با توجه به نوسانات قیمتی، برای استعلام دقیق قیمت محصولات لطفا با کارشناسان الوند تماس حاصل نمایید.

فهرست مطلب

شش راهکار مهم برای افزایش طول عمر میز اداری

مبلمان اداری از با ارزش‌ترین دارایی‌های یک کسب و کار است. هزینه اولیه راه‌اندازی هر دفتر کاری با تمام تجهیزات لازم به تنهایی حجم زیادی از سرمایه را به خود اختصاص می‌دهد. از این رو مهم است از آن‌ها به درستی نگهداری کنیم. واقعیت این است که نگهداری از میز اداری کم‌تر مورد توجه قرار می‌گیرد.

اغلب تصور می‌کنند از میان مبلمان اداری، میز، طول عمر بیش‌تری دارد و به نگهداری کم‌تری نیاز دارد؛ اما این حقیقت ندارد. میزهای اداری نیز مانند سایر تجهیزات اداری به مراقبت نیاز دارند.

در این مقاله با ما همراه باشید تا به شما بگوییم با رعایت چه نکاتی می‌توانید یک میز اداری را برای مدت زمان بیش‌تری سالم نگه دارید.

عواملی که به میز اداری آسیب می‌زند؟

میزهای اداری از نظر جنس، انواع گوناگونی دارند ولی میزهای ساخته شده از چوب طبیعی و ام دی اف از پرطرفدارترین‌ها هستند. آب و رطوبت نیز دشمن اصلی چوب و ام دی اف است. رطوبت می‌تواند به پایه‌ها و ساختار میز آسیب برساند و باعث تورم، تاب برداشتن، ترک خوردن و تغییر رنگ شود.

عامل مخرب دیگر، نور خورشید است. نور خورشید باعث می‌شود مبلمان اداری از جمله میزها زودتر از حد معمول خراب شوند. جابه‌جایی نادرست و کشیدن میزها روی زمین نیز باعث لق شدن پایه‌ها می‌شود. استفاده از مواد شیمیایی برای تمیز کردن و کار کردن با وسایل نوک تیز مثل کاتر بر روی سطح میز نیز آسیب به همراه دارد. موارد دیگری نیز وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

راه‌های افزایش طول عمر میز اداری

راه‌های افزایش طول عمر میز اداری | مبلمان اداری الوند

1. میز اداری را همیشه تمیز نگه دارید.

یکی از موثرترین راه‌ها برای حفظ و نگهداری از میز اداری ، تمیز نگه داشتن آن‌ است. شاید کمی بدیهی به نظر برسد؛ اما وقتی کار پر مشغله‌ای داشته باشید، می‌توانید ماه‌ها و حتی سال‌ها را بدون تمیز کردن میز بگذرانید. البته منظور از تمیز کردن، تنها زدودن گرد و غبار نیست.

منظور تمیز کردن عمیق و کامل میزها و سایر اجزای مبلمان اداری است. انواع آلودگی‌ها، گرد و غبار و باکتری‌ها باید از میان بروند. عدم رعایت پاکیزگی نه تنها باعث ایجاد یک محیط کاری ناخوشایند می‌شود، بلکه کیفیت هوا را نیز پایین می‌آورد.

برای تمیز کردن هر میزی باید بر اساس جنس آن، مواد شوینده مناسب را انتخاب کرد. برای تمیزکردن میزهای چوبی و ام دی اف از اسکاچ و مواد شوینده اسیدی استفاده نکنید؛ زیرا این مواد به میز آسیب می‌رساند. بهترین راه، استفاده از اسفنج مرطوب یا دستمال نرم نم‌دار است.

مطلب مرتبط  کاربرد میز مدیریت کلاسیک در دفاتر اداری

در انتها نیز باید سطح میز کاملاً خشک شود. هم‌چنین برای پاک کردن لکه‌ها، اثر دست یا جوهر ماژیک، موادی مثل الکل صنعتی، استون یا وایتکس را به کار نبرید.

این مواد به سطح ام دی اف میز اداری صدمه می‌زند. میزهای شیشه‌ای را نیز با مواد شوینده مناسب تمیز کنید. اگر سطح میز، فلز، سنگ یا هر ماده دیگری است با یک جست‌وجوی ساده در اینترنت می‌توانید موادی که به آن آسیب می‌رساند را پیدا کنید.

2. بر اساس روندهای خاص، تصمیم‌گیری نکنید.

یکی از مهم‌ترین کارهایی که با انجام آن می‌توان، به نگهداری از میز اداری کمک کرد، اجتناب از تصمیم‌ به خرید بر اساس روندهای خاص مد است. بسیاری از افراد هنگام انتخاب میز اداری، همه توجهشان به این موضوع است که چه چیزی مد روز است. غافل از این‌که بسیاری از روندهای مد روز، در مدت کوتاهی تغییر می‌کنند.

توجه به ترندها و آن‌چه مد روز است، کار نادرستی نیست؛ اما باید بر اساس آن‌هایی که ماندگار هستند، انتخاب انجام شود. یک میز اداری باید به گونه‌ای باشد که بتوان سال‌ها از آن استفاده کرد.

توجه بیش از حد به ترندها، خطر تغییر مدام سبک دکوراسیون اداری را به دنبال دارد. بنابراین نه تنها طول عمر میز اداری کم می‌شود، بلکه هزینه‌های زیادی را به شما تحمیل می‌کند.

3. جابه جایی میز اداری را ساده نگیرید.

افراد زیادی هستند که برای جابه جا کردن میز اداری، فقط به یک راه متوسل می‌شوند: کشیدن آن روی زمین. خبر بد این است که این کار به شدت به میز و به‌ویژه پایه‌های آن آسیب وارد می‌کند.

پیامد کشیدن میز روی زمین، لق شدن پایه‌هاست. در این شرایط سطح میز نیز ثبات خود را از دست داده و در درازمدت استفاده از آن را با مشکل مواجه می‌کند. کشیدن میز روی زمین حتی گاهی باعث شکستن پایه از محل اتصال به صفحه شده و به کل، میز را غیرقابل استفاده می‌کند.

برخی از میزهای اداری مانند مدیریت و کارشناسی با ال متصل یا میز کنفرانس ، وزن زیادی دارند. جابه جا کردن این‌گونه میزها شاید برای یک مسافت کوتاه با بلند کردن هم‌زمان توسط چند نفر، ممکن باشد.

اما اگر قرار است مثلاً از اتاقی به اتاق دیگری منتقل شود، باید توسط متخصصین انجام شود. بسیاری از مواقع باید قطعات میزها در محلی که هستند از هم جدا شده و در مقصد، به هم متصل شوند.

مطلب مرتبط  7 ترفند طلایی برای تمیز کردن صندلی چرم تیره و سفید

جابه جایی میز اداری را ساده نگیرید. | مبلمان اداری الوند

4. به کارکنان خود نحوه نگهداری از میز اداری را آموزش دهید.

در تمامی زمینه‌ها، آموزش، یک کار اصولی است؛ حتی در زمینه نگهداری از میز اداری. همان‌طور که در ابتدا گفتیم، میز اداری از آن دسته تجهیزاتی است که مراقبت از آن کم‌تر مورد توجه قرار می‌گیرد.

اما مهم است که به کارکنان خود نکات لازم برای مراقبت از مبلمان اداری را متذکر شوید. نکاتی که ممکن است بدیهی به نظر برسند، اما رعایت آن‌ها به افزایش طول عمر میز اداری کمک خواهد کرد.

اغلب تولیدکنندگان معتبر، همراه با محصولی که می‌فروشند، یک دفترچه راهنما نیز ارائه می‌دهند. در این دفترچه‌ معمولاً نکات مهم برای نگهداری از محصول ذکر شده است.

از این رو قبل از استفاده از مبلمان اداری، حتماً دفترچه را مطالعه کنید. برخی نیز مطالب مهمی را بر روی وب‌سایت بارگذاری می‌کنند. مراجعه به آن‌ها نیز به شما کمک می‌کند تا از میز اداری و سایر اجزای مبلمان اداری خود مراقبت کنید.

5. برای افزایش طول عمر میز اداری از تولیدکنندگان معتبر خرید کنید.

تولیدکنندگان معتبر در هر زمینه‌ای بهترین محصول یا خدمات را ارائه می‌دهند. آن‌ها اعتباری که به دست آورده و اعتماد مشتریان را هرگز به سادگی از دست نمی‌دهند.

در بازار مبلمان اداری کشور نیز، تولیدکنندگان معتبری وجود دارند که محصولاتی بسیار باکیفیتی ارائه می‌دهند. خرید یک میز اداری باکیفیت، فواید زیادی دارد که تنها یک فایده آن، افزایش سال‌های استفاده از میز است.

فایده دیگر خرید از یک تولیدکننده معتبر، اطمینان از ارگونومیک بودن آن است. میز اداری، محصولی است که کاربر، معمولاً تمام وقت کاری خود را پشت آن می‌گذراند. ارگونومیک بودن میز باعث می‌شود تا از آسیب‌های احتمالی ناشی از نشستن طولانی مدت پشت میز، کاسته شود.

از سوی دیگر تولیدکنندگان معتبر، از بهترین مواد برای ساخت محصولات خود استفاده می‌کنند. یک میز اداری ساخته شده با مواد باکیفیت که کاربر نحوه نگهداری از آن را نیز می‌داند، قطعاً برای زمان طولانی، می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

مبلمان اداری الوند با سال‌ها سابقه در زمینه تولید میزهای اداری می‌تواند با تامین میز با کیفیت برای شما، خیال شما را برای خرید میز اداری باکیفیت و بادوام راحت می‌کند.

6. برای خوردن و آشامیدن روی میز اداری، قانون بگذارید.

در بسیاری از شرکت‌ها، کارکنان مجاز هستند بر روی میز اداری، غذا را صرف کنند. این کار شاید بتواند زمان غذا خوردن را کوتاه کند، اما می‌تواند به میز آسیب بزند. پاک کردن لکه‌های غذا ‌و نوشیدنی از روی سطح میز همیشه کار آسانی نیست.

مطلب مرتبط  چگونه صندلی با چرم سفید را تمیز کنیم؟

گاهی نیاز است از مواد شیمیایی برای زدودن برخی لکه‌ها استفاده کرد. گاهی نیز باید از وسیله‌ای نوک تیز استفاده کرد که باعث خش‌دار شدن سطح میز می‌شود.

ممنوعیت صرف غذا پشت میز شاید کمی سخت‌گیرانه به نظر برسد؛ اما وقتی با هدف نگهداری از میز اداری ، انجام شود، به سود همه خواهد بود. البته نباید از نظر دور داشت که برای همه شرکت ها ممکن نیست. پس اگر به واقع مجبور به این کار هستید، حتماً از کارکنان بخواهید قبل از غذا خوردن، سطح میز را با سفره یا یک دستمال بپوشانند.

برای صرف نوشیدنی‌ها نیز، از زیرلیوانی بر روی میز استفاده کنید. درضمن پس از صرف غذا یا نوشیدنی، لکه‌های ایجاد شده را فوراً تمیز کنید تا بعداً برای پاک کردنشان با مشکل مواجه نشوید.

برای خوردن و آشامیدن روی میز اداری، قانون بگذارید. | مبلمان اداری الوند

سخن پایانی

مبلمان اداری بخش مهمی از هر دفتر کاری است و خرید آن، یک سرمایه‌گذاری طولانی‌ مدت محسوب می‌شود. میز اداری از مهم‌ترین اجزای مبلمان اداری است که باید به خوبی و به درستی از آن نگهداری کرد. در این نوشتار به راهکارهایی اشاره کردیم که با به کار بستن آن‌ها می‌توان یک میز اداری را برای مدت طولانی، نو نگه داشت و از آن استفاده کرد.

بدیهی‌ترین نکته در نگهداری از میز اداری، تمیز نگه داشتن آن است. جابه‌جایی صحیح و اصولی، نکته دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد و در مواقع لزوم نیز به متخصصین سپرده شود. انتخاب تولیدکنندگان معتبر و خرید یک میز اداری باکیفیت، دیگر راهکاری است که به شما اطمینان می‌دهد می‌توانید تا سال‌ها از میز خود کار بکشید.

اما یک نکته مهم نگهداری از میز اداری که نیز بیان کردیم و کم‌تر مورد توجه قرار می‌گیرد. انتخاب یک میز اداری براساس روندهای مد روز که از ابتدا مشخص است، عمر کوتاهی دارند، یک اشتباه است. روندی که پس از مدتی از دور خارج می‌شود، شما را مجبور به تغییر دکوراسیون اداری می‌کند و این یعنی تحمیل هزینه. بنابراین مهم است هنگام انتخاب میز اداری به این توجه کنید که چه چیزی برای شما مناسب است و بهترین کارکرد را دارد. این رویکرد به شما در افزایش طول عمر میز اداری کمک بسیاری خواهد کرد. چنان‌چه برای خرید میز اداری ، به مشاوره و راهنمایی نیاز دارید با ما تماس بگیرید.

مجله الوند

اگر علاقمند به مطالعه مطالب بیشتر هستید، از طریق لینک زیر وارد مجله الوند شوید. در مجله الوند، مطالب متنوعی درباره مبلمان اداری منتشر می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *