با توجه به نوسانات قیمتی، برای استعلام دقیق قیمت محصولات لطفا با کارشناسان الوند تماس حاصل نمایید.

فهرست مطلب

معرفی دیوار کوب و انواع آن

هنگام بررسی سبک‌های متفاوت طراحی دکوراسیون داخلی، انتخاب‌ها و گزینه‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانند موجب سردرگمی شما شوند. از طرفی، معمول‌ترین انتخاب‌ها شامل کاغذدیواری یا رنگ‌های مختلف هستند و اغلب افراد از بین این موارد یکی را برمی‌گزینند؛ اما شما می‌توانید از این سبک‌های طراحی فراتر بروید. به‌طور مثال، شما می‌توانید از کاشی‌های سرامیکی و انواع دیوار کوب برای طراحی دفاتر خود و افزایش جذابیت فضای کاری بهره‌ بگیرید. در ادامه‌ی این مطلب، به پاسخ سوال دیوار کوب چیست می‌پردازیم و هم‌چنین کاربردهای مختلف دیوارکوب، مزایا و معایب آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا بتوانید برای طراحی دکوراسیون داخلی خود بهتر تصمیم بگیرید.

دیوارکوب چیست و معرفی انواع آن | مبلمان اداری الوند

دیوار کوب چیست ؟

دیوارکوب‌ها یک راه عالی برای پوشش دیوارها و سقف دفاتر هستند و به بهبود عملکرد هر فضای اداری کمک می‌کنند. در واقع، انواع دیوار کوب اداری به شما این امکان را می‌دهند که فضایی راحت و شیک برای کارکنان و مشتریان خود ایجاد کنید. از طرفی، دیوارکوب‌های اداری با نصب آسان (هم به حالت عمودی و هم افقی) یکی از  بهترین گزینه‌ها برای تغییر محیط کاری به ‌حساب می‌آیند. علاوه بر این، هرساله طیف گسترده‌ای از دیوارکوب‌ها به بازار عرضه می‌شوند و صاحبان هر کسب ‌و کاری می‌توانند دیوارکوب مدنظر خود را خریداری کنند.

انواع دیوار کوب

حال که متوجه شدیم دیوار کوب چیست ، به بررسی انواع مختلف آن می‌پردازیم. دیوارکوب‌های اداری در اندازه‌ها و طرح‌های مختلف وجود دارند و برای تغییر فضای داخلی محیط کاری گزینه‌ی ایده‌آلی محسوب می‌شوند. ضمن این‌که شما می‌توانید هر دیوارپوشی را روی دیوارهای قدیمی نصب‌کرده و از آن برای بازسازی دیوارهای فعلی خود استفاده کنید. هم‌چنین دیوارکوب‌ها به‌گونه‌ای طراحی‌ شده‌اند که به‌ راحتی تمیز می‌شوند. شما می‌توانید از میان انواع دیوار کوب مانند دیوارکوب شیشه‌ای، پی‌وی‌سی، ام دی اف، لمینیت، سه‌بعدی و چرمی، مدل مناسب فضای کاری خود را برگزینید.

مطلب مرتبط  سیرکولاسیون چیست؟ بررسی انواع سیرکولاسیون در معماری

انواع دیوار کوب، ظاهری جدید به ساختمان‌های قدیمی می‌بخشند و شیوه‌ای هوشمندانه برای طراحی ساختمان‌های مدرن به ‌حساب می‌آیند. هم‌چنین دیوارکوب‌ها در بخش‌های بیرونی ساختمان‌ها نیز استفاده می‌شوند و دارای مزایا و معایب مختلفی هستند که در بخش زیر به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

دیوارکوب چیست و معرفی انواع آن | مبلمان اداری الوند

مزایای دیوار کوب چیست؟

قبل از خرید دیوار کوب ، آشنایی با مزایای آن می‌تواند به شما کمک کند تا متوجه شوید که این محصولات تا چه اندازه پاسخگوی نیازهای شما بوده و خریداری آن‌ها به چه میزانی برای شما کارآمد خواهد بود.

هزینه نگهداری

دیوارکوب، هزینه نگهداری بسیار پایینی دارد؛ هم‌چنین یک لایه‌ی محافظ برای ساختمان ایجاد می‌کند. از طرفی، مقاومت آن در برابر آب ‌و هوا و حرارت، نور خورشید، باران و باد نیز جالب ‌توجه است. اگرچه بسیاری از مردم نصب دیوارکوب را سرمایه‌گذاری گرانی می‌دانند، اما این نوع از تجهیزات اداری، ارزش سرمایه‌گذاری را دارند.

محافظت در برابر آلودگی

هنگامی‌که دیوارهای خانه رنگ‌آمیزی می‌شوند، گرد و غبار به ‌راحتی روی آن‌ها می‌نشیند و به‌ مرور زمان ظاهری کهنه به ساختمان می‌دهد؛ اما دیوارکوب چنین مشکلاتی ندارد و به نوعی از دکوراسیون داخلی محافظت می‌کند. علاوه‌بر این، دیوارپوش به ساختمان‌، ظاهر و بافتی متفاوت و زیبا می‌بخشد.

عایق حرارتی و صدا

دیوارکوب، قابلیت عایق صدای فوق‌العاده‌ای به ساختمان اضافه کرده و از ورود صداهای خارجی به داخل محیط جلوگیری می‌کند. بنابراین، به ‌عنوان یک مانع صوتی بین بیرون و داخل ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه‌بر این، دیوارپوش، درست مانند یک عایق صوتی، عایق حرارتی بسیار خوبی نیز هست و به‌ عنوان یک لایه‌ی محافظ برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی کارایی دارد.

مطلب مرتبط  10 نکته در انتخاب صندلی کنفرانس

دیوارکوب چیست و معرفی انواع آن | مبلمان اداری الوند

معایب دیوار کوب چیست ؟

در کنار تمام مزایای انواع دیوار کوب، معایبی نیز وجود دارند که توجه به آن‌ها موجب می‌شود با نگاه جامع‌تری دیوارکوب مورد نظر خود را خریداری کنید. پس با ما همراه باشید تا با برخی از معایب دیوارکوب اداری آشنا شوید.

هزینه و بودجه

دیوارپوش جزء تجهیزات اداری گران‌قیمت است. بنابراین اگر صاحبان کسب‌ و کار تصمیم به استفاده از دیوارکوب بگیرند، باید به خاطر داشته باشند که هزینه‌ی زیادی را متحمل خواهند شد. اما همان‌طور که ذکر کردیم در دراز مدت ارزش این هزینه مشخص خواهد شد. هم‌چنین نصب دیوارکوب در مقایسه با سایر روش‌های ساخت‌ و ساز،‌ به مهارت‌های مختلف و زمان نسبتاً طولانی‌تری نیاز دارد.

تعمیرات

دیوارکوب به نگهداری کمی نیاز دارد و برای مدت طولانی ظاهر زیبایی خواهد داشت؛ اما در صورت شکستگی یا فرورفتگی، فرآیند ترمیم آن کار بسیار سختی است. شایان‌ذکر است که دیوارکوب‌های فلزی بیشتر از سایر انواع دیوار کوب در معرض آسیب هستند.

دیوارکوب چیست و معرفی انواع آن | مبلمان اداری الوند

از دیوارکوب در چه قسمت‌هایی می‌توانیم استفاده کنیم؟

امروزه محبوبیت دیوارکوب به علت هزینه نگهداری کم و عایق صدا و حرارت بودن به‌ طور فزاینده‌ای افزایش ‌یافته است. اگرچه دیوارکوب معایبی نیز مانند هزینه بالا و نیاز به زمان نصب بیشتر را دارد، اما با توجه به کاربردهای آن، این معایب چندان قابل ‌توجه نیستند. از این ‌رو، می‌توانید از دیوارکوب برای جداسازی بخش‌های مختلف دفاتر، طراحی راهروها و راه‌پله‌ها بهره ببرید.

جداسازی بخش‌های مختلف دفاتر

دیوارپوش‌ها برای جداسازی بخش‌های مختلف دفاتر عالی هستند و در انواع مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. در نتیجه، شما می‌توانید از هر یک از آن‌ها بر اساس طراحی انواع سبک دکوراسیون دفتر کار داخلی خود استفاده کنید و علاوه بر بهبود دکوراسیون، در کاهش سطح سروصدا نیز گام مثبتی بردارید.

مطلب مرتبط  با این 5 میز کنفرانس الوند فضای اداری خود را ارتقا دهید

جلوه بخشی به راهروها و راه‌پله‌ها

راهروها و راه‌پله‌ها بخش‌های حیاتی یک ساختمان هستند. بر همین اساس، در مجتمع‌های اداری می‌توانید با استفاده از دیوارکوب‌ها به بهترین وجه، قسمت‌های مختلف ساختمان را تغییر دهید. از طرفی، شما می‌توانید از رنگ‌های مختلف دیوارکوب‌ها بهره ببرید تا با سایر بخش‌های ساختمان هماهنگی داشته باشند. طراحی راه‌پله‌ها نیز در اغلب دفاتر تقریباً نادیده‌ گرفته‌ می‌شود؛ اما نصب دیوارکوب‌های سفید و نورپردازی با نور LED می‌تواند در افزایش زیبایی این مکان‌ها موثر باشد.

زیباسازی قسمت پذیرش

قسمت پذیرش، چهره‌ی کسب‌ و کار شما است و می‌تواند تأثیر قابل ‌توجهی بر مراجعه‌کنندگان داشته باشد. بنابراین انواع مختلفی از دیوارکوب مانند دیوارکوب شیشه‌ای و ام دی اف در بازار موجود هستند و شما می‌توانید یک مدل را متناسب با طراحی دکوراسیون داخلی خود، برای این قسمت برگزینید.

جمع‌بندی

در این مقاله، به بررسی سوالاتی مانند دیوار کوب چیست و چه مزایا و معایبی دارد، پرداختیم. دیوارکوب‌ها در انواع مختلفی از جمله دیوارکوب شیشه‌ای، پی‌وی‌سی، ام دی اف، چرمی و … وجود دارند. انواع دیوار کوب اداری در هر سبک و مدلی می‌توانند زینت‌بخش محیط‌های کاری باشند. شما نیز می‌توانید با استفاده از اصول زیبایی‌شناسی و کاربردهای مدنظرتان، خرید دیوارکوب اداری مناسب خود را انجام دهید و به دفاتر خود جلوه‌ی خاصی ببخشید.

مجله الوند

اگر علاقمند به مطالعه مطالب بیشتر هستید، از طریق لینک زیر وارد مجله الوند شوید. در مجله الوند، مطالب متنوعی درباره مبلمان اداری منتشر می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *