با توجه به نوسانات قیمتی، برای استعلام دقیق قیمت محصولات لطفا با کارشناسان الوند تماس حاصل نمایید.

فهرست مطلب

میز معاونت چیست؟ + آشنایی با 4 ویژگی میز معاونت

ممکن سوال میز معاونت چیست برای شما هم در زمانی که به دنبال یک میز مناسب برای مسئولین بلند مرتبه شرکت میگردید پیش آمده باشد. اکثر مردم تصور می‌کنند که میزهایی که در یک اداره مورد استفاده قرار می‌گیرند، شبیه به یکدیگر هستند و هیچ تفاوتی با هم ندارند؛ اما دقیقا برعکس این مسئله صادق است و میزهای موجود در یک اداره با توجه به مقام افرادی که از آن‌ها استفاده می‌کنند، با یکدیگر تفاوت دارند. میزهایی که در یک شرکت یا اداره استفاده می‌شوند، در سه دسته کارمندی، معاونتی و مدیریتی قرار می‌گیرند که همه آن‌ها زیرمجموعه میزهای اداری هستند.

این امری کاملا طبیعی است که میز مدیریتی و معاونتی با کارمندی متفاوت باشد؛ زیرا معاون یک شرکت یا اداره یکی از جایگاه‌های مهم به حساب می‌آید که رده آن بعد از رده مدیریت قرار دارد. جایگاه بالای معاونت در یک اداره دلیلی است برای اینکه کارهای مهم و مسئولیت زیادی بر عهده او باشد.

از این رو، میزی که برای استفاده معاونت خریداری می‌شود، باید فضای کافی برای جای دادن وسایل و نظم دادن به آن‌ها را داشته باشد و از لحاظ طراحی و ساختار نیز متناسب با جایگاه معاونت انتخاب شود. در ادامه مقاله، به این سوال پاسخ می‌دهیم که میز معاونت چیست و شما را با ویژگی میز معاونت آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید.

میز معاونت چیست؟

در هر سازمانی جایگاه بعد از مدیریت به معاونت تعلق دارد. این جایگاه، از مدیریت یک درجه پایین‌تر است و نسبت به کارمندان و کارکنان اداره، در رده بالاتری قرار می‌گیرد. میز معاونت همان‌طور که از نامش مشخص است، برای معاونین طراحی شده و قابلیت‌هایی برای انجام راحت‌تر کارها دارد.

مطلب مرتبط  چند نکته و ترفند برای نظافت و تمیز کردن صندلی اداری

در برخی از سازمان‌ها، معاون وظایف بیشتری نسبت به مدیر بر عهده دارد. برای مثال، علاوه بر کنترل رفتار کارکنان باید برای برگزاری جلسات و رفت و آمدها نیز برنامه‌ریزی کند؛ بنابراین طراحی صحیح میز معاونت به قدری اهمیت دارد که می‌تواند باعث استحکام بخشیدن جایگاه او و کنترل بهتر اوضاع سازمان به منظور پیشرفت بهتر شود؛ از این رو تقریباً میز معاونت شباهت‌هایی با انواع میز مدیریت دارد.

ویژگی میز معاونت

حال که دانستیم میز معاونت چیست، بهتر است با ویژگی‌های آن آشنا شویم. به دلیل اینکه معاونت جایگاه بالایی در یک اداره یا سازمان دارد، لازم است که میزی با طراحی شیک و زیبا داشته باشد.

در ساخت این میزها اغلب از چوب‌های با کیفیت بالا استفاده می‌کنند و آن‌ها را با دقت و ظرافت ویژه‌ای تولید می‌‌نمایند. از طرفی، میزهای معاونتی باید به گونه‌ای طراحی شوند که معاون هنگام کار کردن پشت میز، احساس راحتی کند و همچنین بتواند به‌آسانی به وسایل مورد نیاز خود دسترسی داشته باشد.

علاوه بر این، در ساخت این مدل میزها، کشو و کمد قرار می‌دهند تا معاون بتواند وسایل مهم خود را در آن‌ها نگهداری کند.

ویژگی میز معاونت | مبلمان اداری الوند

انواع مدل‌های میز معاونت چیست؟

بر اساس ویژگی میز معاونت، این نوع میزها در سه مدل زیر دسته‌بندی می‌شوند:

  • میزهای معاونتی مدرن

میز مدرن جزو محبوب‌ترین میزهای معاونتی به حساب می‌آید که طراحی بسیار زیبا و جذابی دارد. میزهای مدرن در رنگ‌بندی‌ها و طرح‌های مختلفی تولید می‌شوند و نسبت به سایر میزها وزن سبک‌تری دارند که این دلیلی برای طراحی و ساخت سریع آن‌ها است.

  • میزهای معاونتی کلاسیک

میزهای معاونت کلاسیک از قدیم مورد توجه افراد قرار داشتند. این نوع از میزها به دلیل طراحی و مدل خاصشان در دکوراسیون کلاسیک اداری استفاده می شوند ئ  می‌توانند جلوه بسیار زیبایی به فضای کاری شما بدهند؛ اما اگر به دنبال تنوع و رنگ‌بندی‌های مختلف هستید، بهتر است به سراغ خرید این مدل میز نروید.

مطلب مرتبط  شناخت کاربرد انواع صندلی اداری

از طرفی، طراحی و ظرافت ساخت، یک ویژگی میز معاونت کلاسیک است که آن را در دسته گران‌ترین میزهای معاونتی قرار داده است. اگر به دنبال یک میز معاونت خاص هستید که دکور زیبایی را برای شما ایجاد کند، میز معاونت کلاسیک بهترین گزینه محسوب می‌شود.

  • میزهای معاونتی سلطنتی

در تولید میزهای سلطنتی از چوب و مواد با کیفیت بسیار بالا استفاده می‌کنند و به همین علت، این میزها در مقایسه با دیگر مدل‌ها، قیمت بسیار بالایی دارند.

همچنین طراحی‌های انجام‌شده روی میزهای سلطنتی، ظرافت و پرزرق و برق بودن آن‌ها از مشخصه‌های بارز این نوع میز است که می‌تواند زیبایی فضای کاری شما را دوچندان کند.

ابعاد میز معاونت

میزهای معاونتی بر اساس استانداردها و ابعاد مشخصی ساخته می‌شوند تا فضای کاری مناسب را برای معاونین فراهم کنند. این میزها در طول 160 تا 180 سانتی‌متر طراحی می‌شوند تا مقدار متناسبی از فضای کاری اتاق معاون را به خود اختصاص دهند.

برای نگهداری مدارک مهم و مخفیانه، کمدهایی با اندازه‌های مناسب برای میزهای معاونت طراحی شده است. این کمدها به اندازه کافی فضا دارند تا معاون بتواند مدارک مهم خود را درون آن‌ها قرار دهد و درب کمد را قفل کند. علاوه بر کمد، کشوهایی درون ساختار میز جای داده‌اند که برخی از آن‌ها، امکان قفل شدن دارند.

ابعاد میز معاونت | مبلمان اداری الوند

جنس میز معاونت

معمولا جنس چوب به‌کاررفته در میزهای معاونت، ام دی اف است. دلیل استفاده از ام دی اف در ساخت این میزها، مقاومت بالایی است که در برابر ضربه و فشار و همین‌طور خط و خش دارد. علاوه بر این، چوب‌ MDF زیبایی خاصی به میز می‌بخشد و در برابر آب و رطوبت نیز مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد.

مطلب مرتبط  راهنمای خرید مبلمان اداری نیلپر

برخی از میزهای معاونتی از چوب‌های اصل و باکیفیت ساخته می‌شوند که قیمت بالایی دارند و اغلب شرکت‌های لوکس و مجلل این نوع میزها را سفارش می‌دهند.

جنس چوب برخی دیگر از میزهای معاونتی از لترون است که به اندازه ام دی اف مقاومت ندارد و در صورت ریختن آب روی آن‌ها، بافت میز به ‌سرعت خراب می‌شود.

برای افرادی که می‌خواهند هزینه کم‌تری برای خرید میزهای معاونتی بپردازند، میزهای با جنس لترون گزینه مناسبی خواهند بود؛ اما با توجه به ویژگی میز معاونت لترون، این میزها به نگهداری زیادی نیاز دارند. دقت داشته باشید که هرچه کیفیت چوب میزهای معاونت بهتر باشد، طول عمر آن‌ها نیز بیشتر است و تا چندین سال بدون هیچ مشکلی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

سخن آخر

به دلیل جایگاه معاون در سازمان‌ها و شرکت‌ها لازم است که میز آن‌ها به‌گونه‌ای باشد که فعالیت‌های معاون را استحکام ببخشد و فضای راحتی را برای نظم بخشیدن به کارهای او فراهم کند. ما در این مقاله گفتیم میز معاونت چیست؟ میزهای معاونتی قابلیت‌ها و ساختاری دارند که برای راحتی معاونین طراحی شده است. شما برای خرید میز اداری باید به دکوراسیون فضای کاری، نیاز شخص و هزینه‌ای که می‌خواهید بپردازید، توجه داشته باشید. در این مقاله سعی کردیم به طور کامل سوال میز معاونت چیست را پاسخ دهیم و شما را با ویژگی میز معاونت و انواع آن آشنا کنیم.

مجله الوند

اگر علاقمند به مطالعه مطالب بیشتر هستید، از طریق لینک زیر وارد مجله الوند شوید. در مجله الوند، مطالب متنوعی درباره مبلمان اداری منتشر می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *