با توجه به نوسانات قیمتی، برای استعلام دقیق قیمت محصولات لطفا با کارشناسان الوند تماس حاصل نمایید.

فهرست مطلب

بهترین رنگ میز اداری کدام است؟

در نگاه نخست، شاید انتخاب بهترین رنگ میز اداری کار ساده‌ای به نظر برسد، اما اگر با ما همراه باشید در ادامه متوجه می‌شوید که این‌گونه نیست. دفتر کار، جای مهمی است.

فرقی ندارد شما در یک شرکت بزرگ کار می‌کنید یا فضای کوچکی از سالن پذیرایی خانه را به دفتر کار تبدیل کرده‌اید؛ مهم این است که آن را دوست داشته باشید و چیزی در فضای کاری، شما را نیازارد.

وجود یک میز اداری با رنگ کسالت‌بار و شکل و فرمی که مورد علاقه‌تان نیست، قطعاً بر عملکرد شما تأثیر می‌گذارد. از این رو باید بهترین رنگ میز اداری را انتخاب کنید تا از آن لذت ببرید.

در انتخاب رنگ میز اداری، عوامل متعددی دخیل است. سلیقه شخصی شاید اولین مورد باشد. رنگ فضا و سایر لوازم موجود در محیط نیز تأثیرگذار است. نوع فعالیت نیز مهم است.

اما فارغ از این موارد، چند نکته مهم دیگر وجود دارد که قصد داریم در این نوشتار به آن‌ها بپردازیم. مواردی هم‌چون نقش دکوراسیون اداری، میزان فضای کار، روانشناسی رنگ‌ها و البته ترندهای دکوراسیون اداری. اما پیش از آن باید کمی درباره این صحبت کنیم که چرا رنگ میز اداری اهمیت دارد؟

چرا انتخاب رنگ میز اداری مهم است؟

رنگ، ابزار قدرتمندی است که اثرات زیادی دارد. رنگ‌ها نه تنها بر خلق و خوی افراد که بر بهره‌وری در کار نیز تأثیر دارند. مطالعات نشان می‌دهد رنگ‌ها بر شادی، عملکرد، خلاقیت، سلامت، ایمنی و رفاه اثر گذارند.

نکته مهم این است که فراموش نکنیم رنگ یک میز اداری نه تنها بر کاربر که بر سایر همکاران و حتی مشتریان نیز اثرگذار است. از این رو انتخاب رنگ میز اداری و در کل رنگ محیط کار، فراتر از یک مسئله کاملاً شخصی است. رنگ میز کار مهم است؛ زیرا بر عملکرد و بهره‌وری اثر دارد و می‌تواند سطح انرژی و تمرکز را تغییر دهد.

هنگام تصمیم‌گیری در مورد رنگ‌ها و انتخاب آن‌ها، باید به این موضوع توجه کرد که رنگ مورد نظر ما قرار است چه واکنش‌هایی را برانگیزد.

آیا به دنبال آرامش در محیط هستیم یا قرار است حسی از شادی را به مخاطب منتقل کنیم؟ ایجاد هرکدام از این احساسات، نیاز به رنگ‌های متفاوتی دارد. در ضمن نباید فراموش کرد آن‌چه که در یک موقعیت ایده‌آل به نظر می‌رسد، شاید برای موقعیتی دیگر مناسب نباشد.

برای مثال رنگ آبی برای دفاتر اداری که کارشان نیازمند خلاقیت است، گزینه مناسبی است؛ در حالی که همین رنگ برای استفاده در دکوراسیون اداری مشاغلی که نیازمند جنب و جوش هستند، گزینه مناسبی نیست.

مطلب مرتبط  چگونه یک دفتر کار شیک و مدرن داشته باشید؟

در ادامه به معرفی موارد مهمی می‌پردازیم که هنگام انتخاب رنگ میز اداری، باید به آن‌ها توجه داشته باشید. با ما همراه باشید.

چرا انتخاب رنگ میز اداری مهم است؟ | مبلمان اداری الوند

انتخاب بهترین رنگ میز اداری بر اساس دکوراسیون

مشخص کردن سبک دکوراسیون اداری ، انتخاب رنگ میز را آسان‌تر می‌کند؛ چراکه کارشناسان طراحی داخلی، برای هر سبکی، پیشنهادهای ویژه‌ای دارند.

یک محیط اداری را می‌توان در سبک‌های مختلفی، طراحی کرد؛ سبک‌هایی مثل کلاسیک، مدرن، صنعتی، روستیک و یا مینیمال. هر کدام از این سبک‌ها نیازمند رعایت الزاماتی هستند که معرف آن‌هاست.

یکی از این الزامات رنگ‌ است. برای مثال در سبک کلاسیک، استفاده از رنگ‌های گرم و تیره، متدوال است و در سبک مینیمال، استفاده از رنگ‌های روشن و خنثی.

از میان سبک‌های دکوراسیون اداری، کلاسیک و مدرن، دو سبک پر مخاطب‌تری هستند. از این رو دکوراسیون اغلب دفاتر کار را می‌توان در این دو دسته جای داد؛ حتی دکوراسیون اداری مینیمال نیز از دل سبک مدرن پدید آمده است.

  • بهترین رنگ میز اداری برای دکوراسیون کلاسیک

دکوراسیون کلاسیک، بیش‌تر انتخاب کسانی است که فضاهای بزرگی در اختیار دارند. در فضاهای بزرگ، استفاده از میزهای اداری کلاسیک و رسمی، چشم‌نوازتر است. رنگ مناسب برای این دسته از میزها، رنگ‌های گرم و تیره است.

  • رنگ میز اداری برای دکوراسیون مدرن

استفاده از دکوراسیون مدرن برای فضاهای کوچک، گزینه ای محتمل‌تر است. میزهایی که سبک مدرن دارند، در مقایسه با سبک کلاسیک، میزهای ساده‌تر و معمولاً کوچک‌تری هستند. برای همین استفاده از رنگ‌های روشن و خنثی مناسب چنین فضاهایی است.

نقش میزان فضای کار در انتخاب رنگ میز اداری

متراژ یک محیط کار اداری بر روی رنگ دکوراسیون آن اثر دارد. بدین معنا که هنگام انتخاب مبلمان اداری از جمله میز، باید به میزان فضای در اختیار، توجه کرد.

انتخاب رنگ‌هایی که می‌تواند فضا را بزرگ‌تر نشان دهد، باید در دستور کار مدیرانی باشد که محیط کار کوچکی دارند. در مورد فضاهای بزرگ دست افراد بازتر است. فضاهای کاری بزرگ نیازمند میز ادرای بزرگ هستند؛ از این رو میزهای بزرگ را می‌توان در رنگ های تیره نیز انتخاب کرد.

انتخاب سبک مدرن و به ویژه مینیمال برای فضاهای کوچک، گزینه بهتری است. مبلمان اداری مدرن، در مقایسه با مبلمان کلاسیک، ساده‌تر و معمولاً کوچک‌تر هستند. در سال‌های گذشته تصور بر این بود که با ایجاد یک فضای سفید و خاکستری می‌توان یک دفتر کار مدرن داشت.

مطلب مرتبط  معرفی انواع دیوارپوش اداری یا دیوارکوب 2024

اما واقعیت این است که برای داشتن یک دفتر کار مدرن، می‌توان از رنگ‌های زیادی استفاده کرد و لازم نیست دست به دامان رنگ‌های خنثی شد. نکته مهم این است که رنگ میز نباید فضای کار را کوچک‌تر از آن که هست نشان دهد، ضمن این که خسته‌کننده و کسالت‌بار نیز نباشد.

نقش میزان فضای کار در انتخاب رنگ میز اداری | مبلمان اداری الوند

بهترین رنگ میز اداری بر اساس روانشناسی رنگ‌ها

روانشناسی رنگ‌ها در حقیقت مطالعه رنگ‌ها به عنوان یک عامل تعیین کننده رفتار انسان است. همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، رنگ‌ها نه تنها بر خلق و خو بلکه بر ادارکات ما از محیط اطراف نیز اثر گذارند.

رنگ‌ها می‌توانند احساسات متفاوتی را در ما برانگیزانند و پیام‌های خاصی را مخابره کنند، برای همین تأکید داریم انتخاب رنگ تک‌تک اجزای مبلمان اداری باید با دقت و آگاهی انتخاب شود.

در روانشناسی رنگ ، برای هر رنگی اثرات خاصی تعریف شده است که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم. اطلاع از این اثرات، شما را در انتخاب رنگ مناسب برای میز اداری و رنگ سایر اجزای دکوراسیون اداری کمک می کند.

  • آبی: نشان‌دهنده اعتماد، منطق و کارایی است. برای تقویت عملکرد ذهنی، عمدتاً رنگ آبی را در محل کار استفاده می‌کنند.
  • قرمز: نشان‌دهنده شجاعت، قدرت و هیجان است. قرمز یک رنگ عالی برای استفاده در دفاتر کاری است که کارکنان باید جنب و جوش زیادی داشته باشند.
  • رنگ زرد: یک رنگ احساسی است. برای ورود مثبت‌نگری و خلاقیت به محیط کار، رنگ زرد انتخاب مناسبی است.
  • رنگ خاکستری: خاکستری، رنگ بی‌طرفی است و اغلب در محیط‌های اداری برای ایجاد ظاهری شیک و مدرن استفاده می‌شود. اما به یاد داشته باشید استفاده از رنگ خاکستری برای کل فضای کاری، می‌تواند افسردگی به دنبال داشته باشد.
  • رنگ قهوه‌ای: قهوه‌ای، رنگی اصیل است که ثبات بالایی دارد. این رنگ، گرما، آرامش و راحتی را به محیط اداری وارد می‌کند.
  • رنگ سفید: سفید نماد پاکی و خلوص است. استرس را دور و ذهن را برای رویارویی با آینده آماده می‌کند. رنگ سفید از پر کاربردترین رنگ‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی دفاتر کار است. این رنگ با دیگر رنگ‌ها به راحتی هماهنگ شده و فضا را نیز بزرگ‌تر جلوه می‌دهد.

انتخاب بهترین رنگ میز اداری بر اساس ام دی اف های موجود در بازار

در بازار مبلمان اداری ایران، ام دی اف یکی از پر مصرف‌ترین مواد اولیه ساخت میزهای اداری است. از این رو بر آن شدیم تا به عنوان آخرین موردی که می‌تواند به شما در انتخاب میز اداری کمک کند، به آن بپردازیم.

مطلب مرتبط  7 نکته را در طراحی دکوراسیون اداری رعایت کنید

در این معرفی، ام دی اف ها را بر اساس طرح، طبقه‌بندی کرده و پرمخاطب‌ترین رنگ‌های هر گروه را بر می‌شمریم.

  • ام دی اف طرح چوب: ام دی اف‌های طرح چوب، شباهت زیادی به چوب دارد؛ برای همین رنگ‌های آن هم به رنگ‌های طبیعی چوب، شبیه است. گردویی، راش، بلوطی و آچیک، رنگ‌های موجود در بازار هستند که برای میز اداری می‌توان انتخاب کرد. آچیک، روشن‌ترین رنگ طبیعی چوب است؛ رنگی که به کرم شبیه است.
  • ام دی اف طرح بتن: این مدل ام دی اف، چند سالی است که به بازار وارد شده و بسیار هم پر طرفدار است. بافت آن و حسی که با دست کشیدن بر روی سطحش منتقل می‌شود، شبیه به لمس یک سطح بتنی است. رنگ آن هم شبیه رنگ بتن است و در انواع تیره و روشن در بازار مبلمان اداری عرضه می‌شود.
  • ام دی اف طرح سنگ: طرح این مدل ام دی اف شبیه سنگ طبیعی است. ام دی اف طرح سنگ در سه رنگ کلکته مشکی، سفید مرمر و طوسی، برای ساخت میز اداری استفاده می‌شود.
  • رنگ‌های سالید: ام دی اف‌هایی که طرح خاصی ندارند و تک رنگ هستند در این دسته قرار می‌گیرند. در این گروه، رنگ‌های سیاه، دودی، طوسی، سفید و کاپوچینو از پرمصرف‌ترین‌ها هستند.

انتخاب بهترین رنگ میز اداری | مبلمان اداری الوند

حرف آخر

رنگ‌ها تأثیر قدرت‌مندی بر روی افراد دارند و باید قبل از تصمیم‌گیری برای خرید مبلمان اداری، اثرات آن‌ها در نظر گرفته شود. رنگ میز اداری باید به‌گونه‌ای باشد که نه تنها کاربر آن، بلکه سایر همکاران و مشتریان از وجود آن احساس خوبی داشته باشند. کلید انتخاب یک رنگ خوب برای میز کار این است که رنگ با فضای کار تناسب داشته و با نوع فعالیت، هماهنگ باشد.

سبک دکوراسیون اداری و متراژ فضای کار نیز در تعیین رنگ میز اداری اثرگذار است. برای فضاهای بزرگ که به سبک کلاسیک طراحی شده‌اند، استفاده از رنگ‌های گرم و تیره مناسب است. فضاهای کوچک را نیز می‌توان به سبک مدرن طراحی کرد.

میزهای مدرن معمولاً ساده‌تر و کوچک‌تر از میزهای کلاسیک هستند و رنگ‌های متنوع‌تری دارند. علاوه بر این موارد، توجه به روانشناسی رنگ‌ها نیز در انتخاب بهترین رنگ میز اداری ، اثرگذار است. به یاد داشته باشید برای داشتن یک انتخاب مناسب، علاوه بر در نظر گرفتن تمامی مواردی که برشمردیم، می‌توانید از راهنمای خرید میز اداری نیز بهره ببرید.

مجله الوند

اگر علاقمند به مطالعه مطالب بیشتر هستید، از طریق لینک زیر وارد مجله الوند شوید. در مجله الوند، مطالب متنوعی درباره مبلمان اداری منتشر می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *