با توجه به نوسانات قیمتی، برای استعلام دقیق قیمت محصولات لطفا با کارشناسان الوند تماس حاصل نمایید.

فهرست مطلب

کاربردی‌ترین نکات درباره ابعاد استاندارد میز مدیریت

اگر به تازگی مجموعه اداری خود را راه‌اندازی کرده‌اید و قصد خرید میز مدیریت برای آن دارید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید. در این مطلب نگاهی به ابعاد استاندارد میز مدیریت انداخته‌ایم و انواع مختلف میز مدیریت را از این نظر بررسی کرده‌ایم.

انواع مختلف میز مدیریت | مبلمان اداری الوند

انواع مختلف میز مدیریت و ابعاد آن

میز مدیریت انواع مختلفی دارد. در این قسمت انواع مختلف میز مدیریت، ابعاد هر نوع و ویژگی‌های هر کدام را شرح می‌دهیم.

میز مدیریت تهیه شده از چوب

در تهیه و انتخاب میز مدیریت ، از ام‌دی‌اف و چوب طبیعی استفاده می‌شود. میزهای مدیریت چوبی عموما به سبک کلاسیک ساخته می‌شوند و ابعاد بزرگی دارند. به خصوص به دلیل برخورداری از الحاقات جنبی مثل میز ساید، ابعاد بیشتری را هم اشغال می‌کنند. به طور معمول، طول میز مدیریت چوبی از 150 سانتی‌متر شروع می‌شود و حتی نمونه‌های سفارشی با طول 3 متر هم از این نوع میز دیده شده است. عرض میزهای مدیریتی چوبی نیز در بازه 80 الی 120 سانتیمتر تعریف می‌شود. ارتفاع مناسب میز مدیریت چوبی 75 سانتی‌متر است.

میز مدیریت پروفیلی

میزهای مدیریت اداری مدرن که به‌خصوص در سال‌ها‌ی اخیر طرفداران خاص خود را پیدا کرده، میزهای مدیریت پروفیلی هستند. این میزها به دلیل سبکی و قیمت مناسب، نظر خریداران بسیاری را به خود معطوف کرده است. اگر به طرح‌های جدید و مدرن علاقه‌مند هستید، می‌توانید میز دلخواه خود را در میان میزهای پروفیلی پیدا کنید.

این میزها در سایزهای مختلفی در بازار موجود بوده و معمولا با طول ۱2۰ و 150 سانتی‌متر، ارتفاع 70 الی 75 سانتی‌متر و عرض 75 سانتی‌متر ساخته می‌شوند.

مطلب مرتبط  آشنایی با بهترین برند مبلمان اداری 1402

ابعاد استاندارد میز مدیریت چقدر باید باشد؟

استفاده از میز و صندلی استاندارد برای کسی که روزانه ۸ ساعت از زمان خود را در حالت نشسته به فعالیت می‌پردازد، اهمیت زیادی دارد. بنابراین اطلاع از ابعاد استاندارد میز مدیریت بسیار مهم است. اکثر تولیدکنندگان میز و مبلمان اداری، میزهای مدیریتی استاندارد را با طول 120، 150 ، 180 و 200 سانتی‌متر تولید و روانه بازار می‌کنند.

عرض میز یا به عبارتی عمق آن نیز اهمیت زیادی دارد چون زمانی که عرض میز 75  سانتی‌متر به بالا باشد، می‌توان به راحتی لپ‌تاپ، صفحه کلید و ماوس را روی میز مدیریت قرار داد. شما حتی می‌توانید وسایل تزئینی مانند چراغ رومیزی یا مجلات و کتاب‌هایتان را هم بر روی چنین میزی قرار دهید. بنابراین علاوه بر طول، عمق میز هم فاکتور مهمی در خرید بهترین میز مدیریت است که باید به آن توجه داشته باشید.

ارتفاع استاندارد میز مدیریت | مبلمان اداری الوند

ارتفاع استاندارد میز مدیریت

سومین شاخص ابعاد و اندازه میز مدیریت مربوط به ارتفاع آن است. به نظر می‌رسد کم اهمیت‌ترین شاخص همین ارتفاع باشد چرا که تنها در محدوده 70 الی 75 سانتی‌متر عرضه می‌شود و در نتیجه، گزینه‌های متنوع و خارج از استانداردی در بازار موجود نیست. نکته قابل توجه در این مورد، استفاده از یک صندلی استاندارد و ارگونومیک است تا متناسب با ارتفاع بدن کاربر، ارتفاع سطح کار روی میز به درستی برای فرد تعریف شود.

چرا ابعاد استاندارد میز مدیریت از اهمیت بالایی برخوردار است؟

از آنجایی که افراد ساعات زیادی در روز را به کار یا مطالعه پشت میز مدیریت یا اداری سپری می‌کنند، استاندارد بودن آن مهم است. ارگونومی بدن انسان به گونه‌ای است که نشستن طولانی‌مدت روی آن تاثیر منفی دارد. کیفیت میز و صندلی که از آن برای مطالعه و کار استفاده می‌کنید، روی کیفیت کار شما تاثیرگذار است، بنابراین باید هنگام خرید میز و صندلی به این مورد توجه ویژه داشته باشید.

مطلب مرتبط  آشنایی با ابعاد استاندارد میز اداری

مزایای استفاده از میز مدیریت استاندارد

ابتدا باید به این نکته توجه داشته باشیم که ممکن است میزها با ابعاد مختلفی تولید و روانه بازار شوند و بنابراین تنها یک اندازه، اندازه استاندارد نیست. آنچه اهمیت دارد بهره‌مندی از انواع میز مدیریت است که با ابعاد فضا همخوانی داشته باشد. در غیر این صورت شاهد مشکلاتی برای کاربران خواهیم بود. یعنی اگر اتاق کوچکی با ابعاد سه در چهار متر در اختیار داریم، در نتیجه باید به میز مدیریت با طول  120 یا نهایتا 150 سانتی‌متر بسنده کنیم.

از سوی دیگر هرچند اکثر میزهای مدیریت ارتفاع استاندارد رعایت می‌شود اما عدم رعایت این شاخص، به دلیل غیر استاندارد بودن ارتفاع میز یا عدم امکان تغییر ارتفاع صندلی مدیریت، مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت. مشکلاتی مثل کمردرد و گردن‌درد، ضعف بینایی و نارسایی گردش خون در پاها.

مزایای استفاده از میز مدیریت استاندارد | مبلمان اداری الوند

جمع‌بندی

در این مقاله، نگاهی به انواع مختلف میز مدیریت از نظر ابعاد آن، اهمیت ابعاد استاندارد میز مدیریت و مزایای استفاده از میز مدیریت استاندارد داشتیم. امیدواریم پاسخ سوالات خود در رابطه با ابعاد استاندارد میز مدیریت را کسب کرده باشید و بتوانید متناسب با این اطلاعات و در نظر گفتن نیازهایتان اقدام به خرید محصول مناسب خود کنید. توجه داشته باشید، در رابطه با ابعاد میز مدیریت، شناخت محدودیت‎های پیش روی شما اهمیت زیادی دارد. پس حتما علاوه بر ارگونومی میز، به فضای در دسترس خود هم توجه کنید. برای آشنایی با ویژگی‌های میز مدیریت و خرید میز اداری ، می توانید از مشاوره کارشناسان شرکت مبلمان اداری الوند استفاده کنید.

مطلب مرتبط  اهمیت مبلمان اداری در دفتر کار شما
مجله الوند

اگر علاقمند به مطالعه مطالب بیشتر هستید، از طریق لینک زیر وارد مجله الوند شوید. در مجله الوند، مطالب متنوعی درباره مبلمان اداری منتشر می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *