با توجه به نوسانات قیمتی، برای استعلام دقیق قیمت محصولات لطفا با کارشناسان الوند تماس حاصل نمایید.

فهرست مطلب

راهنمای خرید میز مدیریت 1402

در هر سازمانی، چه کوچک و چه بزرگ، دفتر کار مدیریت، مهم‌ترین بخش آن است. در این دفتر کار نیز میز مدیریت، مهم‌ترین جزء مبلمان اداری محسوب می‌شود. از این رو انتخاب این میز اداری، امر مهمی تلقی می‌شود و وجود یک راهنمای خرید میز مدیریت را تاحدودی الزامی می‌کند.

برای انتخاب میز مدیریت، نیاز است ابتدا به شرح ویژگی‌های مهم آن بپردازیم. ویژگی‌هایی که ما در این نوشتار بررسی می‌کنیم عبارت است از:

  • سبک میز میریت
  • مدل میز مدیریت
  • ابعاد میز مدیریت
  • رنگ میز مدیریت

در ادامه با توجه به شناختی که به دست می‌آید باید نیازها و امکانات مشخص شود. منظور از امکانات، مواردی است که در اختیار داریم؛ مثل بودجه، میزان فضا و شکل اتاق کار. نیازها نیز بر اساس آن‌چه که قرار است در اتاق کار اتفاق بیفتد، تعیین می‌شود.

برای مثال تعیین کنیم چه وسایلی باید روی میز قرار بگیرند. مشخص شود چه نوع جلساتی قرار است در آینده در اتاق مدیریت، برگزار شود و امثال آن. تمام این موارد و سایر نکاتی که در ادامه بیان می‌کنیم، شما را در خرید میز اداری مناسب یاری می‌کند. با ما همراه باشید.

چرا به راهنمای خرید میز مدیریت نیاز داریم؟

میز مدیریت، از پرفروش‌ترین مدل‌های میزهای اداری است. این میز نه تنها برای مدیرعامل هر مجموعه‌ای استفاده می‌شود، بلکه برای مدیران ارشد، مدیران میانی و حتی برخی از کارشناسان ارشد نیز، گزینه مناسبی است.

تفاوت میز کارمندی و مدیریت این است که میز مدیریت، نسبت به کارمندی، ابعاد بزرگ‌تری دارد و انتخاب آن معمولاً با وسواس بیش‌تری انجام می‌شود.

این میز اداری، به نوعی چشم و چراغ دفتر کار است و در نخستین لحظات هر ملاقاتی، بخشی از خصوصیات مجموعه و مدیران را به مخاطب منتقل می‌کند.

در بازار مبلمان اداری ایران، میز مدیریت، در مدل‌های بسیار و در سبک‌های مختلف وجود دارد. علاوه بر سبک و مدل، رنگ و جنس و ابعاد میز مدیریت نیز متنوع است.

مطلب مرتبط  انتخاب پرده اداری در دکوراسیون محیط کار

از سوی دیگر میز مدیریت و در کل هر نوع از انواع میز اداری، وسیله‌ای است که برای استفاده طولانی مدت تهیه می‌شود. از این رو انتخاب میز مدیریت، کار ساده‌ای نیست و نیاز به اطلاعات دارد. راهنمایی کامل و جامع که انتخاب مناسب‌ترین گزینه را تسهیل کند.

چرا به راهنمای خرید میز مدیریت نیاز داریم؟ | مبلمان اداری الوند

سبک میز مدیریت: کلاسیک یا مدرن؟

نخستین مرحله، مشخص کردن سبک است. همان‌گونه که در بالا اشاره شد، میز مدیریت در سبک‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شود. ما در این راهنما، تمامی میزهای مدیریت موجود در بازار ایران را در چهار دسته کلی گنجانده‌ایم.

  • میز مدیریت کلاسیک

هنگامی که از میز مدیریت کلاسیک صحبت می‌شود، معمولاً میزهای تمام چوب مد نظر است. میزهایی که ظاهری باشکوه و به عبارتی سلطنتی دارند و بر روی چوب آن‌ها نقوش و خطوط خودنمایی می‌کنند.

رنگ میزهای کلاسیک، از میان رنگ‌های طبیعی چوب انتخاب می‌شود.

  • میز مدیریت نئوکلاسیک

در این سبک، طراحی و تولید میزها به سبک کلاسیک انجام می‌شود. تفاوتی که وجود دارد، رنگی است که برای این میزها استفاده می‌شود.

استفاده از رنگ‌های غیرمعمول مثل سرمه‌ای یا قرمز بر روی بافت طبیعی جوب، ویژگی مهم میز مدیریت نئوکلاسیک است.

  • میز مدیریت مدرن

سبک دیگر میز مدیریت موجود در بازار، سبک مدرن است. میزهای مدیریتی مدرن معمولاً ظاهر ساده‌ای دارند. پایه‌های این میزها اغلب از فلز ساخته شده و جنس صفحه می‌تواند ام دی اف، شیشه یا فلز باشد. انواع میز مدیریت مینیمال نیز در دل همین سبک قرار دارد.

سبک مدرن با تولید میزهای تمام ام دی اف، آغاز شد اما در ادامه و با تولید میزهای پایه فلزی، از محبوبیت آن‌ها کاسته شد.

  • میز مدیریت پست مدرن

طراحی میزها در سبک پست مدرن، شکلی متفاوت و گاهی غیر متعارف دارد. طراحی پایه‌ها نیز خلاقانه‌تر است. برای سطح میز نیز از موادی استفاده می‌شود که غیرمعمول به نظر می‌رسد. سنگ، سرامیک، اپوکسی و میکروسمنت برخی از این مواد هستند.

مطلب مرتبط  کاربرد پارتیشن متحرک در فضای اداری 2024

نباید از نظر دور داشت که در انتخاب میز مدیریت، سلیقه مدیران نقش مهمی دارد. مشخص کردن سبک میز مدیریت، یک فایده مهم دارد؛ با انجام آن، می‌توان از بخش زیادی از محصولات موجود در بازار که مد نظر ما نیست، چشم‌پوشی کرد.

مرحله دوم راهنمای خرید میز مدیریت: مدل میز مدیریت

پس از انتخاب سبک مورد علاقه و البته مورد نیاز، حالا وقت آن رسیده که ببینیم چه مدل‌هایی در بازار موجود است. اگر مدل های میز مدیریت را در دو دسته کلی قرار دهیم، کار راحت‌تر می‌شود! بر این اساس، میزهای مدیریت به دو دسته میز مدیریت ساده و میز مدیریت همراه با ال تقسیم می‌شوند.

میز مدیریت ساده، فاقد ال است و نسبت به میز مدیریت همراه با ال، فضای کم‌تری را اشغال می‌کند. از سوی دیگر میز مدیریت با ال، فضای زیادی را برای نگهداری وسایل و اسناد در اختیار کاربر قرار می‌دهد. البته باید توجه داشت که برای اتاق مدیران اغلب از ست اداری مدیریتی استفاده می‌شود.

ست اداری معمولاً شامل میز مدیریت، میز کنفرانس، کردنزا یا کتابخانه و میز جلومبلی است. از این رو، حتی اگر انتخاب شما یک میز مدیریت ساده هم باشد، سایر اجزای ست اداری، فضای زیادی در اختیارتان قرار می‌دهد.

فراموش نکنید آن‌چه که در انتخاب میز مدیریت بر اساس مدل، اثرگذار است، میزان فضای دفتر کار است. قطعاً جا دادن یک ست اداری مدیریتی که میز آن به ال مجهز است، به همراه یک میز کنفرانس، به فضای زیادی نیاز دارد.

مدل میز مدیریت | مبلمان اداری الوند

انتخاب وسایل ست میز مدیریت؛ آخرین مرحله از راهنمای خرید میز مدیریت

آخرین موردی که باید به آن توجه شود، وسایلی است که باید با میز مدیریت ست شوند. ما این وسایل را به دو دسته تقسیم می‌کنیم.

در دسته نخست مواردی قرار دارند که روی میز مدیریت قرار می‌گیرند. وسایلی مانند لپ‌تاپ، کامپیوتر و آن دسته وسایلی که با نام لوازم اداری در بازار شناخته می‌شود.

مطلب مرتبط  چگونه یک میز اداری ساده بهره‌ وری شما را افزایش می‌دهد؟

لوازم اداری معمولاً شامل کازیه، جاقلمی یا استند خودکار، جای کاغذ یادداشت، پایه چسب، جای نامه، جای گیره و غیره است. انتخاب این لوازم پس از خرید میز مدیریت و هماهنگ با آن انجام می‌شود.

دسته دوم وسایلی که باید با میز مدیریت، ست شود، شامل مبلمان اداری و اکسسوری‌هایی است که برای یک اتاق کار نیاز است. چنان‌چه به جای میز مدیریت، ست مدیریت انتخاب شود، بخشی از مبلمان اداری اتاق تأمین شده است.

قبلاً گفتیم که در ست مدیریت، میز کنفرانس، کتابخانه یا کردنزا و میز جلو مبلی، هماهنگ با میز مدیریت، ارائه می‌شود. نیم ست اداری و جالباسی از دیگر مواردی است که در یک اتاق کار برای مدیران به چشم می‌خورد.

سخن آخر

همان‌گونه که در ابتدا اشاره شد، میز مدیریت یکی از مهم‌ترین اجزای مبلمان اداری در هر سازمانی است. این میز که در مهم‌ترین بخش سازمان، یعنی اتاق مدیریت قرار می‌گیرد باید با دقت فراوانی انتخاب شود. در اتاق کار مدیران، جلسات مهمی برگزار می‌شود و مهمانان ویژه‌ای به آن دعوت می‌شوند. از این رو باید وسایل و تجهیزات آن نه تنها کاربردی، بلکه چشم‌نواز نیز باشند.

ما در این نوشتار به شکل کامل مشخصات یک میز مدیریت را توضیح دادیم. انوع آن را از لحاظ شکل و سبک بررسی کردیم. در مورد انتخاب رنگ آن صحبت و به سایر وسایلی که باید با میز هماهنگ باشند، اشاره کردیم.

در انتها شما با توجه به این اطلاعات و مواردی مثل سبک مورد علاقه‌تان، میزان فضایی که در اختیار دارید، بودجه‌ای که تعیین کرده‌اید و هویت برند، می‌توانید برای انتخاب و خرید میز مدیریت مناسب خود، اقدام کنید. اگر به اطلاعاتی بیش‌تر از آن‌چه در راهنمای خرید میز مدیریت آمده، نیاز دارید با کارشناسان مبلمان اداری الوند تماس بگیرید.

مجله الوند

اگر علاقمند به مطالعه مطالب بیشتر هستید، از طریق لینک زیر وارد مجله الوند شوید. در مجله الوند، مطالب متنوعی درباره مبلمان اداری منتشر می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *