با توجه به نوسانات قیمتی، برای استعلام دقیق قیمت محصولات لطفا با کارشناسان الوند تماس حاصل نمایید.

فهرست مطلب

طراحی داخلی دکوراسیون مینیمال دفتر اداری

امروزه افراد شاغل در محیط‌های اداری، بیشتر وقت روز خود را در محیط کاری سپری می‌کنند؛ از همین رو اهمیت طراحی دکوراسیون این مکان‌ها به مراتب بیشتر از گذشته شده است. سبک‌های مختلفی برای دکوراسیون داخلی محیط‌های اداری وجود دارد که یکی از محبوب‌ترین‌ها در این زمینه، دکوراسیون مینیمال دفتر کار است.

مدت‌زمان زیادی از ورود مینیمالیسم به دکوراسیون داخلی نمی‌گذرد. اما در همین زمان کوتاه نیز این سبک به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده است؛ به طوری که علاوه بر زندگی روزمره افراد، به محیط‌های کاری نیز وارد شده است. در ادامه به بررسی کامل دکوراسیون مینیمال دفتر اداری می‌پردازیم تا شما با جنبه‌های مختلف این سبک از طراحی داخلی محیط‌های اداری آشنا شوید.

تجهیزات دفتر اداری | مبلمان اداری الوند

آشنایی با ویژگی‌های دکوراسیون مینیمال

در ابتدا لازم است تا با اصلی‌ترین ویژگی‌های سبک دکوراسیون مینیمال به ‌صورت کامل آشنا شویم. مینیمالیسم نیز مانند سایر سبک‌ها، ویژگی‌های مخصوص به خود را دارد که از این طریق شناسایی می‌شود.

سادگی

بدون شک اولین و اصلی‌ترین شاخصه دکوراسیون مینیمال مربوط به سادگی است. در همین راستا، در این سبک از طراحی از المان‌ها و لوازمی استفاده می‌شود که در عین سادگی، شیک و زیبا هستند. اصل سادگی تمام بخش‌های مختلف دکوراسیون محیط اداری و چیدمان اتاق مدیریت را در برگرفته و روی تمام المان‌ها، از میز و صندلی گرفته تا پارتیشن ها و … نیز تأثیر زیادی می‌گذارد. در دکوراسیون مینیمال دفتر کار، از المان‌های براق و لوازم تزیینی که عملکرد چندانی نداشته و صرفا باعث پرتی حواس می‌شوند، هیچ استفاده‌ای نخواهد شد.

استفاده حداکثری از نور به‌خصوص نور طبیعی

از دیگر اصول و ویژگی‌های مهم در طراحی دکوراسیون مینیمال دفتر اداری، نورپردازی است. نورپردازی نیز در این سبک طراحی داخلی، با سادگی عجین شده و از ترفندهای عجیب یا نورپردازی در اشکال هندسی متنوع، کاملا خودداری می‌شود. یک نورپردازی زیبا و مناسب، می‌تواند انرژی مثبت فوق‌العاده‌ای را در فضا به گردش درآورد.

بهره‌گیری از نور طبیعی در این فضاها، می‌تواند تأثیر این امر را دوچندان کند. در سبک مینیمالیسم، طراحان توجه ویژه‌ای به این موضوع دارند و تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا بتوانند بهترین و بیشترین استفاده را از نور طبیعی در طول روز ببرند. به همین خاطر در سبک مینیمال معمولا شاهد پنجره‌های بزرگ و سرتاسری و همچنین پرده‌های نازک هستیم که ورود نور به داخل را راحت‌تر کنند.

دوری از اشکال هندسی عجیب غریب

در طراحی به سبک مینیمالیسم، کاملا از پیچیدگی‌ها و استفاده از اشکال هندسی عجیب و شلوغ، دوری می‌شود. در این سبک دکوراسیون تمام تمرکز بر روی سادگی بوده و از هر چیزی که باعث به هم خوردن این میزان از سادگی شود، به ‌صورت کامل اجتناب می‌شود. در انتخاب تمام وسیله‌ها و المان‌ها به‌کاربرده شده، اولویت اول، سادگی و کاربردی بودن آن‌ها است. در اغلب مواقع شاهد خطوط صاف و یکنواخت در طراحی لوازم و المان‌های مختلف موجود در این سبک دکوراسیون هستیم.

مطلب مرتبط  پارتیشن اداری متحرک چیست و چه کاربردی دارد؟

استفاده بهینه از فضا

از آنجایی که بنیان مینیمالیسم، سادگی است، از به کار بردن لوازم و تجهیزات بزرگ، جاگیر و بلااستفاده در این سبک، کاملا جلوگیری می‌شود. همین امر باعث شده تا این سبک طراحی، یک انتخاب مناسب و فوق‌العاده برای محیط‌هایی باشد که با محدودیت فضا روبه‌رو هستند؛ چراکه در طراحی دکوراسیون مینیمال شرکت، از تمام فضاهای قابل ‌دسترس، به‌ صورت کاملا بهینه استفاده می‌شود. از انواع لوازم تزیینی و مجلل، در تکمیل دکوراسیون هوم آفیس استفاده نشده و هیچ فضایی برای قرار دادن این وسایل، اختصاص داده نمی‌شود؛ بلکه تمام در تمام محیط، تنها لوازم کاربردی و مورد نیاز قرار می‌گیرند.

دکوراسیون مینیمال | مبلمان اداری الوند

ایجاد نظم

یکی از مهم‌ترین پارامترها در محیط‌های اداری، نظم است. بدون شک، آشفتگی و بی‌نظمی می‌تواند تا حد زیادی بر روی راندمان کاری تأثیر گذاشته و سرعت کارمندان را کاهش دهد. در صورتی که با برقراری نظم و جلوگیری از انباشتگی لوازم مختلف، می‌توان از بروز این حالت جلوگیری کرد. سبک دکوراسیون مینیمال، توجه زیادی به برقراری نظم داشته و در راستای آن قدم برمی‌دارد. در این مدل، طراحی تمام وسایل مکان مخصوص به خود را داشته و کارمندان می‌توانند به ‌راحتی به هر آنچه که حین کار نیاز دارند، دسترسی داشته باشند.

توجه به عناصر طبیعی

از دیگر شاخصه‌های اصلی سبک مینیمال که باعث تشخیص آن در بین سبک‌های مختلف می‌شود، توجه ویژه به عناصر طبیعی است. در تکمیل دکوراسیون مینیمال دفتر اداری، معمولا از گیاهان طبیعی مختلفی استفاده می‌شود. انتخاب نوع گیاه تا حد زیادی به شرایط آب و هوایی و نور دفتر کار شما بستگی دارد؛ اما به صورت کلی با به کار بردن این المان‌ها می‌توانید حس و حال بسیار خوبی را در دفتر کار خود ایجاد کنید. استفاده از چوب طبیعی، المان‌های حصیری و … نیز در این سبک دکوراسیون داخلی رواج بسیار زیادی دارد.

آشنایی کامل با دکوراسیون مینیمال

تنوع در انواع سبک دکوراسیون دفتر کار به شما کمک خواهد نمود تا محیطی مناسب برای دفتر کار داشته باشید. اگر شما هم به دکوراسیون مینیمال شرکت و محیط‌های اداری علاقه‌مند شده و قصد دارید تا از این سبک طراحی برای محیط کار خود بهره ببرید، لازم است تا بیشتر با آن آشنا شوید.

مطلب مرتبط  انتخاب پرده اداری در دکوراسیون محیط کار

انتخاب رنگ‌ها

بدون شک بخش اعظمی از طراحی دکوراسیون را انتخاب رنگ مناسب، به خود اختصاص می‌دهد. توجه به روانشناسی رنگ ها و استفاده از آن در دکوراسیون بر خلق و خوی افراد سازمان تاثیر خواهد گذاشت. افزایش بهره‌وری کارمندان یکی از مهم‌ترین مزایای توجه به رنگ انتخابی در طراحی دکوراسیون اداری است.

در سبک‌های مختلف شما باید به سراغ رنگ‌های کاربردی و مناسبی بروید که سازگاری بیشتری با یکدیگر دارند و می‌توانند نشان‌دهنده سبک انتخابی شما باشند. در دکوراسیون مینیمال دفتر کار، معمولا از تک رنگ استفاده می‌کنند. حالتی از مونو کروم یعنی یک رنگ در طیف‌های مختلف، برای المان‌های مختلف این دکوراسیون انتخاب می‌شود.

در محیط‌های اداری، اغلب رنگ‌ها خنثی مانند سفید، کرم، طوسی و … مورد استفاده قرار می‌گیرند تا برای بیننده خسته‌کننده نباشند. در برخی از مواقع نیز از پالت‌های سه رنگی برای تکمیل این دکوراسیون‌ها استفاده می‌شود. این رنگ‌ها در بخش‌های مختلف یعنی رنگ دیوارها، میز و صندلی‌های اداری، مبلمان اداری، کف‌پوش‌ها و … با همین اصول انتخاب می‌شوند. برای دیوارها نیز اغلب از کاغذدیواری و یا رنگ‌های ساده و خنثی استفاده می‌شود.

انتخاب میز و صندلی و مبلمان

در دکوراسیون مینیمال شرکت، اولین نکته‌ای که برای انتخاب این المان‌ها باید در نظر بگیرید، اشغال فضای کمتر است. به ‌صورت کلی در این سبک، از تجمل و هر آنچه که مربوط به تجمل شود، دوری می‌کنند. انتخاب مبلمان و میز و خرید صندلی اداری نیز بر پایه همین اصل انجام می‌شود. پس اغلب به سراغ مبل‌ها یا میزهای چندمنظوره می‌روند که با اشغال کمترین میزان فضا، بیشترین کارایی را برای فرد به دنبال داشته باشند. مواردی که در طراحی آن‌ها از خطوط صاف و مستقیم و چوب و پارچه‌های تک رنگ استفاده‌ شده باشد، بهترین گزینه انتخابی در این زمینه محسوب می‌شوند.

خلوتی فضا

از دیگر مواردی که در طراحی دکوراسیون مینیمال دفتر اداری رعایت می‌شود، خلوتی فضا است. در این حالت از المان‌های تزئینی محدودی استفاده شده و هنر طراح در زیبا نشان دادن فضاهای خالی، به خوبی دیده می‌شود. تابلوها و نقاشی‌های گرافیکی با طرح‌های خلوت و ساده، شمع و آینه در برش‌های ساده، گزینه‌های مناسبی برای پر کردن دیوارهای خالی دفترهای اداری در این حالت محسوب می‌شوند.

مطلب مرتبط  تفاوت پارتیشن اداری تک جداره و دو جداره چیست؟

نورپردازی

معمولا در نور پردازی دفتر کار سبک مینیمالیسم، توجه بسیار ویژه‌ای به نور طبیعی شده و طراح تلاش می‌کند تا نهایت استفاده را از این نور ببرد. در کنار نور طبیعی از نورپردازی خطی، هالوژن‌ها و همچنین لوسترهای مختلفی نیز می‌توان برای تکمیل دکوراسیون داخلی استفاده کرد. لازم به ذکر است که طراحی لوسترها نباید به ‌صورت منحنی‌های عجیب و غریب باشد و بهتر است تا به سراغ گزینه‌های ساده‌تر با طراحی خطی و صاف بروید.

کف‌پوش

برای کف‌پوش نیز می‌توانید به سراغ انتخاب قالیچه‌های مختلف در طرح‌هایی با الگوهای خاص و یا سده بروید که طیف رنگی مشخصی دارند و می‌توانند با سایر المان‌های به‌کاربرده شده در دکوراسیون داخلی، سازگاری بالایی داشته باشند. از طرف مقابل انتخاب سرامیک در رنگ روشن نیز می‌تواند تکمیل‌کننده یک دکوراسیون مینیمال دفتر کار باشد. پارکت‌های تیره که حس و حال چوب طبیعی را به فرد منتقل می‌کنند هم می‌توانند در این زمینه جزو بهترین انتخاب‌ها برای کف‌پوش محسوب شوند.

استفاده از بافتهای مختلف

شاید تصور کنید که دکوراسیون مینیمال شرکت به دلیل سادگی زیاد، حالت خسته‌کننده‌ای دارد و نمی‌تواند زیاد جذاب باشد؛ اما باید بگوییم که اگر بافت‌های مختلف را به ‌خوبی در این سبک ترکیب کنید، به هیچ عنوان درگیر چنین حالتی نمی‌شوید. ترکیب پارکت‌های چوبی با مبل‌های پارچه و پرده‌های لطیف در کنار قالیچه‌های زیبا و جذاب، می‌تواند خیره‌کننده باشد. شما در این دکوراسیون، بافت‌های مختلف را به‌ خوبی در کنار یکدیگر خواهید داشت و می‌توانید از زیبایی‌های تمام آن‌ها بهره ببرید.

دکوراسیون دفتر مدیریت | مبلمان اداری الوند

جمع‌بندی

امروزه در طراحی دکوراسیون محیط‌های اداری، از سبک‌های مختلفی استفاده می‌شود که یکی از آن‌ها مینیمالیسم است. سبک مینیمال در مدت کوتاهی توانست تبدیل به یکی از پرکاربردترین سبک‌ها در طراحی دکوراسیون شود. اصول و پایه این سبک، سادگی در فضا بوده که برای محیط‌های مختلف به کار برده می‌شود. در قسمت‌های قبلی به صورت کامل، به معرفی اصلی‌ترین ویژگی‌های و مشخصه‌های دکوراسیون مینیمال شرکت که به نوعی وجه تمایز آن با سایر سبک‌های دکوراسیون است، پرداختیم. همچنین نحوه انتخاب المان‌های مختلف و مبلمان اداری در طراحی دکوراسیون مینیمال دفتر اداری را مورد بررسی قرار دادیم تا شما نیز در صورت دلخواه بتوانید دفتر کار مینیمال خود را داشته باشید.

مجله الوند

اگر علاقمند به مطالعه مطالب بیشتر هستید، از طریق لینک زیر وارد مجله الوند شوید. در مجله الوند، مطالب متنوعی درباره مبلمان اداری منتشر می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *