با توجه به نوسانات قیمتی، برای استعلام دقیق قیمت محصولات لطفا با کارشناسان الوند تماس حاصل نمایید.

فهرست مطلب

مهمترین استانداردهای صندلی آموزشی که باید بدانید

در طراحی دکوراسیون محیط‌های آموزشی باید به نیازهای هر سه دسته افراد مرتبط یعنی معلم‌ها، دانش‌آموزها و مراجعین توجه شود. فضای آموزشی باید به گونه‌ای طراحی شود که دانش آموزان بتوانند بدون هیچگونه مزاحمتی فعالیت‌های خودشان را انجام دهند و رفت و آمد معلم‌ها نیز به سهولت انجام گیرد. همچنین طراحی این فضاها باید به شکلی باشد که دانش آموز در کنار آرامش و راحتی بتواند به راحتی تمرکز کند و از محیط ایده بگیرد. یکی از مهم‌ترین نکاتی که در طراحی فضای آموزشی باید به آن توجه کنید، استاندارد صندلی آموزشی است. صندلی آموزشی باید راحتی کافی را برای دانش آموز فراهم نماید و در عین حال امکان انجام راحت فعالیت‌های گروهی را نیز به آن‌ها بدهد.

در طراحی فضاهای آموزشی انعطاف‌پذیری در چیدمان موضوع بسیار مهمی است. محیط‌های آموزشی مدرن با چیزی که در گذشته مورد استفاده قرار می‌گرفت خیلی تفاوت دارد و از پویایی بسیار بالاتری برخوردار است. به همین خاطر، فضای طراحی شده باید دارای چیدمانی باشد که در صورت نیاز به راحتی قابلیت تغییر داشته باشد. برای این موضوع میز و صندلی‌های تک نفره و دونفره گزینه مناسبی هستند و جابه‌جایی آن‌ها نیز خیلی راحت است.

نکته دیگری که در طراحی کلاس درس باید به آن توجه کنید استفاده از دستگاه‌های صوتی و تصویری است. شما باید جایگاه مناسب برای این دستگاه‌ها را در طراحی خودتان در نظر بگیرید. نورپردازی مناسب فضای آموزشگاه نیز موضوع دیگری است که مستقیما روی یادگیری دانش آموز تاثیر دارد. وجود نور کافی باعث افزایش تمرکز دانش آموزان خواهد شد. البته باید توجه کنید که نور آفتاب مزاحم دید آن‌ها نیز نشود.

صندلی آموزشی برای فضاهای آموزشی | هونیک

استاندارد صندلی آموزشی برای فضاهای آموزشی

میز و صندلی‌های مورد استفاده در فضاهای آموزشی، مدت‌های زیادی در طول روز مورد استفاده قرار می‌گیرند و به همین خاطر انتخاب صندلی آموزشی استاندارد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در صورتی که یک صندلی آموزشی مناسب انتخاب کنید می‌توانید به افزایش یادگیری دانش آموزان کمک کنید. در سمت مقابل انتخاب صندلی آموزشی نامناسب باعث کاهش تمرکز و توجه دانش آموزان شما خواهد شد. در ادامه برخی از مهم ترین نکاتی که در راهنمای خرید صندلی آموزشی باید مدنظر قرار دهید را با هم مورد بررسی قرار خواهیم داد:

مطلب مرتبط  مزایای استفاده از میز اداری مینیمال در محیط کار

انعطاف‌پذیری

همانطور که در بخش‌های قبلی گفتیم، انعطاف‌پذیری یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها برای طراحی فضاهای آموزشی است. میز و صندلی‌هایی که امکان تغییر ارتفاع دارند به کلاس درس شما پویایی می‌بخشند. با استفاده از این نوع میز و صندلی می‌توانید یک مجموعه مبلمان واحد برای تمامی رده‌های سنی انتخاب کنید و به همین خاطر در هزینه‌های خودتان صرفه‌جویی خواهید کرد. میز و صندلی‌های انعطاف‌پذیر کلاس‌های درس شما را به فضای بهتری برای آموزش تبدیل خواهند کرد و باعث می‌شود که تمامی دانش‌آموزها به یک میزان از ظرفیت کلاس بهره ببرند.

ارگونومی مناسب

تمامی محیط‌های آموزشی به میز و صندلی‌های ارگونومیک نیاز دارند. صندلی‌های ارگونومیک از حرکات طبیعی بدن پشتیبانی می‌کنند و کمک می‌کنند که بدن در طبیعی‌ترین حالت خود قرار بگیرد. میزان ارگونومی میز و صندلی تاثیر مستقیمی روی احساس فرد از محیط دارد و می‌تواند باعث شود که دانش آموزش تمرکز بیشتری روی مطالب آموزشی داشته باشد.

فضا و گنجایش کافی

صندلی‌هایی که برای فضاهای آموزشی طراحی می‌شوند بهتر است که دسته‌های متحرک داشته باشند تا نشستن و برخاستن از روی آن ها راحت باشد. همچنین جاکتابی یا کیف نگهدار این صندلی‌ها نیز باید گنجایش کافی را داشته باشد تا دانش‌آموز مجبور نباشد وسایل خودش را روی زمین قرار دهد.

طراحی متناسب با ابعاد بدن

برای اینکه دانش آموزها تجربه راحتی از نشستن روی صندلی آموزشی داشته باشند، ابعاد این صندلی باید با استاندارد صندلی آموزشی مطابقت داشته باشد. برای مثال سطح دسته سطح باید ۲۰ سانتی‌متر بالاتر از نشیمنگاه باشد. همچنین ارتفاع نشیمنگاه از سطح زمین هم باید حداکثر ۴۲ سانتی‌متر باشد. عرض صندلی‌های آموزشی نیز باید بیش از ۵۹ سانتی‌متر باشد و پشتی آن‌ها هم باید حداقل ۳۵ سانتی‌متر ارتفاع داشته باشد. رعایت این تناسب ابعاد باعث می‌شود که دانش آموزان در ساعت‌هایی که سر کلاس هستند احساس راحتی بیشتری داشته باشند.

مطلب مرتبط  تاثیر مبلمان لوکس اداری در زیبایی محل کار

ویژگی های صندلی آموزشی | هونیک

صندلی آموزشی استاندارد باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

  • تمامی میز و صندلی‌ها باید قابلیت تنظیم ارتفاع داشته باشند و هر دانش آموز باید بتواند ارتفاع آن‌ها را طبق نیاز خودش تغییر دهد.
  • فاصله پاها با سطح زمین باید استاندارد باشد و هنگام نشستن نیز زانوها باید حالت نود درجه داشته باشند.
  • بهتر است صندلی‌ها زیرپایی داشته باشند تا در هنگام خستگی پاها روی آن قرار بگیرد.
  • پشتی و نشیمنگاه صندلی بهتر است نرم و تشکدار باشد. روکش‌های پارچه‌ای در این قسمت‌ها تاثیر زیادی در کاهش تعریق دارند.
  • پشتی صندلی باید بتواند به بهترین شکل ممکن گودی کمر را پر کند.
  • پایه صندلی باید از استحکام کافی برخوردار باشد و بتواند وزن یک فرد بزرگسال را نیز به راحتی تحمل کند.
  • جنس صندلی باید به شکلی باشد که به سختی گرما را انتقال دهد و در برابر خراشیده شدن نیز مقاوم باشد.
  • طبق استاندارد صندلی آموزشی، وزن صندلی باید نسبتا کم باشد تا بتوانید به راحتی آن را جابجا کنید.

انواع صندلی ‌های مناسب برای فضاهای آموزشی

صندلی‌های متنوعی برای فضاهای آموزشی طراحی شده است که بسته به نیازهای خودتان می‌توانید هرکدام از آن‌ها را انتخاب و خرید صندلی آموزشی خود را انجام دهید. برخی از پرطرفدارترین صندلی‌هایی که در فضاهای آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرند به شرح زیر هستند:

  • صندلی دسته‌دار: برای ساخت این نوع صندلی معمولا از پروفیل استفاده می‌شود و کفی و پشت آن نیز از جنس MDF تولید می‌شود. این نوع صندلی آموزشی طراحی ساده و در عین حال ساختار مستحکمی دارند و به همین خاطر برای استفاده طولانی مدت مناسب هستند. روی این صندلی‌ها یک دسته طراحی شده که کار میز را انجام می‌دهد و معمولا در بخش‌هایی از آن استفاده می‌شود که فضای محدودی دارند.
  • صندلی آموزشی تاشو: این نوع صندلی‌ها برای استفاده موقت طراحی می‌شوند و پس از استفاده می‌توانید به راحتی آن‌ها را جابجا کنید. این صندلی‌ها در مواقعی مثل امتحانات و… کاربرد دارند.
  • میز و صندلی یک نفره و دونفره: این نوع میز و صندلی بیشتر در مدارس مورد استفاده قرار می‌گیرند و فضای لازم برای انجام کارهای گروهی را در اختیار دانش آموزان قرار می‌دهند. همچنین شما می‌توانید از صندلی‌ها نیز به صورت جداگانه استفاده نمایید.
مطلب مرتبط  تفاوت پارتیشن اداری تک جداره و دو جداره چیست؟

 

انواع صندلی آموزشی استاندارد | هونیک

جمع‌بندی

در این مطلب در مورد استاندارد صندلی آموزشی و لزوم انتخاب صندلی مناسب برای فضاهای آموزشی صحبت کردیم. در انتها به این نکته اشاره می‌کنیم که برند نظری ، برند ساجیران ، اروند و شیدکو برترین تولیدکننده‌های صندلی آموزشی در ایران هستند که می‌توانید محصولات این برندها را از طریق فروشگاه اینترنتی الوند و یا نمایندگی‌های الوند خریداری نمایید.

مجله الوند

اگر علاقمند به مطالعه مطالب بیشتر هستید، از طریق لینک زیر وارد مجله الوند شوید. در مجله الوند، مطالب متنوعی درباره مبلمان اداری منتشر می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *