با توجه به نوسانات قیمتی، برای استعلام دقیق قیمت محصولات لطفا با کارشناسان الوند تماس حاصل نمایید.

فهرست مطلب

راهنمای خرید صندلی گیمینگ

گیمرها افرادی هستند که به علت جذابیت دنیای بازی، ساعت‌های طولانی روی صندلی و پشت سیستم می‌نشینند و به انجام بازی‌های ویدیویی می‌پردازند. معمولا این نشستن‌های طولانی‌مدت می‌تواند مشکلات جبران‌ناپذیری را برای سلامت جسم آن‌ها به دنبال داشته باشد. از همین رو، تهیه وسایل استاندارد و ارگونومیک برای این افراد اهمیت زیادی داشته و باعث حفظ سلامتی‌شان می‌شود. یکی از وسایل استانداردی که هر گیمر باید برای خود تهیه کند، صندلی گیمینگ استاندارد است. صندلی‌های گیمینگ دقیقا مطابق با نیازهای این افراد طراحی شده‌اند تا هنگام استفاده‌های طولانی‌مدت، هیچ آسیبی برای آن‌ها به دنبال نداشته باشند. در ادامه، به توضیحات کامل راهنمای خرید صندلی گیمینگ می‌پردازیم و همچنین انواع مدل های صندلی گیمینگ را بررسی می‌کنیم.

راهنمای خرید صندلی گیمینگ | مبلمان اداری الوند

صندلی گیمینگ چیست؟

قبل از اینکه به سراغ راهنمای خرید صندلی گیمینگ برویم، لازم است تا یک معرفی کلی از بهترین صندلی گیمینگ را داشته باشیم. می‌دانیم که صندلی‌ها یکی از اصلی‌ترین تجهیزاتی هستند که در راستای حفظ سلامت جسمانی افراد مورد استفاده قرار می‌گیرند. معمولا صندلی‌های متنوعی برای استفاده از کامپیوتر تولید می‌شوند که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. یکی از این محصولات، صندلی گیمینگ است که دارای  طراحی ارگونومیک و ظاهر خاص و منحصر به فرد است.

این صندلی‌ها به‌گونه‌ای طراحی و ساخته شده‌اند که افرادی که زمان‌های طولانی پشت سیستم می‌نشینند، بتوانند بهراحتی از آن‌ها استفاده کرده و هیچ نگرانی بابت وارد شدن آسیب‌های مختلف به جسمشان نداشته باشند. برای اینکه بتوانید یک صندلی گیمینگ متناسب با نیاز خود خریداری کنید، لازم است به نکات ویژه‌ای توجه داشته باشید که در قسمت‌های بعدی به‌ صورت کامل به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

مدل های صندلی گیمینگ

حال که با تعریف کلی صندلی گیمینگ و کاربرد آن تا حدی آشنا شدیم، به معرفی انواع مدل های صندلی گیمینگ می‌پردازیم. از آنجایی که امروزه تقاضای این صندلی‌ها افزایش پیدا کرده، مدل‌های متنوعی نیز برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

صندلی گیمینگ کنسول

اگر به دنبال یک صندلی گیمینگ برای بازی با کنسول هستید، باید به سراغ این مدل بروید. این صندلی‌ها با صندلی‌های مخصوص کامپیوتر تفاوت زیادی دارند و به آن اندازه ارگونومیک نیستند. صندلی‌های کنسول معمولا از گردن پشتیبانی نمی‌کنند و دسته ندارند. نکته قابلتوجه درباره این صندلی‌ها که باعث شده گیمرها آن را برای بازی با کنسول مناسب‌تر بدانند این است که باعث می‌شود تسلط بیشتری هنگام بازی داشته باشند. تنوع این صندلی‌ها در اندازه، ظاهر و همچنین طرح و رنگ بسیار گسترده بوده و هر فرد با هر سلیقه می‌تواند صندلی کنسول محبوب خود را خریداری کند.

مطلب مرتبط  راهنمای انتخاب و خرید صندلی آزمایشگاهی

محبوب‌ترین مدل این سبک صندلی‌های گیمینگ، هیچ چرخ و یا جک بالارونده‌ای ندارد و بهصورت کاملا مستقیم بر روی زمین قرار می‌گیرد. از آپشن‌های صندلی کنسول می‌توان به حرکت تکیه‌گاه آن، جیب برای قرار دادن دسته‌های بازی، بلندگوهای صدای فراگیر و همچنین درگاه‌های USB برای شارژ اشاره کرد.

صندلی گیمینگ مخصوص کامپیوتر

محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین مدل صندلی گیمینگ، صندلی مخصوص کامپیوتر است که مورد توجه اغلب گیمرها قرار دارد. این صندلی‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که برای استفاده در پشت میز کامپیوتر بسیار مناسب باشند. بهصورت کلی، ظاهر این صندلی‌ها شباهت زیادی با صندلی‌های اداری دارد؛ اما پشتیبانی آن‌ها از راحتی بدن فرد، به مراتب بیشتر از سایر صندلی‌ها در این زمینه است. می‌توانیم بگوییم تمام صندلی‌های گیمینگ قابلیت تنظیم ارتفاع دارند تا شخص به‌ راحتی بتواند ارتفاع آن را با قد خود، تنظیم کند.

خم شدن پشتی صندلی، بالشتک گردن و کمر، دسته‌های بلند، عملکرد چرخشی واز قابلیت‌های فوق‌العاده این صندلی‌ها هستند که باعث راحتی هرچه بیشتر فرد می‌شوند. طراحی این محصولات به‌ گونه‌ای انجام می‌شود که فرد بتواند بدون بروز درد در ناحیه کمر، گردن، باسن، دست وساعت‌ها به بازی و تفریح خود بپردازد.

صندلی گیمینگ مسابقه‌ای

اگر بخواهیم پیشرفته‌ترین نوع صندلی گیمینگ را به شما معرفی کنیم، بدون شک باید به سراغ صندلی‌های مسابقه‌ای برویم. با استفاده از این صندلی‌ها، حس و حال حضور در یک مسابقه و هیجان ناشی از آن کاملا به شما منتقل می‌شود. امکان اتصال این صندلی‌ها به کاکپیت بهراحتی وجود دارد تا تجهیزات بازی شما از این طریق تکمیل شود. معمولا گیمرهایی که به‌ صورت حرفه‌ای بازی‌ها را دنبال می‌کنند، به سراغ این مدل صندلی‌ها می‌روند.

صندلی گیمینگ بین بگ

صندلی‌های بین بگ بهصورت تخصصی برای گیمینگ طراحی نشده‌اند و طبیعتا قیمت آن‌ها نیز از سایر صندلی‌ها در این زمینه به‌مراتب کمتر است؛ اما بسیاری از گیمرها به دلیل راحتی فوق‌العاده این صندلی و همچنین قیمت مناسب آن، به سراغ این گزینه می‌روند. این صندلی‌ها در واقع کیسه‌های بزرگی هستند که با مواد نرم پر شده‌اند و جنس رویی آن‌ها از جیر یا میکروفیبر است.

به صورت کلی این صندلی‌ها انتخاب خوبی به عنوان صندلی گیمینگ نیستند؛ چراکه اصول ارگونومیک در ساخت آن‌ها رعایت نشده است. اما آن‌ها انطباق‌پذیری زیادی دارند و باعث می‌شوند تا شما در راحت‌ترین حالت لم دادهیا دراز بکشید و به بازی کردن بپردازید.

مطلب مرتبط  قیمت ست مبلمان اداری+معرفی مدل

راهنمای خرید صندلی گیمینگ

ویژگی‌های صندلی گیمینگ استاندارد

در این قسمت از راهنمای خرید صندلی گیمینگ نوبت به بررسی ویژگی‌ صندلی استاندارد می‌رسد.

رعایت اصول ارگونومی

در این صندلی‌ها، راحتی فرد باید اصلی‌ترین گزینه باشد. یک صندلی گیمینگ ارگونومیک، می‌تواند بدن فرد را در مناسب‌ترین حالت حفظ کند تا هیچ آسیبی در نشستن‌های طولانی‌مدت به جسم او وارد نشود. چنین صندلی‌هایی مثل صندلی گیمینگ ایرانی ، آپشن های متنوعی مانند تنظیم ارتفاع، زاویه پشتی، ارتفاع دسته‌ها ورا در اختیار شما قرار می‌دهند تا بتوانید آن‌ها را به‌دلخواه خود تنظیم کنید.

متریال به‌کاررفته در ساخت

از دیگر ویژگی‌های یک صندلی گیمینگ استاندارد، می‌توانیم به استفاده از متریال باکیفیت اشاره کنیم. تمام قطعات استفاده‌شده در این زمینه باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند؛ این امر باعث می‌شود تا طول عمر محصول بیشتر شده و بتواند مدت‌زمان بیشتری برای فرد کارایی داشته باشد. جنس پارچه، چرم، نشیمنگاه و تکیه‌گاه، چرخ ها، پایه، دسته و همه بخش‌های مختلف یک صندلی گیمینگ استاندارد، باید از متریال مرغوبی ساخته شده باشند.

کیفیت ساخت

از دیگر ویژگی‌های یک صندلی گیمینگ استاندارد که در راهنمای خرید صندلی گیمینگ باید به آن اشاره کرد، کیفیت ساخت این محصولات است. توجه داشته باشید که این صندلی‌ها باید توسط قاب یا فرم فوق‌العاده ساخته شده باشند. بهصورت کلی هرچقدر که یک صندلی گیمینگ از کیفیت ساخت بالاتری برخوردار باشد، دوام بیشتری نیز خواهد داشت و شما می‌توانید بدون کوچک‌ترین نگرانی از آن استفاده کنید.

صندلی گیمینگ برای چه کسانی مناسب است؟

شاید این سؤال برای شما نیز پیش آمده باشد که صندلی گیمینگ برای چه افرادی مناسب است؟ آیا این صندلی‌ها فقط مخصوص گیمرها بوده یا سایر افراد نیز می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند؟ می‌دانیم که شاخص اصلی صندلی‌های گیمینگ، راحتی آن‌ها است. به همین دلیل تمام افرادی که ساعت‌های زیادی از طول روز را پشت میز کامپیوتر می‌نشینند و مشغول انجام فعالیتی هستند، می‌توانند از صندلی‌های گیمینگ استفاده کنند. معمولا این صندلی‌ها برای تریدرهایی که کارشان با کامپیوتر بوده نیز گزینه انتخابی بسیار مناسبی است. سایر افراد مانند کارمندان فعال در محیط‌های اداری وهم در صورت تمایل می‌توانند برای به دست آوردن راحتی بیشتر و وارد شدن آسیب کمتر به بدنشان، از این محصولات استفاده کنند.

مطلب مرتبط  معرفی بهترین صندلی‌های گیمینگ ایرانی

برای خرید صندلی گیمینگ باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟

اگر برای خرید یک صندلی گیمینگ اقدام کرده‌اید، باید به نکات ویژه‌ای توجه داشته باشید تا بتوانید یک محصول مناسب و کاربردی برای خود خریداری کنید.

دسته صندلی

توجه داشته باشید که در زمان نشستن، دست‌های شما باید بتوانند به‌ صورت کاملا آزادانه حرکت کنند. پس پیشنهاد می‌کنیم به سراغ صندلی‌هایی بروید که دسته‌های چهار جهته دارند. این دسته‌ها می‌توانند از قسمت‌های مختلف دست شما مراقبت کنند.

نشیمنگاه و تکیه‌گاه

بهتر است نشیمنگاه صندلی از فوم سرد باشد تا ضمن نرمی، بتواند از بدن شما نیز به‌ خوبی حمایت کند. تکیه‌گاه صندلی نیز باید قابلیت حمایت گردن و کمر شما را داشته باشد و بتوانید آن را به دلخواه خود، تنظیم کنید.

پایه و چرخ ها

پایه صندلی بایستی تحمل وزن افراد را داشته باشد؛ از همین رو بهتر است جنس آن از فولاد یا آلیاژ آلومینیوم باشد. چرخ ها نیز باید بتوانند بهصورت کاملا روان حرکت کنند و در عین حال به قدر کافی محکم باشند.

هر فرد باید بسته به جثه و ویژگی‌های فیزیک خود، صندلی گیمینگ مورد نیازش را انتخاب کند. معمولا افراد لاغری که قدشان کمتر از 180 سانتی‌متر است، بایستی به سراغ صندلی‌های کوچک بروند. افراد درشت‌هیکلی که بین 170 تا 190 سانتی‌متر قد دارند نیز بهتر است صندلی‌های متوسط را انتخاب کنند. صندلی‌های بزرگ هم مناسب افراد با قد بالاتر از 170 سانتی‌متر و جثه بزرگ است. پس توجه داشته باشید که انتخاب صندلی گیمینگ استاندارد برای هر فرد، باید متناسب با قد و وزن او انجام شود.

راهنمای خرید صندلی گیمینگ

جمع‌بندی

یکی از اصلی‌ترین نیازهای گیمرها و افرادی که مدت زیادی از روز را پشت کامپیوتر می‌نشینند، صندلی مناسب مانند انواع صندلی اتاق کنفرانس و خرید صندلی گیمینگ است. صندلی‌های گیمینگ با هدف برقراری راحتی افراد و جلوگیری از وارد شدن آسیب به جسم آن‌ها طراحی و تولید شده‌اند. امروزه مدل‌های متنوع و جذابی از این صندلی‌ها در بازار وجود دارند که هر فرد می‌تواند بسته به‌دلخواه و نیاز خود از بین آن‌ها خریداری کند. در مقاله راهنمای خرید صندلی گیمینگ با انواع مدل های صندلی گیمینگ و همچنین ویژگی‌های یک صندلی گیمینگ استاندارد بهصورت کامل آشنا شدیم تا شما در زمان خرید این صندلی‌ها بتوانید به اصلی‌ترین ویژگی‌های آن‌ها توجه داشته باشید.

مجله الوند

اگر علاقمند به مطالعه مطالب بیشتر هستید، از طریق لینک زیر وارد مجله الوند شوید. در مجله الوند، مطالب متنوعی درباره مبلمان اداری منتشر می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *