با توجه به نوسانات قیمتی، برای استعلام دقیق قیمت محصولات لطفا با کارشناسان الوند تماس حاصل نمایید.

فهرست مطلب

پارتیشن اداری متحرک چیست و چه کاربردی دارد؟

پارتیشن یکی از تجهیزات بسیار مهم در طراحی داخلی است که می‌تواند مزایای متعددی برای فضاسی دفاتر کار و کارکنان حاضر در آن‌ها داشته باشد. یکی از ترندهایی که اخیرا در زمینه دکوراسیون داخلی اداری طرفداران زیادی پیدا کرده است، پارتیشن‌های متحرک است. سوالی که برای خیلی از افراد ممکن است به وجود بیاید این است که پارتیشن اداری متحرک چیست و چه کاربردهایی دارد؟ با ما در مجله الوند همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

پارتیشن اداری | مبلمان اداری الوند

چرا باید از پارتیشن اداری استفاده کنیم؟

پارتیشن اداری با تقسیم دفتر کار به بخش‌های مختلف براساس نیازهای تیم‌ها و افراد مختلف، امکان استفاده بهینه از فضاها را برای شما به ارمغان می‌آورد. همچنین این وسیله باعث افزایش زیبایی ظاهری دفتر کار خواهد شد و می‌تواند به آن رنگ، شکل و استایل متمایز و خوش‌نمایی ببخشد.

پارتیشن اداری می‌تواند توهم فضای بیشتر را در افراد ایجاد کند؛ چرا که با ایجاد فضاهای عینی و ذهنی متعدد، محیط را بزرگ‌تر جلوه می‌دهد. برخی از انواع پارتیشن که با شیشه یا سایر متریال‌های شفاف تولید می‌شوند، امکان استفاده از نور طبیعی را به افراد خواهند داد.

استفاده از پارتیشن برای ایجاد فضای خصوصی و کاهش نویز نیز بسیار مفید است. با استفاده از پارتیشن می‌توانید یک فضای خصوصی برای کارکنانی که به حریم شخصی بیشتری نیاز دارند یا نمی‌توانند در شلوغی کار کنند ایجاد کنید تا روی انجام وظایف خودشان متمرکز شوند.

با استفاده از پارتیشن می‌توانید به راحتی تغییرات موردنظر خودتان را در فضای دفتر کار ایجاد کنید. شما می‌توانید به راحتی پارتیشن‌ها را اضافه کنید، مطابق با نظر خودتان جابه‌جا کنید یا به صورت کامل حذف کنید. همچنین این متریال نسبت به دیوارهای دائمی ارزان‌تر است و می‌تواند باعث صرفه جویی در هزینه و زمان شما شود.

با توجه به همین دلایل، بهتر است که به جای دیوارهای دائمی که ممکن است هزینه زیادی به شما تحمیل کنند و در آینده هم امکان تغییر آن‌ها وجود ندارد، از پارتیشن استفاده کنید که خیلی ارزان‌تر است و هر زمانی هم که دوست داشتید می‌توانید چیدمان دفتر کار خودتان را به راحتی تغییر دهید. در این صورت، خرید پارتیشن برای شما یک گزینه هوشمندانه خواهد بود.

مطلب مرتبط  چرا فنگ‌ شویی در محل کار مهم است؟

جدیدترین ترندهای پارتیشن اداری

طراحی پارتیشن اداری یکی از مباحثی است که طی سال‌های گذشته دچار تغییرات و به‌روزرسانی‌های متعددی شده است. کسب‌و‌کارها همیشه به دنبال این بوده‌اند تا فضای راحتی برای کار کردن ایجاد کنند که برای کارکنان راحت‌تر، کاربردی‌تر و زیباتر باشد. برخی از جدیدترین ترندها در این زمینه به شرح زیر است:

  • پارتیشن‌های بامبو: این نوع پارتیشن از متریال‌های طبیعی و تجدیدپذیر مثل چوب بامبو یا چوب خیزران که دوست‌دار محیط‌زیست و مقاوم است ساخته می‌شوند. این پارتیشن‌ها احساسی گرم و ارگانیک در محیط کار شما ایجاد می‌کنند و حریم خصوصی لازم را نیز در اختیار کارکنان قرار خواهند داد.
  • پارتیشن‌های چوبی با طرح‌های هندسی: این پارتیشن‌ها از پنل‌های چوبی تولید می‌شود و روی آن‌ها طرح‌ها و الگوهای هندسی کنده‌کاری خواهد شد. با استفاده از این نوع پارتیشن احساسی مدرن و زیبا به دفتر کار خودتان خواهید بخشید. همچنین امکان عبور نور و جریان هوای تازه در تمامی قسمت‌های دفتر کار را نیز فراهم خواهید کرد.
  • پارتیشن‌های شیشه‌ای رنگی: همان‌طور که از اسم آن مشخص است، از پنل‌های شیشه‌ای برای تولید این نوع پارتیشن استفاده می‌شود و طرح‌های گرافیکی رنگی هم روی آن‌ها چاپ می‌شود. با استفاده از این پارتیشن می‌توانید ظاهری متفاوت و دوست‌داشتنی به دفتر کار خودتان ببخشید و فضایی شاداب را برای کارکنانتان فراهم کنید.

اگر می‌خواهید با انواع شیشه در پارتیشن آشنا شوید، مقاله مربوط را در مجله الوند مطالعه کنید.

  • پارتیشن اداری متحرک: پارتیشن اداری متحرک یکی از جدیدترین ترندها در زمینه پارتیشن‌های اداری است که برای تقسیم موقت فضاهای داخلی کاربرد دارد. این نوع پارتیشن از پنل‌های مستقل تشکیل شده است که با استفاده از ریل یا چرخ جابه‌جا می‌شوند و به راحتی می‌توانید از طریق آن‌ها فضایی که در اختیار دارید را تقسیم کنید. در ادامه بیشتر در مورد این نوع پارتیشن صحبت خواهیم کرد.
مطلب مرتبط  تاثیر مبلمان لوکس اداری در زیبایی محل کار

ترندهای پارتیشن اداری | مبلمان اداری الوند

پارتیشن اداری متحرک چیست؟

اولین سوالی که پس از شنیدن اسم پارتیشن اداری متحرک ممکن است در ذهن شما به وجود بیاید این است که اصلا پارتیشن اداری متحرک چیست؟ در بخش‌های قبلی گفتیم که یکی از مزایای پارتیشن اداری امکان جابه‌جایی راحت آن است. پس پارتیشن‌های متحرک چه تفاوتی با دیگر پارتیشن‌های موجود دارند که چنین اسمی به آن‌ها اختصاص یافته است. با ما همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

پارتیشن اداری متحرک چیست؟ به صورت کلی به پارتیشن‌هایی گفته می‌شود که حول محور یک ریل در سقف یا کف حرکت می‌کنند.

معمولا از این پارتیشن‌ها در فضاهایی استفاده می‌شود که نیاز است به صورت موقت از دیگر فضاها جدا شوند. با استفاده از این پارتیشن‌ها می‌توانید به راحتی دو فضا را از یکدیگر جدا کنید و یا به یکدیگر متصل نمایید. مهم‌ترین مزیت پارتیشن اداری متحرک نیز همین است که می‌توانید در مواقع لزوم، فضای مورد نیاز خودتان را ایجاد کنید. پارتیشن‌های اداری متحرک معمولا از جنس ام دی اف تولید می‌شوند اما می‌توان از شیشه در پارتیشن متحرک نیز استفاده کنید.

کاربردهای پارتیشن اداری متحرک

کاربرد پارتیشن شیشه‌ ای متحرک معمولا در فضاهایی است که باید به صورت مداوم تغییر کنند و یا می‌خواهید به صورت موقتی از فضا استفاده کنید. استفاده از پارتیشن‌های متحرک یک روش سازگار با محیط کار برای ایجاد فضاهای مفید به شمار می‌رود و به دلیل امکان جابجایی راحتی که دارد می‌توانید به راحتی فضای کار را مطابق با سلیقه و نیاز خودتان طراحی کنید.

از این  نوع پارتیشن معمولا در سالن‌های چندمنظوره استفاده می‌کنند. به دلیل قابلیت جابه‌جایی راحتی که این پارتیشن‌ها دارند، شما می‌توانید به‌راحتی فضایی که در اختیار دارید را تغییر دهید و براساس نیاز خودتان از آن استفاده کنید. برخی شرکت‌ها نیز از این پارتیشن‌ها برای اتاق جلسات استفاده نموده و با استفاده از آن، فضای اتاق جلسه را خصوصی‌تر می‌کنند.

مطلب مرتبط  مبل چسترفیلد اداری برای چه فضایی مناسب است؟

ویژگی‌های پارتیشن اداری متحرک

برای اینکه بتوانید آگاهانه نسبت به خرید پارتیشن اداری متحرک اقدام کنید، باید با ویژگی‌ها و مزایای این نوع پارتیشن آشنایی داشته باشید. از جمله ویژگی‌های این نوع پارتیشن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • پیکربندی سریع
  • کاهش ساخت‌و‌ساز مورد نیاز در داخل ساختمان
  • کاهش هزینه‌ها و مقرون به‌صرفه‌بودن
  • امکان اصلاحات گسترده در فضای کار در کمترین زمان
  • امکان استفاده از گزینه‌های مختلف برای طراحی فضا
  • امکان ترکیب طراحی داخلی دفتر
  • امکان استفاده حداکثری از فضا

گاهی اوقات برای افراد این سوال پیش می‌آید که چه نوع قابی برای پارتیشن خود در نظر بگیرند. اگر برای شما هم این سوال ایجاد شده، می‎توانید مقاله پارتیشن فریم لس یا فریم دار را مطالعه کنید.

کاربردهای پارتیشن اداری متحرک | مبلمان اداری الوند

جمع‌بندی

حال متوجه شدیم که پارتیشن اداری متحرک چیست، و در چه فضاهایی استفاده می‌ شود، این نوع پارتیشن می‌تواند ظاهری بسیار زیبا و چشمگیر به فضای کار شما ببخشد و برای فضاهایی مناسب است که لازم است به سرعت تغییر کنند و یا قرار است به صورت موقتی از آن‌ها استفاده شود.

شما می‌توانید برای سفارش انواع پارتیشن از جمله پارتیشن متحرک به وبسایت الوند مراجعه کنید. همچنین در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر می‌توانید از مشاوره کارشناسان الوند بهره‌مند شوید.

مجله الوند

اگر علاقمند به مطالعه مطالب بیشتر هستید، از طریق لینک زیر وارد مجله الوند شوید. در مجله الوند، مطالب متنوعی درباره مبلمان اداری منتشر می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *