با توجه به نوسانات قیمتی، برای استعلام دقیق قیمت محصولات لطفا با کارشناسان الوند تماس حاصل نمایید.

فهرست مطلب

راهنمای خرید میز و صندلی برای دکوراسیون هوم آفیس

کار در خانه، اگرچه پدیده‌ی نویی نیست، ولی در چند سال گذشته و به‌ویژه با شیوع کرونا، در سراسر جهان با رشد چشم‌گیری مواجه شد. بسیاری از شرکت‌ها در ابتدا در برابر کار از خانه یا دورکاری، رویکرد مقاومت را برگزیدند. گذشت زمان‌ و آمار، به کمک آمدند‌. بهره‌وری بیشتر، نخستین ثمره‌ی قابل اثبات دورکاری بود. نتیجه‌ی شگرفی که بسیاری را مجاب کرد این شیوه را انتخاب کنند و یا حداقل آن را با کار در محل، ترکیب کنند. کار در خانه اما به الزاماتی نیاز دارد؛ مثل ایجاد یک هوم آفیس یا همان دفتر کار خانگی و در این‌باره دکوراسیون هوم آفیس ، حرف اول را می‌زند. در دکوراسیون آن نیز، صندلی و میز هوم آفیس، به‌عنوان اصلی‌ترین وسایل، اهمیت فراوانی دارند. با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چگونه بهترین هوم آفیس را برای خودتان ایجاد کنید.

دکوراسیون هوم آفیس | مبلمان اداری الوند

چرا به میز و صندلی هوم آفیس نیاز داریم؟

ساختن‌ یک فضای کاری در خانه، کار آسانی نیست. برای همین بسیاری از ما بنا به دلایل متفاوتی مثل کنترل هزینه‌ها، ترجیح می‌دهیم به این موضوع فکر نکنیم و از هر جایی در خانه برای کار کردن استفاده کنیم. اما خبر بد این است که اگرچه این کار می‌تواند ما را به هدف که کار کردن در خانه است برساند، اما عواقبی نیز دارد.

در ادامه به دلایلی اشاره می‌کنیم که می‌توانند شما را مجاب کنند که اگر قرار است در خانه کار کنید، به فکر ایجاد یک هوم آفیس باشید.

  • بهبود بهره‌وری

ایجاد فضایی خاص که تنها برای کار کردن است، تمرکز و بهره‌وری را افزایش می‌دهد. شاید شنیده‌اید که نباید در رختخواب غذا بخوریم یا تلویزیون تماشا کنیم! دلیل آن این است که مغزمان از ارتباط دادن‌ تخت با خواب جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود به خواب رفتن، سخت‌تر شود.

همین ایده در مورد فضای کاری نیز صدق می‌کند. حتی یک میز و صندلی اداری کوچک که فقط برای کار استفاده می‌شود نیز تأثیر روانی مفیدی دارد.

داشتن یک هوم آفیس کوچک باعث می شود رسیدن‌ به وضعیت کاری متمرکز، بسیار آسان‌تر ‌شود و این یعنی مدیریت زمان و جلوگیری از اتلاف وقت و انرژی و البته افزایش بهره‌وری.

  • حرکت در مسیر نظم

علاوه بر مزایای روانی، داشتن هوم آفیس، سازمان‌دهی کارها را نیز بسیار آسان می‌کند. یک میز هوم آفیس ، معمولاً فضایی برای ذخیره سازی و نگهداری وسایل دارد.

همین ویژگی باعث می‌شود بتوانید به وسایلی که برای کار استفاده می‌کنید نظم بدهید. مرتب بودن فضای کار و دسترسی آسان به وسایل مورد نیاز، کار کردن را راحت‌تر می‌کند.

  • جلوگیری از آسیب‌های احتمالی

یکی از مهم ترین دلایل برای سرمایه‌گذاری در دکوراسیون هوم آفیس، جلوگیری از صدمات به خصوص در ناحیه گردن، پشت و شانه است. ممکن است فوراً آن‌ها را احساس نکنید؛ اما کار منظم روی میز یا سطحی که به صورت ارگونومیک طراحی نشده است،

مطلب مرتبط  آشنایی با مبلمان اداری یافت آباد

صدماتی به دنبال خواهد داشت. میز و صندلی هوم آفیس و دیگر اجزای مبلمان اداری که برای کار در خانه مناسب هستند، ارگونومیک هستند. این یعنی از بدن شما در برابر آسیب‌های احتمالی حفاظت می‌شود.

دکوراسیون هوم آفیس | مبلمان اداری الوند

چرا دکوراسیون هوم آفیس مهم است؟

وجود دفتر کار در خانه، هرگز به این معنا نیست که دکوراسیون هوم آفیس، اهمیتی ندارد. کار کردن در محیطی آرام، منظم، تمیز و زیبا، به هر فردی کمک می‌کند تا بهره‌وری خود را بالا ببرد.

برای داشتن یک هوم آفیس زیبا و کاربردی با هدف افزایش کارایی، علاوه بر داشتن میز و صندلی هوم آفیس، نکاتی را باید در نظر بگیرید که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

  • چیدمان

پس از مشخص کردن فضایی که برای هوم آفیس انتخاب کرده‌اید، نوبت به چیدمان یا دکوراسیون هوم آفیس می‌رسد. در هر دفتر کار خانگی، دو رکن اساسی، صندلی و میز هوم آفیس است. پس ابتدا بایستی برای جای‌گذاری صحیح آن‌ها اقدام کرد. شاید مهم‌ترین نکته در این مورد، قرار دادن‌ میز و صندلی در نزدیکی نور باشد.

نور طبیعی نقش مهمی در افزایش راندمان دارد؛ پس اگر مقدور است، میز و صندلی هوم آفیس را در جایی نزدیک پنجره قرار دهید. پس از آن نوبت به چیدمان سایر وسایل می‌شود. کمد، فایل و کتابخانه، به شما کمک می‌کنند تا سازمان‌دهی بهتری داشته باشید.

توجه داشته باشید که به وسایل ضروری و چند تکه وسیله‌ی تزئینی کوچک اکتفا کنید. یک هوم آفیس شلوغ، حواس شما را پرت و ذهنتان را مشوش می‌کند.

  • نور

روشنایی کافی برای فضای کاری مولد و راحت، یک ضرورت است. بالاتر اشاره کردیم که چگونه نور طبیعی را به هوم آفیس خود بیاورید. اگر چنین امکانی وجود ندارد، از نور مصنوعی کافی استفاده کنید. سردرد و فشار بر چشم‌ها، تنها دو مورد از آسیب‌های خطرناک کار کردن در فضای کم نور است.

  • رنگ

رنگ‌ها اثرات فراوانی بر خلق و خو و روحیه افراد دارند و این یک اصل مهم است که در دکوراسیون هوم آفیس باید مورد توجه قرار بگیرد. هر رنگی اثر متفاوتی بر انسان دارد از این جهت بهتر است بهترین رنگ میز اداری و صندلی را با توجه به محیط و دکوراسیون انتخاب کنیم.

برای نمونه، آبی، رنگی است که بر روی آرامش سیستم عصبی، اثرگذار است و رنگ‌های روشن بر خلاقیت تأکید دارند. از این رو مهم است از رنگ‌ها، درست استفاده کنیم تا محیط کاری دلنشین و جذاب و البته کارآمد بسازیم.

  • نوع فعالیت

نوع فعالیت و کاری که قرار است در خانه انجام دهید، در دکوراسیون هوم آفیس نقش دارد. برای مثال اگر کار شما نیاز به تجهیزات خاصی ندارد و با وجود یک لپ‌تاپ، می‌توانید به همه کارها برسید، نیاز نیست، وسایل زیادی بخرید.

در این صورت داشتن میز و صندلی هوم آفیس، کفایت می‌کند. اما اگر کارتان گسترده است و حتی گاهی مجبور به برگزاری جلسه هستید، باید به فکر یک میز هوم آفیس بزرگ با تعدادی صندلی اداری باشید.

مطلب مرتبط  یک صندلی اداری استاندارد چه ویژگی هایی دارد

هم‌چنین اگر قرار است اسناد و مدارک کاغذی داشته باشید، باید کمدهایی برای نگهداری اسناد و مدارک و فضایی برای پرینتر در نظر بگیرید. در هر صورت پیش از اقدام، مشخص کنید قرار است دقیقاً چه کاری را از خانه انجام دهید.

دکوراسیون هوم آفیس | مبلمان اداری الوند

3 نکته در انتخاب میز هوم آفیس

در انتخاب میز هوم آفیس مناسب، چند نکته‌ی مهم باید در نظر گرفته‌ شود:

1. فضایی که در اختیار دارید

اولین و شاید مهم‌ترین نکته‌ در انتخاب میز اداری هوم آفیس، میزان فضایی است که در اختیار دارید. اگر فضای کوچکی در اختیار دارید، انتخاب شما باید یک میز هوم آفیس کوچک باشد.

معمولاً میزهای کوچکی که برای هوم آفیس، طراحی می‌شوند، به یک یا چند کشو برای نگهداری اسناد و مدارک، مجهز هستند. اگر هم، چنین امکانی نبود، می‌توانید یک فایل سه کشو خریداری کنید و آن را در کنار میز یا جای دیگری قرار دهید و استفاده کنید. میزهای هوم آفیس بزرگ نیز برای فضاهای بزرگ و کسانی که وسایل زیادی دارند، طراحی شده‌ است.

نمونه‌ی دیگری از میزهای هوم آفیس، میزهایی هستند که برای قرار گرفتن‌ در گوشه‌ها طراحی شده‌اند. این مدل میزهای اداری هوم آفیس، ابعاد بزرگی ندارند و تنها می‌توان آن‌ها را در گوشه‌ها قرار داد. اگر فضای شما زیاد نیست و کنج یک دیوار است و نیاز به یک میز نسبتاً بزرگ دارید، میز ال دار گزینه خوبی است.

2. بودجه

هزینه‌ای که قرار است برای دکوراسیون هوم آفیس بپردازید، قطعاً در انتخاب‌های شما اثرگذار است. میزهای کوچک و ساده، ارزان‌تر هستند و هرچه میز، بزرگ‌تر باشد و امکانات بیش‌تری داشته باشد، گران‌تر است.

از سوی دیگر متریالی که برای ساخت میز هوم آفیس استفاده می‌شود نیز در هزینه‌ای که باید بپردازید، اثر مستقیم دارد. البته توجه داشته باشید که خرید یک محصول باکیفیت، یک سرمایه‌گذاری موفق است.

اگر یک میز ساده برایتان کفایت می‌کند و نیاز به خرید مبلمان اداری ندارید، یک میز اداری ارگونومیک، در ابعاد کوچک اما باکیفیت انتخاب کنید.

3. سبک دکوراسیون

شما باید ابتدا انتخاب کنید که به چه سبکی علاقه دارید. اگر سبک مدرن، مورد پسندتان است، از میان میزهای هوم آفیس مدرن، دست به انتخاب بزنید.

میز هوم آفیس مدرن، معمولاً پایه فلزی با صفحه ام دی اف دارد. این میزها به دلیل طراحی مدرن‌شان، فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند و برای ساخت یک دفتر کار خانگی خلوت و سرشار از آرامش، مناسب هستند.

در مقابل اگر به سبک دکوراسیون اداری کلاسیک  علاقه دارید، به سراغ میزهای هوم آفیس، تمام چوب بروید. این میزها اغلب ابعاد بزرگی دارند و برای فضاهای کوچک مناسب نیستند. ضمن این که اصولاً طراحی مدرن و انتخاب دکوراسیون هوم آفیس مدرن، برای فضاهای کوچک، گزینه مناسب‌تری است.

مطلب مرتبط  معرفی انواع دیوارپوش اداری یا دیوارکوب 2024

انتخاب صندلی هوم آفیس

صندلی هوم آفیس، دیگر رکن اساسی دکوراسیون هوم آفیس است. بنابراین برای انتخاب و سرمایه‌گذاری روی یک صندلی اداری ارگونومیک، زمان و دقت صرف کنید. اما هنگام انتخاب و خرید صندلی اداری هوم آفیس، چه نکاتی را باید مد نظر قرار داد؟

در ادامه به این پرسش، پاسخ می‌دهیم.

ارگونومی

در مورد صندلی اداری، همیشه و همواره، ارگونومی حرف اول را می‌زند. صندلی هوم آفیس نیز باید ارگونومیک باشد. این یعنی صندلی باید راحت، استاندارد و برای استفاده در زمان‌های طولانی کارآمد باشد.

نوع صندلی هوم آفیس

منظور از نوع صندلی، مشخص کردن این موضوع است که قرار است صندلی مدیریتی باشد یا کارشناسی یا کارمندی. ست کردن یک صندلی مدیریتی بزرگ با میز هوم آفیس کوچک، قطعاً تمامی اصول زیبایی‌شناسی را زیر پا می‌گذارد. بنابراین مهم است با توجه به نیازها و امکانات، نوع صندلی خود را مشخص کنید.

تنظیمات صندلی

صندلی‌هایی در بازار وجود دارند که به مکانیزم‌های پیشرفته مجهز هستند. در این صندلی‌های اداری، اجزایی مثل پشتی، پشت سری، کفی، دسته، ارتفاع و گودی کمر، قابل تنظیم است.

اما آیا همه به این صندلی‌ها نیاز دارند؟ قطعاً خیر. شما باید مشخص کنید کدام یک از این تنظیمات برای شما کارآمد است و بعد انتخاب کنید. مهم این است که صندلی برای شما راحت باشد و برای مدتی که می‌خواهید هر روز از آن استفاده کنید، مناسب باشد.

پس حتماً از فروشنده در مورد این که چند ساعت می‌توان روی صندلی نشست و خسته نشد، سؤال کنید. ضمن این‌که حتماً هنگام خرید، صندلی را امتحان کنید و با امکانات آن آشنا شوید.

سخن پایانی

اگرشما کسی هستید که همه یا بخش عمده‌ای از فعالیت‌های کاری‌تان را در خانه انجام می‌دهید، شما استحقاق داشتن یک هوم آفیس را دارید. داشتن هوم آفیس به شما کمک می‌کند، بهتر روی کار تمرکز کرده و بهره‌وری بیش‌تری داشته باشید. صندلی و میز هوم آفیس، دو جزء اساسی هر دکوراسیون دفتر کار خانگی هستند. از این رو مهم است که در این باره اطلاعات کافی داشته و با آگاهی دست به انتخاب بزنید.

چیدمان، نور، رنگ و کاری که قرار است انجام دهید، برخی از عوامل اثرگذار بر دکوراسیون هوم آفیس هستند. از سوی دیگر انتخاب میز و صندلی هوم آفیس ، به‌عنوان دو عنصر پر اهمیت در این دکوراسیون نیز، نباید دست کم گرفته‌ شوند. در انتخاب میز اداری هوم آفیس، فضایی که در اختیار دارید حرف اول را می‌زند. در انتخاب صندلی اداری هوم آفیس نیز مثل همیشه، ارگونومی مهم‌ است. چنان‌چه برای انتخاب میز و صندلی اداری برای هوم آفیس خود، به اطلاعات و مشاوره نیاز دارید، با کارشناسان ما در مبلمان اداری الوند تماس بگیرید.

مجله الوند

اگر علاقمند به مطالعه مطالب بیشتر هستید، از طریق لینک زیر وارد مجله الوند شوید. در مجله الوند، مطالب متنوعی درباره مبلمان اداری منتشر می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *