با توجه به نوسانات قیمتی، برای استعلام دقیق قیمت محصولات لطفا با کارشناسان الوند تماس حاصل نمایید.

فهرست مطلب

راهنمای انتخاب صندلی چرم اداری

صندلی اداری یکی از وسایل بسیار مهم برای هر دفتر کاری است که باید با دقت بالایی انتخاب شود. متریال‌هایی که برای تولید این صندلی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، تاثیر بسیار زیادی روی راحتی، مقاومت و قیمت آن خواهند داشت. برای تولید انواع صندلی‌ اداری از پارچه، چرم، چرم مصنوعی، مش و… در قسمت روکش استفاده می‌شود که هر کدام مزایا و معایب خاص خودشان را دارند.

یکی از متریال‌های پرکاربردی که می‌توانید برای صندلی‌های اداری دفتر کار خودتان انتخاب کنید، چرم است. صندلی‌های چرم با طراحی زیبا، شیک و مقاومی که دارند می‌تواند فضای کاری شما را به صورت کامل متحول کنند. اما همه صندلی‌های چرم یکسان نیستند و برای انتخاب بهترین صندلی چرم باید گزینه‌های مختلفی را مدنظر قرار دهید.

این مقاله، یک راهنمای خرید صندلی چرم است که در آن، تمامی نکات ضروری در مورد انواع صندلی اداری با روکش چرم را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید بهترین صندلی‌ چرم را برای نیازهای خودتان انتخاب کنید. مجله الوند را دنبال کنید.

معایب روکش صندلی چرم | مبلمان اداری الوند

مزایا و معایب روکش صندلی چرم

همان‌طور که گفته شد، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای روکش انواع صندلی اداری از قبیل صندلی کارشناسی، صندلی کنفرانس و صندلی مدیریت ، روکش چرم است که می‌تواند زیبایی بسیار زیادی به محیط کار شما ببخشد. اما این متریال هم مانند تمامی متریال‌های دیگری که برای صندلی‌های اداری عرضه می‌شود، مزایا و معایب متعددی دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت. ابتدا مزایای روکش چرم برای صندلی اداری.

  • ظاهر شیک و لوکس

 صندلی‌هایی که از روکش چرم استفاده می‌کنند ظاهر بسیار زیبایی به محل کار شما می‌بخشند و باعث می‌شوند دفتر کار موردنظر شیک‌تر و البته رسمی به نظر برسد. استفاده از روکش صندلی چرم نشان‌دهنده سلیقه و تمایلات شخصی شما است و معمولا در دفاتر لوکس از این متریال استفاده می‌شود.

  • سهولت در نظافت

 روکش صندلی اداری چرم به راحتی قابل شست‌وشو است و در صورت کثیف شدن می‌توانید بدون هیچ‌گونه مشکلی آن را تمیز کنید. شما می‌توانید فقط با استفاده از یک دستمال مرطوب یا محلول‌های مناسب صندلی چرم، تمامی لکه‌ها و کثیفی‌های روی این قبیل صندلی‌ها را پاک کنید. همچنین روکش صندلی اداری چرم عملکرد بسیار خوبی در عدم جذب بو دارد. در مقابل چرم طبیعی با بوی مطبوعی که دارد در لوکس‌تر شدن دفتر کار شما می‌تواند تاثیرگذار باشد.

  • مقاومت بالا

روکش‌های چرم در برابر سایش، خط و خش، پارگی و پوسیدگی مقاومت بسیار بالایی دارند و در صورتی که به درستی نگه‌داری شوند، می‌توانند طول عمر بسیار بالایی داشته باشند. این متریال به دلیل خواص ضدآبی که دارد در برابر نفوذ مایعات نیز مقاوم است و در صورتی که نوشیدنی شما روی آن بریزد، آسیب نخواهد دید.

مطلب مرتبط  آشنایی با 6 سبک مبلمان اداری

اگر تمایل دارید با متریال چرم مصنوعی بیشتر آشنا شوید، می‌توانید مقاله کاربرد چرم مصنوعی را در مجله الوند مطالعه کنید.

در کنار مزایا، صندلی‌های چرم دارای معایبی نیز هستند که در ادامه آن‌ها را مرور می‌کنیم.

  • قیمت بالا

روکش‌های چرم قیمت بالایی دارند و یکی از گران‌ترین متریال‌ها برای صندلی اداری به شمار می‌روند. بسته به کیفیت و طرح روکش مورد استفاده، صندلی‌ای که دارای روکش چرم طبیعی است ممکن است به‌شکل محسوسی گران‌تر از صندلی‌های مشابه با روکش پارچه‌ای باشد. به همین خاطر اگر بودجه محدودی دارید ممکن است این نوع روکش گزینه مناسبی برای شما نباشد.

  • تغییر دما

 صندلی‌های چرم در فصل‌های گرم به راحتی گرم می‌شوند و در فصول سرد نیز به سرعت سرمای محیط را به خود جذب می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود در فصل‌های گرم دچار تعریق شوید و در فصل‌های سرد نیز نمی‌توانید به راحتی روی صندلی بنشینید. این امر باعث کاهش راحتی شما در حین استفاده از صندلی خواهد شد.

  • حساس به شرایط محیطی

 روکش‌های چرم به شرایط محیطی مانند حرارت، نور و رطوبت حساس هستند و در صورتی که در معرض این شرایط قرار بگیرند ممکن است دچار تغییر رنگ، خشک شدن، ترک خوردگی و… شوند. به همین دلیل برای حفظ زیبایی و دوام این صندلی‌ها باید به خوبی از آن‌ها مراقبت کنید و از واکس و پولیش مخصوص جنس چرم استفاده کنید.

  • حساسیت نسبت به خط و خش

 روکش‌های چرم با وجود مقاومت بالایی که دارند، در برابر خط و خش بسیار حساس هستند و اجسام تیز مانند کلید یا زیپ کیف ممکن است به راحتی به آن‌ها آسیب وارد کند. هم‌چنین این روکش‌ها نباید در محیط‌هایی که دارای حیوانات خانگی هستند مورد استفاده قرار بگیرند.

مطلب مرتبط  آشنایی با انواع صندلی اداری بدون چرخ | کاربردها، مزایا و معایب

مزایا روکش صندلی چرم| مبلمان اداری الوند

نکاتی مهم در زمان خرید صندلی اداری چرم

اکنون که با مهم‌ترین مزایا و معایب صندلی اداری چرم آشنا شدید، باید بدانید که در زمان خرید این نوع صندلی لازم است چه نکاتی را رعایت کنید تا بهترین صندلی ممکن را براساس نیازهای خودتان خریداری کنید. برخی از مهم‌ترین نکات در زمان خرید صندلی اداری چرم به شرح زیر هستند.

۱- نوع چرم

حتما می‌دانید که چرم، در اصل یک متریال طبیعی است که از پوست حیوانات ایجاد می‌شود و بسته به منبع، روش تولید و روکشی که دارد ممکن است مشخصات و ویژگی‌های مختلفی داشته باشد. چرم طبیعی بیشترین ماندگاری را دارد و ظاهر شیک‌تری هم به محیط کار شما می‌بخشد. با این وجود برخی از تولید کنندگان از انواع چرم مصنوعی برای تولید صندلی اداری استفاده می‌کنند که آن‌ها هم مزایا و معایب خاص خود را دارند.

برای مثال چرم مصنوعی قیمت ارزان‌تری دارد و نگه‌داری آن هم نسبت به چرم طبیعی راحت‌تر است. همچنین چرم مصنوعی را می‌توانید در ده‌ها طرح و رنگ مختلف تهیه کنید و به راحتی آن را با محیط کار خودتان ست کنید.

۲- رنگ چرم

رنگ‌ها یکی از عوامل مهم در تعیین ظاهر، راحتی و سازگاری فضای کاری شما هستند که در زمان انتخاب صندلی اداری چرم نیز باید به آن‌ها توجه داشته باشید. رنگ چرم انتخابی برای صندلی اداری باید با رنگ مبلمان، دیوارها و سایر لوازم منزل شما هماهنگ باشد و همین‌طور براساس سلیقه و هدف شما انتخاب شده باشد.

برخی رنگ‌ها می‌توانند آرامش‌بخش باشند و برخی دیگر نیز ممکن است تحریک‌کننده احساسات یا عواطف شما باشند. در صورتی که از صندلی اداری چرم طبیعی استفاده می‌کنید، در انتخاب رنگ آن محدود خواهید بود اما صندلی‌هایی که از چرم مصنوعی استفاده می‌کنند گزینه‌های مختلفی را در زمان انتخاب رنگ در اختیار شما قرار می‌دهند.

۳- نحوه شست‌وشوی چرم

موضوع بعدی که باید در زمان انتخاب روکش صندلی چرم به آن توجه کنید، نحوه نظافت و نگه‌داری از آن است. صندلی‌های چرم به نگه‌داری ویژه‌ای نیاز دارند و در صورتی که با استفاده از روش‌های متداول شسته شوند، به سرعت آسیب می‌بینند و باید روکش آن‌ها را عوض کنید.

مطلب مرتبط  راهنمای جامع انتخاب میز مدیریتی برای فضای اداری

برای تمیز صندلی چرم پاک‌کننده‌های مخصوصی در بازار وجود دارد که به بافت صندلی آسیب نمی‌زند و در عین حال باعث افزایش طول عمر آن نیز خواهد شد. شما با استفاده از این محصولات که به صورت مایع یا پد به بازار عرضه می‌شوند می‌توانید به راحتی صندلی اداری خودتان را تمیز کنید و ظاهر آن را مانند روز اول کنید.

با توجه به این‌که تمیز کردن چرم سفید با تمیز کردن صندلی‌های دیگر متفاوت است، به شما پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی کامل با این نوع چرم و نحوه نظافت آن، مقاله تمیز کردن صندلی چرم سفید را مطالعه کنید.

4- چرم در انواع صندلی اداری

انواع صندلی اداری در بازار ایران با روکش چرم و چرم مصنوعی عرضه می‌شود اما خوب است بدانید، بیشترین کاربرد روکش چرم در صندلی‌های مدیریتی است. هرچند این موضوع، یک موضوع سلیقه‌ای است و در بسیاری از دفاتر کار، سایر صندلی‌های اداری از جمله صندلی کنفرانس و صندلی کارمندی، با روکش چرم تهیه شده‌اند.

خرید صندلی اداری چرم | مبلمان اداری الوند

جمع‌بندی

با وجود شناخت مزایا و معایب هر کدام از روکش‌های صندلی‌های اداری، اما در نهایت این خریدار است که با توجه به اطلاعات، بودجه و سلیقه خود تصمیم به  خرید صندلی اداری می‌گیرد. در این راهنمای خرید صندلی چرم، ما تلاش کردیم تا شما را با ویژگی‌های مختلف این روکش محبوب آشنا کنیم. (توضیح:  با توجه به فراگیر شدن جنس مش، فروشندگان از جمله الوند تمایل چندانی به عرضه صندلی اداری با روکش چرم ندارند. میتوان گفت روکش چرم در بازار مبلمان اداری از مد افتاده است.)

روکش چرم یکی از متریال‌هایی است که می‌توانید برای صندلی‌های اداری خودتان از آن استفاده کنید. در این مطلب ما تمام نکات لازم در مورد راهنمای خرید صندلی چرم را در اختیار شما قرار دادیم و سعی کردیم شما را با انواع این متریال در صندلی‌های اداری آشنا کنیم.

اگر علاقه دارید تا در دفتر کار خودتان، از صندلی با روکش چرم استفاده کنید، می‌توانید از میان انواع صندلی اداری با روکش چرم که توسط شرکت مبلمان اداری الوند عرضه شده است، گزینه مدنظرتان را انتخاب و خریداری نمایید.

مجله الوند

اگر علاقمند به مطالعه مطالب بیشتر هستید، از طریق لینک زیر وارد مجله الوند شوید. در مجله الوند، مطالب متنوعی درباره مبلمان اداری منتشر می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *