با توجه به نوسانات قیمتی، برای استعلام دقیق قیمت محصولات لطفا با کارشناسان الوند تماس حاصل نمایید.

فهرست مطلب

پارتیشن فریم لس یا فریم دار کدام را انتخاب کنیم؟

بسیاری از دفاتر اداری و خصوصی، با مشکل کمبود فضا روبه‌رو هستند. از آن‌جایی که خرید و یا اجاره‌ی دفتر بزرگ‌تر به هزینه‌ی زیادی نیاز دارد، باید به دنبال روش‌هایی بود تا بتوان از فضای موجود، به ‌صورت کاملا بهینه استفاده کرد. عملیات بازسازی نیز طولانی و هزینه‌بر است؛ پس در بسیاری از موارد نمی‌توان به سراغ آن رفت. یکی از روش‌ها و راهکارهای موجود در این زمینه، استفاده از پارتیشن است. امروزه در بسیاری از محیط‌های اداری، برای تفکیک فضا از انواع پارتیشن‌ها استفاده می‌کنند. از انواع پرکاربرد پارتیشن‌های اداری می‌توان به پارتیشن فریم لس یا فریم دار اشاره کرد که در ادامه به ارائه‌ی توضیحات بیشتر درباره آن‌ها می‌پردازیم.

پارتیشن فریم لس یا فریم دار | مبلمان اداری الوند

پارتیشن فریم دار چیست؟

به‌صورت کلی، پارتیشن‌ها در دو نوع برای منازل و ادارات ساخته‌ می‌شوند که بسته‌‌ به کاربردشان، طراحی ظاهری متفاوتی نیز دارند. در ساخت این جداکننده‌ها از متریال مختلف و متنوعی استفاده می‌شود که یکی از آن‌ها شیشه است. پس می‌توان گفت پارتیشن‌های شیشه‌ای در واقع زیرمجموعه‌ای از پارتیشن‌های شیشه‌ای اداری محسوب می‌شوند.

همان‌طور که از عنوان این پارتیشن‌ها مشخص است می‌توانیم بفهمیم که در اطراف و لبه‌های آن‌ها قاب یا همان فریم وجود دارد. این پارتیشن‌ها از هر طرف به پروفیل آلومینیومی محدود شده‌ و در وسط آن‌ها شیشه‌ی ضخیم و مستحکمی قرار دارد. پارتیشن‌های فریم دار در دو مدل تک جداره و دوجداره ساخته‌ می‌شوند که شما می‌توانید بسته‌ به نیاز خود از بین آن‌ها انتخاب کنید.

این پارتیشن‌ها بیشتر به سبک کلاسیک شباهت دارند؛ از همین رو، از آن‌ها برای فضاهایی که دارای دکوراسیون اداری کلاسیک هستند، استفاده می‌شود. پس قبل از سفارش و تهیه‌ی جدا کننده برای دفتر کار خود، حتما سبک دکوراسیون محیط را نیز در نظر بگیرید.

پارتیشن فریم لس یا فریم دار | مبلمان اداری الوند

مزایا و معایب پارتیشن فریم دار

حال که با تعریف کلی این نوع پارتیشن اداری آشنا شدیم، باید مزایا و معایب آن را نیز بدانیم تا بتوانیم در زمان خرید انتخاب بهتر و مناسب‌تری داشته باشیم.

مزایا

این پارتیشن‌ها دارای ویژگی‌های مثبت متعددی هستند که می‌توان از آن‌ها به ‌عنوان مزایا یاد کرد. یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های استفاده از این جداکننده‌ها، استحکام و دوام بالای آن‌ها است. وجود پروفیل آلومینیومی نقش به‌سزایی در استحکام این نوع جداکننده‌ها دارد. در ساخت این پارتیشن‌ها اغلب از شیشه‌های دوجداره استفاده می‌شود. همین امر باعث شده‌ تا این جدا کننده بتواند یک عایق خوب برای حرارت و هم‌چنین صوت باشد. در نتیجه، استفاده از پارتیشن فریم دار می‌تواند مانع از خروج گرما شده‌ و در مصرف انرژی تا حد زیادی صرفه‌جویی کند. هم‌چنین به علت عدم خروج صدا، می‌توان از این پارتیشن برای اتاق‌های کنفرانس و جلسات استفاده کرد و یک مکان کاملا خصوصی داشت.

مطلب مرتبط  تفاوت فوم سرد و فوم گرم در صندلی اداری و نحوه تشخیص

از دیگر مزایای استفاده از این مدل جداکننده‌ها، می‌توان به تنوع بالای آن‌ها اشاره کرد. از طریق ایجاد تغییرات کوچک و محدود در قسمت فریم و استفاده از قاب‌های مختلف، می‌توان تنوع گسترده‌ای در این قاب‌ها به وجود آورد.

معایب

پارتیشن‌های فریم دار در کنار مزایا، معایبی نیز دارند که در این قسمت به آن‌ها اشاره می‌کنیم. اولین عیب این پارتیشن‌ها مربوط به قیمت پارتیشن آلومینیومی است. به علت به کار رفتن آلومینیوم و برخی از فلزات در ساخت این محصولات، معمولا از قیمت بالایی برخوردار هستند. هم‌چنین این موضوع باعث شده‌ تا روند ساخت‌ و نصب آن‌ها نیز به زمان بیشتری نیاز داشته‌ باشد و به ‌صورت کلی سخت‌تر از انواع دیگر پارتیشن تولید شود.

این پارتیشن‌ها به علت قابی که در آن‌ها تعبیه شده‌ است، معمولا فضای بیشتری را اشغال می‌کنند و برای دفاتری که با محدودیت فضا روبه‌رو هستند، نمی‌توانند انتخاب مناسبی باشند. هم‌چنین از آن‌جایی که سازگاری بیشتری با سبک کلاسیک دارند، بهتر است برای دفاتر و محیط‌های بزرگ‌تر از آن‌ها استفاده شود.

پارتیشن فریم لس یا فریم دار | مبلمان اداری الوند

پارتیشن فریم لس چیست؟

در این قسمت نوبت به معرفی کامل پارتیشن‌های فریم لس می‌رسد تا بتوانیم بهتر تشخیص دهیم که پارتیشن فریم لس یا فریم دار، کدام یک انتخاب مناسب‌تری است؟ در واقع می‌توان یکی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین پارتیشن‌های اداری را پارتیشن فریم لس دانست. بسیاری از کاربران بر این باورند که این مدل جداکننده‌ هیچ‌گونه قاب یا فریمی در اطراف خود ندارد و از همین رو، این عنوان برای آن انتخاب شده‌ است. اما باید بگوییم که در واقعیت چنین چیزی نیست.

مطلب مرتبط  تفاوت پارتیشن تک جداره و دوجداره

پارتیشن‌های فریم لس در اطراف خود یک قاب فلزی دارند؛ اما از آن‌جایی که این قاب بسیار نازک است، در اغلب موارد قابل مشاهده نیست. همین موضوع باعث شده‌ تا این پارتیشن‌ها به ‌عنوان پارتیشن فریم لس شناخته‌ شوند. توجه داشته‌‌ باشید که شیشه‌ی به‌‌کار برده‌ شده‌ در ساخت این جداکننده‌ها نیز می‌تواند تک جداره یا دوجداره باشد. ظرافت فوق‌العاده ظاهر این پارتیشن‌ها باعث شده‌ تا برای سبک مدرن مناسب باشند. پس محیط‌های اداری که به این سبک طراحی شده‌اند، می‌توانند بستر خوبی برای نصب پارتیشن‌های فریم لس باشند.

مزایا و معایب پارتیشن فریم لس

نوبت به بررسی کامل مزایا و معایب پارتیشن های فریم لس می‌رسد تا با این مدل پارتیشن اداری نیز بیشتر آشنا شویم.

مزایا

استفاده از این نوع پارتیشن برای بخش‌بندی محیط‌های اداری، مزایای متعددی به دنبال دارد که در این قسمت به چند نمونه از آن‌ها اشاره می‌کنیم. از آن‌جایی که فریم یا قاب به کار رفته‌ در لبه‌های این پارتیشن بسیار نازک است، فضای کمی را اشغال می‌کند. همین امر باعث شده‌ تا پارتیشن فریم لس یک انتخاب خوب و مناسب برای محیط‌های اداری کوچک با محدودیت فضا باشد.

قیمت پایین و مقرون به‌صرفه این محصولات نیز از دیگر مزایای این مدل جداکننده‌ها محسوب می‌شود که به‌خاطر نازک بودن‌ قاب و متریال فلزی به‌کاربرده‌ شده‌ در ساخت‌ آن‌ها است. از طرف دیگر مدت‌زمان ساخت و نصب این پارتیشن‌ها نیز کوتاه بوده و به سرعت انجام می‌شود.

معایب

پارتیشن‌های فریم لس نیز مانند انواع دیگر پارتیشن‌ها، در کنار مزایا، معایبی نیز دارند که باید از آن‌ها آگاهی کافی داشته باشید. مقاومت پایین یکی از اولین معایب استفاده از پارتیشن‌های فریم لس است. به‌‌طور کلی، مقاومت این پارتیشن‌ها در برابر ضربات بیرونی بسیار کم بوده و شما باید هنگام استفاده از آن‌ها دقت بیشتری داشته باشید.

این پارتیشن‌ها توانایی کاهش مصرف انرژی و صرفه‌جویی در این امر را ندارند؛ به همین دلیل نمی‌توانند انتخاب مناسبی برای برخی از شهرها که این موضوع در آن‌ها اهمیت زیادی دارد، محسوب شوند. هم‌چنین این پارتیشن‌ها عایق صدا نیز نیستند و برای استفاده در اتاق‌های خصوصی مانند کنفرانس و … گزینه‌ی خوبی به شمار نمی‌روند.

مطلب مرتبط  5 تفاوت میز منشی و کانتر

پارتیشن فریم لس یا فریم دار | مبلمان اداری الوند

پارتیشن فریم دار بهتر است یا پارتیشن فریم لس

با تمام بررسی‌ها و توضیحات ارائه‌شده، پارتیشن فریم لس یا فریم دار کدام‌یک انتخاب مناسب‌تری محسوب می‌شود؟

اولین عامل تعیین‌کننده در این زمینه، سلیقه، نیاز و بودجه‌ی شما است. برخی از افراد تمایل بیشتری به پارتیشن‌های فریم‌لس دارند، در صورتی که برخی دیگر مدل فریم‌دار را بیشتر می‌پسندند. در ابتدا باید به سلیقه‌ی شخصی خود مراجعه کنید. نکته‌ی بعدی در انتخاب نوع پارتیشن، محل مورد استفاده است. همان‌طور که در ویژگی‌های این دو مدل پارتیشن ذکر کردیم، هر کدام از آن‌ها برای سبک خاصی از دکوراسیون داخلی کاربرد دارند.

اگر دفتر کار شما در سبک مدرن و نوین طراحی شده‌ است، باید به سراغ پارتیشن‌های فریم لس بروید و این انتخاب می‌تواند گزینه‌ی بهتری برای شما باشد. از طرف دیگر چنان‌چه برای بخش‌بندی یک دفتر کار در سبک کلاسیک به دنبال پارتیشن مناسب هستید، انتخاب مدل فریم دار بهتر و پسندیده‌تر است. میزان تردد نیز از سایر عوامل مهم در این زمینه است. می‌دانیم که درب‌های فریم لس از مقاومت کمتری برخوردار هستند، پس نمی‌توانند برای مکان‌های پرتردد گزینه‌ی مناسبی باشند. برای اتاق‌ها و بخش‌هایی که تردد زیادی دارند، بهتر است که به سراغ درب‌های فریم دار بروید.

جمع‌بندی

امروزه استفاده از انواع پارتیشن‌ها در محیط‌های اداری بسیار رایج است. در اغلب موارد که با محدودیت فضا درگیر هستند، از پارتیشن استفاده می‌کنند و از این طریق به تفکیک فضا به بهترین نحو ممکن می‌پردازند. پارتیشن‌های اداری انواع گوناگونی دارند که در قسمت‌های قبلی به دو نمونه از پرکاربردترین‌های آن‌ها پرداختیم. پارتیشن فریم لس و فریم دار از جذاب‌ترین پارتیشن‌های اداری هستند که شما می‌توانید برای جداسازی بخش‌های مختلف ادارات از آن‌ها استفاده کنید. در بخش‌های قبلی به‌صورت کامل به معرفی این پارتیشن‌ها، مزایا و معایب آن‌ها پرداختیم تا بتوانید هنگام انتخاب بین پارتیشن فریم لس یا فریم دار به درستی برای گزینش و خرید پارتیشن اداری تصمیم بگیرید.

مجله الوند

اگر علاقمند به مطالعه مطالب بیشتر هستید، از طریق لینک زیر وارد مجله الوند شوید. در مجله الوند، مطالب متنوعی درباره مبلمان اداری منتشر می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *