با توجه به نوسانات قیمتی، برای استعلام دقیق قیمت محصولات لطفا با کارشناسان الوند تماس حاصل نمایید.

فهرست مطلب

بررسی ابعاد استاندارد میز کنفرانس

‌یکی از لوازم مهم و ضروری در محیط‌های اداری، میز کنفرانس است؛ تمامی جلسات و گردهمایی‌ها بر روی این میز تشکیل می‌شوند. هنگام خرید میز کنفرانس برای محیط‌های اداری، اولین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، ابعاد میز کنفرانس است.

بدیهی است که ابعاد استاندارد میز کنفرانس تا حد زیادی بستگی به تعداد کارمندان و نفرات شرکت‌کننده در جلسات دارد. این میز باید در اندازه‌ای باشد که همه افراد شرکت‌کننده بتوانند به ‌راحتی در اطراف آن جای بگیرند. میز کنفرانس در مدل‌های گرد و مستطیل طراحی و ساخته‌ می‌شود. پس شما می‌توانید بسته‌ به سلیقه و هم‌چنین محل قرارگیری میز، مدل و ابعاد میز کنفرانس  آن را انتخاب کنید.

ارتفاع استاندارد میز کنفرانس

جلسات شما در دفتر کارتان، ممکن است چندین ساعت به طول انجامند؛ از همین رو، میز کنفرانس بایستی دارای ارتفاع مناسبی باشد. مناسب‌ترین رنج ارتفاع برای این میز تا 75 سانتی‌متر است؛ البته ارتفاع میز کنفرانس به صندلی‌های آن نیز بستگی دارد و می‌تواند بیشتر یا کمتر از این مقدار نیز باشد.

این ارتفاع باید به اندازه‌ای باشد که صندلی‌ها به‌راحتی زیر میز قرار بگیرند، بدون این‌که دسته‌های آن‌ها به سطح میز گیر کنند. به‌صورت کلی اصلی‌ترین نکته‌ای که در این زمینه باید در نظر گرفته‌ شود، راحتی افراد است.

ارتفاع استاندارد میز کنفرانس | مبلمان اداری الوند

ابعاد میز کنفرانس 4 نفره

ابعاد میز کنفرانس چهارنفره می‌تواند به حالت دایره، مربع و یا مستطیل طراحی شود. هنگام خرید میز کنفرانس چهارنفره، باید ابعاد اتاقی که میز در آن قرار می‌گیرد را در نظر داشته باشید.

هم‌چنین به فاصله صندلی‌ها از یکدیگر نیز توجه کنید. توصیه می‌کنیم برای این‌که صندلی‌ها با یکدیگر برخورد نداشته باشند و افراد بتوانند به راحتی بر روی آن‌ها بنشینند، بین آن‌ها 50 تا 65 سانتی‌متر فاصله بگذارید. اندازه‌ی دقیق این فاصله، به فضای کاری شما بستگی دارد. طول استاندارد میز کنفرانس چهارنفره، 120 سانتی‌متر بوده و بهتر است کمتر از این مقدار نباشد. هم‌چنین عرض این میز هم نباید کمتر از 90 سانتی‌متر محاسبه شود.

مطلب مرتبط  شناخت کامل ابعاد استاندارد کتابخانه

اندازه استاندارد میز کنفرانس 8 نفره

در این قسمت به سراغ معرفی ابعاد میز کنفرانس 8 نفره می‌رویم. میز هشت نفره به یک اتاق بزرگ و دل‌باز نیاز دارد تا بتواند به ‌خوبی در آن جلوه‌گری کند. ابعاد استاندارد میز کنفرانس 8 نفره، به طول بیشتر از 220 و عرض 120 سانتی‌متر نیاز دارد؛ در این صورت تمام افراد به‌راحتی و بدون برخورد می‌توانند در جای خود قرار بگیرند.

شما می‌توانید میز مدیریت خود را نیز به ابتدای میز کنفرانس متصل کرده و از هدر رفتن فضا جلوگیری کنید. در چنین حالتی بیشترین و بهترین بهره‌وری از فضا انجام می‌شود.

لازم به ذکر است از آنجایی که ابعاد میز کنفرانس با اندازه‌ی اتاق در ارتباط است، برای اتاق‌ها در اندازه‌های مختلف، ابعاد میز هشت نفره می‌تواند بین 200 تا 280 سانتی‌متر باشد.

اندازه استاندارد میز کنفرانس 8 نفره

ابعاد استاندارد میز کنفرانس 10 نفره

در صورتی که کسب و کار شما گسترده‌تر باشد و کارمندان بیشتری در دفتر کارتان مشغول به کار باشند، نیاز به یک میز کنفرانس بزرگ‌تر دارید. هم‌چنین میز کنفرانس 10 نفره که بتواند گنجایش این تعداد نفرات را داشته باشد، نیاز به یک اتاق بزرگ دارد تا فاصله صندلی‌ها با دیوارهای طرفین نیز به‌خوبی رعایت شود.

طول میز کنفرانس 10 نفره، بسته‌ به اتاقی که در آن قرار می‌گیرد، می‌تواند بین 260 تا 480 سانتی‌متر باشد. عرض این میز نیز بسته‌ به طول آن می‌تواند بین 90 تا 120 سانتی‌متر متغیر باشد.

لازم به ذکر است که هیچ‌گونه الزامی وجود ندارد که میز کنفرانس 10 نفره به شکل مستطیل ساخته‌ شود، بلکه کارفرما می‌تواند بسته‌ به سلیقه و تمایل خود، یک میز دایره‌ای برای برگزاری جلسات اداره انتخاب کند.

مطلب مرتبط  11 ویژگی صندلی کنفرانس استاندارد

ابعاد استاندارد میز کنفرانس 14 نفره

میز کنفرانس 14 نفره نیز از دیگر مدل‌های میز کنفرانس بوده که برای ادارات و دفاتر با تعداد کارمندان بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این میز باید در یک سالن حدودا 30 متری قرار بگیرد تا فاصله تمام صندلی‌ها از یکدیگر و هم‌چنین از دیوارهای اطراف، به خوبی رعایت شود. بهتر است برای خرید صندلی نیز مقاله ویژگی‌ صندلی کنفرانس استاندارد را هم مطالعه کنید.

طول استاندارد میز کنفرانس 14 نفره، می‌تواند بین 420 تا 500 سانتی‌متر متغیر باشد. توصیه می‌کنیم که عرض این میز کمتر از 120 سانتی‌متر نباشد. بسته‌ به اندازه اتاق، عرض میز می‌تواند بیشتر از این مقدار نیز محاسبه شود.

ابعاد استاندارد میز کنفرانس | مبلمان اداری الوند

ابعاد میز کنفرانس 18 نفره

در صورتی که تعداد کارمندان حاضر در جلسات شما در حدود 18 تا 20 نفر باشند، باید به دنبال خرید یک میز با ابعاد بزرگ‌تر و استاندارد باشید. برای این تعداد نفرات، شما نیاز به یک میز کنفرانس دارید که طول آن در محدوده 600 سانتی‌متر باشد. عرض این میز نمی‌تواند کمتر از 120 سانتی‌متر ساخته‌ شود؛ چراکه در این صورت پاسخگوی خوبی برای نیاز کاربران نخواهد بود.

شما می‌توانید میز کنفرانس مورد نیاز خود را بسته‌ به تعداد نفرات حاضر در جلسات، سفارش دهید تا همه ابعاد آن متناسب با نیاز شما ساخته‌ شوند. توجه داشته باشید که حداقل 110 تا 140 سانتی‌متر باید بین میز کنفرانس و دیوارهای اتاق فاصله وجود داشته باشد تا صندلی‌ها به ‌راحتی در این محدوده قرار بگیرند.

فاصله‌ی استاندارد پشت صندلی تا دیوار نیز باید حدود 50 تا 70 سانتی‌متر باشد تا افراد بتوانند به‌راحتی و بدون‌ ایجاد مزاحمت، از پشت صندلی‌ها رفت‌‌ و آمد‌ کنند.

مطلب مرتبط  11 ویژگی خاص یک صندلی اداری مناسب نشستن طولانی

جمع‌بندی

یکی از لوازم ضروری که در تمام محیط‌های اداری وجود دارد، میز کنفرانس است. میز کنفرانس برای جلسات و گردهمایی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و باید ابعاد مناسب و استانداردی داشته باشد تا تمام شرکت‌کنندگان و افراد حاضر در جلسات بتوانند به ‌راحتی، آن را به کار گیرند.

در قسمت‌های قبلی به معرفی ابعاد استاندارد میز کنفرانس در تعداد نفرات مختلف پرداختیم تا شما بتوانید بهترین و مناسب‌ترین میز کنفرانس را برای محیط کاری خود انتخاب کنید. هنگام خرید میز کنفرانس مدرن، باید به ابعاد اتاق هم نیز دقت داشته باشید.

مجله الوند

اگر علاقمند به مطالعه مطالب بیشتر هستید، از طریق لینک زیر وارد مجله الوند شوید. در مجله الوند، مطالب متنوعی درباره مبلمان اداری منتشر می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *