با توجه به نوسانات قیمتی، برای استعلام دقیق قیمت محصولات لطفا با کارشناسان الوند تماس حاصل نمایید.

فهرست مطلب

آشنایی با 5 مورد از انواع کتابخانه اداری

در محیط‌های اداری لوازم مختلف و متنوعی برای نظم دهی به وسایل وجود دارند که یکی از آن‌ها کتابخانه است. اغلب در این محیط‌ها از کتابخانه‌های بزرگ و جادار استفاده می‌شود تا تمام لوازم، پرونده‌های اداری و … به خوبی در آن‌ها جای بگیرند. در همین راستا می‌توان کتابخانه را یکی از لوازم مهم و ضروری در چنین محیط‌هایی دانست. انواع مدل کتابخانه اداری دارای تنوع خوبی بوده و در سبک‌ها و اندازه‌های مختلف ساخته می‌شود. در ادامه با اصلی‌ترین انواع کتابخانه اداری آشنا می‌شویم تا شما بهتر بتوانید از میان آن‌ها انتخاب کنید.

5 مورد از انواع کتابخانه اداری

امروزه اکثر کتابخانه‌های اداری از تنوع بالایی برخوردار هستند؛ به‌گونه‌ای که می‌توان گفت هر شخصی با هر سلیقه‌ای، می‌تواند کتابخانه مورد نظر خود را انتخاب کند.

از طرفی، با پیشروی اصول دکوراسیون داخلی، اغلب ادارات و شرکت‌ها به زیبایی طراحی شده‌اند؛ پس بهتر است یک مدل کتابخانه اداری متناسب با سبک دکوراسیون اداری ، برای آن‌ها انتخاب شود که سازگاری خوب و بالایی نیز با محیط داشته باشد و بتواند جلوه بصری زیبایی را ایجاد کند. در این قسمت به معرفی برخی از انواع کتابخانه اداری می‌پردازیم تا شما با آن‌ها آشنا شوید.

1. کتابخانه اداری کشودار

یکی از مدل‌های کتابخانه اداری، مدل کشودار آن است. در این مدل کتابخانه عموما قسمت بالایی، قفسه‌بندی شده و یک مکان مناسب برای مجلات، پرونده‌ها و کتاب‌ها محسوب می‌شود. در قسمت پایینی این کتابخانه نیز کشوها قرار دارند.

از کشوهای این کتابخانه‌ها می‌توان برای قرار دادن زونکن‌ها و اشیاء بزرگ‌تر استفاده کرد؛ چنین کتابخانه‌ای معمولا فضای کافی برای قرار دادن لوازم را در اختیار شما قرار می‌دهد.

2. کتابخانه درب دار

کتابخانه‌های درب‌دار یکی از پرطرفدارترین نوع کتابخانه‌های اداری هستند که استفاده از آن‌ها باعث می‌شود کتاب‌ها در بهترین و تمیزترین حالت خود باقی بمانند، بدون اینکه کمترین آسیبی به آن‌ها برسد. معمولا از درب‌های شیشه‌ای، چوبی، ام دی اف و … برای این کتابخانه‌ها استفاده می‌کنند.

مطلب مرتبط  اهمیت استاندارد بودن مبلمان اداری

3. استند کتاب

یکی از انواع کتابخانه‌های اداری که جنبه دکوراتیو نیز دارد، استند کتاب است. این استندها معمولا ظاهر مدرن و جذابی دارند و می‌توانند به زیباسازی فضا نیز کمک بسیار زیادی کنند.

استندهای کتاب در اندازه‌ها و طرح‌های مختلفی در بازار وجود دارند و شما می‌توانید به ‌راحتی مدل مورد نظر خود را از بین آن‌ها انتخاب و خریداری کنید.

4. کتابخانه اداری دیواری

از دیگر انواع کتابخانه اداری که در ادارات و شرکت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد، کتابخانه دیواری است. زمان طراحی دکوراسیون داخلی، شما می‌توانید محلی را برای قرارگیری کتابخانه دیواری در نظر گرفته و بر اساس نیازهای کاری خود، آن را دسته‌بندی کنید.

این مدل کتابخانه اداری را می‌توانید به ‌راحتی متناسب با سایر نقاط دفتر طراحی کرده و یک فضای ایده‌آل بسازید.

5. کتابخانه دیواری بدون درب

یکی از انواع کتابخانه‌های اداری که کاربرد زیاد و طرفداران بسیاری دارد، کتابخانه دیواری بدون درب است. در این مدل کتابخانه اداری هیچ‌گونه پوششی برای کتاب‌ها وجود نداشته و همین امر باعث می‌شود تا دسترسی به آن‌ها به ‌سادگی امکان‌پذیر باشد و بتوانید به‌ راحتی هر وسیله‌ای را که می‌خواهید، از درون قفسه‌ها خارج کنید.

برای انتخاب بهتر می‌توانید به مطلب راهنمای خرید کتابخانه اداری مراجعه کنید.

کاربرد کتابخانه در دکوراسیون اداری

کاربرد کتابخانه در دکوراسیون اداری | مبلمان اداری الوند

کتابخانه اداری را می‌توان یکی از لوازم ضروری و مورد نیاز هر اداره یا دفتر کاری دانست. این کتابخانه‌ها می‌توانند باعث نظم دهی هرچه بیشتر فضا شده و از آشفتگی محیط تا حد زیادی جلوگیری کنند.

همین امر باعث شده تا داشتن چنین کتابخانه‌ای، تبدیل به یکی از الزامات شود. معمولا کتابخانه‌ها کاربردهای مختلف و متنوعی در محیط‌های اداری دارند که در اینجا به چند نمونه از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • بهبود شکل ظاهری دکوراسیون

یکی از اصلی‌ترین کاربردهای این کتابخانه‌ها، مربوط به حالت دکوراتیو آن است. معمولا کتابخانه‌ها در رنگ‌ها، طرح‌ها و اندازه‌های متنوعی ساخته می‌شوند تا شما بتوانید با انتخاب یک مدل مناسب، به جذابیت بیشتر دکوراسیون داخلی دفتر کار خود بیفزایید.

  • قرار دادن وسایل مختلف در کتابخانه

شما می‌توانید علاوه بر کتاب‌ها و پرونده‌های کاری، لوازم مختلفی مانند گلدان، قاب عکس و اکسسوری‌های گوناگونی را درون قفسه‌های کتابخانه قرار دهید تا از یکنواختی خارج شود.

  • جلوگیری از به هم ریختگی فضا

شما با قرار دادن انواع اسناد و پرونده‌ها و همچنین کتاب‌ها، می‌توانید به این وسایل نظم دهید و از به‌هم‌ریختگی محیط کار، جلوگیری کنید.

مطلب مرتبط  مزایا و کاربرد فایلینگ اداری چیست

در این حالت شما یک فضای منظم در اختیار دارید که تمام اسناد کاری به ‌صورت کاملا مرتب در آن چیده شده‌اند تا شما بتوانید به‌ سادگی به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

ترندهای روز کتابخانه اداری

با پیشرفت‌های چشمگیر اصول دکوراسیون و المان‌های مختلف در این زمینه، کتابخانه‌های اداری نیز دچار تغییرات زیادی شده‌اند.

در این قسمت قصد داریم با انواع کتابخانه اداری ترند و به‌روز بیشتر آشنا شویم تا شما بتوانید از آن‌ها برای طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار و یا محیط شرکت خود استفاده کنید.

این مدل کتابخانه اداری یکی از ترندهای روز کتابخانه است که طراحی منحصربه‌فردی دارد. این محصول کمک می‌کند که فضای دفتر کار از یکنواختی خارج شود و جلوه بسیار خاصی به آن می‌بخشد.

شما می‌توانید تعداد ستون‌های این کتابخانه را بیشتر کنید تا گنجایش بیشتری برای قرار دادن کتاب و اسناد مورد نظر خود داشته باشید.

ترند روز کتابخانه اداری | مبلمان اداری الوند

این شلف‌های ساده نیز یکی دیگر از انواع کتابخانه اداری هستند که ضمن جای‌گیری کتاب‌ها، جنبه دکوراتیو نیز دارند و شما می‌توانید اشیاء و لوازم دکوری مختلف را در آن‌ها جای دهید. این کتابخانه حالت مدرن داشته و برای این سبک دکوراسیون، می‌تواند یک انتخاب مناسب باشد.

کتابخانه با شلف | مبلمان اداری الوند

اگر به دنبال یک کتابخانه جادار و بزرگ برای قرار دادن لوازم خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم که به سراغ این گزینه بروید. باکس‌ها و کمدهای موجود در این مدل کتابخانه اداری، فضای کافی برای قرار دادن انواع کتاب‌ها، اسناد و زونکن‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهند.

کتابخانه جادار و بزرگ | مبلمان اداری الوند

اگر به دنبال یک طراحی خاص برای کتابخانه اداری هستید، می‌توانید به سراغ این مدل‌ها بروید. این کتابخانه‌ها فضاهای تفکیک‌شده بسیار خوب و مناسبی را در اختیار شما قرار می‌دهند تا بتوانید به خوبی تمام لوازم مورد نظر خود را دسته‌بندی کنید.

مطلب مرتبط  چرا پارتیشن آلومینیومی مدرن انتخابی عالی برای فضای اداری است؟

طراحی خاص برای کتابخانه اداری | مبلمان اداری الوند

اگر دکوراسیون اداری کلاسیک است و شما قصد خرید کتابخانه‌های ساده و کلاسیک را دارید، می‌توانید به سراغ این مدل‌ها بروید. این مدل کتابخانه معمولا ظاهر ساده‌ای داشته و صرفا بر روی نظم دهی اسناد و کتاب‌ها تمرکز کرده است. چنین کتابخانه‌ای همواره طرفداران خاص خود را دارد و هیچ‌وقت از مد نمی‌افتد.

جمع‌بندی

کتابخانه اداری یکی از لوازم ضروری هر اداره یا دفتر کار است که باعث نظم دهی بیشتر به فضا و سامان بخشیدن به اسناد و مدارک اداری می‌شود. امروزه به دلیل نفوذ بیشتر دکوراسیون داخلی در طراحی فضاهای مختلف، انواع کتابخانه اداری دارای تنوع به مراتب بیشتری شده است. شما می‌توانید بسته به سبک دفتر خود، اقدام به خرید کتابخانه‌ اداری متناسب و کاربردی کنید. در قسمت‌های قبلی به معرفی انواع کتابخانه‌های اداری و همچنین مدل‌های جدید و به‌روز پرداختیم.

مجله الوند

اگر علاقمند به مطالعه مطالب بیشتر هستید، از طریق لینک زیر وارد مجله الوند شوید. در مجله الوند، مطالب متنوعی درباره مبلمان اداری منتشر می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *