با توجه به نوسانات قیمتی، برای استعلام دقیق قیمت محصولات لطفا با کارشناسان الوند تماس حاصل نمایید.

فهرست مطلب

با بهترین فوم برای مبلمان اداری آشنا هستید؟

یکی از مهم­ترین بخش­های مبلمان، بخش فوم مبل است. از فوم­ها برای پر کردن داخل مبل و قسمت نشیمن آن استفاده می­شود. انواع فوم مبل موجود در بازار کیفیت و قیمت مختلفی دارد. هرچه فوم به کار رفته در مبل باکیفیت­تر باشد، مبل انعطاف­پذیری و دوام بیشتری خواهد ­داشت. همچنین، فوم­های باکیفیت و استاندارد باعث نرمی و راحتی بیشتر مبلمان می­شوند.

فوم چیست؟

فوم یک پلیمر است که طی یک فرآیند شیمیایی ساخته می­شود. بیشتر فوم­ها از ترکیب پلی­ال و دی ایزوسیانات ساخته می­شوند که در اصطلاح فوم پلی­اورتان نام دارند. فوم پلی­اورتان یک فوم بسیار رایج در صنایع مبل­سازی است. این فوم به دلیل کیفیت و راحتی که دارد در بسیاری از مبلمان‌ها استفاده می­شود.

بعضی فوم­ها بسیار سفت و برخی دیگر نرم و یا بسیار نرم هستند. با توجه به کاربرد مبل و میزان استفاده روزانه از آن نوع فوم مورد استفاده در صنعت مبلمان متفاوت است. برخی از مردم برای استراحت از مبل­های بسیار نرم استفاده می­کنند؛ اما برخی دیگر برای مهمانی یا ادارات مبل­های سفت­تر را برای چیدمان دفتر کار کلاسیک ترجیح می­دهند. در ادامه انواع فوم مبل را معرفی می­کنیم و نوع فوم مناسب برای مبلمان اداری را بررسی خواهیم­کرد.

معرفی انواع فوم مبل

همانطور که می­دانید انواع مختلفی از فوم مبل وجود دارد. با توجه به تنوع موجود، انتخاب بهترین نوع فوم برای مبلمان چالش­برانگیز است. در ادامه چند نوع فوم را معرفی و بررسی می­کنیم تا به انتخاب آگاهانه شما کمک کنیم.

·      فوم با انعطاف­پذیری بالا

با توجه به انعطاف بسیار بالای فوم با انعطاف­پذیری بالا، بسیار بادوام است و راحت­ترین فوم برای بالش صندلی است. این فوم باکیفیت برای ساخت کوسن و مبلمان درجه یک استفاده می­شود. فوم با انعطاف­پذیری زیاد، پس از فشرده شدن سریع به حالت اولیه برمی­گردد. مبلمان و کوسن­های ساخته شده با این نوع فوم پس از 8 الی 10 سال همچنان کیفیت خود را حفظ می­کنند.

·      فوم با چگالی بالا

فوم با چگالی بالا ساختار سلولی فشرده دارد. به همین دلیل، تراکم بالایی هم دارد. این فوم به دلیل تراکم بالا، عمری طولانی دارد. همچنین، این فوم سریعا به شکل اولیه خود در می­آید و پس از مدتی استفاده هم تغییر شکل نمی‌دهد.

فوم برای مبلمان اداری | مبلمان اداری الوند

·      فوم سلول باز

فوم سلول باز، بسیار نرم و قابل استفاده برای کوسن مبل است. همانطور که از نام آن مشخص است، این نوع فوم مبل با برخورداری از سلول های غیرمتراکم باعث می‌شود تا هوا به راحتی از بین آن عبور کند. همین ویژگی فوم باعث می­شود که راحت­تر فشرده شود.

مطلب مرتبط  انتخاب پارچه برای مبلمان اداری

وقتی روی کوسن ساخته شده با فوم سلول باز بنشینید، هوا از بین سلول­های فوم خارج می­شود و کوسن به فرم بدن شما در می­آید. پس از اینکه از روی کوسن بلند شوید، هوا دوباره بین سلول‌های باز فوم جریان پیدا می­کند و فضای خالی را پر می­کند. به این ترتیب، کوسن به شکل اولیه­ خود در می­آید. این ویژگی فوم سلول باز، آن را برای استفاده­ی افراد با وزن بالا مناسب می­کند. این فوم به دلیل داشتن فضای خالی بین ، اثر خنک­کنندگی بالایی دارد و از تجمع گرما در بافت کوسن یا مبل جلوگیری می­کند.

خرید فوم مبل | مبلمان اداری الوند

·      فوم با کیفیت متوسط

معمولا، از این فوم در صنعت مبل­سازی برای ساخت کوسن­های مبل استفاده می­شود. این نوع فوم نسبت به انواع فوم مبل به دلیل صرفه اقتصادی نسبت به عملکردش بیشتر مورد استفاده قرار می­گیرد. این نوع فوم راحتی و پشتیبانی کمتری نسبت به فوم با چگالی بالا ارائه می­دهد. فوم با کیفیت متوسط حدود 4 سال عمر می­کند. این نوع فوم پس از فشرده شدن با سرعت متوسط به حالت اولیه خود بر می­گردد. با گذشت زمان این نوع فوم نرم شده و کم­کم خراب می­شود.

·      فوم لاتکس

با وجود این‌که فوم لاتکس نسبت به انواع فوم مبل گران­تر است، اما عمر بالایی دارد و می­تواند بیش از 10 سال دوام بیاورد. این نوع فوم ساختار لاستیکی دارد که استفاده از آن حس بی­نظیری دارد. این نوع فوم با داشتن بالشتک­های فنری مانند هوا را فیلتر می­کند. این قابلیت باعث خنک شدن فوم و راحت نشستن فرد می‌شود. برخلاف انواع فوم که بعد از گذشت زمان نرم می­شوند، این نوع فوم به دلیل ساختار لاستیکی، پس از چندی سفت می­شود. وقتی که فوم لاتکس خراب شود، حالت جامد پیدا می­کند و ممکن است ترک بردارد یا بشکند. این فوم به دلیل گران بودن کمتر مورد استفاده قرار می­گیرد، اما معمولا بیشتر از پارچه مبل دوام می­آورند. فوم لاتکس به دلیل سنگین بودن قابلیت مانور کمتری دارد.

·      فوم پلی اورتان پایه

فوم پلی­اورتان پایه محبوب­ترین و رایج‌ترین انواع فوم در صنعت مبل­سازی است. دلیل رایج بودن این نوع فوم مبل، مقرون به صرفه بودن و مناسب بودن آن برای استفاده در کوسن مبل است. فوم پلی­اورتان اشکال و چگالی­های مختلفی دارد. کاناپه­های پلی­اورتان ارزان هستند. هنگامی که بالشتک­های فوم مبل خراب می‌شود دیگر به شکل اولیه خود بازنمی­گردد.

·      مموری فوم یا فوم حافظه‌دار

فوم­های لوکس کمی محکم­تر از سایر انواع فوم مبل هستند. این نوع فوم ماندگاری بالایی دارد و بهترین انتخاب مبل اداری را خواهید داشت. مموری فوم که به آن فوم لوکس هم می‌گویند به دلیل استحکام بالا برای ساخت تخت­های مناسب کمردرد نیز استفاده می­شود. این نوع فوم در هنگام فشار، شکل بدن را به خود می‌گیرد و پس از برداشته شدن فشار، سریع به حالت اولیه باز می­گردد.

مطلب مرتبط  راهنمای جامع انواع متریال صندلی اداری

سفارش فوم مبل | مبلمان اداری الوند

روش‌های تشخیص انواع فوم مبل

فوم­ها با توجه به میزان درجه حرارتی که تولید می­کنند، به دو دسته فوم سرد و فوم گرم تقسیم می­شوند. برای ساخت فوم سرد از درجه حرارت پایین و غیرمستقیم استفاده می­شود. بنابراین، فوم سرد حالت ماندگاری و کیفیت بالاتری دارد و پس از فشرده شدن سریع به شکل اولیه خود درمی­آید. برخلاف فوم سرد، فوم گرم با درجه حرارت بالا و مستقیم ساخته می­شود. این نوع فوم مبل نسبت به فوم سرد کیفیت پایین‌تری دارد. در نتیجه، ارزان­تر بوده و به مرور زمان نرم و گود می­شود.

برای تشخیص فوم سرد و گرم از یکدیگر باید آنها را با دست فشار دهید. در صورتی که جای دست شما روی فوم باقی بماند از نوع فوم گرم استفاده می‌شود. اما اگر فوم سریع به حالت اولیه خود برگردد و جای دست روی آن نماند فوم سرد هست.

تفاوت فوم با اسفنج

فوم­ها پلیمرهای خاصی هستند که در کوره­ها و با حرارت مستقیم و غیرمستقیم ساخته می­شوند. انواع فوم مبل نسبت به اسفنج کیفیت و ماندگاری بالاتری دارد. اسفنج در ایران با عنوان ابر شناخته می­شود. ماندگاری اسفنج به ضخامت آن وابسته است. هرچه ضخامت اسفنج یا ابر بیشتر باشد، ماندگاری آن بالاتر است. در برخی قسمت­های مبل مثل دسته­ها و پشت مبل از اسفنج نازک استفاده می­شود. اسفنج نسبت به فوم قیمت پایین­تری دارد اما طول عمر فوم­ها بیشتر است. با توجه به کاربرد و نیاز خود می­توانید از انواع فوم مبل و اسفنج استفاده­ کنید.

انواع فوم مبلمان اداری

فوم­ها بر اساس ویژگی­های مختلفی که دارند در انواع مبلمان اداری مورد استفاده قرار می‌گیرند. در مبلمان اداری اغلب از فوم­هایی که علاوه بر راحت بودن، ظاهر مناسبی دارند، استفاده می‌شود. انواع مختلف فوم‌هایی که در مبلمان اداری استفاده می­شوند را در ادامه معرفی می­کنیم.

  1. فوم سرد
  2. فوم گرم
  3. الیاف ویسکوز
  4. فوم ویژه
  5. فیبر پلی­استر
  6. فوم پلی­اورتان فاقد میکروب
  7. پلی­استرهای فشرده
  8. فوم پلی­اورتان با تراکم بالا
  9. فوم سلول باز
  10. فوم سلول بسته

مموری فوم | مبلمان اداری الوند

بهترین نوع فوم برای مبلمان اداری کدام است؟

حال که با انواع فوم مبل اداری آشنا شدید شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که مناسب­ترین فوم برای مبلمان اداری کدام نوع است. مبل­های اداری معمولا ظاهر رسمی و اداری دارند و روکش آنها از چرم ساخته شده است. برای این نوع مبلمان از فوم سرد استفاده می­شود. فوم سرد به دلیل کیفیت بالا و برگشت سریع به حالت اولیه برای مبلمان اداری انتخاب مناسبی است. همچنین، فوم سرد دوام بالایی دارد و پس از چند سال استفاده مداوم در اداره گود نمی­شود. برای خرید مبلمان اداری می­توانید به سایت مبلمان اداری الوند مراجعه کنید و مبل دلخواه خود را با قیمت مورد نظرتان انتخاب کنید.

مطلب مرتبط  دیوارپوش شیشه ای چیست و در چه مکان هایی کاربرد دارد؟

سوالات متداول

·      بهترین نوع فوم مبل کدام است؟

از بین انواع فوم مبل فوم پلی­اورتان رایج­ترین فوم برای پر کردن مبل است. این نوع فوم برای روکش تشک قابل استفاده است. این نوع فوم مبل به رنگ زرد است و انعطاف بالایی دارد. به این صورت که فوم پلی­اورتان پس از فشردن سریع به حالت اولیه خود باز می­گردد. این فوم به دلیل صرفه اقتصادی بهترین گزینه برای استفاده در مبل است.

·      فوم سرد مبل چیست و چه مزایایی دارد؟

فوم سرد همان فوم پلی­اورتان انعطاف‌پذیر است. این فوم از پرکاربردترین پلیمرهای جهان است که کاربردهای بسیاری در صنعت دارد. فوم سرد در دمای پایین و حرارت غیر مستقیم ساخته می­شود. از مزایای فوم سرد می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پیوند عالی
  • استحکام کششی خوب
  • انعطاف پذیری
  • مقاومت در برابر ساییدگی
  • سختی
  • مقاومت در برابر روغن و حلال
  • وزن سبک
  • نفوذپذیری کم در برابر بخار آب
  • مقاومت حرارتی زیاد

قیمت فوم مبل | مبلمان اداری الوند

جمع بندی

یکی از مهم­ترین قسمت­های مبلمان فوم مبل است که انواع مختلفی از آن وجود دارد. از انواع فوم مبل می‌توان به این موارد اشاره کرد. فوم با انعطاف­پذیری بالا، فوم با چگالی بالا، فوم با کیفیت متوسط، فوم لاتکس، فوم لوکس، فوم پلی­اورتان پایه و فوم سلول باز تعدادی از انواع فوم مبل بودند که معرفی شده‌اند. فوم سرد و گرم نوعی از فوم مبل هستند که در حرارت پایین و بالا ساخته می­شوند. برای تشخیص فوم سرد از گرم باید فوم را فشار داد و جای دست روی فوم را بررسی کرد. در واقع، اسفنج همان ابر است که در تخته­های گچی به عنوان تخته پاک­کن استفاده می‌شد. از اسفنج در برخی قسمت­های مبل مثل دسته­ها استفاده می­شود. رایج‌ترین و مناسب­ترین انواع فوم مبل برای مبل اداری مدرن فوم سرد است. مقرون به صرفه­ترین نوع فوم مبلمان نیز فوم پلی­اورتان است.

مجله الوند

اگر علاقمند به مطالعه مطالب بیشتر هستید، از طریق لینک زیر وارد مجله الوند شوید. در مجله الوند، مطالب متنوعی درباره مبلمان اداری منتشر می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *