با توجه به نوسانات قیمتی، برای استعلام دقیق قیمت محصولات لطفا با کارشناسان الوند تماس حاصل نمایید.

فهرست مطلب

صندلی تابوره چیست؟

امروزه در ساخت صندلی‌ها تنوع بسیار زیادی وجود دارد. به ‌صورت کلی بسته به کاربرد، صندلی‌های مختلفی ساخته می‌شوند که هر کدام ویژگی‌ها گوناگونی دارند. در بین صندلی‌های ساخته‌شده، مواردی برای کار در محیط‌های آزمایشگاهی، مراکز زیبایی، دندانپزشکی و … استفاده می‌شوند. این صندلی‌ها به نام صندلی تابوره شناخته می‌شوند و دارای ویژگی‌های مخصوصی هستند. در ادامه، ضمن پاسخ به سوال صندلی تابوره چیست ، به معرفی انواع صندلی تابوره می‌پردازیم. همچنین ویژگی‌های صندلی تابوره را نیز مورد بررسی قرار می‌دهیم.

انواع صندلی تابوره | مبلمان اداری الوند

صندلی تابوره چیست؟

صندلی‌های تابوره در واقع نوعی صندلی چرخ‌دار هستند که به دو نوع آزمایشگاهی و پزشکی تقسیم می‌شوند. این صندلی‌ها به ‌صورت کلی باید بدون دسته و بدون پشتی تولید شوند؛ اما امروزه طراحان برای راحتی بیشتر و همچنین برآورده کردن نیاز تمام متقاضیان، اقدام به تولید مدل‌های پشتی‌دار و دسته‌دار نیز کرده‌اند. از طرف دیگر، این صندلی‌ها در دو نوع چرخ‌دار و ثابت ساخته می‌شوند که شما می‌توانید بسته به نیاز خود از بین آن‌ها انتخاب کنید. این صندلی‌ها ویژگی‌ها مختلفی مانند تنظیم ارتفاع، چرخش و … دارند که در ادامه به ‌صورت کامل به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

ویژگی‌های صندلی تابوره

بعد از پاسخ به سؤال صندلی تابوره چیست، لازم است تا در این قسمت با ویژگی‌ها این مدل صندلی نیز به ‌صورت کامل آشنا شویم.

قابلیت تنظیم ارتفاع

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های صندلی تابوره، مربوط به قابلیت تنظیم ارتفاع است. می‌دانیم که ارتفاع صندلی باید با ارتفاع میز کاملا در تناسب باشد؛ چنانچه در محل کار خود با میزهای مختلفی سر و کار دارید، لازم است تا به سراغ صندلی‌های تابوره بروید که تا 75 سانتی‌متر قابلیت افزایش ارتفاع دارند. همچنین شما می‌توانید این صندلی‌ها را بسته به قد خود تنظیم کرده و به ‌راحتی از آن‌ها استفاده کنید.

چرخش کامل

از دیگر ویژگی‌های این صندلی‌ها باید به چرخش کامل آن‌ها اشاره‌کنیم. تمام مدل‌های صندلی تابوره، در قسمت نشیمن خود دارای چرخش 360 درجه هستند و می‌توانند به ‌صورت کامل بچرخند. این چرخش باعث می‌شود تا کار کردن با این صندلی‌ها راحت‌تر شده و هیچ‌گونه محدودیتی در تحرکات فیزیکی فرد به وجود نیاید. در این حالت برای برگشتن به پشت سرتان احتیاج به بلند شدن از روی صندلی ندارید.

مطلب مرتبط  کاربرد پارتیشن آلومینیومی در فضای کار

چرخ‌های روان

همان‌طور که در قسمت‌های قبلی اشاره کردیم، صندلی‌های تابوره در دو مدل چرخ‌دار و بدون چرخ تولید می‌شوند. مدل چرخ‌دار قیمت بالاتری نسبت به مدل‌های ثابت دارد؛ اما مزایای آن نیز بیشتر بوده و نمی‌توان از این موضوع چشم‌پوشی کرد. با انتخاب صندلی آزمایشگاهی تابوره که شامل چرخ‌های نرم و روان است، می‌توانید به‌ راحتی در محیط آزمایشگاه حرکت کنید، بدون اینکه نیاز به بلند شدن داشته باشید. همچنین می‌توانید در طول میز جابه‌جا شده و به کارهای خود رسیدگی کنید.

وجود رکاب جای پا

از دیگر ویژگی‌ها صندلی‌های تابوره باید به وجود رکاب جای پا اشاره کرد. وجود این رکاب باعث می‌شود تا از آویزان ماندن پاها جلوگیری شده و آسیبی از این جهت به آن‌ها وارد نشود. یکی از تأثیرگذارترین عوامل در سلامتی جسمی افراد، تکرار است. زمانی که بدن شما مرتبا در یک وضعیت نادرست قرار بگیرد؛ احتمال آسیب رسیدن به آن نیز بیشتر می‌شود. پس باید به عوامل زیادی توجه داشته باشید تا بتوانید در یک وضعیت صحیح بر روی صندلی قرار بگیرید.

نشیمن صندلی

از ویژگی‌های دیگر صندلی تابوره، می‌توان به نشیمن آن‌ اشاره کرد. همان‌طور که گفتیم این صندلی‌ها تنوع بسیار زیادی دارند که می‌توانند نیازهای شما را برآورده کنند. نشیمن این صندلی‌ها در دو نوع فوم‌دار و فلزی ساخته می‌شوند. مدل‌های فوم دار نرم هستند و برای استفاده‌های طولانی‌مدت، گزینه بهتری به حساب می‌آیند. در اغلب موارد، نشیمن از فوم سرد پر شده که باعث می‌شود صندلی نرم و راحت‌تر باشد.

در برخی دیگر از مدل‌ها، قسمت نشیمن از استیل آبکاری‌شده ساخته می‌شود که مقاومت زیادی در برابر ضربه داشته و در عین حال وزن سبکی نیز دارد. در اغلب موارد، صندلی‌های صفحه استیل به شکل ثابت ساخته می‌شوند. لازم به ذکر است که این صندلی‌ها قیمت مناسب‌تری نسبت به مدل‌ها فومی دارند؛ از همین رو می‌توانند انتخاب مناسبی برای بیمارستان‌ها و مراکز دولتی باشند.

مطلب مرتبط  معرفی صندلی مناسب کار طولانی با کامپیوتر

 ویژگی های صندلی تابوره | مبلمان اداری الوند

انواع صندلی تابوره

همان‌طور که اشاره کردیم، تنوع گسترده‌ای در ساخت صندلی تابوره وجود دارد. هرکدام از مدل‌های صندلی تابوره، مناسب استفاده در محیط‌های خاصی هستند. در این قسمت قصد داریم تا به معرفی چند نمونه از پرکاربردترین مدل‌های صندلی تابوره در محیط‌های مختلف بپردازیم.

صندلی تابوره زین اسبی

یکی از انواع صندلی تابوره، مدل زین اسبی است. این مدل از صندلی تابوره را بیشتر در مطب پزشکان و بیمارستان‌ها می‌بینیم. صندلی‌های زین اسبی دارای یک انحنا در قسمت نشیمن خود هستند که باعث می‌شود تا پاها و کمر در وضعیت طبیعی‌تری قرار بگیرند. این صندلی‌ها تکیه‌گاه مناسبی نیز دارند که کمک می‌کند تا فرد به آن تکیه داده و راحت‌تر بر روی صندلی خود بنشیند. رکاب و چرخ نیز از دیگر قسمت‌های این صندلی هستند که مطابق با اصول ارگونومیک ساخته ‌شده‌اند.

صندلی صفحه استیل

از دیگر مدل‌های صندلی تابوره که در مکان‌های مختلف مانند آزمایشگاه‌ها، مراکز زیبایی و در سبک دکوراسیون اداری نیز وجود دارد، صندلی صفحه استیل است. قسمت نشیمن این صندلی‌ها از استیل آب‌دیده ساخته شده و استحکام بسیار بالایی دارد. جنس استیل این صندلی‌ها معمولا از مقاومت بالایی در برابر زنگ‌زدگی و پوسیدگی برخوردار است. از دیگر ویژگی‌های صندلی تابوره صفحه استیل باید به وزن سبک و همچنین قیمت مناسب آن اشاره کنیم.

صندلی پایه بشقابی

صندلی‌های تابوره در قسمت پایه نیز تنوع بسیار زیادی دارند. برخی از آن‌ها حالت چهارپایه داشته و برخی دیگر نیز به صورت چرخان طراحی می‌شوند. در این ‌بین، مدل دیگری تحت عنوان صندلی پایه بشقابی نیز وجود دارد. این دسته صندلی‌ها، قابلیت تنظیم ارتفاع و چرخش 360 درجه دارند.

کاربرد صندلی تابوره

در قسمت‌های قبلی به‌ صورت کامل به سؤال صندلی تابوره چیست پاسخ دادیم، همچنین انواع اصلی و کاربردی این صندلی‌ها را نیز معرفی کردیم تا شما آشنایی بیشتری با این محصولات داشته باشید. در اینجا قصد داریم تا به معرفی کاربردهای اصلی صندلی‌های تابوره یا به ‌اصطلاح آزمایشگاهی بپردازیم.

مطلب مرتبط  فایل اداری چیست؟ کاربرد فایلینگ اداری

پزشکی

یکی از اصلی‌ترین کاربردهای انواع صندلی تابوره مربوط به کاربردهای پزشکی است. از این مدل صندلی معمولا در محیط‌های درمانی مختلف مانند بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، مطب پزشک‌ها و … استفاده می‌کنند. پزشکان مختلف مانند دندانپزشکان و … از این مدل صندلی‌ها استفاده می‌کنند تا بدون محدودیت‌های فیزیکی، بتوانند فعالیت‌های طبی خود را به ‌راحتی انجام دهند. در برخی موارد، از این دسته صندلی‌ها در اتاق‌های عمل نیز استفاده می‌شود.

آزمایشگاه

از دیگر کاربردهای این صندلی‌ها باید به کاربرد آزمایشگاهی آن‌ها نیز اشاره‌کنیم. در آزمایشگاه‌های پزشکی یا تحقیقاتی معمولا از  انواع صندلی تابوره استفاده می‌شود. با کمک این صندلی‌ها تکنسین‌ها و یا محققان فعال در آزمایشگاه‌ها می‌توانند به‌ راحتی به تمام میزها دسترسی داشته باشند و فعالیت‌های خود را انجام دهند.

زیبایی

کاربرد دیگری که می‌توانیم برای انواع صندلی تابوره برشماریم، مربوط به سالن‌ها و کلینیک‌های زیبایی است. معمولا در سالن‌های زیبایی از انواع مختلف این صندلی‌ها استفاده می‌شود. در کلینیک‌ها نیز این مدل صندلی‌ها کاربرد فراوانی دارند.

مراکز دولتی و اداری

در اغلب موارد می‌توان صندلی تابوره صفحه استیل را در مراکز دولتی و اداری نیز مشاهده کرد. این صندلی‌ها  برای استفاده مراجعین، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کاربرد صندلی تابوره | مبلمان اداری الوند

جمع‌بندی

صندلی تابوره یکی از انواع صندلی اداری و پرکاربرد در میان انواع صندلی‌ها به شمار می‌رود. این صندلی‌ها طراحی منحصر به فردی دارند؛ به گونه‌ای که به‌ راحتی می‌توانید آن‌ها را از بین سایر مدل‌های صندلی تشخیص دهید. در قسمت‌های قبلی، ضمن پاسخ به سوال صندلی تابوره چیست، به معرفی ویژگی‌های صندلی تابوره پرداختیم تا شما به طور کامل با این صندلی‌ها آشنا شوید. انواع صندلی تابوره را نیز در بخش‌های قبلی معرفی کردیم. هر کدام از این صندلی‌ها ویژگی‌ها ظاهری مختلفی داشته و کاربردهای آن‌ها نیز با یکدیگر متفاوت است. انواع صندلی تابوره طیف کاربرد بسیار گسترده‌ای دارند که ما به چند نمونه از آن‌ها اشاره کردیم.

مجله الوند

اگر علاقمند به مطالعه مطالب بیشتر هستید، از طریق لینک زیر وارد مجله الوند شوید. در مجله الوند، مطالب متنوعی درباره مبلمان اداری منتشر می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *