با توجه به نوسانات قیمتی، برای استعلام دقیق قیمت محصولات لطفا با کارشناسان الوند تماس حاصل نمایید.

فهرست مطلب

مکانیزم سینکرون یا Synchronise چیست؟

خیلی از ما بیشتر از ۸ ساعت از روز خودمان را روی صندلی اداری می‌گذرانیم و به همین دلیل مهم است از یک صندلی مرغوب استفاده کنیم که بالاترین کیفیت و کارایی ممکن را داشته باشد. صندلی‌های اداری یکی از پرکاربرد‌ترین انواع مبلمان اداری در دفاتر کار هستند که با کمک مکانیزم‌های مختلف مانند مکانیزم سینکرون و یا مکانیزم تنظیم ارتفاع، امکان عملکرد مطلوب را برای کاربر فراهم می‌کنند.

یک صندلی کاربردی که بتواند تمامی نیازهای کاربران را پوشش دهد و بتواند برای تمامی افراد مناسب باشد کار سختی است. یک صندلی خوب باید بتواند به خوبی از فرم بدن کاربر پشتیبانی کند و تمامی قسمت‌های بدن او از جمله نشیمن‌گاه، پشت زانوها و پشت کمر را به صورت کامل پوشش دهد.

شما با تهیه یک صندلی راحت می‌توانید بهره‌وری خودتان و کارکنانتان را افزایش دهید و در عین حال مراقب سلامتی آن‌ها نیز باشید. یکی از پرکاربردترین انواع مکانیزم صندلی اداری، مکانیزم سینکرون است که برای تمامی کاربران قابل استفاده است و همه افراد می‌توانند با خیال راحت از آن استفاده کنند. با الوند همراه باشید تا این مکانیزم را به دقت مورد بررسی قرار دهیم.

مکانیزم سینکرون چیست | مبلمان اداری الوند

مکانیزم سینکرون چیست؟

مکانیزم سینکرون با توجه به ویژگی صندلی استاندارد ، یکی از پرکاربردترین مکانیزم‌های صندلی اداری است. این مکانیزم از یک دسته قابل تنظیم و یک عدد قفل پشتی تشکیل شده است که در آن، زاویه پشتی می‌تواند نسبت به زاویه نشیمن متغیر باشد.

این مکانیزم تحت عنوان مکانیزم براکت‌دار یا مکانیزم دسته‌دار نیز شناخته می‌شود. مهم‌ترین ویژگی مکانیزم سینکرون نسبت به انواع دیگر مکانیزم صندلی، مستقل بودن حرکت پشتی از نشیمن است. با وجود این‌که نشیمن و پشتی این نوع صندلی به هم متصل هستند اما زاویه خم شدن پشتی نسبت به قسمت نشیمن‌گاه بیشتر است. همچنین این نوع صندلی دارای دو اهرم مجزا برای تنظیم ارتفاع صندلی و تنظیم پشتی صندلی است.

مطلب مرتبط  بهترین روش صحیح نشستن روی صندلی و پشت کامپیوتر

به کمک مکانیزم سینکرون، شما می‌توانید کفی و پشتی را در زوایای مختلفی نسبت به یکدیگر تنظیم نمایید که باعث راحتی بیشترتان خواهد شد.

تفاوت بین مکانیزم سینکرون با مکانیزم‌های تیلت و کلاچی

مهم‌ترین تفاوت مکانیزم سینکرون با مکانیزم تیلت، وجود براکت در صندلی‌هایی است که از مکانیزم سینکرون استفاده می‌کنند. این قطعه اجازه حرکت مستقل بین نشیمن‌گاه و پشتی را فراهم می‌کند و پشتی می‌تواند به صورت مستقل نسبت به نشیمن‌گاه حرکت کند.

برای شناخت اینکه در صندلی شما از مکانیزم سینکرون استفاده شده است یا مکانیزم تیلت کافی است به دسته‌های آن توجه کنید. در صورتی که دسته‌ها به نشیمن و پشتی متصل باشند، حرکت این دو قسمت به صورت همزمان انجام می‌شود و این موضوع بدین معنی است که صندلی از مکانیزم سینکرون استفاده نمی‌کند.

در مکانیزم کلاچی نیز از صفحات موازی برای تنظیم زاویه پشتی استفاده می‌شود و زاویه پشتی به صورت ثابت در زاویه تنظیم شده توسط شما باقی خواهد ماند. اما در صندلی‌هایی که مکانیزم سینکرون دارند زاویه صندلی با فشار پشت کاربر و فقط در زمانی که به صورت کامل تکیه داده باشید تنظیم خواهد شد.

مزایای مکانیزم سینکرون چیست؟

  • با افزایش میزان حرکت بدن، امکان گردش هوای مناسب را در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • امکان حرکت راحت را در اختیار بدن قرار می‌دهد و به همین خاطر فشار روی مفاصل و عضلات شما کمتر خواهد بود.
  • حرکت نشیمن‌گاه صندلی کمتر است و به همین دلیل زمانی که به صورت کامل تکیه داده‌اید، پاهای شما روی زمین باقی خواهد ماند.
  • باعث کشیده شدن سینه می‌شود و در عین حال هیچ فشار اضافه‌ای به عضلات ران شما وارد نمی‌شود.
مطلب مرتبط  13 روش درست نشستن بر روی صندلی اداری که نمی‌دانستید

در چه صندلی‌هایی از مکانیزم سینکرون استفاده می‌شود؟

در گذشته، مکانیزم سینکرون فقط برای صندلی‌های رده بالا، مثل صندلی‌های مدیریتی استفاده می‌شد. در حال حاضر این مکانیزم در اکثر صندلی‌های اداری مثل صندلی کارشناسی، صندلی کارمندی، صندلی کنفرانس و … به عنوان مکانیزم استاندارد صندلی ارگونومی استفاده می‌شود.

تنها باید به این نکته توجه داشت که وجود این مکانیزم، باعث افزایش قیمت جزئی برای صندلی خواهد شد که با توجه به پیچیدگی مکانیزم سینکرون و البته ارتقاء کیفیت آن، یک اتفاق قابل قبول است.

انواع مکانیزم صندلی اداری | مبلمان اداری الوند

انواع مکانیزم صندلی اداری

یک ویژگی صندلی استاندارد، بهره‌مندی آن از انواع مکانیزم صندلی اداری تنظیمی است. حال که با مکانیزم سینکرون آشنا شدید، بهتر است دیگر مکانیزم‌های به کار رفته در صندلی اداری را نیز بشناسید. مکانیزم‌های مختلفی برای صندلی اداری وجود دارد که هرکدام قابلیت‌ها و ویژگی‌های خاص خودشان را دارند. در ادامه برخی از پرکاربرد‌ترین مکانیزم‌ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

  • مکانیزم تیلت: مکانیزم تیلت یکی از پرکاربردترین مکانیزم‌های صندلی اداری است. در این مکانیزم حرکت پشتی و نشیمن‌گاه به صورت همزمان انجام می‌شود و در واقع زاویه بین پشتی و نشیمن‌گاه حفظ می‌شود.
  • سینکرون: مکانیزم سینکرون نیز یکی دیگر از مکانیزم‌های پرکاربرد است اما نسبت به تیلت پیشرفته‌تر است. در این مکانیزم حرکت بین پشتی و نشیمن‌گاه غیرهمزمان است و برخلاف مکانیزم تیلت، حرکت بین کفی صندلی و پشتی آن نیز به صورت مستقل انجام می‌شود. در واقع این مکانیزم با نسبت ۱:۲.۵ یا ۱:۳ انجام می‌شود.
  • مکانیزم L: ساده‌ترین مکانیزم صندلی، مکانیزم L است. این مکانیزم از دو بخش کفی و ستون L تشکیل شده است. در این مکانیزم نشیمن‌گاه ثابت است و در صورت تکیه دادن فقط پشتی تا زاویه خاصی خم می‌شود. مکانیزم L بیشتر در صندلی‌های خانگی یا صندلی‌های ساده کارمندی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • مکانیزم زانویی: مکانیزم زانویی در صندلی‌های سنگین و مدیریتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این صندلی‌ها محل نصب جک، زیر زانو است و به همین خاطر حرکت صندلی به شکل راحت‌تری انجام می‌شود.
مطلب مرتبط  مکانیزم تیلت چیست؟

قیمت صندلی اداری | مبلمان اداری الوند

جمع‌بندی

مکانیزم سینکرون یکی از پرکاربردترین و پیشرفته‌ترین مکانیزم‌هایی است که در انواع صندلی اداری دیده می‌شود. با وجود این مکانیزم، صندلی امکان حرکت همزمان و غیرهماهنگ پشتی صندلی و نشیمن‌گاه را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

شرکت الوند با ارائه طیف وسیعی از انواع صندلی استاندارد و ارگونومیک، آماده دریافت سفارش از افراد و سازمان‎های مختلف است.

مجله الوند

اگر علاقمند به مطالعه مطالب بیشتر هستید، از طریق لینک زیر وارد مجله الوند شوید. در مجله الوند، مطالب متنوعی درباره مبلمان اداری منتشر می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *