با توجه به نوسانات قیمتی، برای استعلام دقیق قیمت محصولات لطفا با کارشناسان الوند تماس حاصل نمایید.

فهرست مطلب

بررسی 4 تفاوت صندلی مدیریت و کارمندی

 اکثر کارمندان سازمان‌ها و شرکت‌ها، زمان زیادی از تایم کاری خود را روی صندلی‌ها می‌نشینند و فعالیت‌های مربوط به خود را انجام می‌دهند. شاید فکر کنید که همه صندلی‌های موجود در یک اداره، مدل یکسانی دارند و هیچ تفاوتی در آن‌ها دیده نمی‌شود؛ اما در هر سازمانی با توجه به نوع فعالیت کارمندان و رده آن‌ها، از صندلی‌های متفاوتی استفاده می‌شود. اگر به یک اداره مهم مراجعه کرده باشید، با کمی دقت متوجه خواهید شد که صندلی‌های کارمندان ساده با صندلی‌های حوزه ریاست، از نظر ظاهر و ساختار تفاوت دارد. اگر تاکنون در مورد تفاوت صندلی مدیریت و کارمندی چیزی نمی‌دانستید، توصیه می‌کنیم که تا انتهای این مقاله با همراه شوید.

صندلی کارمندی چیست؟

صندلی کارمندی همان‌طور که از نامش مشخص است، برای کارمندان طراحی شده و قابلیت‌هایی دارد تا انجام کارها را برای کارمندان راحت‌تر کند. بیشترین صندلی که در هر شرکتی دیده می‌شود، صندلی کارمندی است؛ زیرا کارمندان یک شرکت تعداد بیشتری دارند. از مهم‌ترین ویژگی‌های صندلی کارمندی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صندلی کارمندی به‌گونه‌ای ساخته می‌شود که در هنگام نشستن‌های طولانی‌مدت، خطری سلامتی کارمندان را تهدید نکند و آن‌ها بتوانند در مدت‌زمان 7 ساعت کاری خود احساس خستگی کمتری داشته باشند.
  • صندلی کارمندی، ساده‌ترین صندلی اداری است.
  • صندلی کارمندی در ابعاد کوچکی ساخته می‌شود و قیمت کمتری نسبت به دیگر صندلی‌های اداری دارد.
  • در صندلی‌های کارمندی، جک مخصوص تنظیم زاویه نشستن قرار نمی‌دهند و به جای آن از پشتی با قابلیت ارتجاعی استفاده می‌کنند.

صندلی کارمندی چیست؟ | مبلمان اداری الوند

 

صندلی مدیریت چیست؟

صندلی مدیریت برای مدیران یک سازمان یا معاونین و به طور کلی افراد با رده‌های بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. این صندلی‌ها ساختاری دارند که شأن و عظمت بیشتری را در وجود افراد مهم یک اداره یا شرکت القا می‌کنند و جایگاه مهم آن‌ها در میان دیگر کارمندان را نشان می‌دهند.

مطلب مرتبط  کاربرد دیوارپوش چوبی در طراحی دکوراسیون اداری

به طور کلی، بهترین و خاص‌ترین صندلی‌ها در هر شرکتی به مدیران و معاونین تعلق دارد. قابلیت‌های صندلی مدیریتی، آن را شبیه به صندلی‌های پادشاهی کرده است.

ویژگی‌های صندلی مدیریت

  • یک تفاوت صندلی مدیریت و کارمندی در ابعاد آن است؛ صندلی‌های مدیریت دارای پشتی بلند پارچه‌ای هستند تا سر، گردن و کمر را به ‌طور کامل در بربگیرند و مانع رسیدن آسیب به آن‌ها شوند.
  • قابلیت عقب کشیدن پشتی صندلی حالتی را ایجاد می‌کند تا کاربر توانایی دراز کشیدن روی آن را به منظور رفع خستگی داشته باشد.
  • در صندلی‌های مدیریت، جک مخصوص تنظیم ارتفاع وجود دارد تا کاربر متناسب با شرایط خود، بهترین ارتفاع را تنظیم کند.
  • این نوع صندلی در ابعاد بزرگی ساخته می‌شود تا شکوه و عظمت آن را هر چه بیشتر به رخ بکشد.
  • صندلی مدیریت نسبت به سایر صندلی‌ها بسیار راحت است.
  • در کفی صندلی مدیریتی از فوم سرد یا اسفنج دانسیته استفاده می‌شود و به همین علت بسیار نرم و راحت است.
  • صندلی‌های مدیریت دوام و ماندگاری مناسبی دارند.
  • قیمت این مدل صندلی نسبت به سایر صندلی‌های اداری بیشتر است.
  • صندلی‌های مدیریت دارای زیر پایی هستند تا شرایط مناسبی را برای قرارگیری پاها ایجاد کنند.

ویژگی‌های صندلی مدیریت | مبلمان اداری الوند

4 تفاوت صندلی مدیریت و کارمندی

اگر به یک اداره مراجعه کنید می‌توانید با یک نگاه ساده متوجه تفاوت صندلی مدیریتی و کارمندی شوید. از مهم‌ترین تفاوت‌های این دو صندلی پرکاربرد در سازمان‌ها، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. قابلیت ارتجاعی

قابلیت ارتجاعی پشتی صندلی‌ها در هر دو صندلی مدیریتی و کارمندی دیده می‌شود؛ اما این ویژگی در صندلی‌های مدیریتی بیشتر است و شرایط راحت‌تری را برای کاربر فراهم می‌کند.

مطلب مرتبط  تفاوت و مقایسه دیوارکوب MDF و دیوارکوب PVC

در صندلی‌های کارمندی، قابلیت ارتجاعی محدودیت دارد.

2. راحتی صندلی

کاملا واضح است که به دلیل متریال به کار برده شده، صندلی مدیریتی راحتی بیشتری نسبت به صندلی‌های کارمندی دارد؛ زیرا یکی از تفاوت‌های این دو مدل صندلی در نوع پارچه و فوم به‌کاررفته در آن‌ها است که در صندلی‌های مدیریت نسبت به نوع کارمندی کیفیت بهتری دارد. راحتی بیش از حد صندلی‌های مدیریتی باعث شده است که برخی از افراد آن‌ها را برای اتاق کار خانه خود تهیه کنند.

همچنین گاهی اوقات افراد علاقه‌مند به گیمینگ نیز این مدل صندلی را مورد استفاده قرار می‌دهند.

3. تفاوت صندلی مدیریتی و کارمندی در پشتی سر

یکی از اصول مهم ارگونومیک که در صندلی‌های مدیریتی رعایت می‌شود، وجود پشتی سر است. پشتی سر کمک می‌کند تا فرد هر از چند گاهی برای کاهش فشار از روی گردن، سر خود را روی آن قرار دهد و استراحت کند.

این پشتی در دو نوع کوتاه و بلند وجود دارد که معمولا برای صندلی مدیریت ارتفاع بیشتر انتخاب می‌شود. علاوه بر رفع خستگی، پشتی سر باعث احساس برتری در وجود مدیران و معاونین می‌شود.

3. زیر پایی

از مهم‌ترین تفاوت‌های صندلی مدیریت و کارمندی، وجود زیر پایی در مدل مدیریتی است. زیر پایی با کمک شاسی مخصوص خود بالا می‌آید و کاملا زیر پاها قرار می‌گیرد.

زیر پایی در مواقع استراحت بسیار به ‌کار آمده و حتی می‌تواند تا زیر کفی صندلی جابه‌جا شود.

برای فهم دقیق‌تر تفاوت این دو نوع صندلی، مشخصات اصلی و مهم آن‌ها را در جدول زیر آورده‌ایم:

صندلی کارمندی صندلی مدیریت
جنس رویه صندلی از پارچه است جنس رویه از چرم طبیعی یا مصنوعی است
زیر پایی ندارد زیر پایی دارد
قابلیت ارتجاعی محدودی دارد قابلیت ارتجاعی بسیار خوبی دارد
نشیمنگاه آن راحتی کم‌تری دارد نشیمنگاه بسیار راحتی دارد
ارزان است گران است
پشتی سر ندارد پشتی سر دارد
مطلب مرتبط  راهنمای جامع مقایسه صندلی اداری

جمع‌بندی

صندلی‌هایی که در یک اداره مورد استفاده قرار می‌گیرند، بسته به جایگاه هر فرد متفاوت هستند برای انتخاب صندلی مناسب نیاز به یک راهنمای خرید صندلی اداری دارید. صندلی مدیریتی و کارمندی دو مورد از صندلی‌های مهم و پرکاربرد در هر سازمان محسوب می‌شوند. بیشترین تعداد صندلی در هر اداره، نوع کارمندی است و صندلی‌های مدیریتی تنها برای افراد مهم مانند مدیر، معاون و یا مشاور مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دو مدل صندلی از لحاظ طراحی، متریال، کاربری و قابلیت‌ها با یکدیگر تفاوت دارند. ما در این مقاله سعی کردیم تا تفاوت صندلی مدیریت و کارمندی را به ‌طور کامل برای شما توضیح دهیم.

مجله الوند

اگر علاقمند به مطالعه مطالب بیشتر هستید، از طریق لینک زیر وارد مجله الوند شوید. در مجله الوند، مطالب متنوعی درباره مبلمان اداری منتشر می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *