با توجه به نوسانات قیمتی، برای استعلام دقیق قیمت محصولات لطفا با کارشناسان الوند تماس حاصل نمایید.

فهرست مطلب

هر آنچه باید در مورد کاربرد چرم مصنوعی در مبلمان بدانید

چرم یکی از موادی است که استفاده از آن در طراحی داخلی رواج دارد و زیبایی خاصی به هر محلی می‌دهد که از آن استفاده می‌شود. هم‌چون چرم، کاربرد چرم مصنوعی در مبلمان شامل استفاده از آن به عنوان رویه صندلی مدیریت، مبل اداری، مبلمان منزل ومی‌شود. چرم طبیعی، معمولا قیمت بالایی دارد و به همین دلیل، خیلی از افراد ترجیح می‌دهند چرم مصنوعی را جایگزین آن کنند.

چرم مصنوعی در طول دهه‌های گذشته به دلایل متعددی محبوب شده است. در صورتی که می‌خواهید در مورد کاربرد چرم مصنوعی در مبلمان بیشتر بدانید، این مطلب از مجله الوند را مطالعه کنید.

آشنایی با چرم مصنوعی | مبلمان اداری الوند

آشنایی با چرم مصنوعی

اگر در یک جمله بخواهیم بگوییم چرم مصنوعی چیست باید گفت چرم مصنوعی به چرم صنعتی و غیرطبیعی گفته می‌شود که طی فرآیندهای شیمیایی تولید می‌شود. این محصول معمولا با استفاده از مواد شیمیایی مثل پلاستیک که به یک لایه پارچه پلی‌استر می‌چسبد به تولید میرسد. همچنین انواع مختلفی از پلاستیک در این فرآیند مورد استفاده قرار می‌گیرند که تعیین‌کننده ویژگی‌ها و قیمت چرم مورد نظر است.

چرم‌ مصنوعی کاربرد‌های متفاوتی دارد اما معمولا از آن به عنوان رویه انواع مبلمان اداری و خانگی استفاده می‌شود و مهم‌ترین کاربرد آن نیز در همین زمینه به‌علاوه تولید پوشاک و کفش است.

کاربردهای چرم مصنوعی

صنایع پوشاک، انواع اکسسوری، صنایع مبلمان وفقط برخی از صنایعی هستند که در آن از چرم مصنوعی به وفور استفاده می‌شود. همان‌طور که گفتیم، کاربرد چرم مصنوعی در مبلمان بیشتر است و معمولا برای تولید انواع محصولات مربوط به مبلمان خانگی و اداری مانند صندلی کنفرانس از این رویه به عنوان یک جایگزین بادوام برای چرم طبیعی استفاده می‌شود.

چرا از چرم مصنوعی در مبلمان استفاده می‌شود؟

چرم مصنوعی نسبت به چرم طبیعی قیمت ارزان‌تری دارد و به همین دلیل باعث می‌شود که قیمت نهایی مبلمان کاهش پیدا کند. همچنین برای تولید این نوع چرم هیچگونه آسیبی به حیوانات نمی‌رسد و دوست‌داران محیط‌زیست علاقه بیشتری به آن دارند.

مطلب مرتبط  کاربرد میز مدیریت کلاسیک در دفاتر اداری

در صورتی که به دنبال تنوع بالاتر و طرح‌های متنوع هستید، چرم مصنوعی نسبت به چرم طبیعی گزینه مناسب‌تری است. چرم مصنوعی  تقریبا در هر رنگی که دوست دارید تولید می‌شود. به همین خاطر تنوع آن خیلی بالاتر است و به راحتی می‌توانید آن را با دیگر قسمت‌های دکوراسیون منزل یا محل کار خودتان ست کنید.

در نهایت، چون چرم مصنوعی طی فرآیندهای شیمیایی تولید می‌شود، نگهداری راحت‌تری نسبت به چرم طبیعی دارد و در عین حال، کمتر دچار ترک یا پوسیدگی می‌شود.

مزایای استفاده از چرم مصنوعی برای مبلمان اداری چیست؟

در حال حاضر، استفاده از چرم مصنوعی برای مبلمان اداری روز به روز در حال افزایش است. بسیاری از تولیدکنندگان، چرم مصنوعی را به صورت کامل جایگزین چرم طبیعی کرده‌اند. همچنین به دلیل مزایای متعددی که این نوع چرم دارد، خیلی از مصرف‌کننده‌ها نیز ترجیح می‌دهند از چرم مصنوعی برای مبلمان اداری خودشان استفاده کنند.

اما این مزایا چه مواردی هستند و چرا خیلی از افراد چرم مصنوعی را به چرم طبیعی ترجیح می‌دهند؟

  • مقاومت بیشتر

چرم مصنوعی از مقاومت بسیار بیشتری نسبت به متریال‌های دیگری که برای تولید مبلمان استفاده می‌شوند برخوردار است. این متریال در برابر پوسیدگی و پارگی نیز مقاوم است. حتی گاهی اوقات مقاومت چرم مصنوعی در برابر پوسیدگی و ترک خوردگی نسبت به چرم طبیعی نیز بیشتر است و به همین خاطر، خیلی از افراد، آن را نسبت به چرم طبیعی ترجیح می‌دهند. معمولا مبلمان اداری که برای تولید آن از چرم مصنوعی استفاده شده باشد، طول عمری بالاتر از پنج سال دارد.

  • ارزش بیشتر نسبت به قیمت

خرید مبل اداری چرم ممکن است هزینه زیادی به شما تحمیل نماید و به همین خاطر خیلی از خریدارها به جای مبلمان چرم به دنبال گزینه‌های دیگری می‌روند اما این موضوع در مورد چرم مصنوعی صدق نمی‌کند.

مطلب مرتبط  با بهترین فوم برای مبلمان اداری آشنا هستید؟

این نوع مبلمان معمولا قیمت کمتری دارد و ویژگی‌هایی در آن گنجانده شده که ارزش آن را بالا می‌برد. برخلاف برخی از مبل‌های پارچه‌ای، مبل‌های چرم زیبایی چشمگیری دارند و هیچوقت از مد نمی‌افتند. به همین دلیل ارزش خرید این نوع مبل نسبت به قیمتی که دارند بیشتر است.

  • کارایی خیلی خوب

چرم مصنوعی قابلیت انعطاف‌پذیری بالایی دارد و می‌تواند شکل اولیه خودش را در طول زمان حفظ نماید. به همین خاطر اگر از مبلمان با چرم مصنوعی به‌درستی نگه‌داری کنیم، در طول زمان دچار افت کیفیت جدی نخواهند شد.

  • نظافت راحت‌تر

ممکن است از خودتان بپرسید مبل اداری چرمی بهتر است یا پارچه‌ای ؟ در صورتی که نگران نظافت مبلمان اداری خودتان هستید، باید بگوییم که مبل اداری چرمی گزینه بهتری است؛ چرا که تمیز کردن آن خیلی راحت است.

شما فقط با استفاده از یک تکه پارچه نم‌دار می‌توانید مبل و صندلی‌های چرمی را تمیز کنید و نیازی به هیچگونه وسیله اضافه‌ای نخواهید داشت. در صورتی که خیلی نگران آسیب دیدن مبلمان خودتان هستید هم می‌توانید از لوازم مخصوص تمیز کردن چرم استفاده کنید اما در اکثر مواقع این امر اصلا ضروری نیست. با استفاده از شوینده‌های خانگی، حتی تمیز کردن صندلی چرم سفید نیز به راحتی امکان‌پذیر خواهد بود.

  • تنوع بالا

یکی دیگر از دلایلی که کاربرد چرم مصنوعی در مبلمان را افزایش داده، تنوع بسیار بالای این رویه مبل است.. این نوع چرم را می‌توان در انواع رنگ‌ها تولید کرد و به همین دلیل هیچگونه محدودیتی در رنگ‌بندی نخواهید داشت. پس در صورتی که تنوع برای شما مهم است، پیشنهاد ما به شما استفاده از مبلمانی است که با چرم مصنوعی روکش شده‌اند

در کدام یک از اجزای مبلمان از چرم مصنوعی استفاده می‌گردد؟

معمولا از چرم مصنوعی بیشتر برای تولید مبلمان انتظار یا صندلی‌های اداری استفاده می‌شود. علاوه بر این، برخی از تولیدکننده‌ها برای انواع صندلی‌‌ مدیریت یا صندلی کارشناسی نیز از چرم مصنوعی به عنوان رویه استفاده می‌کنند.

مطلب مرتبط  11 ویژگی خاص یک صندلی اداری مناسب نشستن طولانی

صندلی‌هایی که در بخش‌های بیمارستانی، درمانگاه‌ها ومورد استفاده قرار می‌گیرند و نیاز به نظافت مرتب دارند هم از جنس چرم مصنوعی (معمولا وینیل) ساخته می‌شوند تا بتوان آن‌ها را به راحتی تمیز کرد.

همچنین برای برخی از اکسسوری‌های اتاق کار نیز گاهی اوقات ممکن است از روکش‌های چرم مصنوعی استفاده شود که باعث زیبایی هر چه بیشتر و هماهنگی اجزا با یکدیگر خواهد شد. برخی از این اکسسوری‌ها عبارتند از کلاهک آباژور، بخش‌هایی از کاغذ دیواری، زیردستی چرم و حتی پوشش لوازم‌التحریر.

کاربرد چرم مصنوعی در میز اداری | مبلمان اداری الوند

کاربرد چرم مصنوعی در میز اداری

در یک دکوراسیون اداری کلاسیک، همه اجزا هماهنگی با یکدیگر دارند و این در انتخاب متریال نیز به چشم می‌خورد. مثلا در بخش پیشانی میز اداری، می‌توان از چرم هم‌رنگ با روکش مبلمان به‌خوبی استفاده کرد تا این هماهنگی، کاملا جلب توجه کند.

معمولا میزهای مدیریت کلاسیک با استفاده از تکنیک لمسه‌کوبی، مزین به چرم مصنوعی می‌شوند و در سایز میزهای اداری، شاهد به‌کاربردن چرم نیستیم؛ مگر این‌که خریدار به‌صورت اختصاصی چنین میزی را سفارش دهد.

جمع‌بندی

چرم مصنوعی یک محصول تولید شده توسط انسان است و از مقاومت بسیار بیشتری نسبت به چرم طبیعی برخوردار است. چرم طبیعی به راحتی تمیز می‌شود و نیاز به تکنولوژی پیشرفته‌ای ندارد. همچنین این نوع چرم در رنگ‌های متنوعی نیز تولید می‌شود تا بتوانید به راحتی آن را با دیگر بخش‌های دکوراسیون منزل خودتان ست کنید.

با توجه به این دلایل، کاربرد چرم مصنوعی در مبلمان به‌خصوص در سال‌های اخیر افزایش پیدا کرده و این روکش، طرفداران خاص خود را دارد.

شما می‌توانید انواع مبلمان اداری تولید شده با چرم مصنوعی را از فروشگاه الوند تهیه و از مزیت‌های پرشمار آن استفاده کنید.

مجله الوند

اگر علاقمند به مطالعه مطالب بیشتر هستید، از طریق لینک زیر وارد مجله الوند شوید. در مجله الوند، مطالب متنوعی درباره مبلمان اداری منتشر می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *