراکزی مانند بیمارستان‌ها، بانک‌ها و مناطقی که تردد افراد در آن‌ها بیشتر است، استفاده از صندلی انتظار چندنفره می‌تواند متناسب باشد و برای مراکز با مراجعه‌کنندگان کم، صندلی‌های انتظار تک‌نفره انتخاب بهتری است.

برای کسب‌ و کار شما کدام صندلی انتظار مناسب است؟

وقتی صحبت از اتاق انتظار به میان می‌آید، شما باید مراجعه‌کنندگان خود را در نظر بگیرید. در واقع، از زمانی که مشتریان و یا سهامداران شما وارد محیط کاری می‌شوند، شروع به قضاوت درباره شرکت شما می‌کنند. صندلی‌های انتظار نیز یکی از اولین مواردی هستند که در معرض توجه آن‌ها قرار می‌گیرند و از آنجایی‌ که برداشت اولیه بسیار مهم است، سرمایه‌گذاری برای خرید صندلی انتظار با کیفیت خوب می‌تواند یک سرمایه‌گذاری ارزشمند به ‌حساب بیاید.

از طرفی هنگام بررسی راهنمای خرید صندلی انتظار، در نظر داشته باشید که چه نوع صندلی مناسب کسب ‌و کار شما است. به‌ طور مثال، اگر می‌خواهید برای یک شرکت مهندسی صندلی انتظار مناسبی خریداری کنید، بهتر است که طراحی صندلی، مدرن و به روز باشد تا به عنوان نماد مناسبی از عملکرد شرکت شما نشان داده شود. همچنین اگر به دنبال خرید صندلی انتظار برای مراکز ارائه خدمات درمانی هستید، در نظر داشته باشید که جنس صندلی باید به صورتی باشد که بیمار و همراهان او احساس راحتی داشته باشند. به ‌طور کلی با توجه به نوع کسب‌ و کار شما، فاکتورهای مختلفی در اولویت قرار می‌گیرند که باید به آن‌ها توجه کنید.

مطلب مرتبط  راهنمای خرید مبلمان اداری مدرن 2024

صندلی انتظار در کسب و کار | مبلمان اداری الوند

چطور بهترین صندلی انتظار را انتخاب کنیم؟

ممکن است فکر کنید که صندلی‌های انتظار به‌ اندازه سایر مبلمان اداری مهم نیستند و برای فضای اداری شما اهمیت زیادی ندارند. برخی از صاحبان و مدیران مشاغل نیز همین تصور را دارند و این همان موضوعی است که باعث می‌شود کسب‌ و کارشان به ‌خوبی معرفی نشود. صندلی‌های انتظار ممکن است به ‌اندازه صندلی‌های اداری معمولی و اختصاصی مورد توجه نباشند، اما باید هنگام خرید آن‌ها فاکتورهای مختلفی را در نظر بگیرید تا به دفتر کاری خود جلوه بهتری ببخشید. در قسمت زیر به تعدادی از این فاکتورها اشاره کرده‌ایم:

  1. توجه به تعداد مشتریان

برای ایجاد فضای پذیرش و اتاق انتظار مناسب، ابتدا باید در مورد تعداد مشتریان و نیازهای آن‌ها اطلاع داشته باشید. نوع کسب ‌و کار شما تعیین می‌کند که سهامداران و مشتریان شما چه کسانی هستند. در نتیجه، درک مشتریان و شرکای تجاری‌تان، دشوار نخواهد بود. شما می‌توانید بر اساس تعداد افرادی که از دفتر شما بازدید می‌کنند، خرید تعداد صندلی انتظار مناسب برای شرکت خود را برنامه‌ریزی کنید.

علاوه بر این، افرادی را در نظر بگیرید که احتمالاً در آینده به تیم شما خواهند پیوست و به این ترتیب طیف وسیعی از افراد را به ‌عنوان مشتری در محیط کاری خود خواهید داشت؛ بنابراین به تأثیر مثبتی که صندلی انتظار می‌تواند برای کسب‌ و کار شما داشته باشد، بی‌تفاوت نباشید و با توجه به ‌تمامی این فاکتورها، خرید صندلی انتظار مناسب خود را انجام دهید.

  1. سایز صندلی انتظار

اندازه صندلی و ابعاد آن معمولاً به اتاقی که صندلی در آن قرار می‌گیرد، بستگی دارد. در نتیجه، در فضایی کوچک نمی‌توانید از صندلی‌های انتظار با ابعاد بزرگ استفاده کنید. همچنین در نظر داشته باشید قبل از اینکه از فروشگاه اینترنتی خریداری کنید، از ابعاد دقیق صندلی مطمئن شوید.

  1. مواد اولیه مناسب
مطلب مرتبط  مزایای نصب پارتیشن اداری و تاثیر آن بر بهره‌وری تیم

اگر می‌خواهید صندلی‌هایتان راحت باشند، نوع پارچه‌ای و یا چرم مصنوعی اغلب انتخاب خوبی محسوب می‌شوند و زینت‌بخش دفتر شما هستند. اگرچه این گزینه‌ها به ‌اندازه یک صندلی پلاستیکی ماندگار نیستند، اما برای استفاده مشتریان و مراجعه‌کنندگان شما راحت‌تر خواهند بود. همچنین وقتی صحبت از صندلی انتظار به میان می‌آید، در نظر داشته باشید که شما با اضافه کردن کوسن و یا روکش می‌توانید موجب کارایی بیشتر صندلی انتظار پلاستیکی، چوبی و یا فلزی شوید.

  1. سازگاری با فضای کاری

همه عناصر دفتر شما از لوازم جانبی گرفته تا تجهیزات و مبلمان اداری، ارزش‌های برند شما را منعکس می‌‌کنند. تا آنجا که برخی از دفاتر بر اساس دستورالعمل‌های برندینگ طراحی می‌شوند تا ارزش‌های اصلی سازمانی را به تصویر بکشند. از این ‌رو، صندلی‌های انتظار باید با سایر تجهیزات سازگار باشند؛ زیرا برقراری ارتباط با ارزش‌های برند شما، بسیار حائز اهمیت است.

صندلی انتظار در فضای کاری | مبلمان اداری الوند

جمع‌بندی

هنگام انتخاب صندلی‌های انتظار برای دفاتر، ابتدا باید طراحی دکوراسیون خود را در نظر بگیرید و بسیار مهم است که به ویژگی‌های خاصی توجه کنید تا بتوانید تصمیم‌گیری صحیحی در مورد صندلی‌های انتظار خود داشته باشید. همچنین شما با استفاده از راهنمای خرید صندلی انتظار در میان اندازه‌ها و مدل‌های مختلف می‌توانید انواع صندلی اداری متناسب با نیازهای هر کسب‌ و کاری را خریداری کنید.

مجله الوند

اگر علاقمند به مطالعه مطالب بیشتر هستید، از طریق لینک زیر وارد مجله الوند شوید. در مجله الوند، مطالب متنوعی درباره مبلمان اداری منتشر می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *