با توجه به نوسانات قیمتی، برای استعلام دقیق قیمت محصولات لطفا با کارشناسان الوند تماس حاصل نمایید.

فهرست مطلب

5 راه برای نگهداری از صندلی اداری

آیا تاکنون به این فکر کرده‌اید که میان مراقبت از صندلی اداری و برند تجاری شما چه رابطه‌ای وجود دارد؟ شاید پرسش عجیبی باشد؛ اما اگر صبور باشید، پاسخ آن را خواهید یافت. فرض کنید یک مشتری برای جلسه‌ای مهم به شرکت شما دعوت شده‌ است. مشتری وارد می‌شود و در دفتر کارتان پشت میز کنفرانس و بر روی صندلی می‌نشیند. آن فرد به‌طور تصادفی از روی صندلی به پایین سر می‌خورد! چرا؟ چون شما از صندلی مراقبت نکرده، ایرادش را متوجه نشده و آن را رفع نکرده‌اید. فکر می‌کنید در چنین وضعیتی، مشتری درباره شما، شرکت و برندتان چگونه فکر می‌کند؟ پس بی‌راه نیست اگر بگوییم نگهداری از صندلی اداری ، به اندازه همه کارهایی که برای برندسازی انجام می‌دهید، مهم است.

مبلمان اداری از باارزش‌ترین دارایی‌های هر شرکتی است و نگهداری و مراقبت از آن باید در اولویت باشد. در میان اجزای مبلمان اداری ، مراقبت از صندلی اداری ، ضروری‌تر از همه است.

صندلی‌های اداری در معرض فرسودگی زیادی قرار دارند. فشار باری که یک صندلی به‌صورت مداوم تحمل می‌کند و حرکت دائمی، باعث ضعیف شدن قطعات آن می‌شود. تجمع گرد و غبار و کثیفی روی چرخ‌های صندلی نیز مانع حرکت آن می‌شود. همین چند دلیل به ما می‌گوید که مراقبت از صندلی اداری بیش از آن‌چه فکر می‌کنیم، اهمیت دارد.

ما در این نوشتار به راهکارهای ساده‌ای برای نگهداری از صندلی اداری می‌پردازیم که با به کار بستن‌ آن‌ها می‌توانید صندلی اداری خود را سالم نگه داشته و از تحمل هزینه تعویض صندلی، راحت شوید.

5 راه برای مراقبت از صندلی اداری

برای کمک به طولانی شدن زمان استفاده و مراقبت از صندلی اداری کارهای زیادی می‌توان انجام داد. در ادامه به هفت راه برای نگهداری از صندلی اداری اشاره می‌کنیم که نه تنها سخت نیست و همه از پس آن بر می‌آیند، بلکه تضمین‌کننده سلامت صندلی اداری هستند.

نگهداری از صندلی اداری | مبلمان اداری الوند

1. به طور منظم صندلی اداری را تمیز کنید

تمیز کردن صندلی اداری اگر به یک برنامه منظم تبدیل شود، اولین قدم در مراقبت از صندلی اداری و افزایش عمر مفید آن است. فرقی نمی‌کند صندلی شما چه جنسی دارد و روکش آن چیست.

پارچه، چرم، مش، چوب، فلز یا پلاستیک؛ هرچه که هست باید به شکل درستی تمیز شود. برای خلاص شدن از شر گرد و غبار، استفاده از جاروبرقی می‌تواند مفید باشد. البته به‌شرط آن که مکش، آن قدر زیاد نباشد که به پارچه یا چرم روی صندلی آسیب بزند.

مطلب مرتبط  مشکلات خرید مبلمان اداری دست دوم چیست

پس از زدودن‌‌ گرد و غبار، بسته‌ به جنس روکش صندلی می‌توان‌ از مواد شوینده غیر اسیدی و یک اسفنج استفاده کرد و دسته‌ها، پایه، پنج پر و چرخ‌ها را تمیز کرد.

خشک کردن این قسمت‌ها نیز مهم است و باید با یک پارچه نرم انجام شود. روکش چرمی و مش صندلی اداری را نیز می‌توان با همین روش تمیز کرد. برای روکش‌های پارچه‌ای، کار کمی سخت‌تر است و باید مراقب لکه‌هایی که گاهی در حین تمیز کردن، ایجاد می‌شود، بود. برای مراقبت از صندلی اداری پارچه‌ای، بهترین کار زدودن‌ مداوم گرد و غبار و جلوگیری از لک شدن‌ پارچه است.

2. نگهداری از صندلی اداری با مراقبت از چرخ‌ها

وقتی صحبت از مراقبت از صندلی اداری می‌شود، به یاد داشته باشید که چرخ‌ها یکی از اجزای مهم صندلی‌ها هستند. چرخ‌های صندلی هر روز در معرض گرد و غبار، ذرات آشغال کف کفش‌ها، تکه‌های کوچک مواد غذایی، پرز فرش و موکت و مو است. همه این چیزها می‌تواند به تدریج به چرخ‌ها چسبیده‌ و در درازمدت حرکت آن‌ها را محدود کند.

برای مقابله با این اتفاق، باید چرخ‌ها به طور مداوم تمیز شوند. برای این منظور، می‌توانید صندلی را برگردانید و با استفاده از مکش قوی جاروبرقی، چرخ‌ها را از شر آشغال‌ها، خلاص کنید.

گاهی بر اثر استهلاک، چرخ‌های صندلی به خوبی کار نمی‌کنند. در چنین مواقعی می‌توان با تعویض چرخ صندلی اداری، آن را به چرخه مصرف بازگرداند. در مورد صندلی‌هایی که قدیمی هستند و چرخ‌های آن‌ها در بازار پیدا نمی‌شود، می‌توان با تعویض پنج پر به صندلی عمر دوباره داد.

3. مراقب مکانیزم صندلی اداری باشید

نگهداری از صندلی اداری فقط در ظاهر آن نیست؛ مکانیزم، قلب تپنده صندلی اداری است و یک صندلی اداری بدون مکانیزم، تفاوتی با یک چهار پایه ساده ندارد. مکانیزم زیر کفی صندلی قرار دارد و مجهز به اهرم‌هایی برای تنظیم اجزای مختلف صندلی است.

کاربر به کمک این اهرم‌ها می‌تواند صندلی را در حالتی قرار بدهد که احساس راحتی می‌کند. جک صندلی نیز در دل مکانیزم قرار دارد؛ از این رو مراقبت از آن اهمیت فراوانی دارد.

خرابی جک صندلی می‌تواند به لق زدن‌ و عدم تعادل صندلی منجر شود. از سوی دیگر، خرابی جک باعث می‌شود که دیگر تنظیم ارتفاع صندلی ممکن نباشد. همچنین اگر اهرم ها درست کار نکنند، استفاده از قابلیت‌هایی مثل تنظیم پشتی یا تکیه گاه صندلی و تنظیم عمق نشیمن ممکن نخواهد بود.

حال اگر با وجود مراقبت از صندلی اداری، باز هم این مشکلات پیش آمد‌ چه باید کرد؟ آیا باید صندلی را تعویض کرد؟ پاسخ خیر است. خبر خوب این است که هم مکانیزم و هم جک صندلی قابل تعویض است و به راحتی می‌توان آن‌ها را با نمونه‌های سالم جایگزین کرد.

مطلب مرتبط  مزایای فضای کار اشتراکی و مبلمان اداری مناسب آن

نگهداری از صندلی اداری | مبلمان اداری الوند

4. صندلی مناسب انتخاب کنید

با انتخاب یک صندلی مناسب، می‌توانید نیمی از راه نگهداری از صندلی اداری را در یک لحظه طی کنید. منظور از صندلی مناسب در این جا، توجه به دو نکته، اساسی است:

  • یک: با توجه به نوع و کارکرد، صندلی اداری را انتخاب و خرید کنید. ما در مقاله همه چیز درباره مدل های مختلف صندلی اداری به‌صورت مفصل به این موضوع پرداخته‌ایم.
  • دو: همه‌ی کارکنان حتی آن‌هایی که کار یکسان دارند، شاید نتوانند از صندلی مشابهی استفاده کنند. از این رو اگر برایتان مقدور است، برای هرکدام از کارکنان با توجه به شرایط بدنی و ابعاد جثه، صندلی اداری انتخاب کنید. این موضوع وقتی اهمیت می‌یابد که بدانیم برخی از صندلی‌ها تا وزن خاصی را تحمل می‌کنند و برای بیش‌تر از آن طراحی نشده‌اند.

رعایت این موارد باعث می‌شود، برای هر کارمندی بهترین انتخاب را داشته باشید. در این صورت، صندلی اداری هم برای کاری که فرد انجام می‌دهد، مناسب است و هم با فیزیک بدنی او تطابق دارد.

به عبارت دیگر، توجه به همین دو نکته ساده، شما را از هزینه‌های تحمیلی ناشی از تعویض صندلی اداری دور نگه می‌دارد و باعث بیشترین مراقبت از صندلی اداری می‌شود.

خرید میز اداری در الوند

5. صندلی اداری ماندگار بخرید

شاید کمی شعاری به نظر برسد؛ اما واقعیت این است که خرید صندلی اداری از تولیدکنندگان معتبر مبلمان اداری، تعبیر همین جمله ساده است. خرید صندلی گیمینگ که ضمانت چند ساله دارد، شما را تا سال‌ها از تعویض صندلی بی‌نیاز می‌کند. ضمن این‌که نگهداری از صندلی اداری استاندارد، کار ساده‌تری است تا مراقبت از یک صندلی اداری بی‌کیفیت.

به‌طور معمول در بازار ایران، اغلب تولیدکنندگان برای صندلی اداری، ضمانت‌نامه سه ساله ارائه می‌دهند. این ضمانت‌ برای همه قطعات به جز جک صندلی اداری است. ضمانت‌نامه جک صندلی اداری، معمولاً یک ساله است.

شرایط ضمانت قطعات نیز شرایطی دارد. برای مثال پارگی ناشی از برخورد جسم نوک تیز با روکش صندلی یا آسیب دیدگی ناشی از ماندن زیر نور خورشید، شامل گارانتی نمی‌شود. برای همین لازم است شرایط گارانتی و مراقبت از صندلی اداری و هر محصولی را هنگام خرید، به دقت بررسی کنید.

مطلب مرتبط  صندلی تابوره چیست؟

نگهداری از صندلی اداری | مبلمان اداری الوند

تعمیر و نگهداری از صندلی اداری

در نگهداری از صندلی اداری باید بدانید که اغلب اجزای صندلی اداری قابل تعمیر یا تعویض هستند و به عبارتی می‌توان آن‌ها را نوسازی و مجدد استفاده کرد. اما چگونه؟ مهم‌ترین اقدام برای رفع ایراد هر وسیله‌ای، یافتن‌ دلیل پیدایش ایراد و قسمت معیوب است.

این موضوع در مورد صندلی اداری نیز صدق می‌کند. پس از آن باید برای رفع آن اقدام کرد. برخی افراد ترجیح می‌دهند خودشان دست به آچار شده‌ و صندلی را تعمیر کنند. تعمیر صندلی اداری یک کار تخصصی است و البته که همه افراد از پس این کار برنمی‌آیند.

برای آن دسته از افراد که خودشان نمی‌توانند، صندلی اداری را تعمیر کنند دو راه وجود دارد. اول تماس با تولیدکننده و درخواست کمک و دوم تماس با مراکزی که به صورت تخصصی، تعمیر مبلمان اداری را انجام می‌دهند. یکی از مراکزی که می‌تواند به‌صورت تخصصی، میز و صندلی اداری شما را تعمیر کند، ریچیر (Rechair) است. ریچیر، مرکز تعمیر و بازسازی مبلمان اداری و یکی از زیرمجموعه‌های گروه صنعتی الوند است.

10 نکته مهم برای نگهداری صندلی اداری

سخن آخر

همه ما چه کارمند مؤسسه‌ای باشیم و چه از خانه کار کنیم؛ ساعات زیادی از عمرمان را بر روی صندلی اداری می‌گذارنیم. از این رو بسیار مهم است که از یک صندلی اداری ارگونومیک استفاده کنیم تا سلامتی‌مان تهدید نشود. اما تنها، داشتن یک صندلی اداری استاندارد و باکیفیت کفایت نمی‌کند. وقتی همه چیز کامل می‌شود که مراقبت از صندلی اداری ارگونومیک و استانداردمان را بلد باشیم.

شاید اغراق نباشد اگر بگوییم نگهداری از صندلی اداری ، نخستین وظیفه ما در قبال این کالای مهم است. عمر مفید یک صندلی اداری معمولاً حدود هشت تا ده سال است. اما با اقداماتی نظیر تبدیل کردن نظافت صندلی به یک برنامه منظم و توجه به اجزای مهم و کاربردی صندلی مثل چرخ ها و مکانیزم، می‌توانیم روند استهلاک را کند کنیم. از سوی دیگر انتخاب صندلی بر اساس کاربرد آن و منطبق با وضعیت بدنی کاربر، می‌تواند عمر استفاده از آن را زیاد کند.

اقدام مهم دیگری نیز وجود دارد که البته قبل از خرید باید انجام شود. انتخاب و خرید صندلی اداری از میان محصولات یک تولیدکننده معتبر، به معنای خرید یک محصول باکیفیت با طول عمر طولانی‌تر محصول است. ضمن این‌که چنین محصولی از ضمانت‌نامه نیز برخوردار است و در صورت بروز هر مشکلی جای نگرانی نیست.

مجله الوند

اگر علاقمند به مطالعه مطالب بیشتر هستید، از طریق لینک زیر وارد مجله الوند شوید. در مجله الوند، مطالب متنوعی درباره مبلمان اداری منتشر می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *