با توجه به نوسانات قیمتی، برای استعلام دقیق قیمت محصولات لطفا با کارشناسان الوند تماس حاصل نمایید.

فهرست مطلب

بررسی 4 تفاوت میز کارمندی و مدیریت

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که میز کارمندی و مدیریت هیچ تفاوتی با یکدیگر نداشته و هردوی آن‌ها در اصل زیرمجموعه میزهای اداری هستند. در زیرمجموعه بودن آن‌ها شکی نیست؛ اما به هیچ عنوان نمی‌توان از تفاوت میز کارمندی و مدیریت چشم‌پوشی کرد.

از آنجایی که جایگاه مدیریت و کارمندی با یکدیگر متفاوت است، بدیهی است که میز مربوط به این دو جایگاه نیز بسته به کاربردها و رفت و آمدهای آن‌ها نیز باید تفاوت‌هایی داشته باشد. در ادامه به بررسی کامل تفاوت میز کارمندی و مدیریت می‌پردازیم تا شما با مطالعه مطالب، اطلاعات کاملی در این زمینه به دست آورید.

ویژگی‌های میز کارمندی

میزهای کارمندی در هر محیط اداری مانند شرکت‌های مختلف، مؤسسات و … وجود دارند. این میز برای کارمندان هر شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد و باید متناسب با کاربرد و نیازهای کارمندان خریداری شود.

میز کارمندی را می‌توان یک نوع میز ساده و کوچک دانست که فاقد ویژگی‌های خاص و متمایزکننده است. در هر اداره برای هر کارمند یک میز وجود دارد تا شخص بتواند بر روی آن به فعالیت خود بپردازد.

از همین رو، می‌توان نتیجه گرفت که قیمت میز کارمندی معمولا مناسب است.

ویژگی‌های میز کارمندی | مبلمان اداری الوند

ویژگی‌های میز مدیریت

قسمت مدیریت را می‌توان مهم‌ترین قسمت هر اداره یا شرکت دانست. نقطه کانونی این قسمت نیز مربوط به میز مدیریت است که باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد تا به‌ عنوان یک میز مدیریت منحصر به فرد شناخته شود.

این میز معمولا دارای سبک‌های مختلفی مانند مدرن، کلاسیک و … است که باید بسته به سبک دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت انتخاب شود تا سازگاری کاملی با محیط داشته باشد.

علاوه بر این، میز مدیریت باید در اندازه نسبتا بزرگی ساخته شود تا تمام وسایل مورد نیاز مدیر در آن جای گرفته و بتواند جلوه خاص و زیبایی به محیط اتاق ببخشد.

از آنجایی که رنگ‌های تیره جذابیت بیشتری دارند، بهتر است که از این رنگ‌ها در ساخت چنین میزی استفاده شود تا نظر مخاطب را به خود جلب کند.

مطلب مرتبط  تفاوت پارتیشن تک جداره و دوجداره

پیشنهاد می‌شود قبل انتخاب، راهنمای خرید میز مدیریت را مطالعه کنید تا به کمک آن انتخابی مناسب داشت باشید.

بررسی تفاوت‌های میز کارمندی و مدیریت

حال که به صورت کامل با این دو میز و ویژگی‌های هرکدام آشنا شدیم، نوبت به بررسی فرق میز مدیریت و کارمندی می‌رسد.

با دانستن تفاوت‌ها و علم بیشتر نسبت به این موضوع، می‌توانید تصمیمات بهتری در زمینه خرید میز بگیرید و یک دفتر کار مناسب و کاربردی برای فعالیت خود و کارمندانتان بسازید.

  • تفاوت از نظر اندازه

اصلی‌ترین فرق میز مدیریت و کارمندی در اندازه آن‌ها است. هر شرکت یا اداره معمولا یک مدیر و چندین کارمند دارد؛ پس بدیهی است که به علت محدودیت در فضا، نمی‌توان برای هر کارمند یک میز بزرگ در نظر گرفت تا به ‌راحتی بر روی آن کار کند.

به همین دلیل میزهای کارمندی در اندازه‌های کوچک ساخته می‌شوند. طول این میزها در محدوده 120 تا 160 سانتی‌متر و عرضشان بین 60 تا 75 سانتی‌متر است. در حالی که میزهای مدیریتی طولی بین 160 تا 200 سانتی‌متر دارند.

میز مدیریت باید بزرگ‌تر باشد تا مدیر بتواند علاوه بر لوازم همیشگی مانند کامپیوتر، کاتالوگ و … سایر لوازم مورد نیاز خود را نیز در دسترس داشته باشد و بتواند به ‌راحتی به امور رسیدگی کند.

از طرف دیگر، در برخی از موارد، میز مدیریتی با میز کنفرانس ادغام می‌شود تا جلسات کاری نیز در اتاق مدیریت و در یک فضای مناسب برگزار شود. در چنین حالتی به یک میز بزرگ که گنجایش زیادی داشته باشد، نیاز است.

تفاوت از نظر اندازه | مبلمان اداری الوند

  • تفاوت از نظر رنگ

دیگر تفاوت میز کارمندی و مدیریت، مربوط به رنگ آن‌ها است. معمولا در طراحی و ساخت میزهای کارمندی، از رنگ‌های روشن و خنثی استفاده می‌شود تا باعث دل‌بازتر شدن فضا شده و از بروز خستگی و کاهش انرژی کارمندان جلوگیری کند.

مطلب مرتبط  پارتیشن فریم لس یا فریم دار کدام را انتخاب کنیم؟

از طرف دیگر، استفاده از رنگ‌های تیره در طراحی چنین مکان‌هایی می‌تواند باعث کوچک‌تر به نظر آمدن فضا شود؛ پس استفاده از رنگ روشن برای این میزها می‌تواند انتخاب بهتر و مناسب‌تری باشد.

طراحی میزهای مدیریتی متفاوت است و معمولا برای آن‌ها از رنگ‌های تیره‌تر استفاده می‌شود. میز مدیریتی را می‌توان نقطه کانونی اتاق مدیریت در نظر گرفت؛ بنابراین باید بتواند توجه مخاطب را به سمت خود جلب کند؛ از همین رو، رنگ تیره انتخاب بهتری برای آن است.

علاوه بر این، رنگ‌های تیره می‌توانند به‌ خوبی، حس اعتماد و قدرت را به تمام کارمندان و مراجعینی که وارد اتاق می‌شوند، القا کنند.

  • تفاوت در متریال

متریال استفاده‌شده در ساخت نیز از دیگر فرق میز مدیریت و کارمندی است که باید به آن پرداخته شود. می‌دانیم که کارمندان، تمام ساعت کاری خود را پشت میز سپری کرده و در طول روز استفاده بسیار زیادی از آن می‌کنند؛ به همین خاطر، اهمیت زیادی دارد که از متریال باکیفیتی در ساخت آن استفاده شود که ضد خش بوده و دوام و ماندگاری بالایی داشته باشد.

به طور معمول در ساخت این دسته از میزها، متریالی مانند چوب، فلز و شیشه مورد استفاده قرار می‌گیرند که هر کدام جذابیت‌های مخصوص به خود را دارند.
از آنجایی که استفاده از شیشه هزینه بسیار زیادی را به دنبال دارد، اغلب آلومینیوم و ام دی اف در ساخت این میزها به کار گرفته می‌شوند تا قیمت تمام‌شده آن‌ها نیز به‌صرفه‌تر شود.

در خصوص تفاوت میز کارمندی و مدیریت، باید به متریال استفاده‌شده در ساخت میز مدیریت نیز بپردازیم. می‌دانیم که ظاهر این میز اهمیت بسیار زیادی دارد؛ پس می‌توان از ترکیب مواد و متریال مختلف در طراحی آن استفاده کرد تا حالتی خاص و منحصر به فرد داشته باشد.

از طرف دیگر، از آنجایی که این میز قیمت بالایی دارد، بهتر است از متریال باکیفیت در ساخت آن استفاده شود تا پس از مدت کوتاهی، نیازی به تعویض آن و خرید میز مدیریت جدید احساس نشود.

مطلب مرتبط  تفاوت و مقایسه دیوارکوب MDF و دیوارکوب PVC

امروزه میزهای مدیریتی که ترکیبی از پروفیل آلومینیوم و ام دی اف هستند، به‌ عنوان یک گزینه مناسب شناخته می‌شوند که طول عمر بالا و ظاهر بسیار جذابی دارند.

  • تفاوت در طراحی ظاهری

طراحی میز کارمندی باید به‌گونه‌ای باشد که از فضای محدود موجود در آن، بیشترین میزان استفاده صورت بگیرد. به همین خاطر، در آن کشوها و کمدهای مختلفی تعبیه می‌شود تا کارمند بتواند لوازم، مدارک و پوشه‌های مورد نیاز خود را در آن‌ها قرار دهد و از هر نظر امنیت لوازم برقرار شود.

در برخی از اداره‌ها و یا شرکت‌ها برای چند کارمند، یک میز کار طراحی می‌شود که به آن‌ها میز کار گروهی می‌گویند. این مدل میزهای کارمندی نیز از نظر ظاهری تفاوت بسیار زیادی با میزهای مدیریتی دارند.

طراحی ظاهری میز مدیریتی متفاوت است. در طراحی این مدل میز، بیشترین تمرکز بر روی زیبایی قرار دارد و در مرتبه دوم به فضاهای کاربردی توجه می‌شود. البته میز مدیریت صرفا به علت اندازه بزرگش، فضای کافی برای استفاده دارد و در این مورد، هیچ مشکلی وجود ندارد.

تفاوت در طراحی ظاهری | مبلمان اداری الوند

جمع‌بندی

امروزه انواع میز اداری وجود دارد که هرکدام دارای کاربردهای مخصوص به خود هستند. یکی از انواع این مدل‌ها، میز اداری است. میزهای اداری، دارای زیرمجموعه‌های متعددی از جمله میز کارمندی و مدیریتی هستند. هر کدام از این دو نوع میز، ویژگی‌ها و مشخصات مربوط به خودشان را دارند. تفاوت میز کارمندی و مدیریت، واضح بوده و شما صرفا با دیدن آن‌ها می‌توانید پی به این موضوع ببرید. برای اینکه اطلاعات بیشتری درباره فرق میز مدیریت و میز کارمندی داشته باشید، در قسمت‌های قبلی به معرفی کامل این تفاوت‌ها پرداختیم. اندازه، متریال به‌کاررفته، رنگ و طراحی ظاهری را می‌توان از اصلی‌ترین تفاوت‌های میان این دو نوع میز دانست.

مجله الوند

اگر علاقمند به مطالعه مطالب بیشتر هستید، از طریق لینک زیر وارد مجله الوند شوید. در مجله الوند، مطالب متنوعی درباره مبلمان اداری منتشر می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *