با توجه به نوسانات قیمتی، برای استعلام دقیق قیمت محصولات لطفا با کارشناسان الوند تماس حاصل نمایید.

فهرست مطلب

7  اصلی که در طراحی دکوراسیون دفتر وکالت باید رعایت کرد

هر کسب‌وکاری، محیط فعالیتش را متناسب با هویت حرفه‌ای خود تعریف می‌کند. اهمیت فضا برای برخی مشاغل دوچندان بوده و دفترکار وکالت یکی از آن‌ها است. دکوراسیون دفتر وکالت باید به گونه‌ای باشد که وقتی ارباب رجوع وارد آن می‌شود، احساس کند که وارد یک محیط رسمی و معتبر شده است.

در واقع رسمی بودن فضا به جذب ارباب رجوع کمک چشم‌گیری می‌کند. در عین حال، احساس راحتی و صمیمیت نیز باید در فضا حاکم باشد؛ منظور این است که رسمی بودن محیط نباید به گونه‌ای باشد که مراجعه‌کننده احساس استرس یا ناراحتی داشته باشد، بلکه در عین راحتی، باید از بابت این‌که به یک محیط حرفه‌ای پا گذاشته است نیز آسوده‌خاطر باشد. در این مقاله از مجله الوند، می‌خواهیم در مورد اصول طراحی دفتر وکالت و دکوراسیون آن صحبت کنیم.

ویژگی‌‌های دکوراسیون یک دفتر وکالت | مبلمان اداری الوند

ویژگی‌‌های دکوراسیون یک دفتر وکالت

به طور کلی، کار وکالت به سه دسته وکیل حقوقی، وکیل کیفری و مشاوره حقوقی تقسیم می‌شود. فرقی نمی‌کند که در کدام یک از این حوزه‌ها به صورت تخصصی  فعالیت می‌کنید، به هر حال محیط کار شما باید بتواند ارتباط موثر را با مخاطب فراهم کند.

در واقع تجهیزات دفتر وکالت و سبک دکوراسیون اداری که یک وکیل برای محیط کار خود در نظر می‌گیرد، میزان اهمیت او به حرفه‌اش را نشان می‌دهد.

پس بهتر است با دقت و حوصله، برای دکوراسیون دفتر وکالت خود هزینه کنید. حال می‌خواهیم به برخی از ویژگی‌های کلی یک دفتر وکالت اشاره کنیم.

  • حتما شنیده‌اید که زیبایی در سادگی است؛ بنابراین به عنوان یک وکیل سعی کنید از شلوغی بیش از حد دفتر کار خود پرهیز کنید.
  • به کمک چند شاخه گل طبیعی شاداب و چند گلدان زیبا، محیطی روح‌نواز و دلپذیر ایجاد کنید تا انرژی مثبت آن، تاثیر مطلوبی بر روح و روان مخاطبان بگذارد.
  • به نورپردازی محیط دفتر کار، اهمیت دهید. صرف روشن بودن محیط کافی نیست. شما باید به کمک تجهیزات نورپردازی با قابلیت تنظیم روشنایی و انتخاب لامپ با دمای رنگ مناسب، فضای مناسبی را برای کارکنان و مراجعین ایجاد کنید.
  • از آنجایی که اغلب افرادی که وارد دفتر وکالت می‌شوند، مشکلات ریز و درشت گوناگونی دارند، بهتر است در یک محیط آرام در مورد مشکلات خود صحبت کنند. تعبیه فضاهای خصوصی برای برگزاری جلسات و استفاده از پنجره‌های دوجداره می‌تواند هم از ورود سر و صدای محیط بیرون به داخل جلوگیری کند و هم محیطی خصوصی را برای بیان مشکلات افراد فراهم آورد.
  • تهویه مناسب در فضا و جلوگیری از ایجاد بوی بد و یا حتی بوی غذا، ویژگی مهمی است که یک دفتر وکالت باید داشته باشد.
  • چیزی که می‌خواهیم بگوییم شاید از نظر شما بی‌اهمیت باشد اما وسایلی که برای پذیرایی از مراجعین در نظر می‌گیرید، یکی از موارد مهم در دکوراسیون دفتر وکالت به شمار می‌آیند. سعی کنید از فنجان‌ها و ظروف زیبا و لوکس برای پذیرایی استفاده کنید.
  • این را بدانید که موارد کوچک از دید مشتری پنهان نمی‌مانند. به طور مثال میز مدیریت یا مبلمان اداری در صورت داشتن خرابی یا پارگی می‌توانند اثر سوء در نظر مشتری بگذارند.
مطلب مرتبط  چند نکته در انتخاب متریال و رنگ میز اداری

7 اصل مهم در دکوراسیون دفتر وکالت

همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم، چه دفتر وکالت حقوقی داشته باشیم چه دفتر وکالت تجاری، دکوراسیون آن باید به‌گونه‌ای باشد که در کنار رسمی بودن، حس صمیمیت و راحتی را به افراد القاء کند.

مراجعان دفاتر وکالت به خاطر مشکلات خود با استرس زیادی به این محیط می‌آیند؛ به همین دلیل با استفاده از فضاسازی مطلوب، می‌توان از استرس آنها کم کرد. در این قسمت از مقاله می‌خواهیم به نکات ریزی در مورد اصول طراحی دفتر وکالت صحبت کنیم.

  • رنگ آمیزی مناسب

یک دیدگاه اشتباه در مورد رنگ‌آمیزی دفاتر وکالت وجود دارد؛ آن هم این است که چون این محیط یک محیط حرفه‌ای و رسمی است، بنابراین باید از رنگ‌های تیره در آن استفاده کرد. به این نکته توجه داشته باشید که رنگ‌های تیره، موجب می‌شوند اضطراب مشتری افزایش یابد؛ بنابراین رنگ‌های خنثی مانند کرم، سفید و خاکستری انتخاب مناسب‌تری هستند.

حتی در اغلب محیط‌های اداری از ترکیب رنگ‌هایی مانند بنفش، خاکستری و سبز نیز استفاده می‌شود. این رنگ‌ها گزینه بسیار خوبی برای دکوراسیون دفتر وکالت هستند. در این بین رنگ آبی نیز به دلیل حس آرامش و همچنین ایجاد اعتماد، گزینه مناسبی است. می‌توان از این رنگ هم برای بخشی از دیوارها و هم برای تجهیزات دفتر وکالت استفاده کرد.

تجهیزات دفتر وکالت | مبلمان اداری الوند

 

  • استفاده از گل و گیاه

استفاده از گل و گیاه طبیعی در هر محیطی می‌تواند به دل‌انگیز و صمیمی‌کردن آن محیط کمک کند. در واقع گلدان و گل‌های طبیعی، احساس آرامش بسیار زیادی را می‌توانند در مشتریان شما ایجاد کنند. همچنین در تصفیه هوا نیز تاثیر مثبتی دارند.

پزشکان و وکلا از متخصصینی هستند که مراجعان آنها در صورت رضایت از کار، گل و یا هدایایی را برای آنها می‌آورند. اگر شما نیز جزء وکلایی هستید که قبلا هدایا و یا گل‌هایی را از مشتریان خود دریافت کرده‌اید، حتماً آنها را در محیط کار خود و در معرض دید قرار دهید. قرار دادن این موارد در دفتر کار، به افزایش اعتبار کار شما و همچنین اعتماد مشتریان کمک می‌کند.

  • قرار دادن مدارک وکالت

یکی دیگر از اصول مهم در دکوراسیون دفتر وکالت، قرار دادن مدرک وکالت پایه یک در دفتر کار است. برای این کار شما می‌توانید مدرک خود را در یک قاب ساده و زیبا از دیوار آویزان کنید. همچنین اگر دارای لوح تقدیر در این زمینه هستید، بهتر است از آن نیز به عنوان یکی از تجهیزات دفتر وکالت خود بهره ببرید.

  • مبلمان و اکسسوری‌های دکوراتیو

سعی کنید در دکوراسیون دفتر وکالت خود حتما از یک کتابخانه اداری مدیریتی استفاده کنید‌. در کنار این مورد، استفاده از اکسسوری‌های دکوراتیو مختلف را فراموش نکنید. به طور مثال می‌توانید بر روی دیوار، تابلوهای هنری و مفهومی مینیمال را قرار دهید.

همچنین می‌توانید در کف اتاق، یک قالی یا قالیچه کوچک و زیبا را پهن کرده و از این طریق حس آرامش و صمیمیت بیشتری را به موکلین خود القاء کنید. دیوارهای بافت‌دار نیز گزینه خوبی برای دکوراسیون دفتر وکالت هستند. سعی کنید در تجهیزات دفتر وکالت، از چوب و چرم استفاده نمایید. به طور مثال مبلمان چرم گزینه خوبی برای این محیط هستند.

  • نورپردازی صحیح

یکی از مهمترین اصول طراحی دفتر وکالت، نورپردازی صحیح است. در دکوراسیون دفتر وکالت باید نور را در اولویت کار قرار داد. نور موجود در یک دفتر وکالت باید به اندازه کافی باشد، در واقع نه خیلی روشن و نه خیلی تاریک و تیره. بهترین نور برای محیط دفتر وکالت، نور طبیعی است؛ بنابراین سعی کنید پرده‌هایی را که برای پنجره‌های اتاق در نظر می‌گیرید، پرده‌هایی از جنس ساتن، حریر و یا جنس‌های نازک دیگر باشند.

مطلب مرتبط  انتخاب پرده اداری در دکوراسیون محیط کار

این جنس پرده‌ها می‌توانند نور را به اندازه کافی وارد اتاق کنند. اما اگر در اتاق شما پنجره‌ای وجود ندارد و یا زیاد نورگیر نیست، لامپ‌های SMD با دمای رنگ نور حدود 4500 کلوین گزینه خوبی برای ایجاد نور مشابه طبیعی در محیط هستند. نور مناسب در کنار استفاده از رنگ‌های روشن در دکوراسیون دفتر وکالت، می‌تواند دفاتر کوچک را بزرگتر نشان دهد.

  • جداسازی قسمت‌های مختلف دفتر

یکی از کارهایی که می‌توانید برای زیبا کردن دکوراسیون دفتر وکالت انجام دهید، استفاده از پارتیشن است. در واقع می‌توان یکی از اصول طراحی دفتر وکالت را، پارتیشن‌بندی و تعریف قسمت‌های مختلف دانست. معمولا یک دفتر وکالت دارای یک سالن انتظار است که چند صندلی و یک میز پذیرایی به همراه میز منشی در آن قرار دارد. یک اتاق نیز مختص خود آقا یا خانم وکیل است. همچنین یک آشپزخانه یا آبدارخانه کوچک نیز باید در این محیط وجود داشته باشد.

حال برخی از وکلا ممکن است کارمندان دیگری نیز داشته باشد. به طور مثال وکلایی که دارای سایت و یا شبکه‌های اجتماعی فعالی هستند، ممکن است به کارمندانی جهت انجام این امور احتیاج داشته باشند؛ بنابراین تمام این قسمت‌ها باید از یکدیگر جدا شوند. استفاده از پارتیشن mdf اداری با ترکیب شیشه مات می‌تواند یک گزینه بسیار خوب برای این کار باشد تا هم فضاسازی شخصی به‌خوبی انجام گیرد و هم تبادل نور در دفتر وکالت رخ دهد.

مبلمان دفتر وکالت | مبلمان اداری الوند

  • انتخاب صحیح مبلمان دفتر وکالت

صندلی اداری در دفتر وکیل:

صندلی‌های مورد استفاده برای وکیل و کارمندان حتما باید ارگونومیک باشند. برای شخص وکیل حتما از صندلی مدیریت و برای سایر افراد می‌توانید از صندلی کارشناسی استفاده کنید. چند عدد صندلی انتظار یا مبل انتظار نیز باید برای مراجعین تعبیه شود که تعداد آن، بسته به مساحت دفتر کار شما دارد اما نباید از سه عدد کمتر باشد.

به این نکته توجه داشته باشید که به صورت سنتی، روبه‌روی میز کار وکیل دو عدد صندلی راحت برای مراجعه‌کنندگان تعبیه می‌شود. معمولا برای این دو صندلی، نیازی به میز جلومبلی نیست.

میز اداری دفتر وکالت:

در هنگام خرید مبلمان اداری، علاوه بر صندلی باید به فکر تهیه میز اداری هم باشید. رنگ میزها باید با سایز اجزای دکوراسیون دفتر وکالت هم‌خوانی داشته باشد.

زماني که مراجعه‌کننده وارد یک دفتر وکالت می‌شود، اولین چیزی که با آن برخورد می‌کند منشی و میز او است؛ بنابراین یکی از مهم‌ترین تجهیزات دفتر وکالت، میز منشی است. میز منشی یا میز کانتر اداری باید دارای ظاهری شیک و مدرن بوده و همچنین فضای کافی برای انجام امور مختلف را داشته باشد. حتی اگر محیط کار شما کوچک است و مجبورید از میزهای کوچک استفاده کنید، می‌توانید این میزها را از نوع قفسه‌دار انتخاب نمایید تا از وجود کتابخانه بی‌نیاز شوید.

مطلب مرتبط  چگونه با استفاده از پارتیشن خانگی فضای خود را بهینه کنیم؟

مهم‌ترین میز یا حتی مهم‌ترین عنصر از عناصر مبلمان اداری موجود در دفتر وکیل، میز کار او است. همان‌طور که برای صندلی وکیل، تاکید بر استفاده از صندلی مدیریت داشتیم، در مورد میز وکیل نیز استفاده از میز مدیریت الزامی است.

میز مدیریت یا همان میز وکیل می‌تواند نمادی از قدرت و تسلط وکیل بر کار خود باشد؛ بنابراین برای انتخاب آن باید دقت لازم را به عمل آورید. قیمت میز اداری در بازه‌های مختلفی وجود دارد که با توجه به جنس، سایز و طرح آن تعیین می‌شود.

اکسسوری‌های دکوراسیون دفتر حقوقی:

از دیگر تجهیزاتی که می‌توان برای دفتر وکالت در نظر گرفت، اکسسوری‌های مختلف است. به طور مثال تابلوهایی که نمادی از عدالت هستند، گزینه خوبی به شمار می‌آیند. انواع دیوارکوب‌ها یا حتی استفاده از یک آکواریوم یا آب‌نما نیز می‌تواند تاثیر مطلوبی در زیبا کردن فضا داشته باشد.

سبک دکوراسیون داخلی برای دفتر وکالت

در انتخاب سبک دکوراسیون داخلی برای دفتر وکالت، می‌توان از هر دو سبک کلاسیک و مدرن استفاده کرد. برخی از افراد نیز ترجیح می‌دهند از سبک‌های تلفیقی مثل نئوکلاسیک بهره ببرند. در سبک کلاسیک که از مدل‌های اروپای قدیم نشأت گرفته شده، معمولا از رنگ‌های خانواده قهوه‌ای استفاده می‌شود. همچنین در انتخاب مبلمان نیز تاکید بر روی استفاده از جنس‌های چرم و چوب است. در دفتر کاری با این سبک، جنس کفپوش‌ها، کتابخانه و قفسه‌ها نیز معمولا از چوب است و میزها و سایر مبلمان معمولا دارای طراحی‌های پرنقش ‌و نگارتری هستند.

در سمت مقابل، در طراحی مدرن تاکید بیشتری بر روی سادگی است. میزها و مبلمان، همگی خیلی ساده و از نوع پروفیل و ام دی اف انتخاب می‌شوند. رنگ‌ها در سبک مدرن اهمیت زیادی دارند؛ در این سبک معمولاً از رنگ‌های خنثی در کنار لکه‌های رنگی چشم‌گیر مثل زرد و آبی استفاده می‎شود.

سبک دکوراسیون داخلی | مبلمان اداری الوند

جمع‌بندی

در این مقاله در مورد دکوراسیون دفتر وکالت صحبت کردیم. گفتیم یکی از مهم‌ترین قسمت‌های دکوراسیون، اتاق شخص مدیر و محدوده میز کار او است. میز و صندلی از اصلی‌ترین تجهیزات اداری در هر محیط کاری محسوب می‌شوند و دفتر وکالت نیز از این قاعده مستثنی نیست. از آنجایی که معمولا قیمت میز و صندلی نسبت به سایر اکسسوری‌هایی که در دفتر وکالت استفاده می‌شوند بیشتر است، باید در انتخاب آنها دقت بیشتری داشت. مبلمان الوند یکی از برندهایی است که می‌توان تمام تجهیزات اداری را با قیمتی مناسب و کیفیتی بالا از آن خریداری نمود.

برای استفاده از مشاوره متخصصین الوند، با ما تماس بگیرید.

مجله الوند

اگر علاقمند به مطالعه مطالب بیشتر هستید، از طریق لینک زیر وارد مجله الوند شوید. در مجله الوند، مطالب متنوعی درباره مبلمان اداری منتشر می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *