با توجه به نوسانات قیمتی، برای استعلام دقیق قیمت محصولات لطفا با کارشناسان الوند تماس حاصل نمایید.

فهرست مطلب

آشنایی بیشتر با دکوراسیون اداری کلاسیک + 6 نکته مهم در اجرای آن

طیف گسترده‌ای از مردم بیشتر وقت خود را در طول روز صرف کار کردن در اداره‌ها و شرکت‌ها می‌کنند. تقریباً همه ما می‌دانیم که به غیر از نوع فعالیت، دکوراسیون داخلی و نحوه چیدمان فضای اداری تا چه حد بر روحیه کارمندان و همین‌طور جذب مشتریان تأثیرگذار است. نحوه چیدمان یک دفتر کاری می‌تواند به ‌صورت سنتی، مدرن و کلاسیک باشد. دکوراسیون اداری کلاسیک سبکی محبوب و پرطرفدار در میان مردم و طراحان است که به فضای کاری شما زیبایی و نظم می‌بخشد و آرامش را در وجود کارمندان و مشتریان القا می‌کند.

در صورتی که در طراحی یک شرکت یا اداره از قواعد و اصول صحیح استفاده شود، تأثیر مثبتی در روحیه کارمندان و همین‌طور مشتریان می‌گذارد. به همین دلیل، نحوه دکوراسیون اداری از دغدغه‌های مهم مدیران است.

اگر به چیدمان دفتر کار کلاسیک تمایل دارید، لازم است که قبل از آن با نکات مهمی در این باره آشنا شوید. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

آشنایی با دکوراسیون اداری به سبک کلاسیک

سبک طراحی دفتر کار کلاسیک از عناصری تشکیل شده که از سده‌های مختلف تاریخی برگرفته شده است. این سبک فضایی را برای مشتریان و کارمندان فراهم می‌کند که در محیط کاری، احساس آرامش داشته باشند و از فضای اطراف خود نهایت لذت را ببرند.

برای مدیرانی که قصد کنترل عظمت شرکت را دارند و به دنبال سبکی هستند که به دفتر کاری آن‌ها اصالت ببخشد، سبک اداری کلاسیک مناسب‌ترین گزینه خواهد بود.

در دکوراسیون اداری کلاسیک، پوشش کف اتاق، درب‌ها و اجزای مبلمان‌ اداری از قواعد خاصی پیروی می‌کنند و تداعی‌کننده هرچه بهتر این سبک هستند. با رعایت اصول سبک اداری کلاسیک می‌توان محیط کاری را به فضایی صمیمی‌تر و دوستانه تبدیل کرد.

انتخاب دکوراسیون کلاسیک برای چه دفاتری مناسب است؟

برخلاف دکوراسیون اداری مدرن که برای اداره‌های کوچک ایده‌آل هستند، سبک کلاسیک برای اداره‌ها و دفاتر کار با فضای بزرگ، مناسب‌ترین انتخاب خواهد بود.

مطلب مرتبط  7 نکته را در طراحی دکوراسیون اداری رعایت کنید

در صورتی که می‌خواهید سبک کلاسیک را برای دفتر کار خود انتخاب کنید، حتما به ابعاد اتاق و بزرگی فضای آن توجه داشته باشید.

وسایلی که در سبک کلاسیک به کار گرفته می‌شوند، بزرگ هستند و جاگیری آن‌ها در فضا باعث محدودیت می‌شود؛ بنابراین باز بودن فضا در این سبک، الزامی است.

علاوه بر این، چیدمان کلاسیک برای شرکت‌هایی که نیاز دارند تا یک فضای رسمی داشته باشند، بهترین توصیه است؛ این سبک برخلاف سبک مدرن، فضایی رسمی را در محیط کاری ایجاد می‌کند. ارائه یک مثال در این زمینه می‌تواند در فهم بهتر این موضوع، تأثیرگذار باشد.

به‌ عنوان نمونه برای شرکت‌هایی که در زمینه واردات و صادرات، نفت و گاز و یا بازرگانی فعالیت می‌کنند، سبک چیدمان دفتر کار کلاسیک انتخاب هوشمندانه‌ای است؛ اما برای شرکت‌هایی که ارائه‌دهنده خدمات کامپیوتری، طراحی سایت و یا فن‌آوری اطلاعات هستند، سبک طراحی مدرن بهترین گزینه خواهد بود.

انتخاب دکوراسیون کلاسیک برای چه دفاتری مناسب است؟ | مبلمان اداری الوند

چه رنگ‌هایی برای دکوراسیون دفتر کلاسیک مناسب هستند؟

در دکوراسیون اداری کلاسیک رنگ‌های گرم مورد استفاده قرار می‌گیرند. ترکیب رنگ‌هایی مانند کرم، قهوه‌ای و سفید، محیطی رسمی را برای دفتر کار ایجاد می‌کند. استفاده از رنگ‌های گرم تیره و روشن در دفتر مدیران که رفت و ‌آمدهای مهمی دارند، می‌تواند در عین ایجاد فضایی رسمی، محیطی گرم و دوستانه را فراهم کند.

پالت رنگ قهوه‌ای در طیف‌هایی مانند فندقی، کاراملی، شتری، بلوطی، نسکافه‌ای، قهوه‌ای سوخته و شکلاتی برای طراحی دفتر کار کلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته طیف رنگ‌های قهوه‌ای در کنار رنگ‌هایی مانند طلایی، کرم و طوسی استفاده می‌شود تا محیط کاری رسمی و در عین‌ حال دوستانه فراهم شود.

نورپردازی در دفتر کار کلاسیک

نورپردازی مهم‌ترین بخش در هرکدام از سبک‌های اداری و چیدمان دفتر کار است. در طراحی دفتر کار کلاسیک برای نورپردازی فضا می‌توان از نورهای هالوژنی، لامپ‌های مخفی و همین‌طور لوسترها و مشعل‌های کلاسیک برای به نمایش گذاشتن هر چه بیشتر عناصر و ایجاد فضایی گرم و دلنشین استفاده کرد.

مطلب مرتبط  اصول مهم در دکوراسیون دفتر کار مهندسی

همچنین استفاده از آباژورهای ایستاده و رومیزی می‌تواند به زیبایی هر چه بیشتر دفاتر کاری کمک کند. در سبک کلاسیک برای ایجاد احساس آرامش و امنیت بیشتر در وجود کارمندان، از نورهای گرم استفاده می‌شود.

نورپردازی در دفتر کار کلاسیک | مبلمان اداری الوند

چیدمان وسایل در دفتر کار کلاسیک

در چیدمان دفتر کار کلاسیک ما باید وسایلی مانند میز مدیریت، مبلمان، میز جلوی مبل، میز قهوه‌خوری و کتابخانه را به‌گونه‌ای متناسب با ابعاد اتاق و در بهترین نقطه قرار دهیم که شکیل بودن فضا و ظرافت تجهیزات را هرچه بهتر به نمایش بگذارد.

استفاده از ساعت‌های دیواری و تابلوهای بزرگ می‌تواند ظاهر دفتر کار را بهبود ببخشد. بهتر است تابلوها را در نقطه‌ای قرار داد که مقابل دید افراد و به‌خصوص مهمان‌ها باشد. علاوه بر این، استفاده از پرده‌های سلطنتی و زیبا، فضای دفتر کاری کلاسیک را برجسته کرده و به رسمی بودن هر چه بیشتر آن کمک می‌کند.

در کنار این‌ها می‌توان از گلدان‌های خاص و متمایز و یا مجسمه‌هایی منحصر به فرد، ایده‌هایی جذاب برای خلق فضایی کلاسیک و متمایز ایجاد کرد.

انتخاب مبلمان اداری در دفتر کار کلاسیک

مبلمان‌هایی با سبک کلاسیک در چیدمان دفتر کار کلاسیک به کار برده می‌شوند. کارهای چوبی منبت‌کاری و معرق‌کاری شده به عنوان میز و صندلی و مبلمان‌های کلاسیک محبوب در دفاتر اداری رسمی قرار می‌گیرند.

ما در مبلمان‌های کلاسیک بیشتر شاهد چوب‌های منبت‌کاری در کنار نشیمن‌هایی با چرم طبیعی هستیم. ظرافت به‌کاررفته در این نوع مبلمان، زیبایی بیشتری به دفتر کار می‌بخشد. علاوه بر مبلمان، میزهایی که برای سبک کلاسیک در قسمت مدیریت یا اتاق کنفرانس استفاده می‌شوند، نمایی سلطنتی و بسیار شکیل دارند.

مطلب مرتبط  بهترین شکل چیدمان میز و صندلی در کلاس درس چیست؟

همچنین صندلی‌ها، میزها و انواع کتابخانه اداری که برای کارمندان در دفاتر با سبک کلاسیک قرار می‌دهند، با میز و صندلی‌های مدیریتی و یا معاونین در تناسب است.

انتخاب مبلمان اداری در دفتر کار کلاسیک | مبلمان اداری الوند

 

6 نکته مهم در دکوراسیون اداری کلاسیک

  1. در طراحی دفتر کار کلاسیک استفاده از سنگ‌های طبیعی و یا مصنوعی، گرانیت و مرمر برای تزئین قسمت‌هایی از دفتر کار، رویه میزها، پوشش دیوارها و زمین، جلوه منحصر به فردی را به فضای دفتر می‌بخشد.
  2. استفاده از پوشش‌های دیوارکوب در سبک کلاسیک، ایده بسیار مناسبی است. به خصوص دیوارکوب‌هایی که در طیف رنگی قهوه‌ای باشند.
  3. برای پوشش کف از سنگ‌های کلاسیک، لمینیت و یا پارکت استفاده می‌شود.
  4. لوسترهای کریستالی، نورهای مخفی و چراغ‌های دیواری برای دفاتر اداری کلاسیک گزینه‌های بسیار خوبی برای نورپردازی فضا خواهند بود.
  5. برای مبلمان‌ها از صندلی‌های سلطنتی با پوشش چرم و یا چسترهای چرمی استفاده می‌کنند.
  6. در برخی دفاتر اداری لوکس که سبک کلاسیک در طراحی آن‌ها به کار گرفته شده است، بخشی از اتاق را با فرش‌های زیبا و مجلل می‌پوشانند.

سخن آخر

سبک کلاسیک از پرطرفدارترین سبک‌های طراحی داخلی برای سازمان‌ها، شرکت‌ها و اداره‌هایی است که فعالیت‌های رسمی در محیط کاری خود انجام می‌دهند. این سبک محبوب، بیشتر در دفاتر مدیر و معاونین به کار برده می‌شود؛ زیرا در این دفاتر مهمان‌های مهم در رفت و آمد هستند و به همین دلیل در عین رسمی بودن فضای کار، نیاز به صمیمت و گرمی خاصی دارد.

کلاسیک سبکی است که گرمای فضا را با کمک تجهیزات و چیدمان به‌خصوص خود در محیط‌های رسمی ایجاد می‌کند. در چیدمان دفتر کار کلاسیک ما شاهد ظرافت اجزاء در کنار ابهت و عظمت آن‌ها هستیم. برای رسیدن به طراحی دکوراسیون اداری کلاسیک ایده‌آل، باید نکاتی را حین چیدمان در نظر گرفت که ما در این مقاله به انواع مبلمان اداری اشاره کردیم.

مجله الوند

اگر علاقمند به مطالعه مطالب بیشتر هستید، از طریق لینک زیر وارد مجله الوند شوید. در مجله الوند، مطالب متنوعی درباره مبلمان اداری منتشر می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *