با توجه به نوسانات قیمتی، برای استعلام دقیق قیمت محصولات لطفا با کارشناسان الوند تماس حاصل نمایید.

فهرست مطلب

چطور بهترین سبک دکوراسیون اداری را انتخاب کنیم؟

امروزه طراحی داخلی و دکوراسیون اداری اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است. اغلب صاحبان دفتر کار، به دنبال انتخاب سبک دکوراسیون اداری مناسب و سازگار با سلیقه و دفتر کار خود هستند. انواع سبک دکوراسیون دفتر کار تنوع بسیار بالایی دارند. در ادامه این مقاله، توضیحات لازم را درباره سبک‌های دکوراسیون اداری ارائه می‌دهیم تا شما انتخاب بهتری در این زمینه داشته باشید.

دکوراسیون اداری چیست؟

دکوراسیون به‌تنهایی به معنای چیدمان درست و اصولی تجهیزات، لوازم و عناصر یک محیط است. شما حین انجام این کار باید به تمام المان‌های محیط نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید.

چنانچه بخواهید طراحی دکوراسیون را برای یک محیط اداری انجام دهید، باید المان‌های مختلفی را در این زمینه در نظر بگیرید‌. در واقع دکوراسیون اداری را می‌توان شناسه و شاخصه اصلی هر اداره و یا شرکتی در نظر گرفت.

دکوراسیون اداری چیست؟ | مبلمان اداری الوند

انواع سبک دکوراسیون دفتر کار

قبل از اینکه اقدامات لازم را برای دکوراسیون و طراحی داخلی دفتر کار خود انجام دهید، لازم است اطلاعات کاملی درباره سبک‌های مختلفی که در این زمینه وجود دارند، به دست آورید. طراحی دکوراسیون اداری در سبک‌های متنوع و گسترده‌ای انجام می‌شود که تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر دارند.

سبک مدرن

همان‌طور که از عنوان این سبک مشخص است، یک مدل جدید و به‌روز بوده که طرفداران بسیار زیادی نیز دارد. در این سبک دکوراسیون اداری، از هرگونه تجملات و افراط دوری شده و همه چیز در سادگی خلاصه می‌شود.

این سبک بیشتر برای محیط‌هایی با متراژ کوچک مناسب است. در سبک مدرن، رنگ‌های شاد و همچنین انواع متریال مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. به کار بردن این سبک، باعث بزرگ‌تر دیده شدن محیط کاری شما می‌شود.

سبک مدرن اداری | مبلمان اداری الوند

سبک مینیمال

مینیمال در لغت به معنای حداقل است و به همین خاطر در طراحی به این سبک، معمولا حداقل‌ها در زمینه‌های مختلف، مورد استفاده قرار می‌گیرند. در سبک مینیمال تلاش بر این است که تمرکز کارمندان معطوف به کار باشد و به سمت دیگری کشیده نشود؛ به همین خاطر از ایجاد محیط شلوغ، جدا خودداری می‌شود.

مطلب مرتبط  پارتیشن آکوستیک چیست؟ بررسی کاربرد، مزایا، ویژگی + نکات خرید و نصب

در این طراحی از تجملات و عناصر مجلل استفاده نشده و به همین دلیل می‌تواند بهترین انتخاب برای طراحی محیط‌های اداری و کاری باشد.

سبک صنعتی

از دیگر سبک‌های دکوراسیون که برای محیط‌های اداری به کار گرفته می‌شود، سبک صنعتی است‌. این سبک نیز طرفداران بسیار زیادی داشته و از زمان انقلاب فرانسه به بعد، رونق گسترده‌تری گرفته است. سبک صنعتی برای محیط‌های اداری که بیشتر در زمینه مهندسی، مونتاژ و … فعالیت می‌کنند، مناسب‌تر است.

سبک کلاسیک

این سبک را می‌توان از پرطرفدارترین سبک‌های طراحی دکوراسیون دانست که حالتی رسمی و بااصالت دارد. دکوراسیون اداری کلاسیک بیشتر برای محیط‌های بزرگ و مجلل به کار برده می‌شود.

در طراحی به سبک کلاسیک بیشتر رنگ‌های کرم، قهوه‌ای، نسکافه‌ای و … مورد استفاده قرار می‌گیرند. اصلی‌ترین متریال در این نوع از طراحی، چوب و انواع سازه‌های چوبی است که باعث ایجاد محیطی گرم و صمیمی می‌شود.

سبک‌های متنوع دیگری مانند روستیک، ساحلی، اسلامی و … نیز در این زمینه وجود دارند؛ اما در این قسمت صرفا به معرفی محبوب‌ترین‌ها پرداختیم.

دکوراسیون اداری کلاسیک | مبلمان اداری الوند

معرفی سبک‌های دکوراسیون اداری ترند

می‌دانیم که در برهه‌های زمانی مختلف، یک یا چند سبک دکوراسیون اداری، ترند شده و از محبوبیت بیشتری نسبت به سایر سبک‌ها برخوردار می‌شوند. از میان انواع سبک دکوراسیون دفتر کار، طراحی مدرن و مینیمال به عنوان سبک دکوراسیون اداری ترند مشهور شده است. همچنین بایستی بهترین رنگ میز اداری و مناسب‌ترین صندلی را انتخاب نمایید.

دکوراسیون اداری سبک مدرن

دکوراسیون سبک مدرن برای اجرا، نیاز به متراژ بالایی نداشته و شما می توانید برای دفاتر کوچک نیز این سبک را پیاده‌سازی کنید. از آنجایی که اصل این سبک دکوراسیون بر مبنای سادگی است، معمولا از اکسسوری و لوازم مجلل و گران‌قیمت در آن استفاده نمی‌شود.

مطلب مرتبط  پارتیشن چوبی ثابت مناسب چه بخش‌هایی از فضای اداری است؟

به همین دلیل می‌توان از آن به عنوان یک طراحی مقرون‌به‌صرفه نیز یاد کرد. از دیگر مزایای این سبک دکوراسیون، می‌توان به سازگاری بالای آن با انواع محیط‌ها اشاره کرد که بدون بروز محدودیت، امکان طراحی فضا را می‌دهد.

دکوراسیون اداری سبک مینیمال

سبک مینیمال نیز امروزه به میزان قابل توجهی، ترند شده است. با ویژگی‌ها و مشخصه‌های این سبک دکوراسیون در قسمت‌های قبلی به صورت کلی آشنا شدیم.

در دکوراسیون مینیمال دفتر اداری معمولا از لوازم کاربردی استفاده شده و از افراط در هر زمینه‌ای، خودداری می‌شود. این سبک سازگاری زیادی با دفاتر کاری کوچک دارد و می‌تواند بهترین گزینه برای چنین مکان‌هایی باشد.

انتخاب سبک دکوراسیون اداری به چه عواملی بستگی دارد؟

انتخاب سبک دکوراسیون اداری به چه عواملی بستگی دارد؟ | مبلمان اداری الوند

حال که به صورت کلی با انواع سبک دکوداسیون دفتر کار و مدل‌های جدید و ترند آشنا شدیم، نوبت به انتخاب یک سبک مناسب می‌رسد. در زمان انتخاب سبک دکوراسیون اداری، باید به عوامل و پارامترهای گوناگونی توجه داشته باشید که در این قسمت به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

  • حوزه کاری

اولین عاملی که در انتخاب سبک دکوراسیون دفتر کاری خود باید به آن توجه داشته باشید، حوزه فعالیتتان است. بدیهی است که دکوراسیون دفتر کار شما باید کاملا سازگار با نوع شغلتان باشد تا بتواند هویت آن را به ‌صورت کامل نشان دهد.

پس قبل از انتخاب المان‌های مختلف، باید توجه داشته باشید که آن‌ها را به‌ گونه‌ای برگزینید تا بتوانید از این طریق پیام کسب و ‌کارتان را به مشتری‌های خود برسانید.

  • نیازهای کارمندان

نکته بعدی که باید در انتخاب سبک دکوراسیون به آن توجه داشته باشید، نیازهای کارمندان است. استفاده از المان‌های مختلف در طراحی دکوراسیون باید در راستای تامین نیازهای کارمندان یک اداره صورت بگیرد تا آن‌ها بتوانند بهترین و بیشترین بهره‌وری را داشته باشند.

مطلب مرتبط  7  اصلی که در طراحی دکوراسیون دفتر وکالت باید رعایت کرد

چیدمان لوازم در محیط باید به گونه‌ای انجام شود تا دسترسی به وسایل مورد نیاز، به راحتی امکان‌پذیر باشد.

  • قدمت حوزه کسب و کار

از دیگر پارامترهایی که در این زمینه باید به آن توجه داشته باشید، قدمت کسب و ‌کارتان است. واضح است که دکوراسیون یک کسب و ‌کار نوپا، نمی‌تواند مشابه با یک نمونه قدیمی و مجرب باشد. پس شما باید متناسب با قدمت فعالیت خود، در راستای طراحی دکوراسیون اداری اقدام کنید.

  • توجه به متراژ محیط

در قسمت معرفی سبک‌های دکوراسیون اداری به این موضوع اشاره کردیم که هرکدام از این سبک‌ها برای دفاتر کار متفاوت در اندازه‌های مختلفی هستند.

پس در زمان انتخاب سبک دکوراسیون اداری مناسب، باید به متراژ محیط نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید. انتخاب سبک کلاسیک برای متراژ کوچک، یکی از اشتباهات رایجی است که بسیاری از افراد در این زمینه انجام می‌دهند.

جمع‌بندی

امروزه اغلب افراد به دکوراسیون داخلی دفتر کار خود توجه بسیار زیادی دارند و تلاش می‌کنند تا با خرید تجهیزات اداری به‌جا و مناسب در راستای جذب مشتری و بازاریابی کسب و ‌کار خود تاثیر مثبت بگذارند. در قسمت‌های قبلی با انواع سبک دکوراسیون اداری آشنا شدیم. شما می‌توانید با تکیه بر مطالب گفته شده، یک انتخاب مناسب برای طراحی دکوراسیون اداری خود داشته باشید.

مجله الوند

اگر علاقمند به مطالعه مطالب بیشتر هستید، از طریق لینک زیر وارد مجله الوند شوید. در مجله الوند، مطالب متنوعی درباره مبلمان اداری منتشر می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *