با توجه به نوسانات قیمتی، برای استعلام دقیق قیمت محصولات لطفا با کارشناسان الوند تماس حاصل نمایید.

فهرست مطلب

راهنمای جامع خرید صندلی کانتر

در میان انواع صندلی‌ها، صندلی کانتر، جایگاهی منحصربه‌فرد دارد. این عضو بلندقد خانواده صندلی‌های اداری و خانگی، به دلیل کاربری خاص خود در کنار میز کانتر یا اپن آشپزخانه، چه در دکوراسیون اداری و چه در دکوراسیون خانگی، قابل جایگزینی با هیچ صندلی دیگری نیست. در راهنمای خرید صندلی کانتر از مجله الوند، بیشتر با صندلی کانتر آشنا می‌شویم.

خرید این نوع مبلمان از مهمترین اقدامات در زمان تجهیز دفاتر کار است که باید کاملا اصولی انجام شود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا این راهنمای خرید صندلی کانتر را آماده و با شما در مجله الوند به اشتراک بگذاریم.

ویژگی صندلی کانتر چیست | مبلمان اداری الوند

ویژگی صندلی کانتر چیست؟

ویژگی بارز صندلی‌های کانتر، برخورداری آنها از یک پایه بلند است، این نوع صندلی در دکوراسیون اداری، بیشتر برای استفاده در پشت میز پذیرش بلند یا همان کانتر و در خانه، به عنوان صندلی میز اپن یا میز بار استفاده می‌شود. بنابراین به صندلی کانتر، صندلی اپن یا صندلی بار هم گفته می‌شود.

از حیث نوع پشتی، در بازار ما شاهد سه نوع صندلی اپن هستیم. صندلی کانتر با پشتی بلند (حدود 15 الی 30 سانتی‌متر)، صندلی کانتر با پشتی نیمه (حدود 3 الی 10 سانتیمتر) و صندلی کانتر بدون پشتی. همچنین، بعضی از نمونه‌های صندلی کانتر دارای پایه‌هایی با قابلیت چرخش هستند تا دامنه حرکتی زیادی را به منظور تسلط بیشتر کاربر به او ارائه دهند.

تا این بخش از راهنمای خرید صندلی کانتر با شکل و شمایل انواع صندلی کانتر آشنا شدیم. در ادامه با معرفی انواع صندلی کانتر، به شما کمک خواهیم کرد تا انتخاب بهتری در هنگام خرید این صندلی داشته باشید.

انواع صندلی کانتر اداری

با توجه به نیازهای گوناگون کاربران، انواع مختلفی از صندلی کانتر برای فروش در الوند موجود است. در هنگام خرید صندلی کانتر اداری بهتر است انواع آن را بشناسید و سپس اقدام به انتخاب کنید.

  • صندلی کانتر پشت بلند: این نوع صندلی برای افرادی که می‌خواهند مدت زمان طولانی روی ‌صندلی بنشینند، مناسب است. پشتی بلند این صندلی‌ها از مهره‌های کمر در ستون فقرات حمایت می‌کند. همچنین، به کاربر اجازه درست نشستن برای مدت زمان طولانی را می‌دهد.

البته باید به این نکته مهم توجه کنید که اساسا صندلی کانتر برای استفاده طولانی‌مدت طراحی نشده است بنابراین اگر مجبور به استفاده مستمر و طولانی هستید و فضای کافی در اختیار دارید، به فکر تهیه گزینه‌های جایگزین مانند صندلی کارشناسی باشید.

  • صندلی کانتر بدون پشتی: این نوع صندلی برای افرادی مناسب است که در طول روز به صورت مکرر بر روی صندلی می‌نشینند و از روی آن بلند می‌شوند. در این مدل صندلی محل نشیمن و پشتی باز است و کاربر به سرعت و با راحتی روی صندلی می‌نشیند. مثلا برای افرادی که پشت پیشخوان فروشگاه‌های شلوغ می‌نشینند، این صندلی گزینه مناسبی است.
مطلب مرتبط  راهنمای خرید صندلی اداری | 6 نکته کلیدی

صندلی کانتر با پشتی کوتاه نیز، وضعیت و کارایی مشابه صندلی بدون پشتی دارد.

  • صندلی کانتر پایه چرخدار: از این مدل صندلی برای محیط‌های کاری، میزهای کانتر و ایستگاه‌های کاری استفاده می‌کنند. پایه چرخدار این صندلی‌ها به کاربر اجازه حرکت آسان در اطراف خود را می‌دهد.
  • صندلی کانتر با ارتفاع قابل تنظیم: همانطور که گفتیم، مهمترین ویژگی یک صندلی کانتر، ارتفاع بلند آن است، بنابراین قابلیت تنظیم ارتفاع، یک ویژگی رایج در این گونه صندلی‌ها است. این ویژگی به کمک یه جک تنظیم ارتفاع گازی با کورس 8 الی 15 سانتی‌متر می‌شود. البته بدیهی است که صندلی‌ کانتر با قابلیت تنظیم ارتفاع قیمت بیشتری نسبت به نوع ثابت دارد. از طرفی باید در نگهداری آن توجه و وسواس بیشتری به خرج داد.
  • صندلی کانتر با ارتفاع ثابت: این نوع صندلی کانتر بیشتر در دکوراسیون خانگی و برای استفاده در کنار کاربرد دارد. انواع صندلی کانتر چوبی و فلزی با پایه ثابت تولید و عرضه می‌شوند و شما در هنگام خرید صندلی کانتر ارزان می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید.
  • صندلی کانتر دسته دار: علاوه بر تمام وضعیت‌های بالا، یک صندلی کانتر اداری را می‌توانید از نظر داشتن دسته یا عدم داشتن آن تقسیم‎بندی کرد. نوع دسته‌دار برای راحتی بیشتر و نوع بدون دسته برای سهولت در نشستن و بلندشدن از روی صندلی کانتر پیشنهاد می‌شود.

صندلی کانتر اداری| مبلمان اداری الوند

نکات مهم هنگام خرید صندلی کانتر اداری

صندلی کانتر اداری، از جمله وسایل اساسی دفتر کار است. با توجه به این‌ نکته استفاده از یک صندلی کانتر مناسب، علاوه بر راحتی در انجام کار، به حفظ سلامت افراد نیز کمک می‌کند. برای خرید صندلی کانتر اداری باید به موارد زیر توجه کنید:

  1. انتخاب جنس رویه صندلی: رویه صندلی‌های کانتر از جنس چرم و پارچه هستند. برای انتخاب جنس مناسب، به نیازهای شخصی خود و سبک دکوراسیون دفتر کار یا خانه توجه کنید.
  2. ارتفاع صندلی: همچنین، فرد بتواند بدون فشار و نگرانی بر روی صندلی بنشیند و به راحتی از روی صندلی بلند شود.
  3. نوع پایه: نوع پایه در خرید صندلی کانتر اداری بسیار مهم است. پایه صندلی باید پایدار و مقاوم باشد و به شکلی باشد که با انواع سطوح مختلف سازگاری داشته باشد.
  4. کیفیت بخش‌های قابل تنظیم: بخش‌های قابل تنظیم مانند ارتفاع صندلی باید به شکلی باشد که شخصی که روی صندلی نشسته بتواند به راحتی آنها را تنظیم کند. تنظیم مناسب باعث افزایش راحتی می‌شود.
مطلب مرتبط  راهنمای خرید میز منشی

اگر به نکات راهنمای خرید صندلی کانتر توجه کنید، حس خوبی از خرید صندلی کانتر اداری تجربه خواهید کرد.

اهمیت استاندارد بودن ارتفاع صندلی کانتر

ارتفاع انواع کانتر اداری یکی از مهمترین عوامل در هنگام انتخاب و خرید صندلی است. در صندلی کانتر، ارتفاع صندلی باید به گونه‌ای باشد که بتوان به طور راحت و استاندارد بر روی صندلی نشسته و به انجام فعالیت پرداخت.

اگر ارتفاع صندلی کانتر نامناسب باشد، فرد دچار مشکلاتی مانند خستگی، درد در ناحیه سر و گردن، درد کمر، فشار خون بالا، کمبود تمرکز و در مجموع کاهش کیفیت عملکرد خواهد شد. بنابراین، راهنمای خرید صندلی کانتر به شما کمک می‌کند تا صندلی کانتر با ارتفاع مناسب را انتخاب کنید. برای خرید صندلی کانتر اداری با ارتفاع مناسب به موارد زیر توجه کنید:

  • انتخاب صندلی کانتر با ارتفاع قابل تنظیم: صندلی کانتر با ارتفاع قابل تنظیم به شما اجازه تنظیم ارتفاع صندلی را به شکل مناسب می‌دهد. در مجموع برای استفاده در محیط کار، بهتر است صندلی کانتر با ارتفاع قابل تنظیم انتخاب کنید.
  • توجه به ارتفاع میز کار: ارتفاع میز کار بسیار مهم است. برای خرید صندلی کانتر با ارتفاع مناسب، باید به ارتفاع میز کار هم توجه کنید. توجه کنید که ارتفاع صندلی کانتر، در راستای ارتفاع میز کار شما باشد.
  • توجه به اندازه پایه‌ها: برای خرید صندلی کانتر اداری با ارتفاع مناسب، باید به اندازه پایه‌ها توجه کنید. اندازه پایه‌ها باید به گونه‌ای باشد که راحت روی زمین قرار گیرد. همچنین، نباید فشار زیادی بر روی آن‌ها وجود داشته باشد.
  • توجه به ارتفاع پشتی: ارتفاع پشتی نیز بسیار مهم است. صندلی کانتر با پشتی مناسب، به شما اجازه می‌دهد تا در تمام طول روز، استفاده راحتی از صندلی داشته باشید.

ارتفاع صندلی کانتر با توجه به فیزیک هر شخص و قامت او متفاوت است. صندلی کانتر باید به طور دقیق تنظیم شود تا حمایت کافی از کمر و گردن کاربر را به عمل آورد. استاندارد ارتفاع صندلی کانتر، در حدود 45 تا 60 سانتی‌متر متغیر است.

مطلب مرتبط  راهنمای خرید صندلی اداری دست دوم 1402

مزایای استفاده از صندلی کانتر استاندارد

  • افزایش چابکی کاربران: صندلی کانتر، نزدیک‌ترین وضعیت نشستن افراد به وضعیت ایستاده است! یعنی کاربر هم بر روی صندلی نشسته و فشار را از روی پا و کمر خود برمی‌دارد و هم با صرف انرژی کمی آماده ایستادن است. بنابراین این نوع صندلی، مناسب افرادی است که مشاغل پرتحرک دارند و مدام در حال تغییر وضعیت از نشسته به ایستاده و بالعکس هستند.
  • اشغال کم فضا: نسبت به سایر صندلی‌های اداری، صندلی کانتر کوچکتر است بنابراین فضای کمی را اشغال می‌کند. پس اگر دفتر کار یا فروشگاه کوچکی دارید یا می‌خواهید تعداد زیادی صندلی در فضا قرار دهید، صندلی کانتر گزینه مناسبی است.
  • تنوع در طراحی: صندلی کانتر اداری، در انواع و اقسام طرح‌ها موجود است. خریدار می‌تواند برای تنوع و تناسب با محیط کار گزینه مدنظر خود را از بین نمونه‌های مختلف انتخاب کند.

به طور کلی، استفاده از صندلی کانتر اداری باعث بهبود عملکرد کاربران در طولانی‌مدت به دلیل عدم نیاز به ایستادن متوالی، افزایش سرعت کاربران و مدیریت بهتر فضای در دسترس می‌شود. باید به این نکته توجه داشته باشد که مدت زمان استفاده مستمر از صندلی کانتر، نباید بیشتر از 30 دقیقه باشد.

صندلی کانتر استاندارد | مبلمان اداری الوند

جمع‌بندی

استفاده از یک صندلی کانتر ارتباط مستقیمی با نیاز کاربر دارد. هر چقدر صندلی کانتر برای کاربر بهینه باشد، عملکرد او نیز بهتر می‌شود. ارتفاع صندلی کانتر بسیار مهم است و گزینه نهایی شما از این حیث باید با دقت انتخاب شود. استفاده از صندلی با ارتفاع مناسب، به شما اجازه می‌دهد که بدون احساس خستگی و درد کار کنید. در هنگام خرید صندلی کانتر، حتما به جنس رویه، پایه و ساختار داخلی آن نیز توجه کنید.

صندلی کانتر یکی از مهمترین مبلمان اداری است که در صورت انتخاب اصولی و استفاده صحیح می‌تواند مزیت‌های خاص خودش را در اختیار کاربران بگذارد. برای این انتخاب اصولی باید قبل خرید، یک راهنمای خرید صندلی کانتر را مطالعه کنید یا از مشورت یک متخصص مبلمان اداری بهره‌مند شوید. پس علاوه بر مطالعه دقیق این مقاله، می‌توانید از راهنمایی کارشناسان فروش الوند استفاده کنید.

مجله الوند

اگر علاقمند به مطالعه مطالب بیشتر هستید، از طریق لینک زیر وارد مجله الوند شوید. در مجله الوند، مطالب متنوعی درباره مبلمان اداری منتشر می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *