با توجه به نوسانات قیمتی، برای استعلام دقیق قیمت محصولات لطفا با کارشناسان الوند تماس حاصل نمایید.

فهرست مطلب

چگونه یک صندلی آزمایشگاهی استاندارد بخریم؟

آزمایشگاه یکی از مکان‌هایی است که در طراحی آن باید حتما به اصول استاندارد توجه شود؛ چرا که ایمنی کارکنان و مراجعه‌کنندگان این مکان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. تمامی وسایلی که در این مکان مورد استفاده قرار می‌گیرد باید به شکلی جای‌گذاری شوند که ضمن بهره‌مندی از ایمنی کامل، به سادگی قابل دسترس باشند. توجه به مسائلی مثل نحوه قفسه‌بندی وسایل، انتخاب مبلمان، استاندارد صندلی آزمایشگاهی و غیره باعث می‌شود که هم کارکنان و هم مراجعین شما از ایمنی و راحتی بالاتری برخوردار شوند. در این مقاله به شما خواهیم گفت که یک صندلی آزمایشگاهی استاندارد چیست و چه ویژگی‌هایی باید  داشته باشد. با الوند همراه باشید.

انواع صندلی آزمایشگاهی | مبلمان اداری الوند

اصول طراحی آزمایشگاه

رعایت اصول طراحی آزمایشگاه باعث می‌شود که کارکنان و مراجعه‌کننده‌ها تجربه خیلی بهتری داشته باشند. مهم‌ترین موضوعی که در طراحی آزمایشگاه باید به آن توجه کنید، وجود فضای کافی در بخش‌های مختلف است. میزان فضای موردنیاز برای هر بخش به تجهیزات و وسایل مورد استفاده در همان بخش بستگی دارد. ارتفاع سقف آزمایشگاه نیز باید حداقل سه تا سه و نیم متر باشد. همچنین باید حتما دو در ورودی و خروجی برای آزمایشگاه در نظر بگیرید و انبار مواد شیمیایی نیز باید مکان مشخصی داشته باشد. موضوع بعدی نحوه چیدمان فضا است.

آزمایشگاه شما باید مطابق با استانداردهای طراحی داخلی باشد و تمامی بخش‌ها ارتباط تعریف‌ شده‌ای با یکدیگر داشته باشند. نور آزمایشگاه نیز باید استاندارد باشد و از پنجره‌های مناسب استفاده کنید تا امکان ورود آلودگی خارجی به محیط را کاهش دهند. از همه مهمتر، شما باید برای کارکنان خودتان یک صندلی آزمایشگاهی استاندارد تهیه کنید تا احتمال بروز مشکلاتی مثل آرتروز، کمردرد، خستگی زودرس و غیره را به حداقل برسانید.

مطلب مرتبط  کاربردی‌ترین نکات درباره ابعاد استاندارد میز مدیریت

استاندارد صندلی آزمایشگاهی موضوعی است که باعث می‌شود کارکنانی که در طول روز ساعت‌های زیادی مشغول به کار هستند، تجربه بهتری داشته باشند و دچار مشکلاتی مثل کمردرد نشوند. شرایط کار در محیط‌های آزمایشگاهی به صورتی است که افراد شاغل در این بخش مجبور هستند ساعت‌های زیادی در طول روز سرپا باشند. همچنین این افراد مجبورند در حین کار چندین بار از جای خودشان بلند شوند و به بخش‌های دیگر مراجعه کنند. به همین خاطر انتخاب یک صندلی مناسب که امکان حرکت راحت را برای آن‌ها فراهم کند و در عین حال سلامت جسمی این افراد را تضمین نماید از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

طراحی آزمایشگاه | مبلمان اداری الوند

استاندارد صندلی آزمایشگاهی

صندلی‌هایی که در آزمایشگاه مورد استفاده قرار می‌گیرند تفاوت زیادی با صندلی‌های عادی دارند. همانطور که گفته شد این صندلی‌ها به شکلی طراحی می‌شوند که کاربر بتواند ساعت‌ها روی آن‌ها بنشیند و در عین حال باید قدرت مانورپذیری بسیار بالایی هم داشته باشند. با توجه به اهمیت بالای سلامتی کارکنان آزمایشگاهی، این صندلی‌ها باید با استانداردهای خاصی ساخته شوند تا در استفاده‌های طولانی مدت هیچ فشاری به ستون فقرات فرد استفاده کننده وارد نشود. به همین خاطر در زمان خرید صندلی آزمایشگاهی استاندارد باید به نکات زیر توجه کنید:

ارتفاع صندلی آزمایشگاهی

مهم‌ترین نکته برای خرید صندلی آزمایشگاهی توجه به ارتفاع آن است. ارتفاع این صندلی باید به شکلی باشد که کاربر در حین کار نیازی به خم شدن روی میز نداشته باشد و بتواند در یک موقعیت راحت، کارهای خودش را انجام دهد. برای انتخاب راحت‌تر می‌توانید روی صندلی بنشینید و آرنج دست خودتان را روی میز قرار دهید. در صورتی که توانستید بدون نیاز به خم شدن این کار را انجام دهید، ارتفاع صندلی در میزان استانداردی قرار دارد. شما می‌توانید برای رفع مشکل ارتفاع صندلی، از صندلی‌های قابل تنظیم هم استفاده کنید.

مطلب مرتبط  مهمترین استانداردهای صندلی آموزشی که باید بدانید

پایه صندلی آزمایشگاهی

صندلی‌های آزمایشگاهی در دو نوع پایه ثابت و پایه متحرک در بازار وجود دارند. اینکه کدام یک از این دو نوع صندلی را باید انتخاب کنید به نیازهای شما بستگی دارد. صندلی‌های پایه ثابت، فقط قسمت نشیمنگاه آن‌ها ثابت است و به همین خاطر نمی‌توانید به راحتی صندلی را جابجا کنید و به قسمت‌های دیگر آزمایشگاه ببرید. صندلی‌هایی که پایه متحرک دارند به راحتی قابل حمل هستند و می‌توانید آن‌ها را به راحتی روی زمین حرکت دهید.

جنس نشیمن صندلی آزمایشگاهی

موضوع مهم بعدی که در استاندارد صندلی آزمایشگاهی باید به آن توجه کنید جنس نشیمن است. انواع صندلی اداری که انتخاب می‌کنید باید دارای نشیمن نرم و راحت باشد تا در حین کار خسته نشوید. از طرفی جنس نشیمن و رویه آن نباید به شکلی باشد که در اثر استفاده زیاد تغییر شکل دهد. معمولا در صندلی‌های آزمایشگاهی رده بالا از فوم سرد بسیار مرغوب استفاده می‌شود که در طول زمان دچار از هم گسستگی نخواهد شد. برای جلوگیری از تعریق زیاد هم خیلی از افراد ترجیح می‌دهند رویه نشیمن صندلی از جنس پارچه باشد اما توجه داشته باشید که این متریال ماندگاری بسیار کمی دارد. در حال حاضر یکی از بهترین روکش‌ها برای صندلی‌های آزمایشگاهی، روکش وینیل است.

سفارش انواع صندلی آزمایشگاهی | مبلمان اداری الوند

چه استانداردهایی در جهان برای صندلی آزمایشگاهی وجود دارد؟

در سطح جهانی نیز استانداردهای مختلفی برای انتخاب صندلی آزمایشگاهی استاندارد طراحی شده است که با استفاده از آن‌ها می‌توانید یک صندلی کاملا راحت برای خودتان یا کارکنان آزمایشگاهتان تهیه کنید. این استانداردها به شرح زیر هستند:

  • دوام و استحکام: از مهم‌ترین ویژگی‌های یک صندلی آزمایشگاهی خوب دوام و استحکام آن است. شما در زمان خرید باید به استحکام نشیمن گاه و پشتی صندلی، مقاومت میله بدنه، مقاومت پایه‌ها و غیره توجه کنید تا یک صندلی مناسب تهیه نمایید.
  • ارتفاع قابل تنظیم: معمولا از صندلی‌های آزمایشگاهی در کنار میزهای بلند استفاده می‌شود. به همین خاطر صندلی‌ای که انتخاب می‌کنید بهتر است ارتفاع قابل تنظیم داشته باشد تا کاربر بتواند مطابق نیاز خودش ارتفاع آن را تغییر دهد. ارتفاع مناسب صندلی آزمایشگاهی برای میزهایی با ارتفاع استاندارد 90 سانتیمتر، در بازه 63 تا 75 سانتیمتر در نظر گرفته می‌شود.
  • ارگونومی مناسب: یک صندلی ارگونومیک باعث می‌شود تا تکنسین یا کارمند شما در حین کار دچار خستگی نشود و بتواند ساعت‌های طولانی در طی روز را با تمرکز بالا به انجام فعالیت‌های خودش بپردازد.
  • کیفیت و ماندگاری: کیفیت ساخت صندلی آزمایشگاهی و قطعات آن نیز موضوع بسیار مهمی است. در صورتی که صندلی انتخابی شما از کیفیت بالایی برخوردار باشد می‌توانید سالیان سال با خیال راحت از آن استفاده کنید و نگران هزینه‌های تعمیر و نگهداری آن هم نباشید. در این رابطه می‌توانید به محصولات شرکت‌هایی که دارای استاندارد مدیریت کیفیت یا ISO9001 هستند، بهتر اعتماد کنید.
مطلب مرتبط  چگونه یک دفتر کار شیک و مدرن داشته باشید؟

جنس صندلی آزمایشگاهی | مبلمان اداری الوند

جمع بندی

در این مقاله در مورد نکات ضروری برای انتخاب و خرید صندلی آزمایشگاه و استاندارد صندلی آزمایشگاهی صحبت کردیم تا شما بتوانید تجربه بهترین خرید صندلی آزمایشگاهی را داشته باشید. با رعایت این نکات می‌توانید یک صندلی استاندارد و ارگونومیک تهیه کنید تا کارکنانتان بتوانند ساعت‌ها بدون خستگی روی آن بنشینند. هر زمان قصد خرید صندلی آزمایشگاهی داشتید، کارشناسان شرکت الوند آماده ارائه مشاوره تخصصی به شما هستند.

مجله الوند

اگر علاقمند به مطالعه مطالب بیشتر هستید، از طریق لینک زیر وارد مجله الوند شوید. در مجله الوند، مطالب متنوعی درباره مبلمان اداری منتشر می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *