با توجه به نوسانات قیمتی، برای استعلام دقیق قیمت محصولات لطفا با کارشناسان الوند تماس حاصل نمایید.

فهرست مطلب

اطلاعات مهم درباره انواع صندلی اتاق کنفرانس که باید بدانیم!

در این‌که اتاق کنفرانس یکی از مهم‌ترین اتاق‌های هر دفتر کاری است، تقریباً همه اتفاق نظر داریم. آن‌چه معمولاً نادیده گرفته‌ می‌شود، یک موضوع دیگر است. واقعیت این است که برای بسیاری از مشاغل، اتاق کنفرانس یکی از معدود اتاق‌هایی است که مشتری به آن ورود می‌کند. توجه به این امر یعنی هر وسیله‌ای را نمی‌توان در این اتاق قرار داد و باید درباره‌ی وسایل ضروری آن با دقت بیش‌تری عمل کرد. بنابراین مهم است درباره‌ی میز و انواع صندلی اتاق کنفرانس ، اطلاعات کافی داشته باشیم.

اتاق کنفرانس، جایی است که جلسات مهم با همکاران و مشتریان برگزار می‌شود؛ جلساتی که گاهی بر سرنوشت افراد و مجموعه، اثرگذار است. برای همین تلاش برای ساخت یک فضای مطلوب نباید دست کم گرفته‌ شود. حقیقت این است که اتاق کنفرانس، تنها یک اتاق که باید وجود داشته باشد، نیست.

برای این فضا، جنبه‌های زیبایی‌شناسانه نیز پراهمیت است. انواع صندلی اتاق کنفرانس نیز از آن دسته وسایلی است که در ساخت چنین فضایی، نقش مهمی را بازی می‌کند. با ما همراه باشید تا بیشتر درباره‌ی انواع صندلی اتاق کنفرانس صحبت کنیم.

مهم ‌ترین اجزای اتاق کنفرانس

در این دکوراسیون، میز و انواع صندلی اتاق کنفرانس، حرف اول را می‌زند. پس از آن نوبت به تجهیزاتی می‌رسد که هر شرکتی بنابر نیازها و نوع جلساتی که قرار است داشته باشد، تعیین می‌کند. مهم‌ترین تجهیزات برای ساخت یک اتاق کنفرانس مدرن و کاربردی عبارت است از صفحه‌ی نمایش‌های پیشرفته (تلویزیون، دیتا پرژکتور، تلویزیون‌های تعاملی)، سیستم کنفرانس، ویدئو کنفرانس، اسپیکرفون و دوربین‌هایFull HD.

رنگی که برای دیوارهای اتاق کنفرانس در نظر گرفته‌ می‌شود، نیز اهمیت فراوانی دارد. رنگ می‌تواند فضای اتاق را تغییر دهد. از آن‌جایی که در اتاق کنفرانس، نیاز به آرامش، یک ضرورت محسوب می‌شود، استفاده از رنگ‌های ملایم و روشن رایج است.

از سوی دیگر رنگ‌های روشن، فرد را به سوی خلاقیت تشویق می‌کنند. نکته‌ی مهم دیگر در دکوراسیون اتاق کنفرانس، پرهیز از شلوغی بیش از حد و استفاده از وسایل تزئینی است. اتاق کنفرانس باید خلوت و آرام باشد تا حواس‌پرتی، ایجاد نکند. دیگر ملزومات اتاق کنفرانس، سیستم تهویه‌ی هوا و تجهیزات گرمایش و سرمایش، نور مناسب و البته اینترنت است.

انواع صندلی اتاق کنفرانس | مبلمان اداری الوند

دلایل اهمیت صندلی کنفرانس و ویژگی‌های آن

صندلی اتاق کنفرانس به عنوان یکی از انواع صندلی اداری ، از مهم‌ترین وسایلی است که در هر اتاق کنفرانسی وجود دارد. مهمانان چه از مشتریان باشند و چه از کارکنان، تمام مدت حضور در اتاق کنفرانس را بر روی این صندلی می‌گذرانند.

مطلب مرتبط  راهنمای جامع انتخاب و خرید میز اداری چوبی

پس مهم است که این صندلی در وهله‌ی نخست، راحت باشد تا موجب خستگی و ناراحتی فرد نشود. البته قرار هم نیست آن قدر راحت باشد که فرد، دیگر نخواهد از روی آن بلند شود. مدت استفاده از این صندلی در مقایسه با یک صندلی اداری کارشناسی ، خیلی کوتاه‌تر است.

دوام نیز برای انواع صندلی اتاق کنفرانس ، از اهمیت زیادی برخوردار است؛ چرا که این صندلی همیشه باید نو به نظر برسد و البته قرار نیست هر چند سال یک بار، صندلی‌ها را تعویض کنید.

نکته‌ی دیگر، ابعاد صندلی کنفرانس است. برخی از شرکت‌ها به دلیل فضای کوچکی که در اختیار دارند، صندلی کنفرانس کوچک انتخاب می‌کنند که این کار در هنگام پذیرایی از مهمانانی با جثه بزرگ، آن‌ها را با مشکل مواجه می‌کند.

صندلی کنفرانس معمولاً تکیه‌ گاه کوتاه‌تری نسبت به سایر صندلی های اداری دارد؛ چرا که باید تمامی افراد نسبت به محیط، اشراف داشته و چیزی جلوی دید آن‌ها را نگیرد.

انواع صندلی اتاق کنفرانس | مبلمان اداری الوند

انواع صندلی اتاق کنفرانس

انواع صندلی اتاق کنفرانس، هم‌چون سایر صندلی های اداری، در مدل‌های مختلف، وجود دارد؛ اما تمامی آن‌ها را می‌توان در دو دسته کلی جای داد. صندلی کنفرانس ثابت و صندلی کنفرانس متحرک یا چرخ دار.

صندلی کنفرانس ثابت

منظور از انواع صندلی اتاق کنفرانس ثابت، صندلی‌هایی است که پایه آن‌ها به چرخ مجهز نیست. این مدل، در واقع فرم کلاسیک صندلی‌های کنفرانس است.

این صندلی به دلیل پایه‌ی ثابت که معمولاً فلز روکش‌دار است، مکانیزم خاصی ندارد. ارتفاع آن ثابت است و کاربر نمی‌تواند در وضعیت نشستن خود، تغییراتی اعمال کند.

دسته‌های صندلی نیز، اغلب فلزی است و تکیه‌گاه چندان راحتی نیست. این دسته‌ها می‌توانند به میز کنفرانس نیز ضربه زده‌ و به مرور به آن آسیب برسانند. برخی از تولیدکنندگان برای راحتی بیشتر کاربران، از پدهای چرمی بر روی دسته‌های فلزی استفاده می‌کنند.

صندلی کنفرانس متحرک یا چرخ دار

تغییر رویکردی که در دهه‌های اخیر رخ داد، باعث شد تا فضاهای کاری، بیش از گذشته، پویا شوند. این پویایی در همه ابعاد، تغییراتی ایجاد کرد و باعث شد انواع صندلی اتاق کنفرانس نیز، برای کاربران، تحرک بیش‌تری به بار آورند. صندلی کنفرانس چرخ دار، کاملاٌ مشابه صندلی اداری کارشناسی است.

با این تفاوت که تکیه‌گاه این صندلی به‌طور معمول کوتاه‌تر است. دلیل آن هم حذف بخش پشت سری از صندلی است تا دید کاربران نشسته بر صندلی در کنار هم محدود نشود. البته برای فضاهای بزرگ می‌توان از پشت سری نیز استفاده کرد تا از سر و گردن کاربر، محافظت کند.

مطلب مرتبط  چند نکته و ترفند برای نظافت و تمیز کردن صندلی اداری

انواع صندلی اتاق کنفرانس | مبلمان اداری الوند

4 نکته اساسی در انتخاب انواع صندلی اتاق کنفرانس

به غیر از نکاتی که تاکنون گفته‌ شد، 4 نکته‌ی مهم دیگر وجود دارد که شما را در انتخاب انواع صندلی اتاق کنفرانس کمک می‌کند. به صورت خلاصه ویژگی های صندلی کنفرانس استاندارد را در این قسمت بیان می‌کنیم:

  • نوع مواد

موادی که در ساخت انواع صندلی اتاق کنفرانس به کار می‌روند، باید از سه جنبه قابل اعتماد باشند: زیبایی، راحتی و دوام.

سه روکش متداول برای صندلی‌های کنفرانس، چرم، پارچه و مش است. صندلی‌های چرمی، راحتی بیشتری دارند و تمیز کردن آن‌ها راحت‌تر است. صندلی‌های پارچه‌ای بسیار بادوام هستند و تنوع رنگ و طرح در آن‌ها زیاد است ولی تمیز کردنشان به‌سادگی صندلی‌های چرمی نیست.

صندلی‌هایی که تکیه‌گاه آن‌ها مش است، هم راحت هستند و هم قابلیت تنفس‌پذیری دارند. این صندلی‌ها فرم بدن کاربر را به خود می‌گیرند و همین امر باعث می‌شود برای جلسات طولانی مناسب باشند؛ چرا که کاربر، دیرتر خسته می‌شود.

  • تنظیمات

تنظیمات موجود در انواع صندلی اتاق کنفرانس ، هنگام انتخاب، نقش مهمی بازی می‌کند. صندلی های ارگونومیکی که به مکانیزم‌های پیشرفته مجهز هستند، گزینه‌های خوبی هستند که البته هزینه‌ی زیادی نیز باید برای آن‌ها پرداخت کرد. اغلب افراد، صندلی‌هایی با مکانیزم‌های ساده را ترجیح می‌دهند.

مکانیزم‌های ساده، قابلیت تنظیم ارتفاع را به کاربر می‌دهد و این مهم‌ترین چیزی است که افراد در مواجهه با انواع صندلی اتاق کنفرانس ، انتظار دارند. از سوی دیگر، هزینه‌ی کم‌تری نیز باید برای آن‌ها پرداخت کرد. مزیت دیگر انواع صندلی اتاق کنفرانس با مکانیزم‌های ساده، این است که کاربران در طول جلسات با صندلی‌ها بازی نمی‌کنند و تمرکز بیش‌تری دارند.

انتخاب انواع صندلی اتاق کنفرانس با مکانیزم پیشرفته، مزایای زیادی دارد. این صندلی به کاربر اجازه می‌دهد تا صندلی را بر اساس وضعیت دلخواه تنظیم کند و راحتی بیش‌تری داشته باشد. البته این مزیت می تواند در مورد کارکنان مجموعه مصداق داشته باشد و ممکن است مهمانان، نسبت به امکانات صندلی آگاهی نداشته باشند. این عدم آگاهی می‌تواند موجبات عدم تمرکز را برای آن‌ها به همراه داشته باشد.

  • طراحی دسته یا تکیه گاه صندلی

متداول‌ترین دسته‌ی مورد استفاده در انواع صندلی اتاق کنفرانس ، دسته‌های ثابت است. دسته‌های ثابت، کاربران را وادار می‌کند تا خود را با آن‌ها وفق دهند.

برخی از این دسته‌ها پدهای نرمی دارند که هم صندلی را زیباتر می‌کند و هم راحتی بیشتری برای کاربر به ارمغان می‌آورد. در صندلی‌های کنفرانس چرخ دار معمولاً دسته‌ها به شکل پد انتگرال طراحی می‌شوند تا نرم‌تر باشند.

مطلب مرتبط  همه چیز درباره پارتیشن اداری MDF

قابلیت تنظیم ارتفاع دسته یا تکیه‌گاه دسته نیز در نمونه‌هایی وجود دارد. این قابلیت نه‌تنها برای کاربر قابل استفاده است بلکه می‌توان ارتفاع دسته را تا جایی که زیر میز قرار بگیرد، کم کرد. این اتفاق باعث می‌شود به صندلی و میز آسیب کم‌تری وارد شود.

  • اندازه صندلی کنفرانس

وقتی در مورد اندازه‌ی انواع صندلی اتاق کنفرانس صحبت می‌کنیم، دو عامل اصلی باید در نظر گرفته‌ شود. اولین مورد، استفاده‌ی حداکثری و البته مناسب از فضای اطراف میز کنفرانس است.

مورد دوم، تناسب صندلی با افرادی است که قرار است از آن استفاده کنند. میز کنفرانس و صندلی‌های آن باید به گونه‌ای انتخاب شوند که کاربران بتوانند از آن به راحتی استفاده کنند.

بدین معنا که برای عبور و مرور در اتاق کنفرانس و نشستن و برخاستن از صندلی، خود و دیگران را به زحمت نیندازند و حتی در وضعیت نشسته بتوانند به اطراف بچرخند. نکته‌ی دیگر این است که صندلی برای همه‌ی افراد احتمالی که قرار است از صندلی استفاده کنند، مناسب باشد.

سخن پایانی

اتاق کنفرانس یکی از مهم‌ترین فضاهایی است که در هر شرکتی وجود دارد و در میان وسایلی که این اتاق را تجهیز می‌کند، انواع صندلی اتاق کنفرانس بسیار پر اهمیت است.

یکی از دلایل اهمیت این اتاق، استفاده آن توسط مشتریان است و به نوعی ویترین هر مجموعه‌ای است. کارکنان، مشتریان و مهمانان، مجبور هستند بر روی صندلی کنفرانس بنشینند و تمام مدت حضورشان را بر روی آن بگذرانند. همین موضوع بر اهمیت صندلی اتاق کنفرانس، صحه می‌گذارد.

به طور کلی انواع صندلی اتاق کنفرانس در دو دسته اصلی جای می‌گیرد: ثابت و متحرک که در مورد هر کدام از انواع آن توضیح دادیم. این صندلی، ویژگی هایی دارد که هنگام انتخاب باید مورد توجه قرار بگیرد. نخستین ویژگی، راحتی آن است. کاربران حتی اگر قرار است مدت کوتاهی از صندلی استفاده کنند، نباید احساس ناراحتی و کمر درد داشته باشند. دوام نیز در مورد این صندلی مهم است و نبایستی صندلی بر اثر استفاده مکرر، به سرعت، خراب شود.

نکات دیگری که در این نوشتار به آن‌ها اشاره شد، همگی به شما کمک می‌کند تا بهترین صندلی را از میان انواع صندلی اتاق کنفرانس ، انتخاب کنید. همکاران ما در مبلمان اداری الوند نیز می‌توانند به شما در این زمینه مشاوره بدهند. با ما تماس بگیرید.

مجله الوند

اگر علاقمند به مطالعه مطالب بیشتر هستید، از طریق لینک زیر وارد مجله الوند شوید. در مجله الوند، مطالب متنوعی درباره مبلمان اداری منتشر می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *