با توجه به نوسانات قیمتی، برای استعلام دقیق قیمت محصولات لطفا با کارشناسان الوند تماس حاصل نمایید.

فهرست مطلب

راهنمای جامع نحوه تعویض پایه صندلی چرخدار

تمامی صندلی‌های اداری ممکن است به دلایلی مثل شکستن پایه‌ها، گیر کردن چرخ‌ها و پایه‌ها، صدا دادن چرخ‌ها، گیر کردن مو و زباله داخل چرخ‌ها و… دچار خرابی شوند.

پس از بررسی قیمت صندلی چرخدار، خیلی از افراد ترجیح می‌دهند پایه فعلی را با یک پایه دیگر جایگزین کنند و با انجام تعمیرات، به صورت موقت از صندلی خود استفاده نمایند. در صورتی که این کار را برای اولین بار انجام می‌دهید، نحوه تعویض پایه صندلی چرخدار ممکن است خیلی سخت به نظر برسد اما این کار در واقع خیلی راحت است و به راحتی می‌توانید پایه پنج‌پر صندلی خودتان را با یک پایه جدید عوض کنید.

تعویض پایه صندلی چرخدار | مبلمان اداری الوند

نحوه تعویض پایه صندلی چرخدار

همانطور که گفته شد، نحوه تعویض پایه صندلی اداری خیلی راحت است. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا نحوه تعویض پایه صندلی چرخدار را با هم بررسی کنیم.

۱- یک زیرانداز روی زمین پهن کنید

پایه صندلی‌های چرخدار از قبیل صندلی مدیریتی، صندلی کارشناسی و… حاوی مواد روان‌کننده‌ای مثل گریس است که می‌تواند محیط ساختمان شما را آلوده کند. استفاده از زیرانداز یا یک تکه پارچه بزرگ یا حتی چند روزنامه می‌تواند از سرایت گریس و دیگر روان‌کننده‌ها به محیط جلوگیری کند.

۲- صندلی را به صورت برعکس روی زمین قرار دهید

صندلی را زیر و رو کنید و آن را به صورت برعکس روی زمین قرار دهید. با این کار قسمت زیرین صندلی در معرض دید خواهد بود و می‌توانید به راحتی به آن دسترسی داشته باشید.

۳- گیره نگهدارنده را پیدا کنید

پس از اینکه صندلی را به صورت برعکس روی زمین قرار دادید، وقت آن رسیده که گیره نگهدارنده صندلی را پیدا کنید. در اکثر صندلی‌های اداری این گیره در مرکز صندلی قرار دارد و در همان نگاه اول می‌توانید آن را به سادگی پیدا کنید.

مطلب مرتبط  نحوه تمیز کردن مبلمان اداری

۴- گیره نگهدارنده را خارج کنید

شما باید گیره‌ای که پایه را نگه داشته خارج کنید تا بتوانید پایه را از آن جدا نمایید. این کار به راحتی با دم‌باریک قابل انجام است اما اگر دم‌باریک ندارید می‌توانید با استفاده از یک پیچ‌گوشتی دو سو نیز آن را خارج کنید.. فقط کافی است کمی آن را خم کنید و به سمت بیرون پیستون بکشید. در این مرحله باید خیلی مراقب باشید که به خودتان آسیب نزنید.

۵- واشر را خارج کنید

یک واشر نیز در این قسمت وجود دارد که پس از خارج کردن گیره نگهدارنده باید آن را خارج کنید. این واشر به راحتی جدا می‌شود و به هیچ تکنیک خاصی برای باز کردن آن نیاز ندارید.

۶- پایه را بیرون بکشید

در آخرین مرحله جدا کردن پایه از صندلی چرخدار، باید پایه را در جهت خلاف عقربه ساعت بچرخانید و آن را به سمت خودتان بکشید. پایه ستاره‌ای و سیلندر گاز صندلی به صورت همزمان خارج خواهند شد. توجه داشته باشید که سیلندر گاز داخل پایه مخفی شده است و در نگاه اول قابل دیدن نیست.

۷- جدا کردن پایه از سیلندر

پایه را دوباره به صورت برعکس روی زیراندازی که پهن کرده‌اید قرار دهید. سپس با استفاده از یک چکش لاستیکی به مرکز آن ضربه بزنید. باید تا زمانی به ضربه زدن ادامه دهید که پایه به صورت کامل از پنج‌پر جدا شده و یا سیلندر گاز صندلی خارج شود. در هنگام تعمیر صندلی کانتر، توجه داشته باشید که به دلیل بلند بودن سیلندر، انجام این مرحله بیشتر از صندلی کارشناسی زمان می‌برد.

صندلی اداری و تعویض پایه های آن | مبلمان اداری الوند

۸- باز کردن چرخ‌ها

در این مرحله، چرخ‌های صندلی را باید از پایه قدیمی جدا کنید. چرخ‌ها به راحتی جدا می‌شوند و به هیچ تکنیک خاصی نیاز ندارند. فقط کافیست آن‌ها را به سمت خودتان بکشید تا از پنج‌پر جدا شوند. البته توجه داشته باشید که برخی چرخ‌ها نیز به صورت پیچی هستند و می‌توانید با چرخاندن، به راحتی آن‌ها را از پایه جدا کنید.

مطلب مرتبط  آموزش کامل نحوه تعمیر دسته صندلی اداری

۹- اتصال چرخ‌ها به پایه جدید

در صورتی که پایه جدیدی که خریداری کرده‌اید چرخ ندارد، لازم است چرخ‌هایی که در مرحله قبلی جدا کرده‌اید را به آن متصل کنید. این کار تقریبا راحت است. تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که چرخ‌ها را در مقابل سوکت خودشان قرار دهید و سپس آن‌ها را به سمت داخل فشار دهید. در صورتی که فکر می‌کنید چرخ‌ها به راحتی جا نمی‌روند هم کافیست فقط کمی گریس به آن‌ها بمالید و سپس با فشار، چرخ‌ها را در جای خودشان نصب کنید.

۱۰- اتصال پایه جدید به صندلی

سیلندر صندلی و پایه جدیدی که آماده کرده‌اید را به صورت هم‌راستا قرار دهید و آن را به سمت پایین فشار دهید. سپس مطمئن شوید که صندلی ثبات لازم را دارد. برای بررسی ثبات صندلی، روی آن بنشینید و بررسی کنید که صندلی هیچگونه لغزشی ندارد و به صورت کاملا هم راستا با زمین قرار می‌گیرد.

نحوه تعویض چرخ‌های صندلی چرخدار

اکنون که نحوه تعویض پایه صندلی چرخدار را با هم دیدیم، لازم است که نحوه تعویض چرخ‌های صندلی را نیز با هم بررسی کنیم. سلامت چرخ‌ها تاثیر بسیار زیادی روی نحوه درست نشستن بر روی صندلی دارد. ممکن است تعویض چرخ‌های صندلی کار سختی به نظر برسد اما با استفاده از این آموزش می‌توانید این کار را به راحتی انجام دهید:

  1. در ابتدا صندلی را به صورت برعکس روی زمین قرار دهید تا بتوانید به راحتی به چرخ‌های آن دسترسی داشته باشید.
  2. سپس با یک دست چرخ‌های صندلی و با دست دیگر پایه پنج‌پر را نگه دارید و تلاش کنید چرخ‌ها را یک به یک جدا کنید. برخی از چرخ‌ها راحت‌تر خارج می‌شوند اما خارج کردن برخی چرخ‌های دیگر سخت‌تر است. این چرخ‌ها ممکن است دارای حلقه گریپ باشند. در این صورت باید آن‌ها را به دو طرف بچرخانید و همزمان تلاش کنید که چرخ را به سمت بیرون بکشید.
  3. پس از خارج کردن چرخ‌های فعلی، لازم است که چرخ‌های جدید را نصب کنید. نصب کردن این چرخ‌ها خیلی راحت است. فقط کافی است آن‌ها را به صورت هم‌راستا با سوکت هر چرخ قرار دهید و کمی آن را فشار دهید. در صورتی که احساس می‌کنید چرخ‌ها به خوبی جا نمی‌خورند، می‌توانید کمی گریس به آن‌ها بزنید تا به راحتی وارد سوکت مخصوص خودشان شوند. در صورتی که این روش هم کارساز نبود می‌توانید از چکش لاستیکی کمک بگیرید.
مطلب مرتبط  چگونه یک دفتر کار شیک و مدرن داشته باشید؟

تجهیزات لازم برای تعویض پایه صندلی چرخدار

تعویض پایه صندلی اداری، بیش از آنکه به تجهیزات پیچیده نیاز داشته باشد، به تجربه و تبحر تعمیرکار نیازمند است. یک تعمیرکار ماهر با در اختیار داشتن جعبه ابزار با محتویاتی مثل انواع آچار رینگی، آچار آلن پیچ‌گوشتی دو سو و چهارسو، انبردست، دم‌باریک، انبر قفی، آچار فرانسه و … می‌تواند نسبت به تعمیر و تعویض پایه صندلی چرخدار اقدام کند. علاوه بر این تجهیزات، امکان دارد ابزارهای برقی مانند دریل و فرز نیز در فرآیند تعویض پایه پنج پر صندلی اداری مورد استفاده قرار بگیرد.

تعویض پایه پنج پر | مبلمان اداری الوند

سخن نهایی

همانطور که دیدید، نحوه تعویض پایه صندلی چرخدار خیلی راحت است و می‌توانید بدون دانش تخصصی یا تجربه قبلی هم آن‌ها را تعویض کنید؛ به شرط آن‌که این راهنما را به خوبی مطالعه کنید. در صورتی که در مورد هرکدام از این مراحل یا قیمت صندلی اداری سوالی دارید، می‌توانید از طریق قسمت نظرات همین مطلب با کارشناسان الوند در ارتباط باشید و سوالات خودتان را با ما در میان بگذارید.

مجله الوند

اگر علاقمند به مطالعه مطالب بیشتر هستید، از طریق لینک زیر وارد مجله الوند شوید. در مجله الوند، مطالب متنوعی درباره مبلمان اداری منتشر می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *